![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De schuld van marxistische neoliberale kapitalistische amerikanen & afrikanen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als ik ooit zou moeten kiezen tussen jij en Peter Mertens als absoluut despoot voor dit land dan kies ik voor Peter Mertens. En dat ondanks dat ik het communisme de meeste verwerpelijke ideologie op aarde vindt. Op een na dan. De jouwe...
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Gelukkig maar. Indien een liberaal-extremist als jij liever mij dan een marxist zou hebben, zou ik me zorgen maken. Volkomen logisch dat je een marxist verkiest, liberaal zijnde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Wat ik niet begrijp is wat jij tegen marxisten hebt. Op een paar details na is hun analyse identiek aan de jouwe...
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
0,56$ Dat is wat Caterpillar per aandeel aan haar aandeelhouders overmaakt. Voor en bedrijf met een winst per aandeel van zowat negen dollar is dat dus niet bepaald veel. Maar als je dit cijfer niet verdoezelt kan je niet doen alsof het bij Caterpillar alleen maar om de aandeelhouders gaat...
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar euh, als ik zou moeten kiezen tussen jouw soort of die van de PVDA, zou ik ook de rooien kiezen. Al was het maar enkel omdat ze kunnen bijdragen aan de ondermijning / ineenstorting van de liberaal-plutocratie. En dat is niet gebaseerd op pathetisch gezever maar gewoon door eens na te denken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Inderdaad. Ik begrijp je niet. Een beetje zoals ik een religieuze fundamentalist niet begrijp.
Wat ik ondertussen wel begrepen heb, is dat je anti liberalisme geheel en volledig gebaseerd is op onwetendheid.
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb hier http://forum.politics.be/showthread.php?t=183200&page=5 de volledige berekening geplaats over de loonkost in Belgie en als een werknemer 10€/uur netto verdient, kost hij in Belgie de werkgever +30€/uur. Dat bedrijven een dergelijk verschil ondervinden in loonlast binnen Europa is al wraakroepend, maar dat is niet het enige probleem waarmee de bedrijven in Belgie kampen. Je moet hier eens een bedrijf opstarten en dan liefst één warvoor je verschillende vergunningen nodig hebt en je moet dan hetzelfde bedrijf opstarten in Frankrijk of Nederland. In Frankrijk heb je plots nog slechts 2 vergunningen nodig die je dan gewoon op het gemeentehuis kan aanvragen en waar je slechts 3 weken op moet wachten, terwijl je in Vlaanderen soms meer dan 3 jaar op je vergunningen moet wachten en half Vlaanderen moet doorkruisen om ze te kunnen aanvragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Gouverneur
|
![]() Laat ons een internationaal marxistisch systeem invoeren :
de loonlast in de gansche wereld gelijkleggen : in China steeg die de laatste jaren van ongeveer 20 euro per maand/werknemer tot ongeveer 100 euro, met als gevolg dat bepaalde producties ook naar "lage loonlanden" verhuisden (Vietnam en nu populair Myamar). Winstbonussen, tantièmes, dividenden e.d. houden vanzelfsprekend op te bestaan: en de ecologische revolutie kan met de nieuwe mogelijkheden kracchtdadig ingezet worden. Boel veel luxegoederen en ecologisch vervuilende zaken zullen niet meer geproduceerd worden, om de heel eenvoudige reden dat de mensen hier geen geld meer voor zullen hebben. Op de halflange termijn zullen dergelijke goedren zelfs niet meer verkrijgbaar zijn & om een "zwarte markt" van de productie, verhandeling van dergelijke zaken tegen te gaan zal er een stevig repressieaparaat opgebouwd worden. ... Geen aanlokkelijk systeem dus .... nu een anti-plutocratische volksverbonden solidaristische wereld, waar volksnaties hun elites vereren en voor het eigen volk eerst zorgen. De veronderstelling dat de huidige "grote staten" spontaan zullen opbreken in hun "nationale minderheden" Tibetanen, Basken, Schotten, Vlamingen, Kasjoeben, Siberianen, Indianen e.d. lijkt zeer onwaarschijnlijk. De afschaffing van "liberale, plutocratische vrijheden zet integendel de deur open voor kolonelachtige regimes die één staat, één volk met voldoende "lebensraum" belijden : met harde hand zal men de minderheidsvolkjes assimileren in grotere gehelen : van de huidige 4.000 diverse talen zullen er waarschijnlijk slechts een tiental overblijven en deze naties zullen in een dodelijke strijd verwikkeld blijven... niet echt ideaal dus .. Kan de wereld evolueren van een systeem dat steeds meer ongelijkheid onder het mom van "totale vrijheid voor het individu" belijdt tot een meer rechtvaardig maatschappelijk systeem, dat de verscheidenheid van ook kleinere volkeren en culturen respecteert ? Het is zoals ten tijde van de verlichting : het verlicht despotisme is vergelijkbaar met het verlicht ondernemerschap (de fabuleus rijken die de helft van hun fortuin "weggeven" aan goede doelen). Verlichte despoten waren schaars en konden de voor d deur staande grote revoluties en oorlogen niet vermijden. Ik weet het ook niet : het is niet uit te sluiten dat diverse tendenzen en ideologieën erin slagen om tot een werkbare synthese te komen en het huidige kapitalisme op een vreedzame wijze transformeert. Historisch is zulke transformatie en zeldzaamheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Nooit te veel alcohol drinken en dan politieke discussies op publieke fora willen voeren Rogeeke. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
![]() |