Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2013, 09:04   #21
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Integendeel, had het iemand van een andere partij geweest, had dit het forum niet gehaald. Die vrouw is haar carrière, evenals Ben Weyts, begonnen bij de N-VA. En uiteraard is het een politieke benoeming.

Marijke Verboven voor N-VA naar RVB
Nogmaals, het probleem is uiteraard niet dat het een politieke benoeming is. Dat zijn ze per definitie allemaal. Maar ken jij één ander voorbeeld waar een toppoliticus zijn eigen vrouw parachuteert in de raad van bestuur van vrt ? Ik niet in elk geval.

Goede zaak dan weer is dat minister Bourgeois in 2012 nieuwe regels uitvaardigde. De bestuursleden mogen niet meer verdienen dan het overeengekomen plafond (de wedde van minister-president) dus niet meer dan 237.967 euro + index op jaarbasis.

Snap je nu wat het probleem is ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 09:08   #22
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Nogmaals, het probleem is uiteraard niet dat het een politieke benoeming is. Dat zijn ze per definitie allemaal. Maar ken jij één ander voorbeeld waar een toppoliticus zijn eigen vrouw parachuteert in de raad van bestuur van vrt ? Ik niet in elk geval.

Goede zaak dan weer is dat minister Bourgeois in 2012 nieuwe regels uitvaardigde. De bestuursleden mogen niet meer verdienen dan het overeengekomen plafond (de wedde van minister-president) dus niet meer dan 237.967 euro + index op jaarbasis.

Snap je nu wat het probleem is ?
Vraag is of dit de media zou halen? Ze is trouwens niet geparachuteerd.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 09:37   #23
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=Jakko;6554207]
Citaat:
Vraag is of dit de media zou halen?
Aangezien de vorige benoemingen ook ruim aandacht kregen in de pers lijkt het me dat het antwoord hierop een ja is.

Citaat:
Ze is trouwens niet geparachuteerd.
juist ja, en sinterklaas bestaat écht !
Oud 2 maart 2013, 09:45   #24
Jakko
Minister-President

Standaard

[quote=peter1962;6554215]
Citaat:
Aangezien de vorige benoemingen ook ruim aandacht kregen in de pers lijkt het me dat het antwoord hierop een ja is.

juist ja, en sinterklaas bestaat écht !
Waarom zou ik u meer moeten geloven dan Ben Weyts en wat heeft Sinterklaas daar mee te maken? Jij bent tenslotte deze treat opgestart? Toch met een bedoeling of vergis ik mij? Jij gelooft waarschijnlijk ook in Zwarte Piet?

Laatst gewijzigd door Jakko : 2 maart 2013 om 09:48.
Oud 2 maart 2013, 09:51   #25
Another Jack
Banneling

Standaard

Jaja, Jakko, dat is ze de vrouw van Ben Weyts is, heeft niets maken met het gouden zitje dat ze krijgt.

Iedereen gelooft dat.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 2 maart 2013 om 09:52.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 09:55   #26
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Jaja, Jakko, dat is ze de vrouw van Ben Weyts is, heeft niets maken met het gouden zitje dat ze krijgt.

Iedereen gelooft dat.
Gij zijt ook niet iedereen hé.
Oud 2 maart 2013, 10:04   #27
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wil u nu zeggen dat een vrouw niet bekwaam is voor deze job?
Ik zou het niet weten want ze heeft me nooit gepijpt als het dat is wat je bedoeld.
speurneus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 10:12   #28
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik zou het niet weten want ze heeft me nooit gepijpt als het dat is wat je bedoeld.
Gij zijt misschien ook voorstander van een mannelijk lid als het dat is wat je bedoelt?

Laatst gewijzigd door Jakko : 2 maart 2013 om 10:14.
Oud 2 maart 2013, 10:40   #29
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Iedereen gelooft dat.
dit is het leukste citaat uit dat interview in DS :
Citaat:
‘Eerlijk, ik heb er eigenlijk niets mee te maken,' zegt N-VA-ondervoorzitter Ben Weyts. ‘
Pathetisch is dat. In plaats van gewoon te zeggen : "et alors" wij zien ook graag veel geld binnenkomen.
Oud 2 maart 2013, 10:46   #30
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
dit is het leukste citaat uit dat interview in DS :

Pathetisch is dat. In plaats van gewoon te zeggen : "et alors" wij zien ook graag veel geld binnenkomen.
Is dat bij jouw thuis ook niet zo:

"He schat, moet je nu weten, ik zit in een RvB!
Zomaar! Ineens! Goed van mij he schat?"

Oud 2 maart 2013, 10:58   #31
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat bij jouw thuis ook niet zo:

"He schat, moet je nu weten, ik zit in een RvB!
Zomaar! Ineens! Goed van mij he schat?"

Het Vanackere antwoord van Ben Laweyt: tiens, daar wist ik niets van.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 11:02   #32
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nieuwe politieke zeden ? de kracht van verandering ? le nouveau cvp est arrivé ?

http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids...tuur-VRT.dhtml
Als oud-voorzitter en stichtend lid van de Ben Weyts fanclub verdriet dit nieuws mij. Ben waer bestu bleven ?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 11:05   #33
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

[quote=Jakko;6554219]
Citaat:

Waarom zou ik u meer moeten geloven dan Ben Weyts en wat heeft Sinterklaas daar mee te maken? Jij bent tenslotte deze treat opgestart? Toch met een bedoeling of vergis ik mij? Jij gelooft waarschijnlijk ook in Zwarte Piet?
geinig, tenminste voor zij die over een bovengemiddelde kennis van het Engels beschikken. Ben 'cookiejar' Weyts, wie had dit ooit durven vermoeden.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 2 maart 2013 om 11:08.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 11:10   #34
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Hoeveel politiekers heeft die hiervoor moeten pijpen
Vraag je dat ook bij de jobkes van al de andere politiekers?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 11:11   #35
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Okay, het is dus iemand van in de partij die iemand van in de partij vervangt. Wat is het probleem?
De letters NVA werken als een rode lap op een stier bij de linkse rakkers...
Oud 2 maart 2013, 11:14   #36
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat die partij de N-VA is.
We hadden beter enkel verder gedaan met al de partijtjes die het land in de toestand hebben gebracht waar we nu in zitten, tuurlijk. En de jobkes binnen dezelfde kringen, van vader op zoon/dochter...
Oud 2 maart 2013, 11:15   #37
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Ieder postje dat NIET naar een tsjeef, liberaal, sos of geitenwollensok gaat, is goed nieuws. Zeker in een rood-belgicistisch bolwerk zoals de vRT is dat een goede zaak.

Ik vrees dat het hier inderdaad eerder om een toevalligheid dan om een doelgerichte parachutering van "de vrouw van" ging, maar ik hoop dat de N-VA er in de nabije toekomst effectief werk van zal maken om doelbewust de stromannen van de traditionele partijen zoveel mogelijk te vervangen door eigen of politiek onafhankelijke mensen. De Dexia-affaire toont alvast perfect aan hoe de mollen van de traditionele partijen in de raden van bestuur hun prioriteiten leggen.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 11:16   #38
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tot hiertoe zijn alle reacties gekomen van forumleden die net al jij doen alsof ze het niet begrijpen dat het probleem is dat ben weyts zijn politieke macht gebruikt heeft om zijn vrouw aan nog een schnabbeltje te helpen.
Had een topper van een andere partij zijn eigen vrouw aan dat extraatje geholpen dan zaten jullie nu moord en brand te roepen.

Het probleem is uiteraard niet dat nva iemand van eigen signatuur voordraagt, maar je eigen vrouw ???

Dit lijkt meer en meer op de oude cvp. Die vonden dat ook doodnormaal.
Want in de andere partijen gebeurt dat niet?
Of mag het enkel bij de NVA niet?
Oud 2 maart 2013, 11:21   #39
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Want in de andere partijen gebeurt dat niet?
Of mag het enkel bij de NVA niet?
Als ik eerlijk mag zijn, ik heb niet liever dat ze het spelletje waar de andere partijen zo'n 10-tal jaren mee gestopt zijn, gewoon verder zetten.

Ik vind dat hun kiezers die onbeschaamdheid verdienen.
Oud 2 maart 2013, 11:27   #40
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Uit De Standaard leren we dat ...
Citaat:
Verboven (31) startte haar carrière in 2004 als persmedewerker op het kabinet van de minister van Media, Geert Bourgeois. Daar leerde ze trouwens haar echtgenoot kennen. Later ging ze aan de slag als woordvoerder voor de Vlaamse Liga tegen Kanker. Momenteel is ze actief bij de vzw De Rand en runt ze Fanfaar, een communicatie en pr-bureau.

De aanstelling van een lid van de raad van bestuur is een prerogatief van de fractie. ‘Eerlijk, ik heb er eigenlijk niets mee te maken,' zegt N-VA-ondervoorzitter Ben Weyts. ‘De beslissing komt enkel de fractie toe. Ook informeel heb ik geen enkele druk uitgeoefend. Het moest wel een vrouw zijn. Ik begrijp wel dat dit wat vreemd overkomt. Maar wees gerust, ze zit er niet namens mij.'

Weyts maakt volgend jaar een goede kans om Bart De Wever als voorzitter op te volgen. Of het dan niet delicaat wordt dat zijn vrouw tijdens een verkiezingsjaar in de raad van bestuur van de openbare omroep zit? ‘Ik ga er niet flauw over doen. Dit is natuurlijk een politieke benoeming bij uitstek. Maar niemand in de raad van bestuur zit daar als een neutraal persoon. Bijgevolg zie ik het probleem niet.'

Ondertussen blijft het onduidelijk wie voor Open VLD Claude Marinower in de raad mag vervangen. Ook de Antwerpse schepen van Onderwijs mag niet langer zetelen.
Ze werkte blijkbaar al op het bevoegde ministerie nog vóór ze een relatie met Weyts begon. Het lijkt me niet onlogisch dat men iemand in de RvB dropt die relevante ervaring op het betreffende kabinet heeft. Om die reden denk ik dat het hier effectief louter een toevallige samenloop van omstandigheden is waardoor de 'vrouw van' deze eer te beurt valt.

Maar nogmaals : ik hoop dat de N-VA in de nabije toekomst wél bewust zoveel mogelijk mollen van de traditio's gaat vervangen door mensen van N-VA-signatuur. Als die politieke benoemingen dan toch plaatsvinden, dan zie ik er liever mensen geplaatst worden die Vlaanderen goed en belgië slecht gezind zijn.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".

Laatst gewijzigd door abramis brama : 2 maart 2013 om 11:31.
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be