![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Beste Eniotna,
Ik geef toe dat ik slecht op de hoogte ben van alle verwikkelingen in de Balkan. Maar dat de EU-imneging geen vreugdevolle was heeft Szbrenicza wel geleerd. Een trauma dat dagelijks nog de revue passeert. Mijn broer heeft een werknemer die het vanaf het begin van de NL deelname heeft meegemaakt, dus als ik wil, kan ik hier een hele hoop zaken kwijt die de overheid absoluut niet wil weten. Er waren in het vm Joegoslavië een hoop Nazi-collaborateurs en een hoop partizanen van veelal communistische signatuur. Uiteindelijk is Josip Broz daaruit voortgekomen. Wat betreft trol neem ik mijn woorden terug, niet vanwege je ancienniteit maar op de nette manier waarop je me antwoordde.
![]() |
#22 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Zou Srebrenica dan niet zijn gebeurd waren de Nederlanders er niet bijgeweest, denkt U? Het doel van die VN-vredesmissies was om zo'n dingen te voorkomen. Ze hebben hun doel wel compleet gemist, de blauwhelmen kregen ook niet de middelen om zich te verdedigen (laat staan de plaatselijke bevolking). De VN deed trouwens dezelfde blunder in Rwanda in diezelfde periode. Dat die missie een mislukking was, zal niemand kunnen ontkennen. Maar dat neemt niet weg dat we, mijn inziens, moesten ingrijpen. Waarschijnlijk op een andere manier, maar we moesten iets doen.
Als u het verhaal van uw broer's werknemer kwijt wilt, ga ik dat zeker lezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mr. Milosevic responded with video tapes and descriptions of Serbs being persecuted in Bosnia and Croatia, blaming the "fascist Croats" and "fundamentalist Muslims" for killing Serbs. Moreover, he said, the United States, Germany, the Vatican and others had caused the fighting because they had wanted to break up Yugoslavia. Bron : http://paz-digital.org/new/index.php...355&Itemid=127 en Syrie? ONCE AGAIN! Laatst gewijzigd door zonbron : 4 maart 2013 om 02:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Vreemdeling
|
![]() Ik vraag me af hoe de bewoners van de Balkan genetisch gespoord dan wel ontspoord zijn.
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Gouverneur
|
![]() De "joegoslavische ellende" is een zeer oud zeer; met de diverse splitsingen is de geest uit de fles gekomen met als voornaamste les dat politiek op zich niet doorslaggevend is om welvaart te scheppen. De gedachte dat men door politieke benoemingen en het scheppen van van onproduktieve overheidsbanen welvaart schept is een hersenschim.
Het allereerste slachtoffer in de kortstondige Joegoslavisch/Sloveense oorlog was een milicien van het federale leger van Sloveense subnationaliteit - toen reeds had men moeten inzien op welke heilloze weg men ingeslagen was. Wat mij bijzonder treft in conversaties met Slovenen, Kroaten en Serviërs is het feit dat de mensen uiterst fatalistisch zijn wat betreft het recnte verleden : niemand voelt enige animositeit tegenover de "anderen" , maar in groep ondergaat men gewoon de fataliteit van het wij/zij gevoelen. het doet enigszins denken aan een bericht tijdens de "troubles" in Noord Ierland. protestantse en katholieke kindjes kwamen "op verlof" in Nederland, waar het verschil P/K gewoon geen punt is & ze pasten zich aan onderling kwamen ook de ierse P/K's uitstekend overeen... zolang ze in vakantie in Nederland waren. Eens terug in Ierland bekogelden ze elkaar opnieuw met stenen. Overigens : alle ex Joegoslavische staten en staatjes staan vol ongeduld te trappelen om lid te worden van de EU en de grenzen tussen hun staatjes in het grotere verband te slechten... Montenegro heeft de Euro reeds lang passief ingevoerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(1) In dat opzicht passen de Belgische Franstaligen overigens dezelfde redenering toe t.a.v. Vlaams Brabant. Laatst gewijzigd door quercus : 4 maart 2013 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bovendien zijn die grenzen het gevolg van de oorlog en de ethnische zuiveringen. Een splitsing van Bosnië zou die zuiveringen legitimeren, en dus niet op veel steun van de internationale gemeenschap kunnen rekenen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() Het lijkt wel Brussel!
![]() Ik bedoel maar dat in het verleden heel wat eigenaardige staatsvormen en landenvormen hebben bestaan, waaronder het condominium. En wat vormen betreft, Gambia lijkt me wel het toppunt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Lijkt me, voor mij persoonlijk, wel een aanlokkelijke voorstelling van de loop der wereldgeschiedenis, en ik zal overname van dit gunstige zelfbeeld ernstig in overweging nemen. Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 4 maart 2013 om 16:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De boodschap is dat U de berichtgeving van de MSM als zoete koek geslikt hebt, maar de �*ndere kant van 't verhaaal niet kent, m.a.w. U bent 'gedesinformeerd'.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vertel me liever eerst eens waar MSM voor staat. Ik heb er geen flauw benul van. Het enige waar ik (tegen mijn zin) soms van hoor is het hamburger radiostation MNM.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik herinner me nog goed hoe verontwaardigd ik was over de verdrijving van de Kosovaren door Serviërs, hoe ik volledig opging in het verhaal dat de massamedia / mainstream media (MSM) daarover brachten en 100% met het 'bevrijdingsleger' en de NAVO-interventie sympathiseerde. Natuurlijk wás e.e.a. schrijnend en schandalig, maar nu ik de andere kant van dat verhaal gehoord heb, besef ik dat ik toen gedesinformeerd was en gemanipuleerd werd.
Later heb ikzelf contacten met de media gehad, en ik ken inmiddels de voorwaarden om daarin aan bod te komen. Hetgeen mijn besef erg versterkt heeft. We leven al meer dan half in de dictatuur, en nog ziet bijna niemand dat de keizer geen kleren aan heeft.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Volgens mij is een opsplitsing van Bosnië, ongeveer langs de lijnen van de huidige federatie en republiek, het beste om dat gelul en gezever in de balkan eindelijk op te laten houden. De Kroaten bij Kroatië, de Serven bij Servië en de Bosniakken op zichzelf.
Dan is ieder bij hun 'eigen' volk en kunnen ze daar lekker navelstaren. Dat hele 'etniciteitsgedoe' is trouwens onzin, welk etniciteitsverschil bestaat er nu tussen een Sloveen en een Kroaat? Of tussen een Serv en een Montenegrijn? Nada! Laatst gewijzigd door Dennis : 4 maart 2013 om 19:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat heeft feitelijk in heel Europa, M-O en Afrika plaatsgevonden.
Doorgedrukt door politici die nooit iets begrepen hebben en oorzaak dat een groot deel van de wereld een potje ellende is. Welnu, de achterlijke idioten van de EU doen anno 2013 exact hetzelfde. Wakker worden en trap Barroso & co terug in hun holen.
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |