Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Lees je de Humo?
Ik ben regelmatig lezer en zal dit ook blijven 4 8,33%
Ik ben al gestopt 26 54,17%
Ik ben van plan te stoppen 0 0%
Ik ben van plan net meer te kopen 1 2,08%
Wat is de Humo, een blad voor homo's? 17 35,42%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2013, 17:29   #21
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Verschijnt Cowboy Henk eigenlijk nog?
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2013, 17:39   #22
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Verschijnt Cowboy Henk eigenlijk nog?
Na de onbeschikbaarheid wegens ziekte van Peter van Heirseele (Herr Seele) heeft Humo de serie niet meer hernomen omdat tijdens die ziekteperiode de lezers over het verdwijnen van Cowboy Henk geen beklag gemaakt hadden.
Onlangs konden we op TV life meemaken dat de ondertussen herstelde Herr Seele de aanwezige Kamagurka verweet hem niet gesteund te hebben om deze beslissing te laten terugdraaien.
Knap staaltje reality-tv.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2013, 17:41   #23
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Ik las ooit in een exemplaar dat ergens ten velde lag de rubriek Uitlaat door.

Uiteindelijk heb ik enkele van mijn prachtige internationaal gesmaakte zinnen via het net gepost in die rubriek.

Bittere tranen weende ik, daar mijn zinnen nooit of te nimmer verschenen zijn en zo ook niemand kon meegenieten van mijne gestoordheid.

Al snel had ik door dat het meestal altijd diezelfden waren die in de uitlaatrubriek verschenen, waarschijnlijk de betalende leden en vriendjes.

Noemt men zo iets nu vriendjespolitiek of zie ik dat weer verkeerd?

En buiten seks tussen BV's staat daar niet veel meer in denk ik.

p.s. Bij de poll mis ik: Nooit gekocht!

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 maart 2013 om 17:43.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2013, 18:29   #24
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Prima blad humo. Ze hebben vermoedelijk de beste muziekjournalisten van Vlaanderen, pakken af en toe uit met sterke reportages en ze houden zich in de meeste gevallen ver van roddel en het kunstmatige BV-schap, dat alles is toch iets waard.

Ze zijn inderdaad eerder links georiënteerd, maar ik zie niet in hoe men dat Humo kan verwijten, want dat is net hun ding. Je verwijt toch geen appelboom dat hij altijd maar appelen draagt ?

Ik geef toe dat de kwaliteit zeker achteruit gegaan is, maar het is - misschien bij gebrek aan alternatieven - nog steeds één van de betere weekbladen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2013, 19:40   #25
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Prima blad humo. Ze hebben vermoedelijk de beste muziekjournalisten van Vlaanderen, pakken af en toe uit met sterke reportages en ze houden zich in de meeste gevallen ver van roddel en het kunstmatige BV-schap, dat alles is toch iets waard.

Ze zijn inderdaad eerder links georiënteerd, maar ik zie niet in hoe men dat Humo kan verwijten, want dat is net hun ding. Je verwijt toch geen appelboom dat hij altijd maar appelen draagt ?

Ik geef toe dat de kwaliteit zeker achteruit gegaan is, maar het is - misschien bij gebrek aan alternatieven - nog steeds één van de betere weekbladen.
De BV's maken ze eigenlijk zelf, het zijn alleen niet altijd dezelfde als in Dag Allemaal. Het zijn haast allemaal persoonsgebonden artikels, nietszeggende bladvulling behalve voor de fans van die persoon.

Humo-links heeft alvast een ferm draai genomen, ze durven niet meer buiten de politiek correcte lijntjes te tekenen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2013, 19:44   #26
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ik ben al 15 jaar abonnee maar het laatste jaar(en) erger ik me zo erg aan de Humo dat ik m'n abonnement eindelijk heb opgezegd, nog een maandje en ik ben er van af.

De betaling gebeurde met een 3-maandelijkse domiciliering dus je hebt enkele stappen nodig om alles in orde te hebben.
- surfen naar www.abon.be en daar registreren via je abonneenummer en "paswoord vergeten?", dan krijg je via de mail een link om in te loggen.
- Nu kun je duidelijk je abonnement zien en die ook makkelijk opzeggen
- automatische domiciliering in je bank stopzetten, met de meeste banken kun je dat online doen

De koersverandering van de Humo was me teveel, het is een ordinair BV-blaadje geworden, allemaal bekende koppen die me absoluut niet interesseren wat hun mening is over dit of dat. Dan nog bekende koppen uit de sport en bekende koppen uit de (alternatieve) muziek, so what.

Politiek is het al een hele kaalslag, altijd maar kakken op de nva voor onderwerpen waar ze vroeger net dezelfde mening hadden. Het is ontstellend om te zien dat de complete media hetzelfde kuddegedrag vertoond. Vandaag de nieuwste Humo in m'n handen en daar staat er zelfs helemaal niets meer in van politiek, enkel Pussy Riot waarmee ze nog eens veilig op de Russen kunnen kakken. Net op tijd want binnenkort pakt Pussy Riot de moslims ook hard aan maar dan kan de Humo weer niets doen hé, dat zou racistisch zijn.

Ik heb het nog lang gehouden voor de TV-pagina's maar dat is ook voorbij, de posten waar we het meest naar kijken komen nauwelijks aan bod.

Vaarwel Humo, ik zal je niet missen. Hoe is het bij jullie gesteld?
1. Wat heeft dit met binnenlandse politiek te maken?
2. Wie interesseert het welke flutmagazines iemand al dan niet leest?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2013, 19:48   #27
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
1. Wat heeft dit met binnenlandse politiek te maken?
2. Wie interesseert het welke flutmagazines iemand al dan niet leest?
1. De Humo heeft vroeger veel politiek gevoerd en is zelfs gedeeltelijk verantwoordelijk voor het succes van De Wever.

2. Dit is een forum, leer ermee leven.
Oud 5 maart 2013, 20:02   #28
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De BV's maken ze eigenlijk zelf, het zijn alleen niet altijd dezelfde als in Dag Allemaal. Het zijn haast allemaal persoonsgebonden artikels, nietszeggende bladvulling behalve voor de fans van die persoon.

Humo-links heeft alvast een ferm draai genomen, ze durven niet meer buiten de politiek correcte lijntjes te tekenen.
Als je zo begint, moet je geen enkel tijdschrift of weekblad meer lezen, of het nu op papier is of digitaal, want de meeste mediafiguren worden al sinds decennia gemaakt of gekraakt door de media. Humo is in dit opzicht een tijdschrift als een ander.

Een weekblad als Humo hoeft zich trouwens niet te verontschuldigen voor hun oriëntatie, dat maakt hen immers net tot wat ze zijn.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2013, 20:11   #29
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Vorig jaar ermee gestopt. Teveel van 't zelfde en telkens weer en weer en weer dezelfden die zichzelf kwamen verkopen. En op den duur was 't voor een paar cartoons en de TV-gids en eens in de zoveel tijd een interessant artikel....toch ietske te duur. Nu tijdschriftloos....en in de plaats daarvan.....meer gesurf op 't internet.
Oud 5 maart 2013, 20:14   #30
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Humo staat qua kwaliteit nog steeds lichtjaren boven de rest van de vlaamse week/maand-bladen, maar heeft het vertrek (pensioen) van Guy Mortier (toch alweer 10 jaar geleden) toch maar moeilijk verteerd. De zeer hoge kwaliteit die hij als hoofdredacteur bereikte, werd sinds zijn vertrek, nooit meer gehaald.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 5 maart 2013 om 20:14.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2013, 20:24   #31
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Af en toe kocht ik de Humo wel omdat daar een CD of een DVD bij stak die ik voor de lessen Nederlands wilde gebruiken, en heel af en toe heb ik zelfs een artikeltje uit dat blad gelezen en voor de lessen Nederlands gebruikt.

Tegenwoordig zoek ik eerder op het Internet, en ja, het gebeurt nog wel eens dat ik ook een artikel dat ik op de web-stek van de Humo vond in mijn lessen gebruik.

Veel vaker echter gebruik ik artikels uit de Knack, of van de web-stekken van De Standaard, De Morgen, en (meer en meer) Wikipedia.

Ook Jobat.be biedt goed lesmateriaal.

Als iemand nog interessante tips heeft, kan hij/zij die altijd hier kwijt.

Dank bij voorbaat,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 5 maart 2013 om 20:25.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2013, 20:51   #32
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Gelukkig bestaat er voor jullie nog "het pallieterke".
Het artikel waarover ik het had, en waarvoor het voor mij 200% duidelijk werd dat heel veel uit de duim gezogen wordt bij Humo, heeft niets, maar dan ook niets met politiek te maken.
Het is ook een heel recent artikel.
Mijn conclusie is dat als ze bij artikels die niets met politiek te maken hebben al zo'n leugens en verzinsels publiceren, dat dat bij politieke artikels zeker even erg moet zijn.
Oud 5 maart 2013, 21:27   #33
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en ze houden zich in de meeste gevallen ver van roddel en het kunstmatige BV-schap
Qué?

De reportages van Jan Hertoghs waren wel de moeite waard. En de covers van Joost Swarte en Ever Meulen, de foto's van Herman Selleslags, dat was grote klasse.
Oud 5 maart 2013, 21:54   #34
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Vaarwel Humo, ik zal je niet missen..?
Terug naar Zonnekind?

Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2013, 22:44   #35
JanJanssens
Partijlid

Standaard

Dat extreem-links riooltijdschriftje -vodje heeft in zijn bestaan veel schade aangericht bij (vooral jonge) lezers.

Ik keek het ooit in bij kennissen en ben met dat inkijken gestopt wegens onweerstaanbare braakneigingen.

Jan.
Oud 5 maart 2013, 22:46   #36
-Jo-
Banneling

Standaard

Verheugend om te lezen dat steeds meer mensen dat rioolblaadje naar waarde weten te schatten.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2013, 22:48   #37
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dat vind ik ook. Al mis ik toch de spraakmakende reportages die we vroeger regelmatig konden lezen. Komt natuurlijk ook doordat er veel meer diepte interviews in de weekend edities van De Morgen en De Standaard komen dan vroeger. Ook Knack vist in dezelfde vijver, maar een stukje saaier.
Cowboy Henk zal ik zeker niet missen, dat was echt platte kak, doodsaai en inspiratieloos. Reetman, Jos het debiele ei, dat zijn stripfiguren die beter pasten in Humo. Gumbah was ook snel saai. Kamagurka is zijn eigen kategorie. De politiek geinspireerde cartoons nu zijn dan wel weer veel beter dan wat we vroeger ooit gezien hebben.

Laatst gewijzigd door peter1962 : 5 maart 2013 om 22:49.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2013, 23:02   #38
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Humo ligt hier in huis omdat mijn vrouw erop geabonneerd is. Ik koop mij wekelijks de P magazine.

Ik lees het nauwelijks, afhankelijk van de artikelen. Heb het als jonge gast veel gelezen, maar bij het ouder worden stoorde het links profiel mij wat te veel...

Nu het voornamelijk de grote Woestijnvis vriendenkring omvat (qua profilering) is mijn goesting om het te lezen ook niet erg groot. Wat niet wegneemt dat ik de humor wel goed vind, en dat ik op Vier bepaalde programma's best kan smaken...
Oud 5 maart 2013, 23:24   #39
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Het artikel waarover ik het had, en waarvoor het voor mij 200% duidelijk werd dat heel veel uit de duim gezogen wordt bij Humo, heeft niets, maar dan ook niets met politiek te maken.
Het is ook een heel recent artikel.
Mijn conclusie is dat als ze bij artikels die niets met politiek te maken hebben al zo'n leugens en verzinsels publiceren, dat dat bij politieke artikels zeker even erg moet zijn.
Dat is wel met de meeste kranten zo denk ik, als ze iets publiceren waar ik veel van af weet of betrokken was dan klopt het nooit, er zit altijd zo'n draai in de feiten dat ik me afvraag of ze het niet opzettelijk doen. Soms merk je het in de vervolgberichten een paar jaar later, dan zijn het opeens andere omstandigheden.
Oud 5 maart 2013, 23:51   #40
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard M'n laatste Homo

Citaat:
Ik ben al 15 jaar homoseksueel maar het laatste jaar(en) erger ik me zo erg aan de Homo dat ik m'n "abonnement" eindelijk heb opgezegd, nog een maandje en ik ben er van af.

Vaarwel Homo, ik zal je niet missen. Hoe is het bij jullie gesteld?
fixed
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be