Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2004, 17:59   #21
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Hahaha, inderdaad .. mar bekleedde ook functie van staatshoofd niet?
Nee, dat was Kasavubu...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 18:01   #22
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Opus Dei zal wel bidden voor zijn zieleheil. Die hadden een enthousiaste symphatisant in hem, net als "El Caudillo" Franco trouwens...

Laatst gewijzigd door zorroaster : 31 juli 2004 om 18:01.
Oud 31 juli 2004, 18:41   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ik kan mij moeilijk inbeelden dat een anti-monarchist als jij 16 uur gaat aanschuiven om een Belgische Koning de laatste groet te brengen. Of ben je sinds de dood van Boudewijn plotsklaps Vlaams nationalist geworden?

Ik geloof het wel, maar je moet toegeven dat dit nogal controversieel is.
Geloof het maar, Yann.

De witte mars was pas de aanzet voor mij om politiek bewust, én Vlaams-nationalist, te worden.

16 uur niet kunnen gaan plassen, en dus ook niet durven drinken, omdat je dan uit de rij moest waar je in stond aan te schuiven, het is niet om mee te lachen.
Ik nam Boudewijn zelfs zijn 'gekte' niet kwalijk toen hij de abortuswet niet wilde goedkeuren. De man was uiteindelijk ongewild kinderloos en ook maar een mens. Dan is zoiets begrijpelijk. De liefde tussen hem en zijn al te katholieke troela heeft me desondanks altijd kunnen vertederen. Onzen Albert probeert dat tegenwoordig (vruchteloos) te imiteren met de zijne maar dat heeft één keer goed gewerkt. En dan nog maar omdat het mij van Boudewijn gemeend leek.
Achteraf gezien is het misschien maar goed dat hij geen intelligentere troonopvolger heeft kunnen klaarkrijgen dan die we binnen afzienbare tijd gaan krijgen. Ik heb immers niet de indruk dat Belgique erg happig is op de Flippe ook al heeft die zich intussen op dat vlak een ahum...waardige troonopvolger getoond.

Enfin, je ziet dat politiek bewust worden in een land als dit consequenties heeft. Ik vrees dus dat de BUB zijn unitaire koninkrijk alleen maar verkocht gaat krijgen aan politieke analfabeten zoals ik er één was voor de witte mars.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 31 juli 2004 om 18:41.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 19:00   #24
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
DE STILLE HERDENKING

Reeds 11 jaar is het geleden dat onze geliefde Vorst, Koning Boudewijn het
tijdelijke inruilde voor het eeuwige....
"Onze" geliefde vorst?!?
UW geliefde vorst ja, maar zeker niet de mijne.

Die royalistische poppenkast mag van mijn part van morgen afgeschaft worden, en als één van die Coburg-profiteursbende er het bijltje bij neerlegt, kan mij dat hoegenaamd niks schelen.

Overigens was Boudewijn-de-Schijnheiligaard al even anti-Vlaams als z'n voorgangers en nakomeling. Of moeten we z'n afspraakje met Happart (kwestie Voeren) in de jaren '80 aan een afrit van de autosnelweg vergeten? Of moeten we het met de mantel der liefde toedekken dat hij z'n privéfortuin grotendeels naar het buitenland overbracht (naar Noord-Amerika), korte tijd voor dat de regering-Martens in 1982 een muntdevaluatie zou doorvoeren?

België barst; hoe rapper, hoe liever! België is ons vaderland nooit geweest en zal het (voor de korte tijd dat het ng zal bestaan) ook nooit zijn!

Laatst gewijzigd door Koenraad Maesschalck : 31 juli 2004 om 19:01.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 21:18   #25
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Mijn opa is deze maand zes jaar dood.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 21:48   #26
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Innige deelneming.
Oud 31 juli 2004, 21:49   #27
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Niet te zwaar aan tillen, Yann.
Ik pak hier enkel de hypocrisie van sommige Vlaams-nationalisten aan. Aan de ene kant schelden ze naar hun soortgenoten omdat die een levende koning een half uurtje laten wachten en aan de andere kant laten ze zelf nog veel minder respect zien voor een dode roi Belge.

Ikzelf heb trouwens 16 uur aangeschoven om Boudewijn 'de laatste eer te bewijzen'. Zijn queen is toen nog buiten aan het venster komen wuiven. Hij was volgens mij de enige Saksen-Coburg die een beetje positief uit de toon viel in die voor de rest maar hoerige familie. Gelukkig voor jullie kende ik toen de rol nog niet die Boudewijn speelde bij de dood van Lumumba anders had ik wel twee keer nagedacht voor ik hem als een halve heilige was gaan uitwuiven.

Patriot, ben jij familie van de Saksen-Coburgs?
Knuppel, niemand is zonder zonden. Vlaams-nationalisten ook niet. Zij zeker niet (zie collaboratie). Dat koning Boudewijn verantwoordelijk zou zijn voor een dode is niet bewezen. Anders kunnen we ook zeggen dat Filip Dewinter verantwoordelijk is voor een reeks racistische moorden.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 21:54   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Dat koning Boudewijn verantwoordelijk zou zijn voor een dode is niet bewezen. Anders kunnen we ook zeggen dat Filip Dewinter verantwoordelijk is voor een reeks racistische moorden.
Er zijn allerlei belastende aanwijzigingen dat de moord op z'n minst met medeweten en misschien zelfs met goedkeuring van de koning gebeurde, heel wat anders dus dan datgene waarover u het in het laatste gedeelte van uw zin heeft.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 21:57   #29
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Er zijn allerlei belastende aanwijzigingen dat de moord op z'n minst met medeweten en misschien zelfs met goedkeuring van de koning gebeurde, heel wat anders dus dan datgene waarover u het in het laatste gedeelte van uw zin heeft.
8) Vertel ne keer 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 22:00   #30
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Vooral die "misschien" is wel grappig. Misschien zitten er wel moordenaars bij het Vlaams Blok. In elk geval drugdealers en vrouwenmolesteerders. Och ja, een Vlaams Blokker had daar iemand doodgeschoten, nee? Zie je wel.
Oud 31 juli 2004, 22:01   #31
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

axel nort schreef :

Citaat:
foutje Lumumba was eerste minister
Klopt !

Democratisch verkozen ? Zéér te betwijfelen.

Zijn verkiezingspropaganda was alles behalve democratisch :

"Stem voor mij, en je krijgt :

- 1000 Bef, én :

- een BLANKE vrouw".

Authentiek !
Oud 31 juli 2004, 22:04   #32
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator
axel nort schreef :

Klopt !

Democratisch verkozen ? Zéér te betwijfelen.

Zijn verkiezingspropaganda was alles behalve democratisch :

"Stem voor mij, en je krijgt :

- 1000 Bef, én :

- een BLANKE vrouw".

Authentiek !
Bij het Vlaams Blok is ook zo een beetje van dat:

"Stem voor ons en je krijgt een auto (van de "Walen") en een blanke vrouw (je moet wel, de zwarte zijn dan al teruggestuurd)."
Oud 31 juli 2004, 22:25   #33
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Hans1 sprak :

Citaat:

"Stem voor ons en je krijgt een auto (van de "Walen") en een blanke vrouw (je moet wel, de zwarte zijn dan al teruggestuurd)."
Hansje, je hebt ergens een klokje horen luiden, maar de klepel ja, je vindt hem niet (dit overkomt je ten andere geregeld).

Het waren 3 waalse journalisten, die in de Knack stelden : "De kiezers van 't Blok zijn niet langer de arme 'klootzakken'. Ze rijden allemaal met een BMW én ze zeggen : als we de walen buitenstampen dan kunnen we er een tweede kopen !".

Als je het origineel van die tekst wil zien dan moet je het maar zeggen.

Hansje, ten andere, je taal past niet ... Een "rouwende" spreekt zo "rauw" niet.
Hansje nog een vraagje : 'Ben jij het soms die de teksten schrijft voor Grietje ... pardon ... B H ... excusez-moi : B G ofte Black Girlke ?'.
Rare (?) vraag bij een onnozel antwoord !

Mijn deelneming.
Oud 31 juli 2004, 23:06   #34
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Naar't schijnt was de NVA die toch het eerst op de proppen kwam met de autootjesmetafoor hoor (compleet onzinnig trouwens). Tja, schrik je dan dat enkele bevooroordeelde Walen daarvan steigeren?
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 23:10   #35
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nee, stem voor ons en de "Walen" pakken gene auto meer af
Oud 31 juli 2004, 23:27   #36
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Knuppel, niemand is zonder zonden. Vlaams-nationalisten ook niet. Zij zeker niet (zie collaboratie). Dat koning Boudewijn verantwoordelijk zou zijn voor een dode is niet bewezen. Anders kunnen we ook zeggen dat Filip Dewinter verantwoordelijk is voor een reeks racistische moorden.
Dat kan u niet zeggen, aangezien er geen enkele rechtstreekse link gelegd kan worden tussen Dewinter en een racistische moord. Tussen Boudewijn en de moord op Lumumba nochtans wel.

Luitenant Weber, die nog als vleugeladjudant van Liliane Baels heeft opgetreden en zeer dicht bij de koninklijke familie stond, was samen met enkele andere Belgische militairen aanwezig terwijl de Katangese gendarmes Lumumba en enkele medestanders executeerden.
Moïse Tsjombe en zijn Baluba-stam stonden op uitstekende voet met het Hof en kregen directe en indirecte steun van België. Twee dagen voor de moord op Lumumba, liet Boudewijn via een telegram weten dat "het probleem Lumumba zo snel mogelijk definitief moest worden opgelost" aan zijn minister van koloniën, D'Aspremont Linden.

Met dit bewijs zou elke inspecteur Boudewijn van boven op zijn verdachtenlijstje hebben geplaatst. Het motief was trouwens vrij evident: Lumumba had Boudewijn publiekelijk vernederd toen hij bij zijn rede op de onafhankelijkheidsviering uithaalde naar de decennia van racisme, uitbuiting en verknechting die de Belgische overheersing de Congolezen had gebracht.
Even daarvoor had Boudewijn net Leopold II geprezen en de Belgische kolonisering "beschavingswerk" genoemd.
Oud 2 augustus 2004, 11:38   #37
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Als ik zeg dat ik een probleem definitief wil oplossen, betekent dat dan dat ik de opdracht geef om iemand te vermoorden?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2004, 11:46   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik zeg dat ik een probleem definitief wil oplossen, betekent dat dan dat ik de opdracht geef om iemand te vermoorden?
Niet noodzakelijk, maar het kan zijn dat de moord wel met uw medeweten en zelfs toestemming gebeurt. Er zijn immers nuances in dit alles die u blijkbaar ontgaan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2004, 12:38   #39
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ikzelf heb trouwens 16 uur aangeschoven om Boudewijn 'de laatste eer te bewijzen'. Zijn queen is toen nog buiten aan het venster komen wuiven. Hij was volgens mij de enige Saksen-Coburg die een beetje positief uit de toon viel

De wonderen zijn de wereld niet uit.
Wat is er aan Albert II dan zoveel anders dan aan onze betreurde Balduinus I?
    • Omdat hij een beetje meer een man van de wereld is?
    • Een moto en een minnares met dochter berijdt ??
    • Nóg beter Nederlands praat?
    • Wél een troonopvolger verwekt heeft?
Oud 2 augustus 2004, 12:41   #40
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet noodzakelijk. Maar als twee minuten nadien diene gast vermoord wordt, zult ge uw uitspraak wel mogen uitleggen...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be