Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2013, 21:01   #21
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Dan volgt men de wereldwijde trend niet.

Zie http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp

Citaat:
Hoe jong zijn die mensen die denken dat IE=IT dan?

Gepensioneerde ambtenaren of zoiets?
Van alle leeftijden. Ik merk wel dat studenten dat probleem niet hebben, waarschijnlijk omdat op hun Macbooks Safari de standaardbrowser hebben.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 21:04   #22
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Must read:

Militarisation of Patent Battles: Militant Patents and Microsoft Spying (Skype, Kinect, Audio/Video Surveillance)
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 21:16   #23
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tja, dat had ik er destijds onmiddelijk afgesmeten...
Ik moest er zoiezo met leren werken,...

Citaat:
Nog ivm vorige :
Microsoft’s IIS, on the other hand, is closed source and runs only on Windows, so it’s no surprise that it lags behind Apache’s more robust and flexible sofware offering.
Ben ik niet akkoord mee. Het is niet omdat het gesloten bron is dat het minder populair zou zijn. PHP is nu eenmaal populairder op het net dan ASP,... Daarom dat microsoft nu de nieuwe serverversie compatibel maakt met PHP. Qua beheer heeft het in ieder geval voordelen. Je moet enkel maar windowsservers beheren ipv beiden. Ook kan je makkelijker windows admins vinden dan linux admins.

Linux heeft in de cloud nu eenmaal de bovenhand De nieuwe gtk kan je benaderen via het web. Je kan dus je linux desktop overal op het web benaderen. Dit maakt zoveel nieuwe toepassingen mogelijk. Microsoft zal alles uit de kan halen om zijn marktpositie te beschermen en heeft als groot voordeel hun resem advocaten, patenten en geld idem met google btw,... ubuntu phone zal een leuk alternatief bieden.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 21:27   #24
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
De legende? Blauw zal IE zijn veronderstel ik.

Citaat:
Van alle leeftijden. Ik merk wel dat studenten dat probleem niet hebben, waarschijnlijk omdat op hun Macbooks Safari de standaardbrowser hebben.
Goed, ik ben duidelijk door een andere groep mensen omringd.
HIER
Oud 8 maart 2013, 21:46   #25
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Ik moest er zoiezo met leren werken,...
Tja, zo gaat dat.

Citaat:
Ben ik niet akkoord mee. Het is niet omdat het gesloten bron is dat het minder populair zou zijn. PHP is nu eenmaal populairder op het net dan ASP,... Daarom dat microsoft nu de nieuwe serverversie compatibel maakt met PHP. Qua beheer heeft het in ieder geval voordelen. Je moet enkel maar windowsservers beheren ipv beiden. Ook kan je makkelijker windows admins vinden dan linux admins.
Volgens het artikel zou microsoft op dat gebied op de 2de plaats staan, de strijd om de eerste plaats gaat verder...

Citaat:
Linux heeft in de cloud nu eenmaal de bovenhand De nieuwe gtk kan je benaderen via het web. Je kan dus je linux desktop overal op het web benaderen. Dit maakt zoveel nieuwe toepassingen mogelijk. Microsoft zal alles uit de kan halen om zijn marktpositie te beschermen en heeft als groot voordeel hun resem advocaten, patenten en geld idem met google btw,... ubuntu phone zal een leuk alternatief bieden.
Idd.

En patenten waarover ze nog niet beschikken.

Methods for a first party to acquire and assert a patent property against a second party are disclosed.

Ik heb reeds een tweetal jaar Ubuntu op mijn phone.
HIER
Oud 9 maart 2013, 07:02   #26
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tja, zo gaat dat.

Volgens het artikel zou microsoft op dat gebied op de 2de plaats staan, de strijd om de eerste plaats gaat verder...

Idd.

En patenten waarover ze nog niet beschikken.

Methods for a first party to acquire and assert a patent property against a second party are disclosed.
Het is niet altijd het beste besturingssysteem dat het haalt. Voor webservers was/is (geen idee op dit moment) Freebsd bijvoorbeeld beter dan linux.

Citaat:

Ik heb reeds een tweetal jaar Ubuntu op mijn phone.
Ubuntu phone komt maar uit in oktober. (stable release) Niet dat ik je niet geloof dat je ubuntu draaien hebt op je telefoon maar het zal geen ubuntu phone zijn (tenzij een beta)
Oud 9 maart 2013, 08:31   #27
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=alfa16vjtd;6560966]Het is niet altijd het beste besturingssysteem dat het haalt. Voor webservers was/is (geen idee op dit moment) Freebsd bijvoorbeeld beter dan linux.

Apache is een mooi voorbeeld, maar ik ken heus niet zoveel van de webservers hoor.

Freebds
Citaat:
Ubuntu phone komt maar uit in oktober. (stable release) Niet dat ik je niet geloof dat je ubuntu draaien hebt op je telefoon maar het zal geen ubuntu phone zijn (tenzij een beta)
Nee, het is geen Ubuntu phone, maar het draait wel Ubuntu en andere distro's, net zoals op PC...

Heden is dat niet zo moeilijk meer.
HIER
Oud 9 maart 2013, 09:47   #28
warpozio
Burger

Standaard

de huidige boete komt er natuurlijk omdat het browser keuze scherm een voorstel was van microsoft om een deel van de boete te ontlopen, zoals in 2009 afgesproken tussen eu en microsoft. ms werd op een gegeven moment gewaarschuwd door de eu dat het keuzescherm er niet meer was, maar ms heeft daar niet op gereageerd. dus dit werd geinterpreteerd als het weigeren van uitvoeren van de oorspronkelijk afgesproken deal tot verlaging van de boete.
warpozio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2013, 17:53   #29
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door warpozio Bekijk bericht
de huidige boete komt er natuurlijk omdat het browser keuze scherm een voorstel was van microsoft om een deel van de boete te ontlopen, zoals in 2009 afgesproken tussen eu en microsoft. ms werd op een gegeven moment gewaarschuwd door de eu dat het keuzescherm er niet meer was, maar ms heeft daar niet op gereageerd. dus dit werd geinterpreteerd als het weigeren van uitvoeren van de oorspronkelijk afgesproken deal tot verlaging van de boete.
Inderdaad. Een actualisatie van Windows 7 zou dit keuzescherm niet gehad hebben. M$ beweert dat dat niet moedwillig gebeurde maar een fout was.

Ik zou toch liever zien dat de EU de 'grotere' problemen aanpakt ivm M$, er lopen namelijk vele zaken hartstikke fout.

Indien de EU dat nalaat kan ik dit verhaal enkel als een doekje voor het bloeden beschouwen.

Ze hadden M$ trouwens een VEEL hogere boete kunnen opleggen...
HIER
Oud 9 maart 2013, 18:53   #30
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door warpozio Bekijk bericht
Die veroordeling van MS moest er gewoon niet geweest zijn. Toch niet voor enkel een browser. De EU had liever de koppelverkoop van Windows met computersystemen verboden. (tenzij er keuze is van besturingssysteem)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be