![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Werkloosheidsuitkeringen zijn noodzakelijk? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
6 | 54,55% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
3 | 27,27% |
anders (verklaar) |
![]() ![]() ![]() |
2 | 18,18% |
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Het is inderdaad schandalig dat mensen die moeten stempelen een deel van hun pot moeten afdragen aan mensen die een leefloon ontvangen. Echter zijn er ook mensen die nu een leefloon ontvangen omdat ze ongeschikt zijn om verder te werken, kan daar een onderscheid in gemaakt worden ?
![]() |
#24 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, stop gewoon met die geldverspilling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Bijlange niet ik ken een paar mensen die om fysiologische redenen niet meer kunnen werken en die krijgen een leefloon.
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook niet door die VDAB..misschien afhankelijk van streek? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Moeilijk punt. Wie een radicale en liefst zo snel mogelijke breuk met de bestaande toestand en het bestaande systeem wil, kan maar beter voorstander zijn van de afschaffing van de volledige sociale zekerheid. En in die zin zegt het me ook wel iets.
Maar, gelet op de ongelijkheid der mensen en het feit dat we niet van allen een gedreven inzet voor verandering kunnen verwachten, kies ik er voor een stevige sociale zekerheid te behouden of uit te bouwen en juist diegenen die het aanvallen te laten criminaliseren en bestempelen als ongedierte in menselijk gedaante dat ten allen prijze met gelijk welk middel kan, mag en moet bestreden worden. Daarom dat ik een volledig faïllissement van de complete bankwereld wel zie zitten, waarbij zowat 90%van de bevolking in een mum van tijd alles verliest of hun eigendomsrecht erover onzeker wordt. Dan pas, kunnen de kogels in het rond vliegen en liefst tussen de twee ogen van al wat kleinburgerlijk is en verantwoordelijkheid draagt. Een vernieling van de sociale zekerheid zou grote gedeelten van de bevolking die strijdvaardig kunnen zijn (grotendeels) ongemoeid laten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Werkloosheidsuitkeringen die, mits goede begeleiding, een begrenzing en een eventuele "feodale" wederdienst, worden uitgekeerd, impliceren volgens mij een verbetering van de sociale welvaart en het algemeen welzijn en kunnen in die zin als "noodzakelijk" beschouwd worden.
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een paar uur per week gras afdoen langs de autostradeberm met machetes, bijvoorbeeld, zoals in Cuba.
Zeer verrijkende bezigheid. Versterkt sociabiliteit, fysiek en levenslust. De ideale omstandigheid om vlotter de zaken op orde te stellen.
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij ons wel, en dus blijft slavenwerk ongrondwettelijk Laatst gewijzigd door eno2 : 9 maart 2013 om 00:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meeste mensen voeren "slavenwerk" uit, en werkloosheidsuitkeringen passen niet meteen in een kapitalistisch model.
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Bron?
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 9 maart 2013 om 00:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik zie dat ik als zelfstandige telkens 22% afdraag aan één of andere "sociaal secretariaat" (lees verdoken belasting op inkomsten) en dan vroeg of laat moet vaststellen dat al mijn bijdragen er enkel zijn geweest voor één of andere hond zijn stront op te kuisen maakt me dat kwaad.
Vroeg of laat kan ik er ook op terugvallen. Niemand heeft een glazen bol en iedereen kan zonder werk komen te staan, ook zelfstandigen. Wanneer het zover is wil ik aanspraak kunnen maken op de fortuinen die ik doorgestort heb inmiddels. Is dat niet het geval dan wil ik ze ook niet meer betalen. 4 maand of wat langer kan ik van mijn eigen geld ook uitzingen. |
![]() |
![]() |