Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2013, 19:03   #21
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Staatsschuld is een fictie gefabriceerd door de banksector. Een fictie die zo kan weggeveegd worden.

http://www.courtfool.info/nl_Van_sta...aatsgulden.htm
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 21:05   #22
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Onze kinderen gaan moeten betalen is onzin.

Wij zijn nu ook veel rijker dan onze ouders ook al zijn de schulden gestegen.

Je moet eens foto's zien van Vlamingen uit de jaren 70. Lijken wel daklozen.
net als de Vlamingen van 2030
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 22:37   #23
Silverfields
Burgemeester

Silverfields's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
net als de Vlamingen van 2030
Juist, het is niet omdat we nu goed leven met geleend geld dat het zo zal blijven.

Onze kinderen gaan het met minder moeten doen, misschien zelfs met veel minder.

In de jaren 70 hadden we tenminste nog een groeiende economie, de mensen leefden en bouwden naar gelang hun stand, waren zuinig en hadden geen of weinig schulden.
Nu zitten we met een dalende economie, deflatie, vergrijzing, een industrie die naar het buitenland vertrekt en hebben we HOGE schulden(persoonlijke & overheid).

Alles gaat goed zolang we kunnen lenen op de internationale markten, maar als die beginnen te twijfelen is het hek van de dam. Je moet zelfs niet ver om je heen kijken om te zien wat er kan gebeuren, denk aan Spanje, Griekenland, Portugal, Ierland!

Beweren dat de staatsschuld een fictie is en door de banken is gecreëerd is een illusie. De schuld is door jou en mij aangegaan, en onze politici hebben er nog een schep boven op gedaan. Je dacht toch niet dat onze schulden zouden verdampen?
Silverfields is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 22:56   #24
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silverfields Bekijk bericht
Ik vraag me af waar er trouwens bespaard wordt? Kan iemand mij vertellen waar er bespaard wordt?
In de sociale zekerheid was er een groeinorm van 4.5%. Deze wordt naar 2% gebracht tegen 2015. Eigenlijk is het geen echte besparing maar ze noemen het wel zo. Feit is als men hier niet ingreep dat het nog meer de pan zou uitswingen. De sociale zekerheid is dé uitgavepost van de federale begroting.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 23:51   #25
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silverfields Bekijk bericht
Ik vraag me af waar er trouwens bespaard wordt? Kan iemand mij vertellen waar er bespaard wordt?

Ik zie alleen de overheidsuitgaven en belastingen toenemen(vooral die van de middenklasse). Een toename van de belastingen zijn geen besparingen, maar gewoon belastingen die in een gat terechtkomen en nooit meer terug ziet.

De overheidsschuld is trouwens 361 miljard en 616 miljoen. Deel dat door 11 miljoen Belgen en dan kom je op € 32875,00 € schuld per Belg.
Voeg daarbij de schulden van onze Vlaamse gemeenten bij(10 miljard). De schuld per Vlaming is hier € 1600.

Zo komen we al snel aan € 35000/Belg!

Vermits we geen spaarpotje hebben voor onze pensioenen mag je daar nog x aantal aan toevoegen.

Komt Goudbever hier even vertellen dat landen met hoge schuld het beter doen. Onze kinderen zullen wel betalen zeker, laat die maar met onze Shit zitten, dat is uw redenering. Een redenering die je met de traditionele partijen deelt, want het zijn net deze partijen die ons zover gebracht hebben!

http://www.staatsschuldmeter.be/

http://www.hbvl.be/limburg/schuld-vl...n-limburg.aspx
Dat klopt,en de staatsschuld per werkende belg loopt al tegen de 70.000 euro...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be