Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2004, 10:34   #21
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jehann
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marion Van San
"Ik heb het nog niet gecheckt, maar mij is verteld dat een deel van die extremistische imams zelfs illegaal in België verblijft. Hoe naïef kan een overheid zijn."
"een deel van de extremistische immams" ???? alsof er zovele immams in belgie zijn die dan ook nog eens extremistisch zijn en daarvan is een deel illegaal. En dat alles is van horen zeggen. Hoe naïef kan een professor zijn?
1) Over het aantal zegt Van San niets.
2) 'Die' is niet gelijk aan 'de'.
3) Ze zegt zelf "Ik heb het nog niet gecheckt, maar mij is verteld"

Ik hoop maar dat u zelf geen academicus bent, of in elk geval, dat u hier niet in die hoedanigheid aanwezig bent.

Laatst gewijzigd door Stratcat : 3 augustus 2004 om 10:34.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 11:20   #22
jehann
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
1) Over het aantal zegt Van San niets.
2) 'Die' is niet gelijk aan 'de'.
3) Ze zegt zelf "Ik heb het nog niet gecheckt, maar mij is verteld"
U mist de kwestie compleet. Het gaat mij erom dat hetgeen zij zegt niet als waarheid mag aangenomen worden, eerder als een mening die enkele publieke geheimen blootlegt, maar ook opgebouwd is uit vele veronderstellingen en insinuaties. Als dusdanig mag het niet op dezelfde manier benadert worden als het Rapport Van San enkele jaren terug.
Om op uw taalregelneverij terug te komen: De of die maakt hier niets uit, het ging me om haar veronderstelling dat er extremistische immams zouden zijn die op de koop toe illegaal zijn.
En ok, ze zegt erbij dat ze dat moet verifieren, maar dat weerhoudt ze niet om toch conclusies te trekken �* la, hoe naief kan de overheid zijn. Als ze er geen weet van heeft, en toch antwoord is het een mening. En zo moet die tekst behandelt worden.
Citaat:
Ik hoop maar dat u zelf geen academicus bent, of in elk geval, dat u hier niet in die hoedanigheid aanwezig bent.
Bevestiging dat u de point mist. Maar bon, u heeft de taalpuritein kunnen spelen.

Laatst gewijzigd door jehann : 3 augustus 2004 om 11:22.
jehann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 12:58   #23
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jehann
U mist de kwestie compleet. Het gaat mij erom dat hetgeen zij zegt niet als waarheid mag aangenomen worden, eerder als een mening die enkele publieke geheimen blootlegt, maar ook opgebouwd is uit vele veronderstellingen en insinuaties. Als dusdanig mag het niet op dezelfde manier benadert worden als het Rapport Van San enkele jaren terug.
Om op uw taalregelneverij terug te komen: De of die maakt hier niets uit, het ging me om haar veronderstelling dat er extremistische immams zouden zijn die op de koop toe illegaal zijn.
En ok, ze zegt erbij dat ze dat moet verifieren, maar dat weerhoudt ze niet om toch conclusies te trekken �* la, hoe naief kan de overheid zijn. Als ze er geen weet van heeft, en toch antwoord is het een mening. En zo moet die tekst behandelt worden.
Bevestiging dat u de point mist. Maar bon, u heeft de taalpuritein kunnen spelen.
Een wetenschappelijk rapport is niet hetzelfde als een interview in een populair weekblad: you're stating the obvious.

Laatst gewijzigd door Stratcat : 3 augustus 2004 om 13:01.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 13:36   #24
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Echt niet? Is de strategie van hen die ten allen prijzen niet politiek correct wensen te zijn dan zoveel anders dan zij die koste wat koste politiek correct proberen te zijn? De ene kleeft overal het etiquette van racisme en discriminatie op, de andere zwaait met termen als politiek correct denken en dergelijke meer.
Beide kampen blijken niet te begrijpen dat dergelijk hokjesdenken en de diabolisering van je opponent geen argumenten zijn.
Van San zegt gewoon de waarheid, misschien staat die waarheid u niet aan? Ik begrijp niet goed wat je hier bedoeld met hokjesdenken en diabolisering.
Oud 3 augustus 2004, 13:57   #25
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Mijn commentaar was niet op mevr. Van San, maar op mensen zoals u, gericht.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 14:02   #26
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Mijn commentaar was niet op mevr. Van San, maar op mensen zoals u, gericht.
Sinds wanneer worden die mensen aangesproken met "ze"?

Citaat:
..helaas bezondigt ze zich aan exact dezelfde fouten als diegene die ze voorheen tegen de schandpaal nagelde.
Oud 3 augustus 2004, 15:03   #27
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij is mijn reactie zo klaar als een klontje, maar we zullen even reconstrueren zodat u ook opnieuw kan volgen hoor:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Een nieuwe orde is opgestaan...
Dies' reactie: "..helaas bezondigt ze zich aan exact dezelfde fouten..."

Die "ze" slaat dus terug op het onderwerp uit de vorige zin, met name 'een nieuwe orde'.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Oud 3 augustus 2004, 15:30   #28
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Volgens mij is mijn reactie zo klaar als een klontje, maar we zullen even reconstrueren zodat u ook opnieuw kan volgen hoor:

Dies' reactie: "..helaas bezondigt ze zich aan exact dezelfde fouten..."

Die "ze" slaat dus terug op het onderwerp uit de vorige zin, met name 'een nieuwe orde'.
Even de weg verloren in het grote forumbos, terug bij de zaak nu. Dus: de waarheid zeggen staat bij u gelijk aan hokjesdenken en diabolisering.
Oud 3 augustus 2004, 16:47   #29
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Dus: de waarheid zeggen staat bij u gelijk aan hokjesdenken en diabolisering.
Juist ja, dat is tenslotte wat ik schreef!
Oud 8 augustus 2004, 01:40   #30
The Twinlightning Bolt
Banneling

Standaard

Inderdaad Wolf, onder een Linkse bijna-dictatuur mag je niet meer de waarheid zeggen.
Zeker wanneer het hun beste maatjes "de allochtonen" betreft. Even heilig voor hun als hun portefeuille.
The Twinlightning Bolt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be