Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2004, 23:30   #21
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

In het allerslechtste geval kun je hier altijd rekenen op het OCMW, tenzij je geen papieren hebt of uitgeprocedeerd bent. Maar die laatste categorie is bijna nooit verantwoordelijk voor misdaden vreemd genoeg, meestal gaat het over mensen die hier al hun hele leven wonen, een vast adres hebben en recht op alles waar een gemiddelde Belg ook recht op heeft. (met uitzondering dan van discriminatie op de arbeidsmarkt, die inderdaad wel heel reëel is)

in Afrika, de meeste Aziatische of Latijnse landen heeft een groot deel van de bevolking honger en gebeuren toch minder misdaden in vergelijking met België (bvb. Indië), dit bewijst duidelijk dat uw theorie niet klopt raven. repressie is wel degelijk noodzakelijk, na jaren in Brussel en genoeg tijd in Antwerpen en verschillende incidenten heb ik wel recht om daar een mening over te hebben. Ik ken ook zelf talloze allochtonen en die vinden uw uitleg evengoed bullshit.
Goed, een uitgeprocedeerde die steelt uit een supermarkt omdat hij honger heeft is geen misdadiger, maar iemand die gemakkelijk geld wil verdienen, indruk wil maken op vrienden en zijn geliefde merkkledij wil kopen door te dealen of mensen te overvallen is volgens mij wel een misdadiger en moet als dusdanig gestraft worden.

met welk recht durft u mij een valse linkse te noemen? mensen als u die hun kop in het zand steken voor sommige heel reële problemen zijn grotendeels verantwoordelijk voor de opgang van extreem-rechts en het feit dat links de voeling met veel vroegere sympathisanten heeft verloren.

ik weet niet waar u woont maar als u niet in een probleembuurt van een grote stad woont weet u eigenlijk niet waarover we het hier hebben.

Laatst gewijzigd door tomm : 1 augustus 2004 om 23:50.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2004, 23:38   #22
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Vergeet niet uw slappe lach wat in te houden morgen, als u bedenkt hoe allochtonen moeten werken voor een hongerloon in bouwbedrijven, omdat deze laatste hen niet inschrijft, en dus verplicht zou zijn minstens het minimum-loon te geven.
En wat verstaat ge onder allochtonen ?
Voor zover ik weet bestaan er geen speciale loonschalen voor allochtonen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2004, 23:40   #23
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Waarom is het eigenlijk dat links moet staan voor softe multicul-toestanden, fancyfairs met couscous, djambe's salsa-lessen, workshops waar je Afrikaanse haarvlechtjes ingelegd krijgt en wat nog allemaal.
Waarom kan links niet staan voor keiharde repressie van criminaliteit, ook de straatcriminaliteit, ook de criminaliteit in allochtone milieus. waarom is het dat er op het konincksplein politie staat die niet ingrijpt wanneer men je openlijk bedreigt met een mes, wanneer er openlijk op straat gedeald wordt?
Waarom komen zulke criminelen onmiddellijk weer vrij in plaats van jaren dwangarbeid te krijgen zoals ze echt verdienen?
Links moet de kleine man verdedigen, de zwakke kant van de samenleving ook, volgens mij horen die laatste daar niet bij, die zijn juist een grote bedreiging voor onze vereenzaamde ouden van dagen alsook voor andere allochtonen die op een eerlijke manier hun brood verdienen.
Als men echt integratie wil dat men dan maatregelen creëert om allochtonen werk te geven, meer allochtonen bij de politie toelaat, hun degelijke huisvesting aanbiedt, etc. DAT is echte steun voor die mensen, multicul-toestanden NIET.
Ergens begrijp ik de gestage opgang van het Blok wel, toch in grote steden zoals Antwerpen. natuurlijk staat het Blok voor veel meer dan enkel harde repressie, het staat ook voor volledige uitsluiting van de migranten, wat naar Amerikaanse ghetto-toestanden zal leiden zoals in Vitrolles in Frankrijk.
Omdat wat men tegenwoordig links noemt al lang niet meer opkomt voor de zwakkeren in de maatschappij of toch wel heel selectief.

Links in belgië = tegen mensen die met de problemen van de multicultuur leven zeggen dat ze racisten zijn en verder niks aan hun problemen doen.

Links in belgië = voor de middenklasse, hogere middenklasse en BV's die in een afgeschermde fictieve droomwereld leven waar de multiculturele samenleving totdogma is verheven.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2004, 23:41   #24
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiger777
Iedereen moet knokken om te bestaan Dies, OOK allochtonen. Sociaal achtergesteld zijn is geen excuus om baldadigheden te plegen!

Ten eerste wil ik met mijn bewijs -uit eerste hand trouwens, niet zomaar van horen zeggen- aantonen dat het mogelijk is uit de put van de lagere sociale klassen te klimmen, mits inzet en doorzettingsvermogen!

Ten tweede, wil ik net zoals ten eerste de hypothese aantonen dat het mogelijk is uit de put van sociaal onrecht te klimmen

Ten derde: is armoede een reden om mensen te overvallen? Zijn het niet juist sociaal achtergestelde mensen die ipv baldadigheden te plegen zouden moeten net harder KNOKKEN om ergens te geraken? Trouwens is er in België nog altijd het LEEFLOON. Het is niet alsof ze MOETEN overvallen plegen hoor! Ieder mens is verantwoordelijk voor zijn daden, niet de sociale structuur!
Erg populistisch, maar je vergeet wel dat allochtonen veel harder moeten knokken dan autochtonen.

Het staat statistisch vast dat werkloosheid bij allochtonen [size=4]3 keer zo HOOG is[/size][size=2], in vergelijking bij autochtonen. Waarom denk je dat die quota's nodig zijn?[/size]

Tevens moet je eerst gewerkt hebben voor je een leefloon krijgt waarvan je KAN overleven. Tot dan zit je in de onderste schijf en krijg je hoogstens wat peulschillen. Maar hey, daar komt die cirkel weer, vermits het voor een allochtoon 3 keer zo moeilijk is om werk te vinden, 3 keer zo weinig kans op een leefloon....

Maar ja, als je het vorige al zo'n dijenkletser vond, moet dit heus wel een schaterbui opleveren .

Laatst gewijzigd door Raven : 1 augustus 2004 om 23:41.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2004, 23:43   #25
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Ja maar ik weet dat migranten op de arbeidsmarkt gediscrimineerd worden, en dat moet veranderen, maar moet je daarom gaan dealen? Er is ook nog zoiets als het OCMW en de dop, en mensen die geen werk vinden en toch hun best doen te zoeken mogen van mijn part gerust van de dop leven, de staat moet maar iets doen aan de discriminatie op de arbeidsmarkt.
maar dealen en mensen overvallen, dat is over de grens, dat kan en mag niet getolereerd worden, en daar moet repressie aan te pas komen.
Die politiecontainer staat er wel en is bemand, maar ze DOEN niets, ze zitten daar maar, op 10 m. van die container werd ik eerst drugs aangeboden en kreeg daarna een mes tegen m'n keel gedrukt, de politie keek ernaar en deed niets...
zulke kerels moeten zwaar aangepakt worden en dan opgesloten, maar er gebeurde niets...

1935 was natuurlijk overdreven, het moet geen politiestaat worden, maar het is een feit dat in communistische landen, ook gematigde zoals Cuba, preventie EN repressie hand in hand gaan.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2004, 23:45   #26
Tiger777
Burgemeester

Tiger777's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Tiger777
Standaard

Ik vind dit een écht naïve discussie waar ik zo gefrustreerd van raak. Als het hier dan toch ZOO slecht is zoals jullie beweren, waarom komen er dan elk jaar zoveel asielaanvragen?
Tiger777 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2004, 23:55   #27
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dit een écht naïve discussie waar ik zo gefrustreerd van raak. Als het hier dan toch ZOO slecht is zoals jullie beweren, waarom komen er dan elk jaar zoveel asielaanvragen?
Heeft u daar een probleem mee? De wereld is toch van iedereen, of niet?

Nou weet ik wel dat, als Vlaams Nationalist, u liefst van al een negatief cijfer als asielaanvraag zou willen zien, en terugkeert naar "de goede arische tijd", maar helaas voor u is er de een internationalisering van onze wereld op gang, en dat brengt nu eenmaal met zich mee dat de personen in kwestie (afkomstig uit het arme Afrika of Azie) nu eenmaal een beeld hebben van België (en Europa in het Algemeen) als een rijk land, grotendeels gevoed door sateliet-televisie en intercontinentaal vervoer (van personen & goederen).

Vroeger kon je naar india afzakken en mensen overtuigen dat je van Mars was. Nu, dankzij de parabooltjes, weten ze dat er hier rijkdom is, en ze willen daar natuurlijk een stukje van... Hoe zou u zelf zijn?

Hoe kunnen zij echter weten dat, eens hier, men terecht komt in een discriminerend systeem waarin u van de arbeidsmarkt wordt gehouden, en terecht komt in ghetto's die ze, ironisch genoeg, probeerden te ontvluchten. Met een beetje pech te horen komen terug te moeten keren, en in de illegaliteit belanden. In armoede en ZEKERE werkloosheid.

Maar oh wee als u dan uw enige toevlucht, criminaliteit, opzoekt. Dat is ondenkbaar voor de Vlaams Nationalisten en niet-zo-linkse-linksen.
Oud 1 augustus 2004, 23:58   #28
Tiger777
Burgemeester

Tiger777's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Tiger777
Standaard

dus, mensen in elkaar slaan is een vlucht uit de armoede? Da's de praat van iemand die hoegenaamd NIET weet waarover hij praat. De realiteit in grootsteden is lichtelijk anders dan u hier schetst hoor.
Tiger777 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2004, 00:12   #29
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Ten eerste wil ik hierop reageren door te zeggen dat de criminaliteit volgens mij niet enkel uit de economische gevolgen van werkloosheid voortkomt, maar ook door gebrek aan invulling van vrije tijd die er is door te kort aan werk. Een menselijk wezen heeft arbeid nodig, moet bezig zijn, en als hij dat niet op een normale manier kan, dan zal hij andere methodes zoeken, hij kan vluchten uit de werkelijkheid en harddrugs gaan gebruiken om zo in de drugwereld terecht te komen, hij kan gewoon over straat dolen en op die manier weer overlast veroorzaken bij racisten en intoleranten, of hij kan werk zoeken waar ze hem niet zullen weigeren, in een wereld die openstaat voor iedereen, de misdaadwereld. Zo kunnen we dus zien dat niet enkel economische factoren meespelen, maar ook de psychologische, meerbepaald die van de vervreemding van de arbeid. De echte grote criminaliteit die gepleegd wordt, met economische doeleinden, wordt niet geleid door de kleine man, de allochtoon die u zo dikwijls tegenkomt. In feite kunnen we in deze mafiapractijken spreken van een vorm van het kapitalisme, het is immers nooit de leider die de vuile taakjes uitvoerd, de arbeid van de kleine man wordt eens te meer uitgebuid, en hij wordt gedwongen zaken te dioen, die hij in normale omstandigheden zou verafschuwen, deze vorm van criminaliteit is een vorm van pur kapitaalsaccumulatie richting de zakken van de grote mafiosi. De kleine dieven als productiemiddelen, de baas als kapitalist... Overigens zijn de topfiguren van die bendes ook wel dikwijls in burgerlijk milieu te vinden, zeer dikwijls ook in autochtoon milieu.
Oud 2 augustus 2004, 03:05   #30
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus omdat het ergens anders nog slechter is, mag er geen commentaar meer zijn op wat er hier gebeurd? Als het hier dan toch zo goed is, dan hoeft Vlaanderen ook helemaal niet onafhankelijk te worden hé, begrijp je een beetje hoe dom 'argumenten' als deze zijn en hoe weinig ze bijdragen tot discussie?!

Dat bestraffing van misdaden noodzakelijk is om te voorkomen dat ze met een hogere frequentie zullen voorkomen, spreekt voor zich. Het kleinste kind kan zonder al te veel toelichting begrijpen dat wanneer gedrag (dat voor de dader geen directe negatieve gevolgen heeft) niet bestraft wordt dat gedrag herhaalt zal worden. Sancties zijn nodig!
Men mag zich echter ook niet blind staren op het sanctioneren van 'foutief' gedrag omdat het op zich niets verandert aan de oorzaken die aan de basis liggen van dat gedrag.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be