![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad, ik vind het vertrek van Rik Torfs zelfs een verlies voor onze politiek. We hebben al politieke weekdieren als Erik Van Rompuy en Wouter Beke genoeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet akkoord, met Torfs kun je discussiëren, als conservatieve katholiek ben ik inhoudelijk ook niet eens met zijn progressieve katholieke visie, maar ik schat hem hoger in dan veel anderen binnen CD&V.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Ik ben geen fan van Torfs.
Maar ik begrijp dat hij liever de academische wereld opzoekt ipv het harde politieke wereldje. Ik durf zelfs te stellen dat de impact van een prof op de maatschappij groter is dan als die van een politicus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Het één sluit het ander helemaal niet uit. Als Torfs een egotripper is dan is Eric Van Rompuy dat zeker,maar dan zonder gevoel voor humor.
Laatst gewijzigd door mvd : 21 maart 2013 om 23:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Partijlid
|
![]() Rik Torfs was zo slecht nog niet, hij was zeker niet minder dan die andere kwallen die er nog steeds rondlopen, echter hij is door de verkeerde partijdeur binnen gestapt.
Die gast dacht op z'n eentje "de verandering" in de politiek te bewerkstelligen door toe te treden tot een partij die tot over z'n oren in "het systeem" verankerd zit...mission impossible. Had die toen maar voor de juiste partij gekozen..hij beklaagt het zich nu wellicht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Gouverneur
|
![]() Rik Torfs had gedacht op zijn eentje even het programma van een partij te veranderen tegen de wil van de meerderheid van die partij in, maar sorry Rik zo werkt politiek nu eenmaal niet. Politiek is een ploegsport. Als je dat niet kan accepteren moet je niet in de politiek gaan.
(Vond hem trouwens ook maar een ego-tripper, met zijn mentaliteit om continue interne discussies in de media te willen uitvechten, wat niet bepaald getuigt van loyaliteit.) Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 22 maart 2013 om 01:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
- VOKA bij de VLD en N-VA - VLD: reken ook maar een hele stoet van industriële belangengroepen - Bij de SP-A heeft het ABVV waarschijnlijk nog steeds een stevige voet aan de grond. - Bij de groenen de sociale bewegingen en de milieubeweging Maw: ALLE partijen dus hun drukkingsgroepen. Zeg nu: wat is nu eigenlijk uw punt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik respecteer Torfs, zoals ik iedereen respecteer die openstaat voor zowel rechste als linkse ideeën. Maar hij moest er gewoon uit, de CD&V is niets voor hem, daar zijn ideeën niet gewenst. Rustige vastheid, rustige vastheid. Laatst gewijzigd door Adam Breit : 22 maart 2013 om 01:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maw: als de stem van het ACW zowel op het sociale vlak als het communautaire zo zwaar doorweegt binnen CD&V zijn er maar twee mogelijkheden: of de visie van ACW vertolkt de opinie van de meerderheid van de partij of... dat andere deel van de partij is een bende beunhazen zonder ruggegraat. Ik neem aan dat het een combinatie van de twee is. En als de Vlaamsgezinde vleugel binnen CD&V een bende beunhazen is zonder ruggegraat kan je dat ACW niet echt kwalijk nemen, niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() Verder ga ik akkoord dat de invloed van belangengroepen binnen een partij niet te groot mag worden, maar als die toch te groot wordt is het uiteraard aan de partij zelf om dat een halt toe te roepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik heb er geen woorden voor, zo absurd. Echter, ik begrijp wat je wilt zeggen over de natuurlijke bondgenootschappen. Citaat:
Eigen ACW eerst <> Het ACW Belang boven het maatschappelijke. Nee. Inderdaad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ze stellen zich op het moment wél zo op, akkoord, omwille van een dodelijke tango met de PS, maar ze zijn het niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleszins, als je denkt dat Vlaanderen ook maar iets te verwachten heeft van de CD&V/ACW, dan ken je niets van Belgische politiek. Want buiten de Vlaming aan de Belgische leiband houden om het profitariaat van hun machtsgroepen bestendigen doen ze niets.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 22 maart 2013 om 02:39. |
||
![]() |
![]() |