Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2013, 23:12   #21
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Misschien omdat het een opportunistische egotripper is?
³

Ik had al een afkeer van die kwal, maar sinds de aanstelling van de nieuwe paus en zijn dwaze commentaren daarop is hij nog véél lager gevallen.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 23:15   #22
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Waarom is iedereen eigenlijk zo negatief over Rik Torfs? Het is niet dat ze daar bij CD&V veel interessantere mensen hebben..
Inderdaad, ik vind het vertrek van Rik Torfs zelfs een verlies voor onze politiek. We hebben al politieke weekdieren als Erik Van Rompuy en Wouter Beke genoeg.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 23:17   #23
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
³

Ik had al een afkeer van die kwal, maar sinds de aanstelling van de nieuwe paus en zijn dwaze commentaren daarop is hij nog véél lager gevallen.
Niet akkoord, met Torfs kun je discussiëren, als conservatieve katholiek ben ik inhoudelijk ook niet eens met zijn progressieve katholieke visie, maar ik schat hem hoger in dan veel anderen binnen CD&V.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 23:22   #24
Tavek
Banneling

Standaard

Ik ben geen fan van Torfs.

Maar ik begrijp dat hij liever de academische wereld opzoekt ipv het harde politieke wereldje.

Ik durf zelfs te stellen dat de impact van een prof op de maatschappij groter is dan als die van een politicus.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 23:40   #25
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Omdat dat brave partijsoldaten zijn.
Het één sluit het ander helemaal niet uit. Als Torfs een egotripper is dan is Eric Van Rompuy dat zeker,maar dan zonder gevoel voor humor.

Laatst gewijzigd door mvd : 21 maart 2013 om 23:43.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2013, 00:53   #26
Ambiorix1
Partijlid

Standaard

Rik Torfs was zo slecht nog niet, hij was zeker niet minder dan die andere kwallen die er nog steeds rondlopen, echter hij is door de verkeerde partijdeur binnen gestapt.
Die gast dacht op z'n eentje "de verandering" in de politiek te bewerkstelligen door toe te treden tot een partij die tot over z'n oren in "het systeem" verankerd zit...mission impossible.
Had die toen maar voor de juiste partij gekozen..hij beklaagt het zich nu wellicht.
Ambiorix1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2013, 00:58   #27
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Wat heeft hij gezegd? Ik heb er niet zo op gelet.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2013, 01:33   #28
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix1 Bekijk bericht
Rik Torfs was zo slecht nog niet, hij was zeker niet minder dan die andere kwallen die er nog steeds rondlopen, echter hij is door de verkeerde partijdeur binnen gestapt.
Die gast dacht op z'n eentje "de verandering" in de politiek te bewerkstelligen door toe te treden tot een partij die tot over z'n oren in "het systeem" verankerd zit...mission impossible.
Had die toen maar voor de juiste partij gekozen..hij beklaagt het zich nu wellicht.
Hij is lid geworden van een politieke partij maar stond eigenlijk vanaf dag één niet achter het partijprogramma. Als je alleen maar lid wordt van die partij met de bedoeling die te veranderen (wat zijn motivatie schijnbaar was) is dat natuurlijk vragen om ontgoocheld te raken vroeg of laat.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2013, 01:35   #29
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Rik Torfs had gedacht op zijn eentje even het programma van een partij te veranderen tegen de wil van de meerderheid van die partij in, maar sorry Rik zo werkt politiek nu eenmaal niet. Politiek is een ploegsport. Als je dat niet kan accepteren moet je niet in de politiek gaan.

(Vond hem trouwens ook maar een ego-tripper, met zijn mentaliteit om continue interne discussies in de media te willen uitvechten, wat niet bepaald getuigt van loyaliteit.)

Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 22 maart 2013 om 01:37.
Oud 22 maart 2013, 01:38   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Rik Torfs had gedacht op zijn eentje even het programma van een partij te veranderen tegen de wil van de meerderheid van die partij in, maar sorry Rik zo werkt politiek nu eenmaal niet. Politiek is een ploegsport. Als je dat niet kan accepteren moet je niet in de politiek gaan.
Het ACW is baas en blijft zoveel mogelijk profiteren bedoel je?
Oud 22 maart 2013, 01:47   #31
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het ACW is baas en blijft zoveel mogelijk profiteren bedoel je?
- ACW baas bij CD&V
- VOKA bij de VLD en N-VA
- VLD: reken ook maar een hele stoet van industriële belangengroepen
- Bij de SP-A heeft het ABVV waarschijnlijk nog steeds een stevige voet aan de grond.
- Bij de groenen de sociale bewegingen en de milieubeweging

Maw: ALLE partijen dus hun drukkingsgroepen. Zeg nu: wat is nu eigenlijk uw punt?
Oud 22 maart 2013, 01:50   #32
Adam Breit
Vreemdeling

Adam Breit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

(Vond hem trouwens ook maar een ego-tripper, met zijn mentaliteit om continue interne discussies in de media te willen uitvechten, wat niet bepaald getuigt van loyaliteit.)
Ik zou politiek eerder een ideeënsport noemen. "Ploegsport" stinkt naar "ons kent ons" en compromissen om emotionele redenen in plaats van rationele.

Ik respecteer Torfs, zoals ik iedereen respecteer die openstaat voor zowel rechste als linkse ideeën. Maar hij moest er gewoon uit, de CD&V is niets voor hem, daar zijn ideeën niet gewenst.

Rustige vastheid, rustige vastheid.

Laatst gewijzigd door Adam Breit : 22 maart 2013 om 01:51.
Adam Breit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2013, 01:52   #33
Adam Breit
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
- ACW baas bij CD&V
- Bij de SP-A heeft het ABVV waarschijnlijk nog steeds een stevige voet aan de grond.

Maw: ALLE partijen dus hun drukkingsgroepen. Zeg nu: wat is nu eigenlijk uw punt?
Het is niet omdat iedereen een drukkingsgroep heeft, dat dit een goede, democratische zaak is.
Oud 22 maart 2013, 02:19   #34
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
- ACW baas bij CD&V

Ik durf wedden dat als men op voorhand tegen BDW zou gezegd hebben dat zijn grap over het VOKA zo'n eigen leven zou gaan leiden hij het niet eens gelooft zou hebben.
Oud 22 maart 2013, 02:23   #35
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Breit Bekijk bericht
Het is niet omdat iedereen een drukkingsgroep heeft, dat dit een goede, democratische zaak is.
Er bestaat zoiets als 'natuurlijke bondgenootschappen': CD&V stond altijd een gematigd sociaal-economisch programma voor en is dus de natuurlijke bondgenoot van ACW. VLD heeft een extreem kapitalistisch programma en is dus de natuurlijke bondgenoot van VOKA enzovoort. ...

Maw: als de stem van het ACW zowel op het sociale vlak als het communautaire zo zwaar doorweegt binnen CD&V zijn er maar twee mogelijkheden: of de visie van ACW vertolkt de opinie van de meerderheid van de partij of... dat andere deel van de partij is een bende beunhazen zonder ruggegraat.

Ik neem aan dat het een combinatie van de twee is. En als de Vlaamsgezinde vleugel binnen CD&V een bende beunhazen is zonder ruggegraat kan je dat ACW niet echt kwalijk nemen, niet?
Oud 22 maart 2013, 02:24   #36
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Verder ga ik akkoord dat de invloed van belangengroepen binnen een partij niet te groot mag worden, maar als die toch te groot wordt is het uiteraard aan de partij zelf om dat een halt toe te roepen.
Oud 22 maart 2013, 02:28   #37
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er bestaat zoiets als 'natuurlijke bondgenootschappen': CD&V stond altijd een gematigd sociaal-economisch programma voor en is dus de natuurlijke bondgenoot van ACW. VLD heeft een extreem kapitalistisch programma en is dus de natuurlijke bondgenoot van VOKA enzovoort. ...

Maw: als de stem van het ACW zowel op het sociale vlak als het communautaire zo zwaar doorweegt binnen CD&V zijn er maar twee mogelijkheden: of de visie van ACW vertolkt de opinie van de meerderheid van de partij of... dat andere deel van de partij is een bende beunhazen zonder ruggegraat.

Ik neem aan dat het een combinatie van de twee is. En als de Vlaamsgezinde vleugel binnen CD&V een bende beunhazen is zonder ruggegraat kan je dat ACW niet echt kwalijk nemen, niet?
Ik neem aan dat als men u kan wijsmaken dat VOKA een drukkingsgroep is van de N-VA, dan kan men u waarschijnlijk wijsmaken dat de CD&V - die een Belgicistische en dus per definitie een anti-Vlaamse partij is, een Vlaamse vleugel heeft ook.
Oud 22 maart 2013, 02:29   #38
Adam Breit
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
OVLD een extreem kapitalistisch programma? Waar heb jij dat idee vandaan? Ik neem aan dat jouw politieke kleur deze uitspraak heeft getriggerd.

Ik heb er geen woorden voor, zo absurd.

Echter, ik begrijp wat je wilt zeggen over de natuurlijke bondgenootschappen.

Citaat:
Ik zal me altijd blijven verzetten tegen het creëren van drukkingsgroepen die de nuance schuwen. Politiek en maatschappij mogen zich niet verlagen tot eenstemmige lobbygroepen. Dat gevoel leeft wél, in verband met het ACW.

Eigen ACW eerst <> Het ACW Belang boven het maatschappelijke.

Citaat:
Nee. Inderdaad.
Oud 22 maart 2013, 02:32   #39
Adam Breit
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik neem aan dat als men u kan wijsmaken dat VOKA een drukkingsgroep is van de N-VA, dan kan men u waarschijnlijk wijsmaken dat de CD&V - die een Belgicistische en dus per definitie een anti-Vlaamse partij is, een Vlaamse vleugel heeft ook.
Ik zou opassen met alle niet N-VA partijen Belgicistisch te noemen, dit soort bezwaarlijke waarheden helpen niemand vooruit, noch de N-VA, noch de CD&V.

Ze stellen zich op het moment wél zo op, akkoord, omwille van een dodelijke tango met de PS, maar ze zijn het niet.
Oud 22 maart 2013, 02:39   #40
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Breit Bekijk bericht
Ik zou opassen met alle niet N-VA partijen Belgicistisch te noemen, dit soort bezwaarlijke waarheden helpen niemand vooruit, noch de N-VA, noch de CD&V.

Ze stellen zich op het moment wél zo op, akkoord, omwille van een dodelijke tango met de PS, maar ze zijn het niet.
ik neem aan dat je het een beetje ongelukkig verwoord, want "alle niet N-VA partijen," het is een vreemd en me onbekend begrip.

Alleszins, als je denkt dat Vlaanderen ook maar iets te verwachten heeft van de CD&V/ACW, dan ken je niets van Belgische politiek. Want buiten de Vlaming aan de Belgische leiband houden om het profitariaat van hun machtsgroepen bestendigen doen ze niets.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 22 maart 2013 om 02:39.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be