Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2013, 12:47   #21
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Aangezien de overgrote meerderheid van de kinderen die volgend schooljaar mogen starten in de kleuterklas hier geboren zijn, is dat niet het geval. Nogal belachelijk dus om je daar op te beroepen. De capaciteitsproblemen zijn al meer dan 5 jaar aan de gang en beginnen al in de crèches.

Het ontbreekt de bestuurspartijen (en daar behoort de N-VA nu toch ook al vele jaren bij) gewoon aan de wil om daar echt in te investeren. Nochtans is degelijk onderwijs maatschappelijk gezien zowat het belangrijkste dat er is. Het is echt de schaamte voorbij eigenlijk.

Die problemen zijn overigens niet beperkt tot Antwerpen.
En wij moeten vanzelfsprekend opdraaien voor de kweekprogramma's van een bepaalde ingevoerde soort die hier enkel komt om op onze kosten hun leventje verder te zetten? Velen van die gastjes hebben daarna nog geen enkele boodschap aan de school en zitten daar vooral last te verkopen en te lanterfanten tot ze zonder diploma de straat op kunnen en dan daar hun kuren verkopen!
De scholen, het is zoals de gevangenissen, je kunt ze niet vlug genoeg bijbouwen. Met dank aan onze politieke onnozelaars die dit allemaal in gang hebben gestoken en verder mogelijk maken, tot de maatschappij ontploft!
"Ze zijn hier geboren..." Daar is alles mee gezegd, juist.

Laatst gewijzigd door andev : 22 maart 2013 om 12:49.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2013, 13:12   #22
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
o ja natuurlijk. De plaats van het werpen is van het allergrootste belang.

waarom wordt er dan prioriteit gegeven aan afkomst, kansarm, thuistaal en waarom niet? anderskleurigheid?
Nee, volgens Edina is het criterium de plaats van het bakeren. De bakermat zullen we maar zeggen.
Als je nu eens een poging zou doen om mijn berichten te lezen, dan zou je ondertussen begrepen hebben dat er geen prioriteit wordt gegeven op basis van afkomst en ook niet meer op basis van thuistaal. Ik heb de indicatoren voor voorrang hierboven al eens geciteerd.

Je reageerde overigens op een post waarin ik stelde dat de capaciteitsproblemen perfect te voorzien waren aangezien de overgrote meerderheid van de kinderen die zich nu hebben aangemeld hier geboren is. Men wist dus dat die kinderen er waren en kan zich dan ook niet verschuilen achter het feit dat er ineens een toevloed is.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2013, 13:13   #23
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Is er weldegelijk een minderheid die ingevoerd zijn.
Ge weerlegt dus helemaal zijn stelling niet.
Een verwaarloosbare minderheid op het geheel. Maw zelfs als je die kinderen niet meerekent zou er een capaciteitsprobleem zijn.
Oud 22 maart 2013, 13:16   #24
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En wij moeten vanzelfsprekend opdraaien voor de kweekprogramma's van een bepaalde ingevoerde soort die hier enkel komt om op onze kosten hun leventje verder te zetten? Velen van die gastjes hebben daarna nog geen enkele boodschap aan de school en zitten daar vooral last te verkopen en te lanterfanten tot ze zonder diploma de straat op kunnen en dan daar hun kuren verkopen!
De scholen, het is zoals de gevangenissen, je kunt ze niet vlug genoeg bijbouwen. Met dank aan onze politieke onnozelaars die dit allemaal in gang hebben gestoken en verder mogelijk maken, tot de maatschappij ontploft!
"Ze zijn hier geboren..." Daar is alles mee gezegd, juist.
Je bedoelt dus dat ze wat jou betreft geen recht hebben op onderwijs zouden moeten hebben omdat hun ouders (of grootouders of overgrootouders) van elders afkomstig zijn? En je denkt dat dat de samenleving ten goede zou komen? Wat is je voorstel? Deporteren?
Oud 22 maart 2013, 13:20   #25
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een verwaarloosbare minderheid op het geheel. Maw zelfs als je die kinderen niet meerekent zou er een capaciteitsprobleem zijn.
En dan te bedenken dat we voldoende capaciteit hadden te tijde van de babyboom.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2013, 13:22   #26
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Midas Bekijk bericht
Ik stel voor dat iedereen die voorstander is geweest van de massale importatie van vreemdelingen en de snel-belg-wet, een extra taks betaalt van 10% op hun gehele vermogen en/of inkomen om zelf ook financieel de gevolgen te dragen van hun politieke correctheid en sexuele voorkeuren (�* la steve stevaert). Ik geloof best dat sex met buitenlanders spannend kan zijn, maar doe dit dan aub in het buitenland zelf, en op uw eigen kosten, niet op kosten van de vlaamse gemeenschap.
De snel-belg-wet heeft daar in ieder geval al weinig mee te maken, want zelfs als ze niet Belg zouden zijn en hier zouden wonen, dan hadden ze recht op onderwijs.

Voorts denk ik niet dat je veel mensen zal vinden die "voorstander zijn of waren van massale importatie". Je zal op zijn best enkel mensen vinden die vinden dat mensen recht hebben om op zoek te gaan naar een beter leven en die voldoende realiteitsbesef hebben om te weten dat die vorm van migratie zal blijven bestaan zolang de ongelijkheid tussen noord en zuid blijft bestaan.
Oud 22 maart 2013, 13:25   #27
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is ondertussen zowat 60 jaar geleden. Ik mag hopen dat onze politici wat korter op de bal spelen.
Oud 22 maart 2013, 13:25   #28
Klein Licht
Minister-President

Standaard

En den burgemeester is dan nog voorstander van extra kinderbijslag op kosten van de vlamingskes.

Als de mensen daarop stemmen, dan is dit wat je terugkrijgt natuurlijk.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2013, 13:28   #29
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Oplossing? Kindergeld voor 1 kind, de rest daar sta je zelf voor?

Zal de kweekorgels misschien wat terugdringen.
Oud 22 maart 2013, 13:37   #30
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steffo78 Bekijk bericht
Kijk het heeft wel verstand
Zeg Zwieberke hoe kan Di Rupo nu verantwoordelijk zijn voor problemen in het onderwijs als dat al tientallen jaren gewestbevoegdheid is.

Citaat:
In die tijd werd een deel van het onderwijs nog door de katholieke kerk ingericht. Scholen werden gebouwd via giften zoals 'wij bouwen met de bisschop'.
Onderwijs was toen nog geen gewestbevoegdheid. En je weet ondertussen toch dat wat we zelf doen, we zeker niet beter doen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2013, 13:37   #31
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je nu eens een poging zou doen om mijn berichten te lezen, dan zou je ondertussen begrepen hebben dat er geen prioriteit wordt gegeven op basis van afkomst en ook niet meer op basis van thuistaal. Ik heb de indicatoren voor voorrang hierboven al eens geciteerd.

Je reageerde overigens op een post waarin ik stelde dat de capaciteitsproblemen perfect te voorzien waren aangezien de overgrote meerderheid van de kinderen die zich nu hebben aangemeld hier geboren is. Men wist dus dat die kinderen er waren en kan zich dan ook niet verschuilen achter het feit dat er ineens een toevloed is.
en hoe komt het dan dat het gros van die 700 kindjes die nu net geen plaats kregen, per ongeluk géén kansarme kindertjes zijn maar wel uit een gezin komen waar ze begot zelfs Nederlands praten?
Zuiver toeval zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2013, 13:48   #32
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Kindergeld voor 1 kind, de rest daar sta je zelf voor?

Zal de kweekorgels misschien wat terugdringen.
Nee hoor.

Hooguit zullen autochtonen nog minder kinderen nemen.

Immigranten beseffen wat de essentie van het leven is. Voortplanting.

Een Vlaming denkt dat dat drie vakanties per jaar zijn en een huis aan de kust.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2013, 13:50   #33
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en hoe komt het dan dat het gros van die 700 kindjes die nu net geen plaats kregen, per ongeluk géén kansarme kindertjes zijn maar wel uit een gezin komen waar ze begot zelfs Nederlands praten?
Zuiver toeval zeker?
Natuurlijk is het geen toeval dat de niet-indicatorleerlingen vaker uit de boot vallen. Dat komt omdat het voorrangssysteem blijkbaar niet goed heeft gewerkt zoals ik al zei in deze post. Maar die indicatorleerlingen staan dus ook niet synoniem voor kinderen (met (groot)ouders) van allochtone afkomst, zoals ik je al een paar keer heb proberen duidelijk maken. Of ga je nu beweren dat er onder de autochtone bevolking geen (kans)armoede bestaat? Hoe vaak moet ik je nog zeggen dat je op feiten moet afgaan ipv op krantenartikels? En het punt blijft dat ALLE kinderen recht hebben op een plaats.
Oud 22 maart 2013, 13:52   #34
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Gelukkig WETEN ondertussen ook meer en meer immigranten dat dat niet de essentie is. Net zo min als 3 vakanties per jaar of een huis aan de kust dat zijn.
Oud 22 maart 2013, 13:53   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is het geen toeval dat de niet-indicatorleerlingen vaker uit de boot vallen. Dat komt omdat het voorrangssysteem blijkbaar niet goed heeft gewerkt zoals ik al zei in deze post. Maar die indicatorleerlingen staan dus ook niet synoniem voor kinderen (met (groot)ouders) van allochtone afkomst, zoals ik je al een paar keer heb proberen duidelijk maken. Of ga je nu beweren dat er onder de autochtone bevolking geen (kans)armoede bestaat? Hoe vaak moet ik je nog zeggen dat je op feiten moet afgaan ipv op krantenartikels? En het punt blijft dat ALLE kinderen recht hebben op een plaats.
ik beweer niks schat. Ik lees gewoon uit het krantenartikel dat er een 700-tal kinderen uit NIET kansarme gezinnen en waar ze thuis WEL nederlands spreken geen plaats kregen in de kleuterklas.
of dat nu indicatorleerlingen zijn of niet zal me een varkensworst wezen. Natuurlijk weten we allemaal dat er al jaren positief gediscrimineerd wordt tegen mensen uit niet-kansarme gezinnen waar wèl Nederlands gesproken wordt nietwaar. Misschien tijd om ze nu eens bij de indicatorgroep te steken? of anders de mensen aan te raden thuis hun kinderen in het Engels op te voeden en te gaan doppen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2013, 13:54   #36
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Nee hoor.

Hooguit zullen autochtonen nog minder kinderen nemen.

Een Vlaming denkt dat dat drie vakanties per jaar zijn en een huis aan de kust.
bij 2- en 3e generatie immigranten zakt het aantal kinderen, tot het niveau van de autochtonen. Dat weet je hé.
Oud 22 maart 2013, 13:57   #37
Midas
Partijlid

Midas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Las onlangs dat 2/3 van peuters in antwerpen allochtoon zijn.

Een pluim voor alle mensen die dit mogelijk hebben gemaakt !!! Prachtige cijfers toch he. Antwerpen is straks van iedereen, behalve de vlamingen, die dit alles mogen betalen via hun belastingen en taksen.
Midas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2013, 13:59   #38
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Vlaamse kinderen die niet naar school kunnen want geen plaats, dat is zoals Di Rupo het zou zeggen, heel erk.

Maar, laat ons redelijk blijven, het belangrijkste is dat de Franstaligen niet verarmen.
Oud 22 maart 2013, 14:06   #39
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik beweer niks schat. Ik lees gewoon uit het krantenartikel dat er een 700-tal kinderen uit NIET kansarme gezinnen en waar ze thuis WEL nederlands spreken geen plaats kregen in de kleuterklas.
of dat nu indicatorleerlingen zijn of niet zal me een varkensworst wezen. Natuurlijk weten we allemaal dat er al jaren positief gediscrimineerd wordt tegen mensen uit niet-kansarme gezinnen waar wèl Nederlands gesproken wordt nietwaar. Misschien tijd om ze nu eens bij de indicatorgroep te steken? of anders de mensen aan te raden thuis hun kinderen in het Engels op te voeden en te gaan doppen?
OK, dit is de laatste reactie die je van me krijgt aangezien je het vertikt om te leren lezen of het je verstand te boven gaat, dat kan ook.

In mijn eerste post schreef ik al dat de informatie in het artikel waaruit je citeerde in ieder geval niet volledig correct is, aangezien met thuistaal in het nieuwe inschrijvingsdecreet geen rekening meer wordt gehouden voor het voorrangssysteem. Maw het enige wat men weet is dat niet-indicatorleerlingen vaker uit de boot zijn gevallen. Maar aangezien je van indicatorleerlingen dus niet eens weet welke taal er thuis wordt gesproken, kunnen daar mbt thuistaal geen verder uitspraken over worden gedaan.

Heb je nu nog steeds niet door dat kranten het niet zo nauw nemen met feiten?

Laatst gewijzigd door Edina : 22 maart 2013 om 14:22.
Oud 22 maart 2013, 14:07   #40
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Midas Bekijk bericht
Las onlangs dat 2/3 van peuters in antwerpen allochtoon zijn.

Een pluim voor alle mensen die dit mogelijk hebben gemaakt !!! Prachtige cijfers toch he. Antwerpen is straks van iedereen, behalve de vlamingen, die dit alles mogen betalen via hun belastingen en taksen.
De overgrote meerderheid van die zogezegde "allochtone" peuters zijn hier wel geboren hé. Hoeveel generaties wil je de mensen allochtoon blijven noemen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be