Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2013, 23:17   #21
DeProf_eet
Banneling

Standaard

@ R.Verhiest Ik heb er een hele post aan gewijdt met bewijzen, statistieken enz.. hoe gevaarlijk halal slachting in feite is voor de gezondheid. Moslims en/of hun rode pamperaars zullen dat natuurlijk ontkennen, en zoals ik gezegd heb hierboven interesseert me dat geen fluit. Ik zou zeggen zoek het hier even op. Ik kan dat niet blijven herposten.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 26 maart 2013 om 23:17.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 23:25   #22
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
België heeft een enorm strenge voedselwetgeving. En wie maalt er nou om dat honderd halal-eters sterven door hun eten? Toch niet die Vlaams Belangers?
De wijze van slachting is duidelijk bepaald in de Europese wetgeving. Dat is allemaal goed en wel, en Belgikske neemt die wetgeving dus gewoon over.

Maar nu komt het: die regelgeving/wetgeving over de wijze van slachten, daar maakt die wetgeving wel een belangrijke uitzondering op. Namelijk als het om religieuze slachtingen gaat (halal slachtingen).

Van hypocrisie en pampering van de moslim gemeenschap gesproken. Het is de zoveelste toegeving aan dat moslimvolkje.

Maar moeten wij niet-moslims daarom ook hun vuiligheid en barbaars geslachte rommel eten zoals het al 1400 jaar lang bij hun de gewoonte is ? Er is tot hiertoe geen verplichting om vlees dat halal geslacht is zo te merken. Als het al gedaan word is het om juist moslims aan te trekken.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 26 maart 2013 om 23:29.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 23:47   #23
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
De wijze van slachting is duidelijk bepaald in de Europese wetgeving. Dat is allemaal goed en wel, en Belgikske neemt die wetgeving dus gewoon over.

Maar nu komt het: die regelgeving/wetgeving over de wijze van slachten, daar maakt die wetgeving wel een belangrijke uitzondering op. Namelijk als het om religieuze slachtingen gaat (halal slachtingen).

Van hypocrisie en pampering van de moslim gemeenschap gesproken. Het is de zoveelste toegeving aan dat moslimvolkje.

Maar moeten wij niet-moslims daarom ook hun vuiligheid en barbaars geslachte rommel eten zoals het al 1400 jaar lang bij hun de gewoonte is ? Er is tot hiertoe geen verplichting om vlees dat halal geslacht is zo te merken. Als het al gedaan word is het om juist moslims aan te trekken.
Dus nogmaals: hallo joden?
Oud 26 maart 2013, 23:56   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dus nogmaals: hallo joden?
Wat hebben de joden er mee te zien?

Neem de gevangenissen, het is nu de regel halal voor iedereen, wat hebben de joden daarmee te maken?

Kijk naar de scholen in Antwerpen, halal voor iedereen, wat hebben de joden ermee te maken?

Uw oplossing, het roepen van, "de joden dit, de joden dat" is zo de jaren dertig.
Oud 28 maart 2013, 12:51   #25
R.Verhiest
Gouverneur

R.Verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
There's a difference between kneeling down and bending over.

Ik eis het recht op gegarandeerd NIET HALAL vlees en producten . Blijkbaar is dat ondertussen al teveel gevraagd.
HALAL voedselketen moeten worden uitgevoerd en gecontroleerd door moslims-only. Blijkbaar is dit een vorm van monopolisatie die niet enkel aanvaard maar bovendien zelfs ondersteund wordt.
Dat je niet het voedsel krijgt waar je recht op hebt is intussen voldoende aangetoond door het "paardenvleesschandaal" en dat heeft niet met Halal, Koosher enz.. te maken dat is een zaak waar de wetgeving stringenter zou moeten toegepast worden. Dat Moslims en Rabbi's toezicht houden op het halal resp. koosher aspect van vlees is acceptabel - het gezondheidsascpect staat hier los van.

Overigens zijn er gecertifiëring over al dan niet "halal" /"koosher" voedsel;men zou nervan mogen uitgaan dat het niet-gecertifieerde dus ook niet-hala resp. niet koosher is... Maar bv. het NZ lamsvlees is een "geval" waarbij vlees weliswaar op Halal-wijze geslacht ook niet-gecertifieerd op de markt brengt.

Ik vraag me trouwens af of een vleesinspecteur die een stuk vlees analyseert kan nagaan op welke wijze dat vlees geslacht is.
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2013, 12:59   #26
R.Verhiest
Gouverneur

R.Verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
@ R.Verhiest Ik heb er een hele post aan gewijdt met bewijzen, statistieken enz.. hoe gevaarlijk halal slachting in feite is voor de gezondheid. Moslims en/of hun rode pamperaars zullen dat natuurlijk ontkennen, en zoals ik gezegd heb hierboven interesseert me dat geen fluit. Ik zou zeggen zoek het hier even op. Ik kan dat niet blijven herposten.
Halal slachten verschilt in niets met koosher slachten, behalve dat in een deel van de gevallen het halal slachten onverdoofd gebeurt. Ik veronderstel dat de bacteriologische besmettingen vooral in zuidelijke landen plaatsvinden door de gebrekkige koeling en de onhygienische toestanden na de slachting.

Ik neem aan dat vooral onze moslims in de volksvertegenwoordiging er belang bij hebben om eens vragen te stellen over de invoer van halal vlees en de bewaring ervan, zoals ook de andere voedingswaren die een religieuze keuring ondergaan ook op voldoende gerzondheidseigenschappen een controle moeten hebben (indiase, chinese... voedingswaren).
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be