![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Who's next in Bail-Out queue? | |||
Slovenië |
![]() ![]() ![]() |
7 | 36,84% |
Spanje |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
Italië |
![]() ![]() ![]() |
3 | 15,79% |
Malta |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
Portugal |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
Frankrijk |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
Ander €-land |
![]() ![]() ![]() |
2 | 10,53% |
geen, Cyprus was het laatste |
![]() ![]() ![]() |
3 | 15,79% |
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() ... en zelfs al waren ze in het zuiden lui ... why not ?
waarom zou la dolce vita moeten knielen voor wirtshaft en bundesbank ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Laten ze dan maar hun eigen boontjes doppen. Ik hou ze niet tegen.
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
italie maakt het meeste kans ? en zou zn eigen bonen wel doppen denk ik bestaat er op p.be n goede draad over grillo ? wat is zijn preciese positie vs EU ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() en idd 1 dominosteentje en wie weet ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Volgens onbevestigde berichten komt het IMF met 1 milijard af. Voor wat en wie. De banksector heeft zichzelf al opgeblazen en bestaat als een zak met luchtledige inhoud.
Het meeste geld ooit in Cyprus geparkeerd is weg. Zo zegt men. Wat moeten die banken dan verder nog? Wat heeft de Cyperse overheid met de commerciële banken van doen? Hier wordt op grote schaal een zwendel gepleegd door alle betrokkenen. Waar het uiteindelijk om gaat is dat als er een politiek schaap de dam verlaat, al spoedig meer zullen volgen. Dat is, voor zover ik mag begrijpen de enige reden om de Cyperse zakken opnieuw te spekken met de inhoud van de magere beurzen der EU ingezetenen. De bizarre kretologie die Christine Lagarde bezigt is werkelijk van alle realiteit ontdaan en zij koeterwaalst als een papagaai de inhoudsloze beloftes an Aristides na, als zijnde de redding van Cyprus. Gewoon te absurd voor woorden.
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Lees de laatse berichten. Ronduit shocking. De cyperse beerput wordt bit by bit opengetrokken.
Veel nieuws kun je vinden op DNW en FAZ.
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() @artois
laiki was al grotendeels genationaliseerd, dus niet doen alsof je neus bloedt, de grens overheid - bank was even vaag in cyprus als pakweg dexia na redding nr 1 waar de ceo ook politiek pionnetje was, vgl Sarris in laiki da's nu net het beklemmende, dat banken en overheden europawijd een tango op glad ijs aan t dansen zijn Laatst gewijzigd door Knipp : 3 april 2013 om 17:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Dan kun je mij toch niet verwijten dat ik daar nog eens de aandacht op vestig.
Wat betreft Laiki is het verhaal simpel. Het is genationaliseerde met 0 centen in kas. Dapper om een lege schil te nationalioseren.
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Het enige dat nog overbleef. Een lege zak die je niet kan vullen is en blijft en lege zak.
De Groep Eurokloten wisten dit en kenden het scenario, derhalve een groot zwendelverhaal en een roofoverval op de beurzen van de burger. Eurokloten=crimineel te top.
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Dat heb ik nog nergens gelezen en het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Dan hebben alle toezichthouders gefaald of ze zijn dom en bedrogen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Onthul ons eens hoe jij daarachter gekomen bent, daar bij de kanarievogeltjes. Jarenlange ervaring met internationale organisaties heeft mij nooit zo wijs kunnen maken dat ik met jouw stelligheid kan spreken, en al zeker niet in jouw zin.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een enorme hefboom. En dat is geen kleine bank.
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ze is zelfs twee biggen te veel (too big to fail). M.a.w: als dat omvalt, en dat valt om, dan wordt het genationaliseerd, en dat zal uiteindelijk met alle banken in de eurozone wel moeten.
Maar hoeveel schulden hebben de overheden daarna? Niemand kan becijferen wat de restbedragen zullen zijn nadat de derivaten zullen zijn ontploft. Ook mij is het niet vergund geweest, de Zimbabwean School of Economics te bezoeken, maar misschien moeten we eens op studiereis...
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() 't Is hier ook EU en €-zone en ze zijn er erg enthousiast over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() @ Pero
Heb een groot deel van de namiddag doorgebracht met het uitpluizen van de berichten in DWN en aanverwanten. De meeste berichten zijn eensluidend: de grote inleggers waren vooraf gewaarschuwd en haalden hun tegoeden leeg via de Londense bijkantoren. Dits heeft breeduit de pers gehaald en DWN voegede er noch een aantal saillante details an toe. Links heb ik her en der al gegeven. @ KodoKodo Merkel speetl Va Banque in haar ultieme pogingen de EU bij elkaar te houden. Hollande heeft er geen zin meer in en heeft ook niets met Merkel. Hollande's betrokkenheid met de EU is minimaal. (Dacht ik zo) @ Eno Ik begrijp best dat de Spanjaarden dolgelukkig zijn met de Euro. Ze hadden ooit de meest waardeloze munt van W-Europa. Hoe jullie eilandengroep bevoorraad wordt moet wel schatten aan subsidies kosten.