Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2013, 12:31   #21
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
Een betere profiling zou natuurlijk zijn mannen met een baard en een noord-Afrikaans uiterlijk.
Maar dat mag niet want dat is 'racisme' dankzij mensen zoals u.
En terecht, want dat zou wel degelijk racisme zijn. En bovendien zou het in een stad als Antwerpen compleet onbegonnen werk zijn.

Citaat:
Best ironisch dus dat uitgerekend jij zit te lachen met die politiek correcte profiling.
Tuurlijk, omdat de profiling die je dan overhoudt helemaal te belachelijk voor woorden wordt.

Trouwens, nog steeds: is het verboden om met baard en lang kleed naar Syrie te reizen? Want als dat niet het geval is is het helemaal belachelijk om de flikken daarmee lastig te vallen.
Oud 29 maart 2013, 12:49   #22
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bilboa Bekijk bericht
Doet de belasting ook als jij een dure auto cash koopt.
Dat kan, maar bij de belastingen moeten ze niet elke chauffeur op straat tegenhouden om te kijken of de wagen al dan niet cash betaald is. Die kunnen dat op basis van cijfers ofzo en moeten dus niet in het wilde weg mensen staande te houden.

Citaat:
-Bij overlast, logisch.
Inderdaad, logisch bij overlast. Maar dan mogen we niet vergeten dat niet elke hangjongere overlast veroorzaakt. De flikken reageren dus beter op meldingen van overlast dan door in't wilde weg hangjongeren te gaan viseren.

Citaat:
Indicatoren van radicalisme.
Inderdaad, indicatoren. Het is lang niet zeker dat het steeds om radicalisme gaat. En hoeveel politiewerk gaat dat opleveren? Veel kunnen ze niet doen. Iemand die een baard of lange kledij draagt pleegt daarmee geen misdrijf. 't Zal dus lastig worden om daar meer over te weten te komen.

Citaat:
Standaard procedure en deel van taken patrouille.
Hoe 'vangt' men anders geseinde wagens denk je?
Geseinde wagens worden gevangen door hun nummerplaat te vergelijken met een database van geseinde nummerplaten. En in die database zitten lang niet enkel Roemeense platen hoor. Met geseinde wagens heeft dit niks te maken.

Citaat:
Mechelen wordt omgeven door een netwerk van camera's die nrplaten scant, hoezo binnenkort?
Wat loop jij achter. Rondom Turnhout hangt er al maanden zo'n systeem.
Maar dat systeem scant nummerplaten, niet de kledij of de haardracht van de bestuurder. Ook gaat er bij die scanner niet telkens een alarm af als er een Oost Europeaan voorbij komt.

Citaat:
Helaas een gevolg van he(t (s)linke beleid en open grenzen.
Het is niet omdat links verantwoordelijk zou zijn voor de toestand dat een uiterst rechtse aanpak wel garantie is op succes.
Een uiterst rechtse aanpak is overigens nog niet te vaak een garantie op succes geweest.
Oud 29 maart 2013, 12:51   #23
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
neenee, dat is al 30% van de Antwerpse bevolking... het gaat dus enkel over VLAAMSE bekeerlingskes die zich hebben laten brainwashen. De anderen mogen hun broerkes gaan helpen als kanonnenvoer: scheelt een pak in de uitkeringsindustrie.
Voila net wat ik bedoel. Ik heb geen idee of die 30% klopt maar als dat zo is kan je toch moeilijk gaan verwachten dat de flikken die allemaal in de gaten gaan houden eh?
't Zijn vooralsnog geen robocops.
Oud 29 maart 2013, 13:30   #24
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Als we even op een rij zetten waar de flikken zich tegenwoordig mee bezig moeten houden:

-Jongeren in een chique wagen
-Hangjongeren
-Mensen die de combinatie van kaalscheren, naamsverandering, lange kledij enzo toepassen.
-Mensen die rondrijden met een Oost-Europese nummerplaat.
-...
Dat is al een goed begin denk ik.
Jij geeft de voorkeur aan politie die dit soort zaken niet opvolgt?
Toevallig sinds vorige maand een baard laten staan en een voorkeur voor woestijngewaden ontwikkeld?
Ik geef de voorkeur aan politie en veiligheidsdiensten die ook al hun werk doen voor de eerste aanslagen een feit zijn.

Want de vraag, en daarover zijn alle deskundigen het eens, is niet of maar wanneer dat staat te gebeuren...

Je opmerking over het viseren van één bevolkingsgroep slaat tussen haakjes ook nergens op. Ook nieuwe baard en lakendragers met groene huid en blauwe bolletjes worden geviseerd...
Ongeacht uit welke bevolkingsgroep zij komen.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 13:49   #25
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat , en de rest van je schrijfsels is jouw fantasie.
Ik zou zeggen, rol jezelf een pretsigaret en leg je in je hangmat
Eerst zeg je dat de belastingen me wel in de gaten zullen houden als ik een dure auto cash betaal en als ik dan schrijf dat die me daarvoor niet op straat hoeven tegen te houden is dat plots mijn fantasie?

Wat wil je nu zeggen: staan er ambtenaren van de belastingen langs de straten om chique wagens tegen te houden en te vragen hoe die betaald zijn?
Oud 29 maart 2013, 14:09   #26
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Dat is al een goed begin denk ik.
Jij geeft de voorkeur aan politie die dit soort zaken niet opvolgt?
Voor mijn part volgt de politie alles op tot ze nog 100 gram wegen. Daar gaat het niet over. Het gaat over het feit dat de flikken wel erg vage en brede omschrijvingen krijgen van mensen die gevolgd moeten worden. Want het is makkelijk gezegd dat de flikken die mensen voortaan moeten in de gaten houden, maar hoe gaat dat praktisch in zijn werk?
Alleen maar in de gaten houden gaat niet veel opleveren eh?
Gaat men die mensen ondervragen? Hun omgeving uitpluizen/ondervragen? Hun lidmaatschap van allerlei verenigingen natrekken? Telefoon aftappen? Huiszoeking verrichten?
Serieus nu: wie gaat dat allemaal doen?

Citaat:
Toevallig sinds vorige maand een baard laten staan en een voorkeur voor woestijngewaden ontwikkeld?
Mijn baard en haar zijn al al te vaak de oorzaak geweest dat ik aan de grens mijn zakken leeg mag halen. Ook al hebben de flikken nooit iets uit mijn zakken kunnen halen. Ik spreek dus uit ervaring dat het niet leuk is wanneer je enkel om uiterlijke kenmerken geviseerd wordt door de politie.

Citaat:
Ik geef de voorkeur aan politie en veiligheidsdiensten die ook al hun werk doen voor de eerste aanslagen een feit zijn.
Als de eerste aanslagen er komen zullen die niet verhinderd worden door baardige woestijngewaden van de straat te pikken. Herinner je je de terroristen van 9/11 nog? Hoeveel baardige woestijngewaden zaten daar tussen?

Citaat:
Want de vraag, en daarover zijn alle deskundigen het eens, is niet of maar wanneer dat staat te gebeuren...
Kan best zijn, ik ben geen deskundige. Maar het is pure volksverlakkerij om nu te laten uitschijnen dat die onvermijdelijke eerste aanslagen er niet zullen komen als we de baardige woestijngewaden allemaal in't oog gaan houden.
Het enige wat het oplevert is een nog groter wantrouwen tegenover zulk soort mensen.

Citaat:
Je opmerking over het viseren van één bevolkingsgroep slaat tussen haakjes ook nergens op. Ook nieuwe baard en lakendragers met groene huid en blauwe bolletjes worden geviseerd...
Ongeacht uit welke bevolkingsgroep zij komen.
Dat ging over die nummerplaten bijvoorbeeld.
En voor zover ik in de pers vernomen heb ben ik niet de enige die problemen ziet in het gericht volgen van een bepaalde bevolkingsgroep of nationaliteit.
Oud 29 maart 2013, 14:50   #27
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mogelijke indicatoren.
En zo komen we bij mijn lijst van wat de politie nog allemaal kan doen om een veiliger samenleving te garanderen.
Want dat is net wat ik daar doe: mogelijke indicatoren opsommen.

Als de flikken zich voortaan echt bezig moeten gaan houden met alle mogelijke indicatoren kunnen ze best zorgen voor een paar duizend extra flikken denk ik.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be