![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nergens in het voorstel van die partij wordt ervoor gepleit zomaar het geld van de banken te nemen. Burgers zullen gemotiveerd worden er vrijwillig in te beleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
"In België zijn er voor cia 144 miljard spaardeposito's en voor ca 70 miljard termijndeposito's. Als we banken bij wet verplichten een deel daarvan gedurende bv 5 jaar te blokkeren voor de overheid, dan kan de overheid daarmee zeer arbeidsintensieve openbare werken laten uitvoeren, waar er WEL werkgelegenheid wordt geschapen, terwijl de banken het geld normaal te leen geven aan ondernemingen die net het omgekeerde doen." Opgepast. Het was maar een voorbeeld. Zegt Van Rossem nadien. Kwestie van te kijken hoe politici reageren. Laatst gewijzigd door The Bold Revenger : 1 april 2013 om 23:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat het effect betreft, maakt het eigenlijk niet zoveel verschil of het op vrijwillige basis gebeurt of niet. Soms is het inderdaad nodig om ideeën verder uit te werken tot iets dat verkoopbaar is. Anders schrik je stemmers af en vind je geen regeringspartners. Laatst gewijzigd door Robinus V : 1 april 2013 om 23:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Het enige wat Van Rossem goed kon, was de grote Jan uithangen met andermans geld.
Voor de rest : een dikke blaas |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van Rossem kan hem blazen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij OP staat dan ook in nauw verband met de voorvernoemde kwestie/gedachtengang. Indien het merendeel van de oorzaken en bronnen van deze overduidelijk hachelijke situatie nauwkeurig geïdentificeerd zijn, waar blijven dan ondanks alles de tegenmaatregelen? Pas wanneer men deze laatste vraag kan beantwoorden, zal er zich mogelijks een opening naar iets rechtvaardiger en hoopvoller aanbieden, maar zelfs dan zal het nog steeds niet perfect zijn. Mistoestanden, egoisme, nihilisme en vele andere, toch als zeer menselijk ervaren wantoestanden liggen aan de basis van deze razendsnelle ongebreidelde verpaupering. Opbouwen gaat duidelijk trager dan afbreken, maar zich dit realiseren zal alvast de totale reset der systemen niet verhinderen, no sir. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Van Rossem een genie?
Voor NWO aangangers wel ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Ge moet maar durven. De Oostenrijkse kritiek hanteren om het huidige economische beleid onderuit te halen, en daarna een voorstel doen dat volledig ingaat tegen die Oostenrijkse principes.
En verdorie, stop met uzelf libertair te noemen. Ge zijt het niet. Het is al erg genoeg dat de Vld onze term 'liberalisme' (van de echte, klassieke liberalen) heeft gestolen, steel nu aub niet de term 'libertarisme'.
![]() |
#30 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat dus over die rekeningen, waarvan Van Rossem zegt dat een deel van dat geld door de banken moet voorbehouden worden voor de werkgelegenheid in Belgie. Het gaat dus over rekeningen die door de rekeninghouder zelf voor lange termijn zijn geblokkeerd. Nu gebruiken de banken dit geld om werkgelegenheid te scheppen in de lage loonlanden en hier de economie te vernielen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Die rekeningen die geblokkeerd staan is op keuze van de spaarder.
En ik wil nog altijd de vrijheid hebben om te doen wat ik wil met mijn spaargeld. Als ik niet wil dat de Belgische staat kwakkelt met mijn geld, wil ik kunnen weigeren dat geld aan die staat te geven. En als ik morgen beslis om te bouwen, dan wil ik aan mijn geld kunnen, zonder dat de staat daar een stokje voor steekt omdat zij mijn spaargeld nodig hebben. Draai en keer zoveel je het wil, de redenatie achter JPVR zijn systeem is niet op vrijwillige basis. Een verkapte vorm van de operatie Gutt. Laatst gewijzigd door giserke : 2 april 2013 om 13:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Als hij zijn systeem omzet in een wet.
Nogal logisch toch? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen, want de wet luidt dat je er vrijwillig in kan beleggen (en het geld gegarandeerd terugbetaald wordt). Tenzij het project mislukt, heb jij er dan niets mee te maken als je er niet in belegd (behalve dat de economie ook voor jou verbeterd zal zijn). Kan je beargumenteren dat het mislukt, startend van ongebruikte en dus gratis gronden van de staat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waarom moet er dan een wet worden gemaakt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige waar hij zekerheid van heeft, is dat de bank hem zijn geld plus interest na afloop van de blokkeringstermijn zal terugbetalen. Wat de bank gedurende de blokkeringstermijn met de spaarder zijn geld doet, daar heeft de spaarder het rieken naar. En het gaat dus over deze geblokkeerde rekeningen waar de banken nu mee speculeren en uitlenen aan bedrijven zoals GM, FORD, Bekaert, AB-IMBEV, Mithal, en co, om bedrijven in lage loonlanden op te starten en zo onze economie te helpen vernielen. De banken gebruiken dus JOU spaargeld om JOU job te verhuizen naar lage loonlanden. En het voorstel van JP Van Rossem is dat de banken verplicht worden om een deel van dat geld enkel nog te laten uitlenen aan bedrijven die in de Belgische economie investeren en zo HIER werkgelegenheid creëren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat de banken nu met jou geld doen waar zij zin in hebben en jij hen niet kan zeggen dat ze dat geld niet mogen gebruiken om JOU job naar een laagloonland te verhuizen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zegt deze partij over migratie?
Gaan we op grote schaal armoede blijven importeren? |
![]() |
![]() |