Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2013, 18:01   #21
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Die 75 (75,5) Euro's zijn in elk geval netto.Maar het blijft vanzelfsprekend een minimum.
't Is vooral twee keer niks.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2013, 18:04   #22
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
"ze" hebben u weer eens geflikt jong. Ge kunt rustig blijven voortleven in uw slachtofferrolletje en uw cultuur van zelfbeklag. Dus in zekere zin is dit goed nieuws.

En als dit de manier is waarop Di Rupo en Milquet u behandelen, dan moet je al niet peinzen wat het onder Bart De Wever gaat zijn.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 1 april 2013 om 18:09.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2013, 18:08   #23
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Citaat:
+€ 75 ... Allez, eno, zie dat eens positief. Dat zijn 3 gloednieuwe, propere onderbroeken.

Wat had je anders verwacht? Dat men lamlendige klaplopers €1250 per maand aan zwijggeld betaalt of wat?
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2013, 18:26   #24
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Die 75 (75,5) Euro's zijn in elk geval netto.Maar het blijft vanzelfsprekend een minimum.
Als ze doen alsof ze die niet krijgen, kunnen ze tenminste 75 € naar de bank brengen om te sparen per jaar.
Als ze dit tot hun pensioen volhouden kunnen ze in het gunstigste geval op hun 65, als ze op hun 18 beginnen werken een "dik pak" geld opzij zetten.
Tenminste als het geïndexeerd is. Indien niet:
75 X 47 = 3525 €

Is tegen die tijd misschien net genoeg om een elektrische fiets te kopen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2013, 18:40   #25
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is een moeilijke evenwichtsoefening ook hé

uitkeringen moeten voldoende zijn maar niet teveel of ze komen te dicht bij het minimumloon, waarom werken voor 100 euro meer.

Minimumlonen mogen ook niet te hoog zijn of er is geen verschil meer met gemiddelde lonen, die worden meer belast zodat ze uiteindelijk quasi dezelfde netto lonen hebben. De ene doet evenwel ongeschoold werk, de andere geschoold, daar moet een redelijk verschil tussen zitten.

Idem met de hogere lonen, er moet een voldoende verschil zijn met de gemiddelde lonen of het is niet meer lonend om verder te studeren. Dat is juist onze grootste troef, veel werknemers met een goeie opleiding.

Dan overuren, die worden nu zo belast dat de hogere lonen die niet meer willen doen, net de groep die eigenlijk meer zou moeten werken wat zorgt voor een tekort.

Je ziet, alles hangt aan elkar vast en als je de ene aanpast moet het volledige rijtje erna volgen wat niet altijd gebeurt.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2013, 18:44   #26
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht

uitkeringen moeten voldoende zijn maar niet teveel of ze komen te dicht bij het minimumloon, waarom werken voor 100 euro meer.

Minimumlonen mogen ook niet te hoog zijn of er is geen verschil meer met gemiddelde lonen, die worden meer belast zodat ze uiteindelijk quasi dezelfde netto lonen hebben. De ene doet evenwel ongeschoold werk, de andere geschoold, daar moet een redelijk verschil tussen zitten.

Idem met de hogere lonen, er moet een voldoende verschil zijn met de gemiddelde lonen of het is niet meer lonend om verder te studeren. Dat is juist onze grootste troef, veel werknemers met een goeie opleiding.

Dan overuren, die worden nu zo belast dat de hogere lonen die niet meer willen doen, net de groep die eigenlijk meer zou moeten werken wat zorgt voor een tekort.

Je ziet, alles hangt aan elkar vast en als je de ene aanpast moet het volledige rijtje erna volgen wat niet altijd gebeurt.
De Armoedegrens voor uitkeringen bedraagt minder dan 1000€

Minimumlonen zouden netto 1250€ kunnen bedragen.

Dat is nauwelijks een kettingreactie.

Laatst gewijzigd door eno2 : 1 april 2013 om 18:45.
Oud 1 april 2013, 18:46   #27
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
+€ 75 ... Allez, eno, zie dat eens positief. Dat zijn 3 gloednieuwe, propere onderbroeken.

Wat had je anders verwacht? Dat men lamlendige klaplopers €1250 per maand aan zwijggeld betaalt of wat?
Shit man, je neemt me de woorden uit de mond. Hoeveel willen de werkelozen dan netto per jaar erbij krijgen? Misschien €7500 of 75.000? Men vergeet voor het gemak maar dat je die €75 maal het aantal werkelozen moet doen om de impact van zo'n schijnbaar banale verhoging te kennen...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2013, 18:51   #28
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
"ze" hebben u weer eens geflikt jong. Ge kunt rustig blijven voortleven in uw slachtofferrolletje en uw cultuur van zelfbeklag. Dus in zekere zin is dit goed nieuws.
Ik ben allang noch werkloos noch arm meer. Het enige wat ge kunt is PA plegen, met je gezever. Jouw achterlijke middeleeuwse redeneringen slaan voor de rest immers nergens op.

Citaat:
En als dit de manier is waarop Di Rupo en Milquet u behandelen, dan moet je al niet peinzen wat het onder Bart De Wever gaat zijn.
De zes jaar dat ik tot de laagsteloonwerkers onder de armoedegrens behoorde, is lang voorbij. Ik was veel beter af met mijn uitkering. Daar heb ik dan ook uitermate van genoten, al was het dan ook onder de armoedegrens.
Oud 1 april 2013, 19:19   #29
subocaj

Standaard

Citaat:

Je ziet, alles hangt aan elkaar vast en als je de ene aanpast moet het volledige rijtje erna volgen wat niet altijd gebeurt.
Overuren en dan maar klagen dat er teveel werklozen zijn.
Je kan altijd als goed geschoolde eens proberen zogenoemd "ongeschoold" werk te doen.
Trouwens als je jouw redenering volgt, kan je op ieder ogenblik vervangen worden door een hoger geschoolde, die voor jouw job nog meer moet betaald worden.

Wat vind iedereen zich toch onmisbaar op het werk dat hij doet, tot hij merkt dat zijn nummertje niet meer in het plaatje van de baas past.
Geschoold of niet geschoold of verkeerde keuze van scholing.
Je kan altijd ook als geschoolde een 2de job bijnemen.
Als ongeschoolden dat kunnen, moeten geschoolden het zeker kunnen.
Trouwens werk is werk en waarom jij daar zo een verschil in loon wil opplakken is mij een raadsel.
Dat je de onkosten van je studie meer verdiend en de jaren die je tekort komt door scholing of bijscholing gecompenseerd word door een hoger loon of door een 45 jarige loopbaan die je daardoor niet kan halen te verlagen en hetzelfde pensioen houden ter compensatie vind ik normaal.
Dat jij denkt dat jouw werk meer bijbrengt aan de maatschappij dan iemand die door weer en wind achter een vuilkar loopt, zie je wel als ze het een paar weken niet komen ophalen.
Voor mij mag het statuut van iedere werknemer gelijk vastgelegd worden, mits de nodige compensaties voor gedane kosten.
Net zoals de pensioenen trouwens.
Oud 1 april 2013, 19:19   #30
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
De Armoedegrens voor uitkeringen bedraagt minder dan 1000€

Minimumlonen zouden netto 1250€ kunnen bedragen.

Dat is nauwelijks een kettingreactie.
Het minimum nettoloon is nu ongeveer een 1000 euro (= OCMW uitkering), als je die omhoog brengt naar 1250 verdienen die haast evenveel als een geschoolde arbeider, er is wel degelijk een kettingreactie.

Die nettolonen zijn ingewikkeld om te vergelijken maar bij velen hoor ik dat het geen zin heeft om meer te verdienen of in een hogere schijf te belanden, de verschillen zijn veelal te verwaarlozen in vergelijking met het werk dat je moet doen.
Oud 1 april 2013, 19:22   #31
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Shit man, je neemt me de woorden uit de mond. Hoeveel willen de werkelozen dan netto per jaar erbij krijgen? Misschien €7500 of 75.000? Men vergeet voor het gemak maar dat je die €75 maal het aantal werkelozen moet doen om de impact van zo'n schijnbaar banale verhoging te kennen...
Ben je uitgeraasd?
Het gaat over optrekken van minimumlonen van mensen die aan het minimum loon werken, niet over werkloosheidsvergoeding.
Oud 1 april 2013, 19:23   #32
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Overuren en dan maar klagen dat er teveel werklozen zijn.
Je kan altijd als goed geschoolde eens proberen zogenoemd "ongeschoold" werk te doen.
Trouwens als je jouw redenering volgt, kan je op ieder ogenblik vervangen worden door een hoger geschoolde, die voor jouw job nog meer moet betaald worden.

Wat vind iedereen zich toch onmisbaar op het werk dat hij doet, tot hij merkt dat zijn nummertje niet meer in het plaatje van de baas past.
Geschoold of niet geschoold of verkeerde keuze van scholing.
Je kan altijd ook als geschoolde een 2de job bijnemen.
Als ongeschoolden dat kunnen, moeten geschoolden het zeker kunnen.
Trouwens werk is werk en waarom jij daar zo een verschil in loon wil opplakken is mij een raadsel.
Dat je de onkosten van je studie meer verdiend en de jaren die je tekort komt door scholing of bijscholing gecompenseerd word door een hoger loon of door een 45 jarige loopbaan die je daardoor niet kan halen te verlagen en hetzelfde pensioen houden ter compensatie vind ik normaal.
Dat jij denkt dat jouw werk meer bijbrengt aan de maatschappij dan iemand die door weer en wind achter een vuilkar loopt, zie je wel als ze het een paar weken niet komen ophalen.
Voor mij mag het statuut van iedere werknemer gelijk vastgelegd worden, mits de nodige compensaties voor gedane kosten.
Net zoals de pensioenen trouwens.
Mannen van de vuilkar verdienen trouwens veel meer dan je denkt, 1500 tot 1800 netto per maand. Niet slecht voor ongeschoold werk, de chauffeur heeft iets meer natuurlijk want die heeft een rijbewijs.

Waarom studeren als het geen hoger loon oplevert? De verhoudingen zijn zoek.
Oud 1 april 2013, 19:51   #33
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Het minimum nettoloon is nu ongeveer een 1000 euro (= OCMW uitkering), als je die omhoog brengt naar 1250 verdienen die haast evenveel als een geschoolde arbeider, er is wel degelijk een kettingreactie.
Leefloon is nu 800€

Citaat:
Die nettolonen zijn ingewikkeld om te vergelijken maar bij velen hoor ik dat het geen zin heeft om meer te verdienen of in een hogere schijf te belanden, de verschillen zijn veelal te verwaarlozen in vergelijking met het werk dat je moet doen.
Id

Je kan eigenlijk geen netto lonen vergelijken, want die verschillen naargelang de omstandigheden. Vandaar dat de werkloosheidsval van geval tot geval verschilt, Wat niet verschilt, dat is de overbelasting van de minimumweddes...Volgens mij is dat financieel staatsterrorisme.
Oud 1 april 2013, 19:55   #34
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
id Pure onderbroekenpolitiek

Citaat:
Wat had je anders verwacht? Dat men €1250 per maand aan zwijggeld betaalt of wat?
Genoteerd dat je laagsteloonwerkers als " lamlendige klaplopers" ziet.
En je wilt zeker nog voor serieus blijven doorgaan?
Oud 1 april 2013, 19:59   #35
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Leefloon is nu 800€
Sjonge jonge, das meer dan sommige Duitser krijgen om voltijds hun kas af te dragen. Je vraag je feitelijk af waarom ze niet massaal naar hier immigreren.
Oud 1 april 2013, 20:01   #36
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het minimumloon wordt opgetrokken met 75€ netto per jaar. Dat heet sociale werkbonus. Een schaamteloze en belachelijke klucht in de strijd tegen de werkloosheidsval. Dit is puur zand in de ogen strooien en precies doen of je hebt iets positiefs gedaan. Een schande!
het minimumloon optrekken is natuurlijk sowieso een domme beslissing want het maakt arbeid NOG duurder voor de werkgever en het zal dus leiden tot nog meer werkloosheid.
Oud 1 april 2013, 20:59   #37
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
het minimumloon optrekken is natuurlijk sowieso een domme beslissing want het maakt arbeid NOG duurder voor de werkgever en het zal dus leiden tot nog meer werkloosheid.
Kan en moet gecompenseerd worden met minder sociale bijdragen op minimumloners. Naast minder belastingen. Het eigenlijke loon hoeft dan nauwelijks te stijgen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 1 april 2013 om 21:00.
Oud 1 april 2013, 21:01   #38
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Sjonge jonge, das meer dan sommige Duitser krijgen om voltijds hun kas af te dragen. Je vraag je feitelijk af waarom ze niet massaal naar hier immigreren.
Ja en het is nog steeds 20% onder de armoedegrens
Oud 1 april 2013, 21:05   #39
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan en moet gecompenseerd worden met minder sociale bijdragen op minimumloners. Naast minder belastingen. Het eigenlijke loon hoeft dan nauwelijks te stijgen.
Hoe hoog zouden de uitkeringen volgens u dan moeten zijn (netto)?
1000 euro? 1500 euro? 2000 euro?

Laatst gewijzigd door Rapture : 1 april 2013 om 21:05.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2013, 22:05   #40
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Leefloon is nu 800€
Het is meer dan dat, extra subsidies, medische steun, huur steun of ze geven je zelfs een huis met extreem lage huur, gratis openbaar vervoer, sociaal tarief telefoon, electro en gas. En dan vergeet ik er nog een paar, makkelijk 300 euro voordelen per maand die niet worden meegerekend in de statistieken.

Laatst gewijzigd door BonBon : 1 april 2013 om 22:05.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be