Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2013, 21:03   #21
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Wat dan met katholieken die onschuldig waren? Mensen zoals Alexandra Colen (waar ik voor de rest niets van moet weten) publiekelijk Danneels en Vangheluwe aankloeg, en daarvoor bespot werden door de media?

"De Kerk" is een vage veralgemening. Velen in de hiërarchie dienen uiteraard aan te pakken, maar om daarvoor mensen hun grondwettelijk (mensen)recht op hun religie te ontzeggen?
Het ging niet meteen over individuen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 21:13   #22
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Heeft weinig met religie te maken, veel meer met macht(smisbruik), geld en meer smeerlapperij.
Daarmee spreek je je eigen argument tegen.

Citaat:
Wat betreft de onschuldigen: in Nazi Duitsland waren ook veel onschuldigen, had het Nazi regime daarom nog bestaansreden?
Duitsland bestaat echter nog wel.

Citaat:
Vangheluwe en Daneels hebben een vernedering gekregen maar niet meer dan dat. Daneels heeft zelfs de laatste paus mee verkozen. De man is schuldig aan het toedekken van kindermisbruik maar door allerlei gemanipuleer blijft hij mooi buiten schot.
De gevallen in kwestie zijn verjaard. De media hebben Danneels al lang gerehabiliteerd, over zijn schuld wordt met geen woord meer gerept. En zelfs als het logge Vaticaan ooit over Vangheluwe een besluit heeft genomen, kunnen ze hem hoogstens uit zijn priesterambt ontzetten, want recht om hem te straffen heeft de Kerk al lang niet meer.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 21:43   #23
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Duitsland bestaat echter nog wel.
Wat bazel je nou? Ik had het over Nazi Duitsland.

Citaat:
De gevallen in kwestie zijn verjaard. De media hebben Danneels al lang gerehabiliteerd, over zijn schuld wordt met geen woord meer gerept. En zelfs als het logge Vaticaan ooit over Vangheluwe een besluit heeft genomen, kunnen ze hem hoogstens uit zijn priesterambt ontzetten, want recht om hem te straffen heeft de Kerk al lang niet meer.
Dus de media heeft Daneels wat met rust gelaten en daarmee is de kous af of zo? Net hetzelfde met verjaring van dergelijke feiten. Men had onmiddellijk de verjaring van pedofilie moeten afschaffen met terugwerkende kracht en dergelijke misdadigers in een kerker stoppen. Er is zelfs nooit een degelijk onderzoek gevoerd.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 22:22   #24
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Er zijn nochtans plannen geweest om Duitsland op te delen en het gebied te geven aan de buurlanden. Als ik uw redenering volg, een natie die zo'n grote misdaden begaan heeft, die heeft toch geen bestaansrecht meer?

Wat u niet lijkt te begrijpen is dat, net zoals je een natie niet zomaar kunt opdoeken, de Kerk ook niet eventjes opgedoekt kan worden. Beide zijn 'voor eeuwig', al wil dat niet zeggen dat beiden niet moeten veranderen en evolueren en ook doorheen hun geschiedenis geen grote fouten hebben gemaakt.

Laatst gewijzigd door respublica : 10 april 2013 om 22:23.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 22:49   #25
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Er zijn nochtans plannen geweest om Duitsland op te delen en het gebied te geven aan de buurlanden. Als ik uw redenering volg, een natie die zo'n grote misdaden begaan heeft, die heeft toch geen bestaansrecht meer?

Wat u niet lijkt te begrijpen is dat, net zoals je een natie niet zomaar kunt opdoeken, de Kerk ook niet eventjes opgedoekt kan worden. Beide zijn 'voor eeuwig', al wil dat niet zeggen dat beiden niet moeten veranderen en evolueren en ook doorheen hun geschiedenis geen grote fouten hebben gemaakt.

Wel wel. We hebben hier te maken met een geschiedkundige.

Naties en instituten zijn voor eeuwig... Ga de echte geschiedenis eens na zou ik zo zeggen en kijk eens hoeveel machtige naties, landen en instituten al ten onder zijn gegaan in de loop der tijden. U lijkt het zelf niet te begrijpen.

Het Duitsland van vandaag heeft weinig of niks meer te zien met het Nazi Duitsland uit WO II. Ze zitten wel nog steeds met beperkingen op militair gebied ten gevolge van die periode en de naweeen daarvan zijn tot in de jaren 90 voelbaar geweest. Willen we de katholieke kerk ook eens op die manier straffen en muilkorven? Ik stem voor.

Laatst gewijzigd door Hypochonder : 10 april 2013 om 22:54.
Oud 10 april 2013, 23:33   #26
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Nazi Duitsland" was Duitsland onder leiding van Hitler. De acties van de Kerk zijn evenzeer bepaald door de politiek van de machthebbers.
Citaat:
Dus de media heeft Daneels wat met rust gelaten en daarmee is de kous af of zo?.
Schijnbaar.
Citaat:
Men had onmiddellijk de verjaring van pedofilie moeten afschaffen met terugwerkende kracht en dergelijke misdadigers in een kerker stoppen. Er is zelfs nooit een degelijk onderzoek gevoerd.
Meen ik ook.

Maar figuren zoals Danneels (die toedekte voor Vangheluwe) en Bonny (die een pedofiel als deken van Antwerpen heeft aangesteld) zijn nu eenmaal geliefd door de media. Ze hebben een goed imago, en ondertussen kan Léonard met zijn tactloze uitspraken (wat haast opgezet spel lijkt) de aandacht afleiden.

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 10 april 2013 om 23:33.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2013, 05:10   #27
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ook al waren er voor elke verkeerde 'pedofiele' handeling 1000 miljoen priesters, geestelijken en sociale Katholieke werkers en werksters die hun tijd besteden aan menslievendheid. Als die pedofiele handelingen door de top van de kerk worden toegedekt met de mantel der liefde, als de schuldigen niet gestraft worden dan heeft het instituut 'de kerk' geen bestaansrecht meer voor mij.

Ik zou beginnen denken dat je zelf een vieze oude pedofiele priester bent die zijn daden probeert goed te praten.
!!!!!!!! PARDON !!!!!!!! - Deze uitdrukking ervaar ik waarlijk en echt als: ONMENSELIJK LAF & VALS.

Dit is nu wel de eerste keer, dat ik hier een speciale inspanning moet leveren om NIET op het 'klik' driehoekje te drukken. Dat ik dat niet zal doen, berust op een gezegde van iets meer dan 2 millennia, nml.: 'Vader vergeef hen, ze weten niet wat ze doen'

Beseffend van welk soort personage het uitgaat, zal ik wel vrij vlug bedaren. Het is tenslotte uw absoluut recht om u tot ' DE DUIVEL ' te keren. - Good luke, ermee!

Wee U van vooroordelen: het is de beste manier om uw leven lang, niet in de duisternis te zullen moeten ploeteren!.
Oud 11 april 2013, 05:16   #28
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De hele kerk is een grote smeerlapperij.

Daarom: kijk niet om, of je verandert nog in een zoutpilaar.

Kijk naar de toekomst, want de nieuwe Kerk staat in Amsterdam.

Moskee, bedoel je?
Oud 11 april 2013, 09:37   #29
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht
Moskee, bedoel je?
Hoe kan je toch zo dom zijn......

harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2013, 11:01   #30
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Wel wel. We hebben hier te maken met een geschiedkundige.

Naties en instituten zijn voor eeuwig... Ga de echte geschiedenis eens na zou ik zo zeggen en kijk eens hoeveel machtige naties, landen en instituten al ten onder zijn gegaan in de loop der tijden. U lijkt het zelf niet te begrijpen.

Het Duitsland van vandaag heeft weinig of niks meer te zien met het Nazi Duitsland uit WO II. Ze zitten wel nog steeds met beperkingen op militair gebied ten gevolge van die periode en de naweeen daarvan zijn tot in de jaren 90 voelbaar geweest. Willen we de katholieke kerk ook eens op die manier straffen en muilkorven? Ik stem voor.
Voor eeuwig stond duidelijk tussen haakjes, om aan te duiden dat ik dat natuurlijk niet letterlijk bedoel. Alsof Duitsland altijd al bestaan zou hebben en altijd zal bestaan. Maar men kan een natie als Duitsland niet eventjes opdoeken, zelfs niet als die de grootst denkbare misdaden begaan heeft. Moet men dan verwachten dat men de Kerk, die veel ouder is dan Duitsland en eigenlijk overal bestaat waar er gelovige christenen zijn, eventjes kan opdoeken? En wie zou die beslissing moeten nemen?

Trouwens, ondanks de vele fouten die er in de kerkgeschiedenis zijn begaan (en die in het verleden nog groter waren dan vandaag), heeft het Vaticaan nooit een wereldoorlog of een genocide uitgevoerd. Hadden we toen Duitsland niet moeten opdoeken, dan moeten we nu zeker ook niet 't Vaticaan 'opdoeken.' De vergelijking met Duitsland bewijst net mijn punt en ontkracht het uwe.

Laatst gewijzigd door respublica : 11 april 2013 om 11:02.
Oud 11 april 2013, 11:31   #31
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor eeuwig stond duidelijk tussen haakjes, om aan te duiden dat ik dat natuurlijk niet letterlijk bedoel. Alsof Duitsland altijd al bestaan zou hebben en altijd zal bestaan. Maar men kan een natie als Duitsland niet eventjes opdoeken, zelfs niet als die de grootst denkbare misdaden begaan heeft. Moet men dan verwachten dat men de Kerk, die veel ouder is dan Duitsland en eigenlijk overal bestaat waar er gelovige christenen zijn, eventjes kan opdoeken? En wie zou die beslissing moeten nemen?

Trouwens, ondanks de vele fouten die er in de kerkgeschiedenis zijn begaan (en die in het verleden nog groter waren dan vandaag), heeft het Vaticaan nooit een wereldoorlog of een genocide uitgevoerd. Hadden we toen Duitsland niet moeten opdoeken, dan moeten we nu zeker ook niet 't Vaticaan 'opdoeken.' De vergelijking met Duitsland bewijst net mijn punt en ontkracht het uwe.
U vergeet de genocide op de Katharen. Uitgevoerd onder rechtstreeks toezicht van de paus.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 april 2013 om 11:33.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2013, 11:44   #32
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U vergeet de genocide op de Katharen. Uitgevoerd onder rechtstreeks toezicht van de paus.
En niet te vergeten; de kruisvaarten. En niet te vergeten de medeplichtigheid en het oproepen tot oorlog. Tja, je hebt zo van die mensen met een kort geheugen.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2013, 12:00   #33
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Trouwens, ondanks de vele fouten die er in de kerkgeschiedenis zijn begaan (en die in het verleden nog groter waren dan vandaag), heeft het Vaticaan nooit een wereldoorlog of een genocide uitgevoerd.
Je bent zoals reeds aangehaald kort van geheugen:

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20042001_006

Citaat:
Hadden we toen Duitsland niet moeten opdoeken, dan moeten we nu zeker ook niet 't Vaticaan 'opdoeken.' De vergelijking met Duitsland bewijst net mijn punt en ontkracht het uwe.
Zever. Zoals ik reeds heb aangehaald is Duitsland gemuilkorfd en op allerlei manieren aan banden gelegd (in tweeën gedeeld) na WO II waardoor er een volledig nieuw Duitsland is ontstaan die niet meer te vergelijken is met Nazi-Duitsland. De leiders van toen zijn op openbare processen veroordeeld. Zullen we dan maar eens hetzelfde doen met de kerk? Ik ben voorstander.
Oud 11 april 2013, 18:32   #34
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard

Mooie topic zeg Wieroe, mijn lage kaste koeliekat en ik zaten net erover te ouwehoeren met een bakje droge duitse kattebrokjes en hier is onze visie.

Wieroe zei: he die paus had toch ook het nazi rijk van Adolf Hitler gezegend en hoge nazi's werden beedigd in de kerken in heel Europa. En het is toch bekend dat alle katholieken en overige christenen enthousiast en vol geloof meededen in de Hitler jugend en SS troepen om het Koninkrijk van God (Hitler dus) te vestigen en alle zondaren even een lesje te leren. Wie weet hier meer over.

Ook zei Wieroe dit:
Je weet toch losertje dewanand man dat ruim 600 jaar lang al die blanke christenen en hun pausjes gewoon lekker bezig waren met slavernij, kolonialisme, verkrachten, plunderen, roven en moorden buiten Europa en gewoon elke zondag hun leuke bijbel lazen in hun kerken en dat hun god dan hun al hun zonden van de afgelopen week vergaf. God is barmhartig en vergeeft je eeuwig al je zonden dus je mag na de zondagsdiensten weer gewoon lekker zondigen en de beest uithangen en dan de volgende zondag schenkt de christelijke god je opnieuw vergiffenis en kom je in het paradijs als geheiligde christen met jezus in je hart en broek.

zo zie je dat mijn Wieroe toch slimmer is dan een christen ondanks zijn verstandelijke beperkingen door zijn vijf miljard hersencellen en uiterst lage IQ. Wieroe zou echt de beste paus worden als hij nu de troon bestijgt van het Vaticaan.

dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 18:13   #35
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wanneer we het over godsdienst hebben is er maar één eerlijke conclusie te trekken: zou best verboden worden, punt.
De "Kerk" heeft lang genoeg bewezen dat ze slechts een veredelde politieke partij waren, op zoek naar macht en geld. En soms tot alles in staat om hun zin te krijgen en de bevolking braaf en dom te houden!
We hebben er eeuwen over gedaan om hun macht te fnuiken, en diegenen die zich nog met de Kerk en haar show en praatjes bezighouden nu moeten dat zelf maar weten maar zijn daar niet meer toe verplicht zoals vroeger!
Daarom is het erg dat, nu we van die dwingelandij en prietpraat af zijn, we weer de islam hier laten wortel schieten en stilaan haar wil en haar achterlijke dwazigheden aan de moslims en meer en meer aan ons laten opdringen!
Het mensDOM, nietwaar...
En we hebben toch geen geestelijken en een kerk nodig om "goede zaken" voor de mensen te doen, zeker?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 18:41   #36
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wanneer we het over godsdienst hebben is er maar één eerlijke conclusie te trekken: zou best verboden worden, punt.
Onmogelijk zolang de mens zelf niet veranderd. Heeft met educatie te maken.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 19:42   #37
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De Katharen zijn niet echt een volk, maar een religieuze beweging. Voorts heeft de kerk hen nooit allemaal willen uitroeien, maar heeft ze hen willen bekeren. Ongetwijfeld zijn daar misdaden tegen de mensheid gebeurd, maar ik denk niet dat je dat genocide kunt noemen. Genocide is echt het systematisch uitmoorden van een bevolkingsgroep, los van hun ideologische of religieuze overtuiging. Nazi-Duitsland vermoordde ook fascistische joden, maar de kerk heeft nooit katholieke Katharen (contradictio in terminis trouwens) vermoord.

Ik geef wel toe, ik had bij 'genocide' beter 'van die omvang' toegevoegd. Want je kan er over discuteren wat nu precies een genocide is en wat niet, maar het is wel zeker dat men nooit iets deed dat zo erg was als de misdaden van Nazi-Duitsland (of de Sovjet-Unie, China, etc).
Oud 13 april 2013, 19:50   #38
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Je bent zoals reeds aangehaald kort van geheugen:

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20042001_006

Zever. Zoals ik reeds heb aangehaald is Duitsland gemuilkorfd en op allerlei manieren aan banden gelegd (in tweeën gedeeld) na WO II waardoor er een volledig nieuw Duitsland is ontstaan die niet meer te vergelijken is met Nazi-Duitsland. De leiders van toen zijn op openbare processen veroordeeld. Zullen we dan maar eens hetzelfde doen met de kerk? Ik ben voorstander.
Is de kerk van voor Vaticanum II ook niet totaal anders? En de kerk van voor het concilie van Trente? Wist u bv. dat heel wat nazi's gewoon op de dienst buitenlandse zaken van West-Duitsland bleven werken? Er is net vrij weinig repressie geweest, omdat de Koude Oorlog roet in het eten gooide en de Amerikanen samen met de Duitsers het verleden achter zich wouden laten. En de leiders van de katholieke kerk, hebben die dan één groot complot gemaakt om pedofilie te organiseren, zoals de nazi-leiders met de Holocaust? Zo ja, zie ik nog steeds niet wie je wil veroordelen, aangezien de meeste gevallen van kindermisbruik decennia teruggaan in de tijd, en die leiders dus dood zouden zijn! Nogmaals, bestudeer de geschiedenis en u zult zien dat uw redenering geen steek houdt.

Over Rwanda; het is inderdaad schokkend om te zien hoeveel geestelijken de genocide steunden, al waren er ook velen die de slachtoffers hielpen. Ik vrees dat het beeld hierover nog steeds niet helemaal duidelijk is, en ik denk dat men niet kan beweren dat er werkelijk sprake is van een systematische steun voor de genocide, vanuit de Kerk. Want hoe zou de katholieke kerk er van profiteren als honderduizenden katholieken vermoord worden? Als men echter geestelijken met bloed aan hun handen gewoon verder hun ambt laat uitoefenen (ik geloof dat er daarvan een geval bekend is), dan is dat een schande. Maar ik heb nooit beweerd dat de Kerk, 's wereld grootste organisatie, foutloos zou zijn en zelfs niet enorme blunders & misdaden begaat in hun praktijk (niet in hun geloofsleer).

Laatst gewijzigd door respublica : 13 april 2013 om 19:54.
Oud 13 april 2013, 20:00   #39
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
De "Kerk" heeft lang genoeg bewezen dat ze slechts een veredelde politieke partij waren, op zoek naar macht en geld. En soms tot alles in staat om hun zin te krijgen en de bevolking braaf en dom te houden!
We hebben er eeuwen over gedaan om hun macht te fnuiken, en diegenen die zich nog met de Kerk en haar show en praatjes bezighouden nu moeten dat zelf maar weten maar zijn daar niet meer toe verplicht zoals vroeger!
Daarom is het erg dat, nu we van die dwingelandij en prietpraat af zijn, we weer de islam hier laten wortel schieten en stilaan haar wil en haar achterlijke dwazigheden aan de moslims en meer en meer aan ons laten opdringen!
Het mensDOM, nietwaar...
En we hebben toch geen geestelijken en een kerk nodig om "goede zaken" voor de mensen te doen, zeker?
Noemt u me eens een seculiere kathedraal?
Kent u een muziekwerk dat even diepgaand is als de Matteüspassie van Bach?
Welke organisatie in de wereld heeft er het meeste scholen gebouwd? (typ: het zijn niet de vrijzinnigen)
Welke religie heeft de grondslagen gelegd voor onze Westerse beschaving?
Oud 13 april 2013, 20:17   #40
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard

namaste Andev,

Ja, je zegt heel goede dingen in je posting. Hier stof tot nadenken en elk intelligent commentaar is van harte welkom voor mijn theoretisch onderzoek:

1. Harde trieste feit is dat sinds het jaar nul er zeker 1000 miljoen mensen zijn vermoord, verkracht of onderdrukt in totaal door gelovigen, hun legers en organisaties, religieuze staten, op planeet aarde, en dan heb ik het over alle religieen, dus incl christendom, islam, hindoeisme, jodendom, boeddhisme, inca, maya, shintoisme, animisme, enz. Ja, ik ken niet alle feiten maar geloof is toch vreselijker dan wij denken.

2. Pikant om te weten mbt Hindoeisme of Vedische geloof: ruim 5000 jaar geleden was er dus in Kurukshetra in India een yoedh, oorlog in naam van de Dharma (verhaal uit Mahabharata, god krishna geeft bevel aan Arjuna om als sannyasi zijn plicht te doen en dus te doden in naam van hindoe dharm) en hindoe geschriften vermelden dat er ruim 640 miljoen mensen stierven tijdens deze grote Eerste Wereldoorlog in India, en Russische wetenschappers vonden sporen van een kernoorlog op diverse plaatsen in ruines wereldwijd, en dit nucleaire wapen heet de Bhahm Astra in de Bhagavad Gita. Dus Hindoes voerden de eerste grote religieuze oorlog op aarde en in de oude Hindoe Sanskriet teksten is dit allang duidelijk vermeld en dus een hard feit. Het begrip superieure Arische ras komt uit de oude Hindoe Sanskriet literatuur dus de Hindoes waren hierom al de eerste nazi's op aarde en het HIndoeisme is in de praktijk niet anders dan nazisme en sociaal darwinisme.

3. Analyseer of enig geloof ons mensapen beter heeft gemaakt dan ervoor? Kijk naar parameters als haat, rassenhaat, intolerantie, uitsluiting, discriminatie, homohaat, vrouwenhaat, seksuele stoornissen, enz Volgens mijn onderzoek versterkt elk geloof deze negatieve parameters en hierom vind ik in theorie elk geloof onmenselijk, inhumaan, een haat ideologie, dus gevaarlijk en het zal onherroepelijk moeten leiden tot oorlogen en genocides of lijden en discriminatie in de praktijk. Ik praat hier niet alleen over islam he, maar over alle soorten religieen van de afgelopen 1 miljoen jaar sinds de neandertaler. Wie weet, misschien hebben Chimpansees ook een geloof he in hun intelligente brein, net als walvissen, dolfijnen, varkens, honden, katten, enz. PUnt is wij weten dit niet nu en onze technologie kan dit nog niet bewijzen. Er zijn olifanten die kunnen tekenen dus ze hebben bewustzijn en een zelfbewustzijn, maar wat is hun geloofsconcept of hun religie?

Ik wil het zuiver wetenschappelijk bekijken nu, en radicaal principieel dus ik heb geen gevoel en denk als een levende machine, als Vger uit Star Trek die uit een ander universum kwam en naar de aarde reisde oip zoek naar zijn creator. Wat ben ik anders dan een tijdige levende machine in een inferieur bruingekleurd koolstoflichaam? google mijn naam en je ziet mijn kleine, zwakke, zieke bruine koelie apen manifestatie, dan weet je hoe ongelukkig ik ben en hoe zinloos mijn hele bestaan is.

Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be