Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2013, 19:27   #21
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...ntwerpen.dhtml
De kracht van verandering dus.
Na amper 6 maanden moet De Wever preventief al de scherven rapen. Natuurlijk is het moeilijk armen een GAS-boete te geven wegens arm zijn... Antwerpen zal verarmen, dixit de Wever. Het is natuurlijk niet zijn schuld en hij kan er ook niks aan doen. Zeg nog eens, zwoerd, waarom moeten mensen op je stemmen als je niets bereikt en dat nu al toegeeft. Maar veel succes met je "war on drugs". Ik ben er zeker van dat gebruikers, die al veel kosten hebben, veel minder criminele feiten zullen plegen als ze niet alleen gepluimd worden door hun dealers maar nu ook door de NVA.

p.s. Let ook op de BDW term(in onbruik geraakte archaïsche synoniemen) "pauperisme".
PAUPERISME
1) Armlastigen 2) Bezitloosheid
Nee, De Wever, het klinkt echt niet beter als je een synoniem gebruikt.
lol kan niet op "Antwerpen wordt op den duur verzamelplaats van armoede", geestelijke armoede 10op9.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2013, 19:27   #22
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Oorspronkelijk op 3 02 2013 geplaatst door Tommm over BDW :
" Zijn intelligentie wordt collectief onderschat."
wat vooral iets over "het collectief" zegt, vermoed ik; en minder over 's mans vermeende intellect.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 10 april 2013 om 19:28.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2013, 11:16   #23
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...mont_bedelarij

Kijk eens aan, Termont bindt al in. Tsss.....
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2013, 11:22   #24
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Is bedelen nu ook al een misdrijf?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2013, 11:53   #25
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

De Antwerpenaars, sinjoren die “die van den andere kant van t schelt” enz. steen-vast de boerkes noemden. Worden nederig, haha.

Gaan naar den ander kant van t’ schelt wonen en worden boerkes.

Die die blijven in t’ stad zullen ons ook wel als boerkes behandelen. Dit om uitzonderlijk behandelt te worden.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2013, 12:01   #26
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Is bedelen nu ook al een misdrijf?
Tot 1993 was dat inderdaad strafbaar. Op dit moment is alleen het organiseren van bedelen strafbaar.
Oud 12 april 2013, 12:10   #27
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Tot 1993 was dat inderdaad strafbaar. Op dit moment is alleen het organiseren van bedelen strafbaar.
Dus Termont is strafbaar?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2013, 12:20   #28
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Dus Termont is strafbaar?
organiseren als in "uitbaten". Zolang termont er niet rijk van wordt niet dus.
Oud 12 april 2013, 13:39   #29
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De verandering zit hem tenminste al in het feit dat BDW weldegelijk aan de alarmklok trekt. Onder PJ was alles peis ende vree en blijkbaar geen vuiltje aan de lucht. Alles was van "A". Blijkt dat er enkel nog schuld overschiet.

Eén van mijn kinderen wou een huis kopen in A, ze zijn al van gedacht veranderd: ze zouden graag hun kinderen op school iets laten leren ipv arabisch of turks te moeten ondergaan... d.i. �*ls ze al plaats hadden.
Dus ja: de witten verlaten het zinkende schip. Met dank aan de sossen, die van de mooiste stad van het land en derdewereldstad hebben gemaakt.
100 % akkoord !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2013, 13:42   #30
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Die war on drugs is inderdaad niet de juiste aanpak, maar ik zie niet in wat dat met de "witte stadsvlucht" te maken heeft.
Wat is dan, konkreet, de juiste aanpak van drugs ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2013, 17:08   #31
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...ntwerpen.dhtml
De kracht van verandering dus.
Na amper 6 maanden moet De Wever preventief al de scherven rapen. Natuurlijk is het moeilijk armen een GAS-boete te geven wegens arm zijn... Antwerpen zal verarmen, dixit de Wever. Het is natuurlijk niet zijn schuld en hij kan er ook niks aan doen. Zeg nog eens, zwoerd, waarom moeten mensen op je stemmen als je niets bereikt en dat nu al toegeeft. Maar veel succes met je "war on drugs". Ik ben er zeker van dat gebruikers, die al veel kosten hebben, veel minder criminele feiten zullen plegen als ze niet alleen gepluimd worden door hun dealers maar nu ook door de NVA.

p.s. Let ook op de BDW term(in onbruik geraakte archaïsche synoniemen) "pauperisme".
PAUPERISME
1) Armlastigen 2) Bezitloosheid
Nee, De Wever, het klinkt echt niet beter als je een synoniem gebruikt.
Ocharme die Olijke Bart kan zijn plannen niet uitvoeren ?
Fundamenten zijn blijkbaar al rot na een paar maanden.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 16:30   #32
Alegria
Vreemdeling

Standaard

Met BDW gaat Antwerpen zeker verarmen. Mensen die aan drugs verslaafd zijn plegen criminele feiten om die verslaving te financieren. Als je die mensen, die het slachtoffer zijn van de drugs, een boete gaat geven dan hebben die mensen NOG meer geld nodig om hun verslaving te financieren en zal de criminaliteit dus stijgen (daar moet je geen redeneerwonder voor zijn denk ik). Bovendien is zo'n GASboete een flagrante inbreuk van de scheiding der machten. Het is niet aan het uitvoerend orgaan, van een gemeente dan nog wel, om de rol van procureur laat staan de rol van rechter over te nemen. Dit begint in elke N-VAgemeente meer en meer de pan uit te swingen. Wat De Wever moet doen is het probleem bij de wortels aanpakken. Hij moet de haven binnenste buiten kieperen en de drugsimport een halt toeroepen. Op die manier pakt hij de grote vissen aan ipv de kleine, maar om de één of andere reden is dit geen prioriteit voor de 'kracht van verandering'. Daarenboven moet hij investeren in afkickcentra, om de mensen die verslaafd zijn er vanaf te helpen zodanig dat zij zich niet meer hoeven te verlagen tot criminele feiten. Op die manier pak je het probleem structureel aan. Door zitten rond te strooien met GASboetes tracht je alleen de symptomen te bestrijden en ben je blind voor de echte context.

Laatst gewijzigd door Alegria : 13 april 2013 om 16:49.
Alegria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 16:35   #33
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alegria Bekijk bericht
Met BDW gaat Antwerpen zeker verarmen. Mensen die aan drugs verslaafd zijn plegen criminele feiten om die verslaving te financieren. Als je die mensen, die het slachtoffer zijn van de drugs, een boete gaat geven dan hebben die mensen NOG meer geld nodig om hun verslaving te financieren en zal de criminaliteit dus stijgen (daar moet geen redeneerwonder voor zijn denk ik). Bovendien is zo'n GASboete een flagrante inbreuk van de scheiding der machten. Het is niet aan het uitvoerend orgaan, van een gemeente dan nog wel, om de rol van procureur laat staan de rol van rechter over te nemen. Dit begint in elke N-VAgemeente meer en meer de pan uit te swingen. Wat De Wever moet doen is het probleem bij de wortels aanpakken. Hij moet de haven binnenste buiten kieperen en de drugsimport een halt toeroepen. Op die manier pakt hij de grote vissen aan ipv de kleine, maar om de één of andere reden is dit geen prioriteit voor de 'kracht van verandering'. Daarenboven moet hij investeren in afkickcentra, om de mensen die verslaafd er vanaf te helpen zodanig dat zij zich niet meer hoeven te verlagen tot criminele feiten. Op die manier pak je het probleem structureel aan. Door zitten rond te strooien met GASboetes tracht je alleen de symptomen te bestrijden en ben je blind voor de echte context.
Alcoholisten zijn dus serieuze gangsters die streng moeten worden aangepakt en in de gevangenis thuishoren?
Oud 13 april 2013, 16:36   #34
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met BDW gaat Antwerpen zeker verarmen. Mensen die aan drugs verslaafd zijn plegen criminele feiten om die verslaving te financieren. Als je die mensen, die het slachtoffer zijn van de drugs, een boete gaat geven dan hebben die mensen NOG meer geld nodig om hun verslaving te financieren en zal de criminaliteit dus stijgen (daar moet geen redeneerwonder voor zijn denk ik). Bovendien is zo'n GASboete een flagrante inbreuk van de scheiding der machten. Het is niet aan het uitvoerend orgaan, van een gemeente dan nog wel, om de rol van procureur laat staan de rol van rechter over te nemen. Dit begint in elke N-VAgemeente meer en meer de pan uit te swingen. Wat De Wever moet doen is het probleem bij de wortels aanpakken. Hij moet de haven binnenste buiten kieperen en de drugsimport een halt toeroepen. Op die manier pakt hij de grote vissen aan ipv de kleine, maar om de één of andere reden is dit geen prioriteit voor de 'kracht van verandering'. Daarenboven moet hij investeren in afkickcentra, om de mensen die verslaafd er vanaf te helpen zodanig dat zij zich niet meer hoeven te verlagen tot criminele feiten. Op die manier pak je het probleem structureel aan. Door zitten rond te strooien met GASboetes tracht je alleen de symptomen te bestrijden en ben je blind voor de echte context.
Oh la la! Met zo'n bericht zal je de bloeddruk en het zuurgehalte van veel leden hier laten pieken!

Laatst gewijzigd door Echte Waal : 13 april 2013 om 16:46.
Echte Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 16:47   #35
Alegria
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Alcoholisten zijn dus serieuze gangsters die streng moeten worden aangepakt en in de gevangenis thuishoren?
Dat heb ik niet geschreven. Je hebt duidelijk mijn bericht niet deftig gelezen. Er staat duidelijk dat mensen die aan drugs verslaafd zijn van die verslaving moeten worden afgeholpen op een doeltreffende manier en dat het probleem structureel moet worden opgelost ipv met GASboetes te bestrijden. Jij beweert dat wat ik zei het omgekeerde voorstelt door één zin totaal uit zijn context te rukken, leer lezen , ik dank u.
Alegria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 16:52   #36
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heb ik niet geschreven. Je hebt duidelijk mijn bericht niet deftig gelezen. Er staat duidelijk dat mensen die aan drugs verslaafd zijn van die verslaving moeten worden afgeholpen op een doeltreffende manier en dat het probleem structureel moet worden opgelost ipv met GASboetes te bestrijden. Jij beweert dat wat ik zei het omgekeerde voorstelt door één zin totaal uit zijn context te rukken, leer lezen , ik dank u.
Dit heb jij toch geschreven?

Citaat:
Mensen die aan drugs verslaafd zijn plegen criminele feiten om die verslaving te financieren.
Alcoholisten zijn toch verslaafd aan de harddrug alcohol? Zij plegen dus volgens u criminele feiten om die verslaving te financieren.
Oud 13 april 2013, 16:57   #37
Echte Waal
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Alcoholisten zijn toch verslaafd aan de harddrug alcohol? Zij plegen dus volgens u criminele feiten om die verslaving te financieren.
In winkels worden flesjes tegen diefstal beschermd...
Oud 13 april 2013, 16:59   #38
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
In winkels worden flesjes tegen diefstal beschermd...
In regel wordt alle koopwaar tegen diefstal beschermd ja. Dus stop maar met smoelen trekken.
Oud 13 april 2013, 17:01   #39
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met BDW gaat Antwerpen zeker verarmen. Mensen die aan drugs verslaafd zijn plegen criminele feiten om die verslaving te financieren. Als je die mensen, die het slachtoffer zijn van de drugs, een boete gaat geven dan hebben die mensen NOG meer geld nodig om hun verslaving te financieren en zal de criminaliteit dus stijgen (daar moet je geen redeneerwonder voor zijn denk ik). Bovendien is zo'n GASboete een flagrante inbreuk van de scheiding der machten. Het is niet aan het uitvoerend orgaan, van een gemeente dan nog wel, om de rol van procureur laat staan de rol van rechter over te nemen. Dit begint in elke N-VAgemeente meer en meer de pan uit te swingen. Wat De Wever moet doen is het probleem bij de wortels aanpakken. Hij moet de haven binnenste buiten kieperen en de drugsimport een halt toeroepen. Op die manier pakt hij de grote vissen aan ipv de kleine, maar om de één of andere reden is dit geen prioriteit voor de 'kracht van verandering'. Daarenboven moet hij investeren in afkickcentra, om de mensen die verslaafd zijn er vanaf te helpen zodanig dat zij zich niet meer hoeven te verlagen tot criminele feiten. Op die manier pak je het probleem structureel aan. Door zitten rond te strooien met GASboetes tracht je alleen de symptomen te bestrijden en ben je blind voor de echte context.
Nog meer pamperen dus. Dat volkje zit eerst aan de drugs, wordt daardoor verslaafd. En dan moet de overheid, d.w.z. de belastingbetaler, het maar oplossen door belastinggeld te investeren in afkickcentra. Sorry, maar ik vind dit wel wat gortig hoor. Ik zie liever geld geïnvesteerd worden in opleidingscentra om jonge werklozen een grotere kans op een job te geven. Die drugsverslaafden zijn voor mij geen prioriteit.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 17:05   #40
Echte Waal
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
In regel wordt alle koopwaar tegen diefstal beschermd ja. Dus stop maar met smoelen trekken.
Flesjes worden speciaal beschermd want vlaamse alcoholisten zijn verslaafd aan de harddrug alcohol...

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be