Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2013, 21:36   #21
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Zo kennen we links. Niets nieuws onder de zon.

Graaiers, leugenaars, betweters, goedpraters van kommunistische gruweldictaturen, en zwaar op hun tenen getrapt wanneer een democratische grootheid als Thatcher ongekende successen boekt en een ziek verzwakt land weer rechtzet om terug sterk en gezond te worden. Dan gaan ze dansen op haar graf.

Links is eigenlijk synoniem voor zielig.

Er voelt er zich precies eentje hier persoonlijk aangesproken ....

Tja, liberalen,allemaal al even rot....

Zowel big Thatcher ginds ,als baby Thatcher hier....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2013, 21:43   #22
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
2 keer herkozen.
Nadat ze vertrokken is uit Downing Street, hebben de conservatieven wéér gewonnen.
Zeggen dat ze slechte dingen heeft gedaan trekt dus op niets. Ze heeft democratische overwinningen behaald.
Geen aandacht besteden aan z'n dwaze praat, hij snapt het weer eens niet natuurlijk.
Oud 11 april 2013, 21:46   #23
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht

Het is teveel eer, dank u. Ik vind dat links gedoe alleen maar steeds zieliger, pathetischer en slechter van smaak worden, voor zover het nog erger kan en lager kan vallen ...
Oud 11 april 2013, 21:59   #24
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Het is teveel eer, dank u. Ik vind dat links gedoe alleen maar steeds zieliger, pathetischer en slechter van smaak worden, voor zover het nog erger kan en lager kan vallen ...
Wat Thatcher ginds met de werkende klasse heeft uitgespookt tart ook echter alle verbeelding...

Wij destijds kregen het onder het besparingsbeleid van Dehaene ook zwaar te verduren met een achteruitgang van zo'n 20% van onze koopkracht tot gevolg,maar dat was niets in vergelijking met wat de engelse arbeiders destijds over hun hoofd kregen....

Ik denk niet dat als een Dehaene moest overlijden ,gelijk zijn dood door het halve land zou worden bejubeld én gevierd zoals met Thatcher momenteel het geval is...

Of het verschil tussen een hard,en een nietsontziend beleid waarin vooral de lagere klassen het zwaarst werden getroffen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2013, 22:24   #25
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af hoeveel van die Thatcher-gatlikkers er zelf zouden staan juichen hebben toen pakweg Saddam Hoessein werd terechtgesteld. Of toen Hugo Chavez stierf.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2013, 22:24   #26
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
2 keer herkozen.
Nadat ze vertrokken is uit Downing Street, hebben de conservatieven wéér gewonnen.
Zeggen dat ze slechte dingen heeft gedaan trekt dus op niets. Ze heeft democratische overwinningen behaald.

Alsof verkiezingen een toonbeeld van democratie zijn!

Thatcher heeft weinig anders gedaan dan slechte zaken. Eén van de wei nige uitzonderingen is de opwaardering van de bescherming van het Engelse landschap.

Maar voorts is het palmares bitter weinig positief:
Ze heeft de dood van de bekende 10 Ierse vrijheidsstrijders in de Maze-gevangenis onder wie Bobby Sands op haar kerfstok.
Ze heeft de ganse Britse natie op sociaal-economisch vlak zeer diep verdeeld, de rijken rijker gemaakt en de armen armer. Duizenden Britse gezinnen werden in armoede en miserie ondergedompeld door haar liberaal wanbeleid (British rail, British telecom, British Leyland, de mijnsluitingen,...)
Ze heeft GB nog vaster gehaakt aan de USA en daarmee haar land nog meer tot een vazalstaatje gedegradeerd.
Ze heeft om de aandacht af te leiden van de interne problemen oorlog gevoerd met Argentinië.
Enz enz...
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2013, 22:25   #27
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Tja, liberalen,allemaal al even rot....

Zowel big Thatcher ginds ,als baby Thatcher hier....
Liberalisme lijkt nogal veel op autisme. Behalve dan dat autisten wel sociale en normale mensen kunnen zijn die in deze maatschappij kunnen functioneren.
Oud 11 april 2013, 22:37   #28
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Liberalisme lijkt nogal veel op autisme. Behalve dan dat autisten wel sociale en normale mensen kunnen zijn die in deze maatschappij kunnen functioneren.
²
Oud 11 april 2013, 22:45   #29
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
en die Nelson Mandela een terrorist noemde.
Wie er openlijk voor uitkomt vol overtuiging lid te zijn van een groep die het ok vind om als drukkingsmiddel granaten te gooien in kleuterscholen en meer van dat moois is inderdaad een terrorist.
Hoe zou je dat anders moeten omschrijven?
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2013, 23:30   #30
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Wie er openlijk voor uitkomt vol overtuiging lid te zijn van een groep die het ok vind om als drukkingsmiddel granaten te gooien in kleuterscholen en meer van dat moois is inderdaad een terrorist.
Hoe zou je dat anders moeten omschrijven?
Zoals alle conservatieve liberalen was de Britse feeks zo vals als ze groot was.

Hoewel ze inderdaad het ANC -terecht!- als een terreurorganisatie bestempelde, schreef ze in 1985 een brief aan president Botha om de terrorist Mandela vrij te laten. Bovendien kantte ze zich wel degelijk fel tegen de gescheiden volksontwikkeling, gekend als "apartheid". Niet vanuit zgn humanitaire redenen, maar... omdat het economisch liberalisme in de weg stond!
Oud 12 april 2013, 01:57   #31
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat als een Dehaene moest overlijden ,gelijk zijn dood door het halve land zou worden bejubeld én gevierd zoals met Thatcher momenteel het geval is...
En al zeker niet door de Britten.

Wat heeft dit nu eigenlijk met Vlaanderen te maken? Moeten wij nu triestig of blij worden omdat er een Britse politica is overleden? Dit nieuws laat me koud.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2013, 02:02   #32
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Liberalisme lijkt nogal veel op autisme.
Iets waar ik tegen ben lijkt op een ander slecht ding!

Voil�*, ik heb de magische formule ontdekt, ik hoop dat ik een aantal forummers hier tijd mee kan besparen.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2013, 06:13   #33
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht

Voil�*, ik heb de magische formule ontdekt, ik hoop dat ik een aantal forummers hier tijd mee kan besparen.
En dat komt dan van mensen die zichzelf sociaal en normaal noemen...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes

Laatst gewijzigd door Distel : 12 april 2013 om 06:13.
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2013, 06:47   #34
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Ofschoon ik destijds - en ook nu nog - een tamelijk felle tegenstander was van zowat alles waar Mevrouw Thatcher voor stond/staat, voel ik niet de geringste aandrang om haar dood te vieren. Ik heb er echter evenmin zin in haar beter, schoner, grootser, ... voor te stellen dan ze in werkelijkheid was.

Ik ben er vrij zeker van dat het Mevrouw Thatcher zélf hoe dan ook niks meer kan schelen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2013, 09:00   #35
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de voorbije dagen al veel over haar gelezen, want ik moet eerlijk zijn, buiten het feit dat ze de eerste vrouwelijke premier was, wist ik helemaal niets over haar.
Ik heb vooral beginnen zoeken naar info omdat er toch wel wat mensen blij leken te zijn met haar dood.
Maar ik zie nog steeds niet goed waarom ze haar zó slecht vonden, elke politicus maakt wel fouten, maar over het algemeen vind ik haar wel steeds een punt hebben.
Kan iemand mij verduidelijken waarom "witch" en "Hitler" en "dansen op het graf" gepast zijn?
Oud 12 april 2013, 09:48   #36
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af hoeveel van die Thatcher-gatlikkers er zelf zouden staan juichen hebben toen pakweg Saddam Hoessein werd terechtgesteld. Of toen Hugo Chavez stierf.
Ik denk dat de enigen die gejuicht hebben bij de executie van Saddam Hoessein te vinden waren in de families die mensen verloren hebben of die mishandeld werden door loebassen van zijn geheime politie, of ook nog werden verkracht door een van zijn geile zonen.

Van vrolijke dansscènes bij het overlijden van groot-bakkes Chavez heb ik niets gemerkt.

Bijgevolg zou je beter een toontje lager zingen en erkennen dat hetgeen dit Brits schorremorrie tentoonspreidt volstrekt mensonwaardig is. Het is bovendien zelfs in strijd met een lovenswaardige Britse traditie waarbij je geacht wordt de uiting van gevoelens onder controle te houden. Wat we hier zien is typisch "back-yard behaviour".
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2013, 11:40   #37
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Gek dat er geen beelden bestaan van feestende en juichende 'Thatcher-gatlikkers' bij de dood van Saddam Hoessein of Chavez.
Wat zou links die graag gehad hebben om te verspreiden op het net.

Maar misschien waren het grimmige ev0l liberale underground feestjes waar de champagne werd opgediend door arme derdewereldkindjes ofzo.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2013, 12:17   #38
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht

Ik heb toch niet gezegd dat autisme slecht is? Ik heb zelfs gesteld dat autisten wel degelijk normale mensen kunnen zijn die in deze maatschappij normaal kunnen functioneren.

Dit in tegenstelling tot liberalen, die in hun extremistisch wereldbeeld zelfs zo'n concept als "maatschappij" ontkennen.
Oud 12 april 2013, 12:20   #39
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Overigens: nog wat liberale mythes over heldin Thatcher ontmaskerd:

http://www.guardian.co.uk/commentisf...garet-thatcher

Citaat:
It is a truism that history is written by the victors. As Margaret Thatcher's economic policies were continued after she left office, culminating in economic catastrophe in 2008, it is necessary to throw out the myths peddled about her. The first is that she was popular. The second is that she delivered economic success.

Unlike previous governments, Thatcher's never commanded anything close to a majority in a general election. The Tories' biggest share of the vote under her was less than 44% in 1979, after which her vote fell. The false assertions about her popularity are used to insist that Labour can only succeed by carrying out Tory policies. But this is untrue.

The reason for the parliamentary landslide in 1983 was not Thatcher's popularity – her share of the vote fell to 42% – but the loss of votes to the defectors of the SDP and their alliance with the Liberals. Labour's voters did not defect to the Tories, whose long-term decline continued under Thatcher.

Nor did Thatcher deliver economic success, still less "save our country" in David Cameron's silly and overblown phrase-mongering. In much more difficult circumstances in 1945, the Labour government, despite war debt, set itself the task of economic regeneration, introduced social security and pensions, built hundreds of thousands of homes and created the NHS. In the 31 years before Thatcher came to office the economy grew by about 150%; in the 31 years since, it's grown by little more than 100%.

Thatcher believed that the creation of 3 million unemployed was a price worth paying for a free market in everything except labour. Thatcher's great friend Augusto Pinochet used machine guns to control labour, whereas Thatcher used the less drastic means of anti-union laws. But their goal was the same, to reduce the share of working class income in the economy. The economic results were the reason for Thatcher's falling popularity. As the authors of The Spirit Level point out, the inequality created led to huge social ills, increases in crime, addictions of all kinds and health epidemics including mental health issues.

Thatcher's destruction of industry, combined with financial deregulation and the "big bang", began the decline of saving and accumulation of private- and public-sector debt that led directly to the banking crisis of 2008. The idea that bankers would rationally allocate resources for all our benefit was always a huge lie. Now the overwhelming majority are directly paying the price for this failed experiment through the bailout of bank shareholders.

Thatcher was sustained only by one extraordinary piece of luck. Almost the moment she stepped over the threshold of Downing Street the economy was engulfed in an oil bonanza. During her time in office, government oil receipts amounted to 16% of GDP. But instead of using this windfall to boost investment for longer-term prosperity, it was used for tax cuts. Public investment was slashed. By the end of her time in office the military budget vastly exceeded net public investment.

This slump in investment, and the associated destruction of manufacturing and jobs, is the disastrous economic and social legacy of Thatcherism. Production was replaced by banking. House-building gave way to estate agency. The substitute for decent jobs was welfare. Until there is a break with that legacy there can be no serious rebuilding of Britain's economy.

The current economic crisis is already one year longer than the one Thatcher created in the early 1980s. In effect the policies are the same now, but there is no new oil to come to the rescue.

Labour will win the next election due to the decline in Tory support, which is even lower under Cameron than Thatcher. But Labour must come to office with an economic policy able to rebuild the British economy – which means a clean break with the economic policies of Thatcher. Labour can build an alliance of the overwhelming majority struggling under austerity: a political coalition to redirect resources towards investment and sustainable prosperity using all the available levers of government.

We can succeed by rejecting Thatcherism – the politics and economics of decline and failure.
Oud 12 april 2013, 12:22   #40
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
Gek dat er geen beelden bestaan van feestende en juichende 'Thatcher-gatlikkers' bij de dood van Saddam Hoessein of Chavez.
Wat zou links die graag gehad hebben om te verspreiden op het net.

Maar misschien waren het grimmige ev0l liberale underground feestjes waar de champagne werd opgediend door arme derdewereldkindjes ofzo.
Anno 2006 was er van facebook nog geen sprake en youtube was er ook maar pas, enkel bekend bij internet-nerds.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be