![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er voelt er zich precies eentje hier persoonlijk aangesproken .... Tja, liberalen,allemaal al even rot.... Zowel big Thatcher ginds ,als baby Thatcher hier.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is teveel eer, dank u. Ik vind dat links gedoe alleen maar steeds zieliger, pathetischer en slechter van smaak worden, voor zover het nog erger kan en lager kan vallen ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij destijds kregen het onder het besparingsbeleid van Dehaene ook zwaar te verduren met een achteruitgang van zo'n 20% van onze koopkracht tot gevolg,maar dat was niets in vergelijking met wat de engelse arbeiders destijds over hun hoofd kregen.... Ik denk niet dat als een Dehaene moest overlijden ,gelijk zijn dood door het halve land zou worden bejubeld én gevierd zoals met Thatcher momenteel het geval is... Of het verschil tussen een hard,en een nietsontziend beleid waarin vooral de lagere klassen het zwaarst werden getroffen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vraag me af hoeveel van die Thatcher-gatlikkers er zelf zouden staan juichen hebben toen pakweg Saddam Hoessein werd terechtgesteld. Of toen Hugo Chavez stierf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Alsof verkiezingen een toonbeeld van democratie zijn! Thatcher heeft weinig anders gedaan dan slechte zaken. Eén van de wei nige uitzonderingen is de opwaardering van de bescherming van het Engelse landschap. Maar voorts is het palmares bitter weinig positief: Ze heeft de dood van de bekende 10 Ierse vrijheidsstrijders in de Maze-gevangenis onder wie Bobby Sands op haar kerfstok. Ze heeft de ganse Britse natie op sociaal-economisch vlak zeer diep verdeeld, de rijken rijker gemaakt en de armen armer. Duizenden Britse gezinnen werden in armoede en miserie ondergedompeld door haar liberaal wanbeleid (British rail, British telecom, British Leyland, de mijnsluitingen,...) Ze heeft GB nog vaster gehaakt aan de USA en daarmee haar land nog meer tot een vazalstaatje gedegradeerd. Ze heeft om de aandacht af te leiden van de interne problemen oorlog gevoerd met Argentinië. Enz enz... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Wie er openlijk voor uitkomt vol overtuiging lid te zijn van een groep die het ok vind om als drukkingsmiddel granaten te gooien in kleuterscholen en meer van dat moois is inderdaad een terrorist.
Hoe zou je dat anders moeten omschrijven?
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoewel ze inderdaad het ANC -terecht!- als een terreurorganisatie bestempelde, schreef ze in 1985 een brief aan president Botha om de terrorist Mandela vrij te laten. Bovendien kantte ze zich wel degelijk fel tegen de gescheiden volksontwikkeling, gekend als "apartheid". Niet vanuit zgn humanitaire redenen, maar... omdat het economisch liberalisme in de weg stond! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat heeft dit nu eigenlijk met Vlaanderen te maken? Moeten wij nu triestig of blij worden omdat er een Britse politica is overleden? Dit nieuws laat me koud. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat komt dan van mensen die zichzelf sociaal en normaal noemen...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 12 april 2013 om 06:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ofschoon ik destijds - en ook nu nog - een tamelijk felle tegenstander was van zowat alles waar Mevrouw Thatcher voor stond/staat, voel ik niet de geringste aandrang om haar dood te vieren. Ik heb er echter evenmin zin in haar beter, schoner, grootser, ... voor te stellen dan ze in werkelijkheid was.
Ik ben er vrij zeker van dat het Mevrouw Thatcher zélf hoe dan ook niks meer kan schelen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() Ik heb de voorbije dagen al veel over haar gelezen, want ik moet eerlijk zijn, buiten het feit dat ze de eerste vrouwelijke premier was, wist ik helemaal niets over haar.
Ik heb vooral beginnen zoeken naar info omdat er toch wel wat mensen blij leken te zijn met haar dood. Maar ik zie nog steeds niet goed waarom ze haar zó slecht vonden, elke politicus maakt wel fouten, maar over het algemeen vind ik haar wel steeds een punt hebben. Kan iemand mij verduidelijken waarom "witch" en "Hitler" en "dansen op het graf" gepast zijn?
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van vrolijke dansscènes bij het overlijden van groot-bakkes Chavez heb ik niets gemerkt. Bijgevolg zou je beter een toontje lager zingen en erkennen dat hetgeen dit Brits schorremorrie tentoonspreidt volstrekt mensonwaardig is. Het is bovendien zelfs in strijd met een lovenswaardige Britse traditie waarbij je geacht wordt de uiting van gevoelens onder controle te houden. Wat we hier zien is typisch "back-yard behaviour". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat zou links die graag gehad hebben om te verspreiden op het net. Maar misschien waren het grimmige ev0l liberale underground feestjes waar de champagne werd opgediend door arme derdewereldkindjes ofzo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit in tegenstelling tot liberalen, die in hun extremistisch wereldbeeld zelfs zo'n concept als "maatschappij" ontkennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Overigens: nog wat liberale mythes over heldin Thatcher ontmaskerd:
http://www.guardian.co.uk/commentisf...garet-thatcher Citaat:
|
|
![]() |