Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2013, 15:58   #21
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Het is grappig te zien dat "beleefd" zijn blijkbaar een totaal ander taalgebruik in schriftelijke communicatie betekent. Plots hoogdravend en, zoals eno2 opmerkt, nogal kruiperig. Beleefd zijn kan ook in dagdagelijkse taal, hoor.

Wanneer ik dagelijks het gespuis groet, zonder kroketten weliswaar, ben ik zeer beleefd. Met kroketten nog meer.
Geachte Heer Txiki,
Ook mij valt het op dat de beleefdheid probeersels tot het betere schrijfwerk veroorzaakt. Dit kan ik slechts toejuichen.
Ik verwijs naar de hedendaags zeer geliefde communicatie met sms-en.
Is het niet heerlijk om hier ook nog eens woorden te zien als "heer", "geachte" enzovoort?
Met beleefde groeten,
Marie van de koster

P.S. ik wacht nog op het woord "mevrouw"

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 13 april 2013 om 15:59.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 16:01   #22
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Geachte Heer Klojo eerste klas,
Om één of andere reden hecht ik weinig geloof aan uw bovenstaande mededeling. Ik heb een vermoeden dat u ons op ironische - mogelijk zelfs sarcastische - wijze diets wilt maken dat u helemaal geen waarde hecht aan beleefdheid en etiquette.
Verbeter mij gerust (wel beleefd als het kan) indien ik mij vergis.
Met de meeste hoogachting,
Marie van de koster
Ietsminder dan vroeger maar desalniettemin toch nog altijd redelijk zeerhooggeachte Mevrouw uffra M. vd K.,
Het doet mij leed langs deze weg te moeten vernemen dat U mij in staat acht tot het vuige, voze, kortweg laffe gedrag van het plaatsen van leugenachtige mededelingen op dit verheven forum. Ik sta paf. Ik heb hier geen woorden voor. Mij ontbreekt de fut om hierop te reageren. Ik ben totaal van de kaart. Ik zie het niet meer zitten. Ik ben tot niets meer in staat. Ik moet nu de heer Bigf teleurstellen omdat ik de aan hem voor vandaag beloofde elogie niet kan presenteren. Ik ben

In de hoop dat uw epistel echter in een moment van totale verstandsverbijstering tot stand kwam,
groet ik U toch nog zo vriendelijk als in deze omstandigheden mogelijk is,
met pijn in het hart,
toch nog altijd de uwe,

Klojo, eerste klas, met moeite.

P.s. Het zou mij een eer zijn moest U mij de aard van 'één of andere reden' kunnen laten weten zodat ik mijn nederig gedrag aan dit euvel kan aanpassen.

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 13 april 2013 om 16:05.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 16:03   #23
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Geachte,

mag ik de zeer gegade vrijheid u snel even te wijzen op het, weliswaar korte maar desalnietemin zeer belangrijke woordje "te" in desbetreffende topictitel?

U hebt het wellicht over het hoofd gezien. Net zoals menig ander welgerespecteerd forumlid alhier.

Zonder dank.

Steeds tot meer uitleg en/of antwoorden bereid,

Groet ik u,

Met de meeste hoogachting, respect en de diepste buiging,

BigF
Zeer geëerde Heer BigF,
Vooreerst wens ik u te danken voor het openen van deze prachtige draad.
Verder vind ik dat het zelden voorkomt dat iemand "te" beleefd is. Dus houd ik met de woorden "te beleefd" in uw titel niet veel rekening.
Hiervoor bied ik u natuurlijk mijn verontschuldigingen aan.
Met diepe hoogachting,
Marie van de koster
Oud 13 april 2013, 16:05   #24
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Beste edelachtbaren en hoogwaardigheidsbekleders,

Het is een eer om in jullie digitale aanwezigheid te mogen vertoeven. Ik wou jullie er desalniettemin, in alle nederigheid, op wijzen dat ikzelf maar een nietige worm ben.

Met het grootste respect,

Snerror
Geachte heer Snerror,
Ik noteer uw zelfbeschrijving met vreugde.
Met beleefde groeten,
Marie van de koster
Oud 13 april 2013, 16:10   #25
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Beste edelachtbaren en hoogwaardigheidsbekleders,
Het is een eer om in jullie digitale aanwezigheid te mogen vertoeven. Ik wou jullie er desalniettemin, in alle nederigheid, op wijzen dat ikzelf maar een nietige worm ben.
Met het grootste respect,
Snerror
Geachte medeforummer,
Mag mij veroorloven U, als mede nietige worm, mijn humbleste groeten over te brengen zodat U weet dat U niet alleen op de laagste trap van de ladder in dit tranendal hoeft te vertoeven. Meer nog, de kans dat U mij onder U ziet staan op de bodem is groter dan dat U mij naast U ziet vertoeven.
Hopende uw dag toch ietwat te hebben kunnen opfleuren,
Groet ik U met het nodige respect,

Klojo, eerste klas (maar in het nederigste opzicht van het woord)

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 13 april 2013 om 16:10.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 16:14   #26
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Ietsminder dan vroeger maar desalniettemin toch nog altijd redelijk zeerhooggeachte Mevrouw uffra M. vd K.,
Het doet mij leed langs deze weg te moeten vernemen dat U mij in staat acht tot het vuige, voze, kortweg laffe gedrag van het plaatsen van leugenachtige mededelingen op dit verheven forum. Ik sta paf. Ik heb hier geen woorden voor. Mij ontbreekt de fut om hierop te reageren. Ik ben totaal van de kaart. Ik zie het niet meer zitten. Ik ben tot niets meer in staat. Ik moet nu de heer Bigf teleurstellen omdat ik de aan hem voor vandaag beloofde elogie niet kan presenteren. Ik ben

In de hoop dat uw epistel echter in een moment van totale verstandsverbijstering tot stand kwam,
groet ik U toch nog zo vriendelijk als in deze omstandigheden mogelijk is,
met pijn in het hart,
toch nog altijd de uwe,

Klojo, eerste klas, met moeite.

P.s. Het zou mij een eer zijn moest U mij de aard van 'één of andere reden' kunnen laten weten zodat ik mijn nederig gedrag aan dit euvel kan aanpassen.
Welgeëerde Heer Klojo eerste klas,
U zult zich herinneren dat ik in de vorige brief die ik aan u richtte, vermeldde dat u mij gerust mocht verbeteren indien ik mij vergis. Zou ik mij vergissen? Bent u dan toch recht-door-zee, hoffelijk, beleefd en voornaam? Bent u een heer die een deur opent voor een dame en nooit naar haar enkels kijkt op de trap?
Ik ben waarlijk geroerd door uw schrijfsel. Mijn gemoed loopt over. Uw prachtige kronkelzinnen treffen mij in het hart en de betekenis ervan nog meer maar dan in de lachspieren. Want ja, eerwaarde Heer Klojo e.k., u hebt een glimlach op mijn gezicht getoverd met uw overtuigend en rechtgeaard antwoord.
Het spijt me evenwel bijzonder dat u door mijn schuld niet meer toekomt tot het schrijven van een elogie voor de heer BigF. Ik begrijp dat onze voorname, welopgevoede vriend de heer BigF zich daardoor bijzonder verdrietig moet voelen. Aan hem en aan u mijn diepste verontschuldigingen hiervoor.
Met oprechte gevoelens van hoogachting,
Marie van de koster
Oud 13 april 2013, 16:19   #27
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Weledele medeforummers, voorwaar ik groet u met zeer grote blijk van genoegen in uw midden te kunnen vertoeven, en alzo een bericht van genegenheid te mogen voorleggen aan uw aandachtige, scherpe ogen.

Sta me toe even speciaal Klojo, BigF en Marie te bedanken om zo vriendelijk en genereus te willen zijn van me te wijzen op het woordje te in de titel. Ze doen dit met de grootste respectbetuigingen mogelijk en dat doet me deugd.

Djiez dat is moeilijk...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 16:54   #28
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

bwuuuurrpzz vrot
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 17:34   #29
eno2
Banneling

Standaard

Te beleefd is ofwel beledigen ofwel belachelijk maken
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 17:43   #30
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=XlXg7CrrHfw
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 17:48   #31
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Te beleefd is ofwel beledigen ofwel belachelijk maken
Daarom is het belangrijk om altijd een juist evenwicht te vinden.
Oud 13 april 2013, 17:53   #32
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
bwuuuurrpzz vrot
Edelachtbare Demper, uw weledelgestrenge majesteit, monseigneur,
Mag ik er U beleefd op wijzen dat uwe tussenkomst getuigt van een zekere oneerbiedigheid in deze draad? Niet tegenstaande uw troetelgehalte, geeft u blijk van oneerbiedig gedachtengoed. Gelieve mij te verontschuldigen voor deze opmerking; ik hoop dat U zich niet gekwetst zult voelen na mijn goedbedoelde uitspraak. Zeer hoogachtend, NN
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 17:55   #33
Buitenwipper
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Mijne doorluchtigheid,

met diep respect vraag ik u nederig om een minuutje van uw kostbare tijd te spenderen aan mijn (schijnbaar) nietig schrijfsel. Mits uw goedkeuren uiteraard en zonder enige vorm van druk. Dank alvast. Diepe buiging.

Als u mij even zo vrij zou laten zou ik dankbaar van de vrijheid gebruik willen maken om een mening te deponeren die mij de laatste minuten mentaal bezighoudt. Mag ik u alvast danken voor deze vrijheid? Met uiting van mijn diepste respect. Dank u.

Indien mijn idee u kan behagen zou ik u willen verzoeken in deze draad een posting te plaatsen zodat andere forummers met hun goedkeuren nota kunnen nemen van uw ongetwijfeld hoogst interessante en doordachte reactie.

Laat u mij enkel nog toe te zeggen dat, mits uw goedkeuren uiteraard, het de bedoeling is deze draad te vullen met te beleefde reacties. Dank u. Als tegengewicht voor de iets minder beleefde reacties die u hier op dit forum ongetwijfeld regelmatig kan lezen, met uw goedkeuring uiteraard, dank u, tot genoegen.

Ik zou graag afsluiten met u duizendmaal te bedanken voor uw, mits uw goedkeuren en verheven bereidheid, eventuele medewerking. Dank u. Al mijn respect, bewondering en dankgevoelens gaan uw richting uit. Mits uw goedkeuren. Dank u.

Steeds tot meer uitleg en/of antwoorden bereid,

Groet ik u,

Met de meeste hoogachting, respect en de diepste buiging,

BigF
Ik ga op uw muil slaan!
Buitenwipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 17:57   #34
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
schitterend!
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 17:58   #35
Klojo eerste klas

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=PmoB6b8gOl0
Oud 13 april 2013, 18:01   #36
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 18:07   #37
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Zeer geachte Heer Eno,
Spijtig U te moeten mededelen dat Uw emoticon heel ongepast overkomt in deze doorluchtige draad. Gelieve in de toekomst zulke uitspattingen te vermijden, aangezien een man met Uw allures zich dergelijke reacties niet kan veroorloven. Zeer hoogachtend, NN.
Oud 13 april 2013, 18:08   #38
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Welgeëerde Heer Klojo eerste klas,
U zult zich herinneren dat ik in de vorige brief die ik aan u richtte, vermeldde dat u mij gerust mocht verbeteren indien ik mij vergis. Zou ik mij vergissen? Bent u dan toch recht-door-zee, hoffelijk, beleefd en voornaam? Bent u een heer die een deur opent voor een dame en nooit naar haar enkels kijkt op de trap?
Ik ben waarlijk geroerd door uw schrijfsel. Mijn gemoed loopt over. Uw prachtige kronkelzinnen treffen mij in het hart en de betekenis ervan nog meer maar dan in de lachspieren. Want ja, eerwaarde Heer Klojo e.k., u hebt een glimlach op mijn gezicht getoverd met uw overtuigend en rechtgeaard antwoord.
Het spijt me evenwel bijzonder dat u door mijn schuld niet meer toekomt tot het schrijven van een elogie voor de heer BigF. Ik begrijp dat onze voorname, welopgevoede vriend de heer BigF zich daardoor bijzonder verdrietig moet voelen. Aan hem en aan u mijn diepste verontschuldigingen hiervoor.
Met oprechte gevoelens van hoogachting,
Marie van de koster
Nualveelmeerhooggeachte en zeerwellevendgeëerde Mevrouw M vd K.,
Dat ik het vandaag nog mocht smaken van uwentwegen dit welluidende en klare antwoord op mijn verzuchtingen te mogen ontvangen, doet mijn teder hartje meer deugd dan U ooit zou kunnen vermoeden. Ook mijn gemoed loopt over, mijn vrouw staat al klaar om het op te dweilen in mijn plaats omdat ik het nu echt niet aankan van ontroering, maar het kan natuurlijk niet zo nat blijven liggen, maar dit natuurlijk volledig terzijde.
Hoffelijkheid voor man én vrouw, zonder onderscheids des sexes, dus ook voor transgenders, bisexuelen, die van de andere kant, en aangelanden, d�*t is mij met de soep- en soms ook met de pollepel ingegeven, dus inderdaad, ik hou de deur dan ook open voor elke vrouw, en laat haar dan ook gezwind voor mij de trap opgaan, kwestie van haar zacht te laten landen op mijn lichaam dat toch minder hard is dan de traptreden, al moet ik toegeven dat mijn blikken af en toe onwillekeurig langs het lichaam van desbetreffende personen strijken, al was het maar om niet zelf met mijn klikken en klakken van de trap te donderen moest ik tegen het al of niet frêle lichaam van bedoeld vrouwspersoon aanlopen wegens een verschil in opstapsnelheid, maar ook dit hopelijk terzijde
Het feit dat uw zachtbesnaarde gezicht geroerd werd door mijn epistel door het laten openbloeien door het zeker en vast klokgeluidswijze gelach zal mij dit weekend tot in de eeuwigheid mijner dagen als een sprankelend lichtpunt laten herinneren. Waarvoor mijn oprechte dank.

Met de meest oprechte groeten,
Nog altijd uw Klojo, eerste klas.
Oud 13 april 2013, 18:18   #39
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Zeer geachte Heer Eno,
Spijtig U te moeten mededelen dat Uw emoticon heel ongepast overkomt in deze doorluchtige draad. Gelieve in de toekomst zulke uitspattingen te vermijden, aangezien een man met Uw allures zich dergelijke reacties niet kan veroorloven. Zeer hoogachtend, NN.
Zeer hooggeachte Mevrouw Nieuwnoors,
Mag ik het mij veroorloven U, bij wijze van verdediging van onze collega, de weledelgeleerde Heer Eno, 2, de volgende spreuk in herinnering te brengen, een spreuk die U zeker en vast wel kent, maar misschien wegens een tijdelijk teveel aan geestelijke spitswerkzaamheden uit het oog is verloren, namelijk 'In het land der blinden is Eenoog koning'. Ik meen, maar wie ben ik natuurlijk, maar als ik mij dit toch mag aanmatigen, ik meen dus begrepen te hebben dat waar de Heer Eno, 2, hedendaags verblijf houdt, de rekken voor het overgrote deel van de tijd leeg staan. Ik vermoed dan ook dat dit emoticon het dichtst komt bij wat de Heer Eno, 2, ons wou mededeelzaam aan maken. Ik hou er dan ook aan te hopen dat dit de verklaring is voor deze sympathieke vergissing.
Aan beiden, Mevrouw NieuwNoors en Mijnheer Eno, 2, hierbij mijn eerbiedige groeten,
Hopende op een bevestiging van mijn vermoeden door de Heer Eno, 2,
verblijf ik ondertussen op de bekende plaats,

Klojo, eerste klas.
Oud 13 april 2013, 18:25   #40
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Nualveelmeerhooggeachte en zeerwellevendgeëerde Mevrouw M vd K.,
Dat ik het vandaag nog mocht smaken van uwentwegen dit welluidende en klare antwoord op mijn verzuchtingen te mogen ontvangen, doet mijn teder hartje meer deugd dan U ooit zou kunnen vermoeden. Ook mijn gemoed loopt over, mijn vrouw staat al klaar om het op te dweilen in mijn plaats omdat ik het nu echt niet aankan van ontroering, maar het kan natuurlijk niet zo nat blijven liggen, maar dit natuurlijk volledig terzijde.
Hoffelijkheid voor man én vrouw, zonder onderscheids des sexes, dus ook voor transgenders, bisexuelen, die van de andere kant, en aangelanden, d�*t is mij met de soep- en soms ook met de pollepel ingegeven, dus inderdaad, ik hou de deur dan ook open voor elke vrouw, en laat haar dan ook gezwind voor mij de trap opgaan, kwestie van haar zacht te laten landen op mijn lichaam dat toch minder hard is dan de traptreden, al moet ik toegeven dat mijn blikken af en toe onwillekeurig langs het lichaam van desbetreffende personen strijken, al was het maar om niet zelf met mijn klikken en klakken van de trap te donderen moest ik tegen het al of niet frêle lichaam van bedoeld vrouwspersoon aanlopen wegens een verschil in opstapsnelheid, maar ook dit hopelijk terzijde
Het feit dat uw zachtbesnaarde gezicht geroerd werd door mijn epistel door het laten openbloeien door het zeker en vast klokgeluidswijze gelach zal mij dit weekend tot in de eeuwigheid mijner dagen als een sprankelend lichtpunt laten herinneren. Waarvoor mijn oprechte dank.

Met de meest oprechte groeten,
Nog altijd uw Klojo, eerste klas.
Zeer geachte, hooggeprezen Heer Klojo,
Mag ik U mededelen dat Uwe uiterst galante en doorluchtige reactie mijn ziel ontroerd heeft? U geeft blijk van uiterste galantie. Wellicht wordt Mevrouw M v de K evenzeer beroerd door Uw oprechte, zeer welgemeende reactie. Hare zachtbesnaarde gezicht zal stralen na Uw complimenteuze tussenkomst. Uw epistel getuigt immers van een zeer hoogstaande en oprechte bezorgdheid voor deze dame. Dit siert U. Nogmaals mijn complimenten Geachte Heer en dank voor de mooie , ontroerende en diepmenselijke tekst die U schreef.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be