Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2013, 15:04   #21
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Rabobank België is waarschijnlijk officieel een Belgische Bank. Net zoals dat bijvoorbeeld de KBC in Hongarije wel onder het Hongaarse systeem zal vallen...
Nee, dat is het niet. Rabobank België is een filiaal van Rabobank Nederland, geen aparte bank. Ze opereren in België met een Nederlandse banklicentie.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2013, 15:04   #22
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rabobank België is waarschijnlijk officieel een Belgische Bank. Net zoals dat bijvoorbeeld de KBC in Hongarije wel onder het Hongaarse systeem zal vallen...
Neen, Rabobank.be valt onder het Nederlandse depositostelsel...
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2013, 15:09   #23
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Er is geen enkele Zwitserse bank waar je een rekening kan openen zonder dat je zelf persoonlijk naar een filiaal gaat. De zorgvuldigheidsregels waar de banken alhier aan onderworpen zijn, zijn nogal streng. Dus je moet je identificiëren, en men zal zeker vragen aan te tonen dat je geld op een legale manier verworven is. En dan nog kan de bank je weigeren.
Toch wel, bij CIM Bankque zou een kennismaking via videochat, plus een gewaarmerkte kopie van je identiteitskaart, moeten volstaan.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2013, 15:28   #24
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Toch wel, bij CIM Bankque zou een kennismaking via videochat, plus een gewaarmerkte kopie van je identiteitskaart, moeten volstaan.
Mmm. Ik zou wel eens willen weten wat de Finma daar van vindt... Maar ik moet eens met die lui praten, want ik hou wel van een vooruitstrevende bank.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2013, 15:45   #25
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Nee, dat is het niet. Rabobank België is een filiaal van Rabobank Nederland, geen aparte bank. Ze opereren in België met een Nederlandse banklicentie.
Zelf beweren ze anders wel een Belgische licentie te hebben (zie de algemene voorwaarde die je op de website kan opvragen)
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2013, 19:51   #26
Silverfields
Burgemeester

Silverfields's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is geen enkele Zwitserse bank waar je een rekening kan openen zonder dat je zelf persoonlijk naar een filiaal gaat. De zorgvuldigheidsregels waar de banken alhier aan onderworpen zijn, zijn nogal streng. Dus je moet je identificiëren, en men zal zeker vragen aan te tonen dat je geld op een legale manier verworven is. En dan nog kan de bank je weigeren. Vooral Amerikanen worden tegenwoordig systematisch als klant geweigerd bij de meest banken. Zelfs Amerikanen die al jaren in Zwitserland wonen...
Maar normaal is een rekening openen gen probleem, ook als buitenlander. Zwitserland zit zelfs in de SEPA, dus overschrijvingen naar andere rekeningen binnen Europa is bijvoorbeeld kosteloos.
Heb vorige week zitten mailen naar de Zürcher Kantonalbank en heb nog steeds geen antwoord gekregen. Vind het vreemd dat je niet zomaar een Zwitserse online rekening kunt openen?
Heb altijd mijn geld zitten spreiden. Een beetje in goud, wat zilver, aandelen, buitenlandse munten, obligaties en wil nu wat geld op een Zwitserse rekening. Dit laatste blijkt het moeilijkste te zijn.
Silverfields is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2013, 00:28   #27
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Daar had ik in zekere zin ook al aan gedacht, maar kan een bank de effectenportefeuille van zijn klanten als collateral gebruiken? Ik dacht van niet, maar er is natuurlijk al een MF Global geweest.

Ik ben echter niet zo zeker dat er ook maar 1 bank 'veilig' is. Ze zijn allemaal wel ergens aan elkaar gelinkt en politiek valt te verwachten dat bij zware problemen de 'gezonde' mee gaan opdraaien voor de anderen.
Ik dacht dat Deutsche Bank een van de weinige banken was die geen staatssteun nodig had.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 22:44   #28
nete
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik heb toch mijn bedenkingen bij die lijst. Banken zoals HSBC, UBS, BNY komen er allemaal in voor en een kleinere regionale bank zonder al die riskante activiteit (zoals bijv. Argenta) komt er niet in voor. En de echte veilige Amerikaanse banken zoals Wells Fargo komen helemaal achterin terug voor in die lijst.
Tja, maar welke banken worden aan het staatsinfuus gelegd (dus die geven wij met zijn allen de borst : de goktenten, pardon, de grootbanken.
Moest bv. het serieuze Argenta dreigen failliet te gaan, dan denk ik dat er niet echt zal ingegrepen worden. Dus, welke "banken" zijn dan uiteindelijk het veiligst....
Oud 3 november 2013, 23:14   #29
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelf beweren ze anders wel een Belgische licentie te hebben (zie de algemene voorwaarde die je op de website kan opvragen)
Rabobank.be heeft inderdaad een Belgische licentie als bijkantoor van Rabobank Nederland. Het bankentoezicht en het depositogarantiesysteem wordt door Nederland waargenomen.

Deutsche Bank België was tot voor kort een Belgische bank als dochter van Deutsche bank. Deze dochter bestaat niet meer. Nu opereert Deutsche bank België als bijkantoor van Deutsche Bank Duitsland. Dus ze staan onder Duits toezicht met Duits depositogarantiesysteem.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be