Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2013, 10:18   #21
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Mijn toon is bitsig, ja. Dat komt omdat er van die Kracht v/d Verandering en denken, durven, doen en meer van die holle retoriek niks van in huis komt. Niet van jullie, niet van 'de sossen', de blauwgetinten, jullie Roomse bedpartner, De Groene Revolutionairen, en wat nog allemaal...

Of het nu 2013 is of 1956: same shit, different year.
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2013, 10:29   #22
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Extreem katholiek zou ik het VB niet noemen.
Maar Filip De Winter noemt zichzelf radicaal. De houding van hem en het VB in het algemeen tov de islam is mi inderdaad vrij radicaal.

Dit gezegd zijnde denk ik dat de meeste van die migranten jongeren zichzelf opsluiten binnen hun eigen gemeenschap, zelf grote mate van xenofoob gedrag vertonen, en zich dan beklagen over de anderen.

Kortom, ik zie veel meer problemen in hun gemeenschap dan in de onze. Maar de keiharde manier waarop sommigen daarmee omgaan maakt het probleem eerder onbespreekbaar en duwt het gesprek eerder in de richting van de politiek correcten zoals dat het enkele jaren geleden ook al het geval was.
Het VB heeft echt wel een extreem katholieke achtergrond, mag je niet onderschatten.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2013, 10:37   #23
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Behoord tot de oervlaamse traditionele Kultur.
Oud 21 april 2013, 10:43   #24
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Het VB heeft echt wel een extreem katholieke achtergrond, mag je niet onderschatten.
Zo invloedrijk is dat katholieke segment niet. Anders zou Alexandra Colen niet op een zijspoor zijn gezet.
Oud 21 april 2013, 11:15   #25
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

L'Espoir de la Flandre...
Oud 21 april 2013, 11:47   #26
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
"Bourgeois bezorgd over jonge moslims die zich gediscrimineerd voelen". Hij weer.....

Wie minacht wie?
Onze vrouwen worden zelfs dagelijks beledigd en lastig gevallen in de steden door die "zich gediscrimineerd voelende" mannelijke specimen.
Wat met de Belgen die zich niet meer goed voelen tussen die totaal andere, ophitsende, uitdagende cultuur?
Wij betalen dat zaakje tenslotte, niet zij. Wij werden hier geboren en hebben hier ook zo onze zeden, godsdienst en gewoontes.

Respect moet je verdienen dat kan je niet opijsen.
Daar al eens aan gedacht mijnheer Bourgois?

Ik hoop maar dat hij geen nieuwe dure pamperbedoelingen met hen heeft en gewoon eens het nieuws wilde halen?
N-VA is groot geworden door Dewever en zal ten onder gaan door Bourgois.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2013, 11:53   #27
R.Verhiest
Gouverneur

R.Verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
In dat geval kan je toch wel een paar leidinggevende figuren geven van het VB die extremistische katholieken zijn nietwaar?
Doe je ding...

ik zou zeggen : ken uw eigen politieke partij & er zijn zelfs vrouwelijke leden met een islamietisch hoofddoekje bij ...
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2013, 11:55   #28
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
ik zou zeggen : ken uw eigen politieke partij & er zijn zelfs vrouwelijke leden met een islamietisch hoofddoekje bij ...

Was.

One down, many more to go.

Laatst gewijzigd door Kameraad Mauser : 21 april 2013 om 11:55.
Oud 21 april 2013, 11:59   #29
R.Verhiest
Gouverneur

R.Verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Enkel nog leren het juiste doelwit uit te zoeken.
Dat moet zo ongeveer het probleem geweest zijn van bepaalde mensen die
"de harde aanpak" letterlijk beoefenden in Noorwegen, Boston en op nog diverse andere plaatsen...
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2013, 12:09   #30
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Mja, een klein kind een stok geven en het klopt ook eerst voordat het gaat nadenken.

Het is ook zo geestig. Gewoonweg in het wilde weg kloppen. Ik deed dat vroeger ook graag, toen ik kind was. Maar dan wel in de tuin.
Oud 22 april 2013, 16:14   #31
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
In dat geval kan je toch wel een paar leidinggevende figuren geven van het VB die extremistische katholieken zijn nietwaar?
Doe je ding...

Dat is een drogredenering. Het is niet omdat bepaalde mensen extremisten gebruiken om een bevolkingsgroep te veralgemenen, dat dat ethisch is zolang zij zelf maar niks extremistisch steunen.

Een veralgemening is niet plots aanvaardbaar omdat jou niet hetzelfde te verwijten valt. Dat neemt niet weg dat de veralgemening plaats vind.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2013, 19:01   #32
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Allee slimmeke, dan is alles om niks geweest, je speelt toch niet in zo'n mensen hun kaarten?

Hey! Ledencongres, wie wil men daar liever niet zien?
Op hun BBQ is ook verre van iedereen welkom.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2013, 19:01   #33
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik haat de islam niet zo zeer, net zoals ik de katholieke godsdienst niet zo zeer haat.
Ik haat wel extremisten van beider godsdiensten.

En het Belang schurkt voor mijn part veel te hevig aan tegen dat kalotendom. Ok, uit opportunistisch belang voor de kiezers die dat met zich mee brengt, maar toch: het is een verraad aan onze hedendaagse Vlaamse cultuur.

Jaren hebben we gestreden om de kruisbeelden weg te krijgen uit publieke gebouwen. Weg te krijgen uit zaken zoals de gerechtelijke eed (... zo helpe mij god ..)

En nu inderdaad zijn er partijen die terug godsdienstige symbolen willen binnensmokkelen, vb. via de klederdracht van loketambtenaren.

Maar mijn besluit is:
ik haat geen godsdienstige mensen die niet extremist zijn.

En daar mangelt het erg aan bij het Belang.

(en kom niet af dat de islam anti gelijkheid-man-vrouw is, want de kaloten zijn dat ook: dames kunnen er geen priester, bisschop of paus worden ...)

Ge kunt tien keer op uwe kop staan, maar in voel me niet thuis in een partij als het Belang, maar wel degelijk bij de nva.
(en bovendien wordt de mogelijke toekomstige minister-president van Vlaanderen in de openingspost onvolledig geciteerd; dat is een toegelaten truuk in de politiek, maar het blijft een vuile truuk.)

De dag dat de N-VA onder een bepaalde drempel gaat zult ook u zonder schroom uwe frak opnieuw draaien.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 08:00   #34
Tony M.
Vreemdeling

Standaard

In de week op actua tv. zag ik een discussie over jongeren die naar Syrië trekken. Ze vroegen zich af hoe het komt dat steeds meer jongeren radicaliseren. Uit de hoek van Vlaams Belang kwam daar dan natuurlijk geregeld een opmerking van "Ge moet maar is in de straten van Antwerpen komen kijken, dan zult ge zien waar het vandaan komt."

Dat werd dan met veel streken afgewimpeld als nonsens om dan vervolgens zelf verder te gaan met geleuter over de Islam als bron van extremisme.

Zo kom je natuurlijk nergens. Ze schilderen de Islam altijd af als een onschuldig geloof en dat het alleen extreme gevallen zijn die voor problemen zorgen. Maar als ze eens zouden doen wat het Vlaams Belang zegt en hun ogen open trekken om is te kijken naar het straatbeeld in bv. Antwerpen. Dan kan je toch niet meer praten over enkelen?

Het loopt er vol met Moslims die zich duidelijk laten opmerken met bv. hoofddoeken.

Ge moet een kat een kat noemen. Een hoofddoek vind ik al een verregaande vorm van geloof. Ik kom uit een katholieke familie (wat deel is van de Vlaamse cultuur) en katolhieken moeten al zien waar ze een kruisbeeld tonen.

Stel u voor dat ik een mijter zou kopen en daar de hele dag mee rondloop en tegen iedereen vertel dat dat moet van mijn God. Ik zou nogal uitgelachen worden denk ik. Ze zullen zeggen "wat een religieuze mafketel is me dat."

Een openbare functie uitvoeren zal dan ook niet gaan want welke instelling of bedrijf wil nu een Katholiek met een mijter als aanspreekpunt. Men klaagt altijd maar over hoe vooral Moslims hier gediscrimineerd worden wat ergens klopt. Maar ze profileren zichzelf als andersdenkenden. Met hun kleding, houding en geloof.

Ik ben van mening dat men strenger moet worden tegen de Islam. Dat men bijvoorbeeld hoofddoeken verbied en trachten de Moslimgemeenschap meer een deel te maken van de Vlaamse cultuur. Ze forceren(dat klinkt hard maar kan perfect op een beschaafde manier) zich te integreren. Op termijn zullen de verschillen dan verdwijnen en daar baat iedereen toch alleen maar bij?

Laatst gewijzigd door Tony M. : 23 april 2013 om 08:08.
Tony M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 08:12   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik moest gisteren even groen lachen toen op Terzake het interview met de tante van de Boston Bomber werd uitgezonden:

"hij zag er helemaal uit als een amerikaan" zei ze. "en hij droeg een petje. We hebben hem dat afgepakt, WANT HIER DRAGEN WE ZOIETS NIET".

Ik viel uit mijn zetel !

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 23 april 2013 om 08:12.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 19:44   #36
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Extreem katholiek zou ik het VB niet noemen.
Maar Filip De Winter noemt zichzelf radicaal. De houding van hem en het VB in het algemeen tov de islam is mi inderdaad vrij radicaal.
.
Kanker kan je niet genezen met een aspirientje.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be