![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() De weigeraars van de foor kun je hier duidelijk herkennen:
rechtse rakkers die schreeuwen overal, maar niet in mijn straat. Dat die foor geld opbrengt voor de stad, dat commercanten en de horeca geld verdient aan die foor, weten ze natuurlijk niet... Bovendien, de 5 die klacht hebben neergelegd is Antwerpen waren projectontwikkelaars die plannen hebben met die zone. Zakkenvullers dus. Laatst gewijzigd door giserke : 22 april 2013 om 10:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik visiteer graag een enkele maal de Boomse frituur voor wat smoutebollen (omdat mijn wederhelft dat eens lust) om die daarna aan de kaaien op te eten, en jammer genoeg moet ik daarvoor telkens de foor doorsteken (de Boomse frituur staat meestal aan de Waalse kaai, ik kom van het MSKA). Dat doet genoeg realiseren wat voor "volk" daar rondloopt. Heb ik absoluut geen problemen mee, posh of hip volk hoef ik evenmin. Maar ik (h)erken gewoon de doelgroep. Voor de rest vind ik het gewoon nogal lawaaierig en zou het perfect elders kunnen plaatsvinden. Als honderdduizend man afzakt naar een obscure wei ergens in neder-Antwerpen voor een dansfestival, kan het volk best afzakken naar een minder bevolkt gebied dat nog steeds tot het centrum behoort.
Laatst gewijzigd door lombas : 22 april 2013 om 11:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Hoe dan ook kan je zonder meer de klagers hier vergelijken met de mensen die goedkoop gaan wonen of investeren rond de luchthaven die er al van voor de oorlog ligt en nadien gaan procederen om de waarde van hun goed te verhogen, of, om de nadelen van hun woonplaats (de door hun gekende reden voor de lage prijs bij aankoop) af te wentelen op de gemeenschap.
Jawel de gemeenschap. In het geval van de sinksenfoor ontnemen een paar egoïsten een hele stad en haar grote omgeving een volksfeest en een traditie. Een gebeuren ook dat voor vele mensen die er werken een belangrijk deel van hun inkomen betekent en ook voor de stad heel wat opbrengt... Net zoals een luchthaven een economisch pluspunt is voor de omliggende regio, veel mensen tewerkstelt en ook veel geld opbrengt aan de staat. En de portefeuille van de staat... is ook van ons allemaal...
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeger had de kermis een nut, nl. volksvermaak (was dan ook het enige dat de mensen toen hadden).
Vandaag de dag is gedurende zes weken kermis, niet meer van deze tijd. Een dagticket Walibi of Plopsaland kost minder dan een namiddag (Sinksen)foor. De Brusselse kermis (juli en augustus) was vroeger ook een voltreffer, daar waar het nu een oord van eerder marginalen is geworden.
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De gedempte zuiderdokken zijn echter weinig vergelijkbaar met een luchthaven en de Stad weet dat ook. Eigenlijk zou met die plek iets anders moeten gedaan worden dan het te laten dienen als parking en een zeswekelijks foorfestijn. Er is niets mis met het zoeken naar een rustigere locatie voor de sinksenfoor - de luchthaven verplaats je niet zomaar. Weerom zou ik me niet al te veel voorstellen van de bonussen die de sinksenfoor de Stad oplevert.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Benoem jij vaak mensen met lukrake persoonsstoornissen?
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dit een antwoord mag zijn. Ik ben nogal rechts voor de raap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een "klojo" vind ik je allerminst. Ik vind alleen dat als je zoiets zegt, je dat moet kunnen onderbouwen. Wat je niet doet.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() behalve diegenen die in de omgeving wonen
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ok dan. Ik stel voor dat je het laatste woord hebt binnen deze discussie. Volgens mij heb je veel in je mars, en als ik je lees dan weet ik dat je een pak intelligenter bent dan je omgeving, de mens. Mensbeeld. Weet wel de meest simplistische omgangvormen, hoe neerbuigend je er ook op mag kijken, dikwijls de relaties zijn waar de elite van de massa het meest rekening mee moet houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |