Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2013, 10:17   #21
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
De foor staat daar al meer dan dertig jaar, toen was er van die snobkes in hun lofts en penthouses nog geen sprake. Destijds was de buurt blij dat daar eens een evenement was. Toen woonden er 'slechts' gewone mensen in die omgeving, heel de buurt was letterlijk parking voor de rest van 't stad. Het was er weliswaar niet zo florsissant, maar het was er vaak rustig en je had een goed contact tussen de buren. De pakhuizen en gebouwen langs de kaaien waren verloederd, deze was ingezet na de demping van de zuiderdokken en bleef voortduren tot ergens in de jaren negentig. De vele typerende viswinkels van de Riemstraat en langs de kaaien verdwenen en er kwam veel leegstand en verkrotting. Dan begonnen de yuppies 't Zuid te ontdekken en hoewel het er daar een pak attractiever en levendiger werd, konden de oorspronkelijke bewoners er op den duur geen betaalbare woning meer vinden. Dat is helaas de keerzijde van de opleving van een wijk.

Uiteraard willen die snob-residenten geen foor voor hun deur, dat is immers iets voor de gewone man, die luxebewoners trekken liever naar een hype cocktailbar of de nieuwste trendy Italiaan in de buurt van het museum.
Stop eens met je te beschouwen als slachtoffer van die snob-inwijkelingen. Die snobs buurtbewoners willen hun geld uitgeven aan een zaak die belastingen betaalt en de wijk rendabel maakt.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2013, 10:22   #22
giserke
Banneling

Standaard

De weigeraars van de foor kun je hier duidelijk herkennen:
rechtse rakkers die schreeuwen overal, maar niet in mijn straat.

Dat die foor geld opbrengt voor de stad, dat commercanten en de horeca geld verdient aan die foor, weten ze natuurlijk niet...
Bovendien, de 5 die klacht hebben neergelegd is Antwerpen waren projectontwikkelaars die plannen hebben met die zone. Zakkenvullers dus.

Laatst gewijzigd door giserke : 22 april 2013 om 10:23.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2013, 11:29   #23
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het gaat niet om niets hebben. Het gaat om omstandigheden, lokale bevolking, behoeften, wie wilt wat, en waar een stadsbestuur rekening mee moet houden.

Je hoeft geen narcist zoals Lombas te zijn om in te zien dat behoeftes van een lokale bevolking wijzigen.

Nogmaals. Kermiskramers kunnen zonder gemeenschapsgeld niet meer overleven.
Ik ben een wát?
Oud 22 april 2013, 11:36   #24
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
En mogen die mensen niks hebben?

Moet het altijd voor elite alla Lombas zijn?
Nee hoor. Tot de elite behoor ik niet, en ik frequenteer bitter weinig sociale evenementen zoals de foor. Over de hogere cultuurwaarde van een opera ten opzichte van een kermis valt echter niet te debateren.

Ik visiteer graag een enkele maal de Boomse frituur voor wat smoutebollen (omdat mijn wederhelft dat eens lust) om die daarna aan de kaaien op te eten, en jammer genoeg moet ik daarvoor telkens de foor doorsteken (de Boomse frituur staat meestal aan de Waalse kaai, ik kom van het MSKA). Dat doet genoeg realiseren wat voor "volk" daar rondloopt.

Heb ik absoluut geen problemen mee, posh of hip volk hoef ik evenmin. Maar ik (h)erken gewoon de doelgroep.

Voor de rest vind ik het gewoon nogal lawaaierig en zou het perfect elders kunnen plaatsvinden. Als honderdduizend man afzakt naar een obscure wei ergens in neder-Antwerpen voor een dansfestival, kan het volk best afzakken naar een minder bevolkt gebied dat nog steeds tot het centrum behoort.

Laatst gewijzigd door lombas : 22 april 2013 om 11:37.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2013, 11:48   #25
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Hoe dan ook kan je zonder meer de klagers hier vergelijken met de mensen die goedkoop gaan wonen of investeren rond de luchthaven die er al van voor de oorlog ligt en nadien gaan procederen om de waarde van hun goed te verhogen, of, om de nadelen van hun woonplaats (de door hun gekende reden voor de lage prijs bij aankoop) af te wentelen op de gemeenschap.

Jawel de gemeenschap.
In het geval van de sinksenfoor ontnemen een paar egoïsten een hele stad en haar grote omgeving een volksfeest en een traditie. Een gebeuren ook dat voor vele mensen die er werken een belangrijk deel van hun inkomen betekent en ook voor de stad heel wat opbrengt...
Net zoals een luchthaven een economisch pluspunt is voor de omliggende regio, veel mensen tewerkstelt en ook veel geld opbrengt aan de staat. En de portefeuille van de staat... is ook van ons allemaal...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2013, 12:05   #26
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Vroeger had de kermis een nut, nl. volksvermaak (was dan ook het enige dat de mensen toen hadden).
Vandaag de dag is gedurende zes weken kermis, niet meer van deze tijd.
Een dagticket Walibi of Plopsaland kost minder dan een namiddag (Sinksen)foor. De Brusselse kermis (juli en augustus) was vroeger ook een voltreffer, daar waar het nu een oord van eerder marginalen is geworden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2013, 12:12   #27
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Hoe dan ook kan je zonder meer de klagers hier vergelijken met de mensen die goedkoop gaan wonen of investeren rond de luchthaven die er al van voor de oorlog ligt en nadien gaan procederen om de waarde van hun goed te verhogen, of, om de nadelen van hun woonplaats (de door hun gekende reden voor de lage prijs bij aankoop) af te wentelen op de gemeenschap.

Jawel de gemeenschap.
In het geval van de sinksenfoor ontnemen een paar egoïsten een hele stad en haar grote omgeving een volksfeest en een traditie. Een gebeuren ook dat voor vele mensen die er werken een belangrijk deel van hun inkomen betekent en ook voor de stad heel wat opbrengt...
Net zoals een luchthaven een economisch pluspunt is voor de omliggende regio, veel mensen tewerkstelt en ook veel geld opbrengt aan de staat. En de portefeuille van de staat... is ook van ons allemaal...
De luchthaven zelf brengt vooral geld op voor een zeker Canadees pensioenfonds - al te veel Belgische fiscale meevallers moet je daar niet meteen bijrekenen. De luchthaven van 1950 verschilt ook wel even van de luchthaven van 2013. In vele landen zijn nachtvluchten bijvoorbeeld taboe; hier blijft dat een veelbesproken kwestie. Maar inderdaad, er valt iets voor te zeggen.

De gedempte zuiderdokken zijn echter weinig vergelijkbaar met een luchthaven en de Stad weet dat ook. Eigenlijk zou met die plek iets anders moeten gedaan worden dan het te laten dienen als parking en een zeswekelijks foorfestijn. Er is niets mis met het zoeken naar een rustigere locatie voor de sinksenfoor - de luchthaven verplaats je niet zomaar.

Weerom zou ik me niet al te veel voorstellen van de bonussen die de sinksenfoor de Stad oplevert.
Oud 22 april 2013, 12:13   #28
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik ben een wát?
Lombas. Ik neem aan dat ook een narcist heeft leren lezen.
Oud 22 april 2013, 12:19   #29
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lombas. Ik neem aan dat ook een narcist heeft leren lezen.
Benoem jij vaak mensen met lukrake persoonsstoornissen?
Oud 22 april 2013, 12:30   #30
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Benoem jij vaak mensen met lukrake persoonsstoornissen?
Ja Lombas. Ik vind zelfs dat je met het woord benoemen mijn reacties zacht uitdrukt. Moest ik met jou face to face aan de praat geraken zal ik je op een bepaald moment wel vertellen dat je narcistisch ingesteld bent. Tussen pot en pint, en tussen gesprekspartners, zal ik je dat uiteraard niet zo confronterend duidelijk maken. Misschien vind je me wel een klojo.

Als dit een antwoord mag zijn. Ik ben nogal rechts voor de raap.
Oud 22 april 2013, 12:40   #31
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja Lombas. Ik vind zelfs dat je met het woord benoemen mijn reacties zacht uitdrukt. Moest ik met jou face to face aan de praat geraken zal ik je op een bepaald moment wel vertellen dat je narcistisch ingesteld bent. Tussen pot en pint, en tussen gesprekspartners, zal ik je dat uiteraard niet zo confronterend duidelijk maken. Misschien vind je me wel een klojo.

Als dit een antwoord mag zijn. Ik ben nogal rechts voor de raap.
Ik ben geen caféganger dus ik zal je niet meteen tegenkomen. Voorts heb ik een betrekkelijk laag zelfbeeld - al was het maar door mijn laag mensbeeld, dus daar zou ook meteen iets schor zitten.

Een "klojo" vind ik je allerminst. Ik vind alleen dat als je zoiets zegt, je dat moet kunnen onderbouwen. Wat je niet doet.
Oud 22 april 2013, 12:47   #32
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
De foor staat daar al meer dan dertig jaar, toen was er van die snobkes in hun lofts en penthouses nog geen sprake. Destijds was de buurt blij dat daar eens een evenement was. Toen woonden er 'slechts' gewone mensen in die omgeving, heel de buurt was letterlijk parking voor de rest van 't stad. Het was er weliswaar niet zo florsissant, maar het was er vaak rustig en je had een goed contact tussen de buren. De pakhuizen en gebouwen langs de kaaien waren verloederd, deze was ingezet na de demping van de zuiderdokken en bleef voortduren tot ergens in de jaren negentig. De vele typerende viswinkels van de Riemstraat en langs de kaaien verdwenen en er kwam veel leegstand en verkrotting. Dan begonnen de yuppies 't Zuid te ontdekken en hoewel het er daar een pak attractiever en levendiger werd, konden de oorspronkelijke bewoners er op den duur geen betaalbare woning meer vinden. Dat is helaas de keerzijde van de opleving van een wijk.

Uiteraard willen die snob-residenten geen foor voor hun deur, dat is immers iets voor de gewone man, die luxebewoners trekken liever naar een hype cocktailbar of de nieuwste trendy Italiaan in de buurt van het museum.
Ik ben geen snob die daar in de buurt woont, maar ik ben er wel vaak langs gepasseerd toen ik nog in Antwerpen werkte. Van mij mogen ze dat spel daar ook weghalen. Lawaaierig, marginaal, vuil (massa's afval in de buurt), oudbollig, druk en het past daar totaal niet in het stadsbeeld. Ik kan er best inkomen dat dat jaren geleden gezellig en volks was, maar in zo'n moderne buurt moet die oudbolligheid ook mee met zijn tijd. Net zoals al die gezellige frietbarakken die er vroeger overal stonden, die hebben ze nu ook grotendeels verwijderd. Terecht ook.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2013, 12:51   #33
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Vroeger had de kermis een nut, nl. volksvermaak (was dan ook het enige dat de mensen toen hadden).
Vandaag de dag is gedurende zes weken kermis, niet meer van deze tijd.
Een dagticket Walibi of Plopsaland kost minder dan een namiddag (Sinksen)foor. De Brusselse kermis (juli en augustus) was vroeger ook een voltreffer, daar waar het nu een oord van eerder marginalen is geworden.
Tja.. het lijkt mij nu niet echt iets om je druk over te maken.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2013, 12:56   #34
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Tja.. het lijkt mij nu niet echt iets om je druk over te maken.
behalve diegenen die in de omgeving wonen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2013, 12:57   #35
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen caféganger dus ik zal je niet meteen tegenkomen. Voorts heb ik een betrekkelijk laag zelfbeeld - al was het maar door mijn laag mensbeeld, dus daar zou ook meteen iets schor zitten.
ok dan. Ik stel voor dat je het laatste woord hebt binnen deze discussie. Volgens mij heb je veel in je mars, en als ik je lees dan weet ik dat je een pak intelligenter bent dan je omgeving, de mens. Mensbeeld. Weet wel de meest simplistische omgangvormen, hoe neerbuigend je er ook op mag kijken, dikwijls de relaties zijn waar de elite van de massa het meest rekening mee moet houden.
Oud 22 april 2013, 12:58   #36
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
behalve diegenen die in de omgeving wonen
Die gaan maar lekker demonstreren ofzo.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2013, 13:09   #37
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

Een "klojo" vind ik je allerminst. Ik vind alleen dat als je zoiets zegt, je dat moet kunnen onderbouwen. Wat je niet doet.
Lombas, niet op letten
Rudy speelt hier op veel plaatsen wel de marteko
Oud 22 april 2013, 13:11   #38
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik ben geen snob die daar in de buurt woont, maar ik ben er wel vaak langs gepasseerd toen ik nog in Antwerpen werkte. Van mij mogen ze dat spel daar ook weghalen. Lawaaierig, marginaal, vuil (massa's afval in de buurt), oudbollig, druk en het past daar totaal niet in het stadsbeeld. Ik kan er best inkomen dat dat jaren geleden gezellig en volks was, maar in zo'n moderne buurt moet die oudbolligheid ook mee met zijn tijd. Net zoals al die gezellige frietbarakken die er vroeger overal stonden, die hebben ze nu ook grotendeels verwijderd. Terecht ook.
Oud 22 april 2013, 13:18   #39
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht

Jawel de gemeenschap.
Niet overdrijven he. De foor wordt niet afgeschaft, ze wordt 50 m verplaatst.
Oud 22 april 2013, 13:26   #40
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Niet overdrijven he. De foor wordt niet afgeschaft, ze wordt 50 m verplaatst.
Jammergenoeg.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be