Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2013, 08:40   #21
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Tenzij je je verplaatst tussen twee halteplaatsen op eenzelfde lijn, zonder overstappen dus, ben je met de wagen in Brussel in 90% van de gevallen sneller op je bestemming. Moet je bv. meer dan 1 overstap doen ben je van Elsene naar Sint Jans Molenbeek 's morgens en 's avonds meer dan een uur onderweg, je verplaatsing te voet tussen je werk en woonplaats naar de haltes meegerekend.
Met de wagen doe je daar minder dan vijftien minuten over...
Met de fiets meer dan 40...

Groen en logisch denken gaan in dit geval dus duidelijk niet samen...
Die gaan NOOIT samen beste Joris (over het democratische denken van de groenen zullen we maar zwijgen). Ik heb in elk geval geen studie nodig om te weten dat de auto sneller is dan een transportmodus waarvoor je eerst naar de halte moet, daar moet staan wachten (als treintrambus dan nog op tijd wil zijn), misschien ook nog eens moet overstappen om dan nog een stuk naar uw werk te stappen. Gewoon eens naar de praktijk kijken en uw gezond verstand gebruiken i.p.v. u blind te staren op theorieën en beperkte statistische gegevens kan soms verrassende resultaten geven.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 23 april 2013 om 08:42.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 09:20   #22
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Die gaan NOOIT samen beste Joris (over het democratische denken van de groenen zullen we maar zwijgen). Ik heb in elk geval geen studie nodig om te weten dat de auto sneller is dan een transportmodus waarvoor je eerst naar de halte moet, daar moet staan wachten (als treintrambus dan nog op tijd wil zijn), misschien ook nog eens moet overstappen om dan nog een stuk naar uw werk te stappen. Gewoon eens naar de praktijk kijken en uw gezond verstand gebruiken i.p.v. u blind te staren op theorieën en beperkte statistische gegevens kan soms verrassende resultaten geven.

Verkeerd .....

de verplaatsing die ik doe is sneller en goedkoper met openbaar vervoer dan met de wagen ... enigste nadeel , zijn de uren waarop de trein rijdt ....... door van die clojo's die het openbaar vervoer willen saneren zijn de laatste 3 treinen afgeschaft , en in't weekend is er ook al geen trein .

je mag vergelijken , van ruisbroek sauvegarde naar aanr antwerpen centraal , met auto of trein .... trein kost 8.40 € , en geene zever om de wagen kwijt te geraken met ne reistijd van 32 minuten plus 10 minuten ( ruim gerekend ) naar het station
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 09:22   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
K blijf erbij .... een eigen huis dichtbij je werk is het meest goedkoop ( niet elke job kan je van thuis doen ) . op vijf minuten met de fiets op je werk ( 11 minuten te voet als't glad is buiten ) .....
Mag niet van de overheid. Al eens naar het gewestplan gekeken?
Oud 23 april 2013, 11:06   #24
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Je hoeft ook niet elk punt a met elk punt b te verbinden. Je hebt immers niet de behoefte om elk punt in België te kunnen bereiken.
Wat heb je nodig? Je moet een voldoende aantal potentiële werkplekken, uitgaansplekken en winkels kunnen bereiken. Maar je hoeft echt niet elke Delhaize in België vlot te kunnen bereiken, niet?
En voor het gros van de verplaatsingen is het beste vervoermiddel de fiets. Snel, efficiënt en goedkoop.

Elk punt binnen een km van een metroingang? Daar zit men in Brussel niet ver van hoor...
raar dan dat zo op kosten van de gemeenschap in al die wijken wegen worden aangelegd.. in feite is dat dus allemaal niet nodig ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 11:11   #25
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
1 uur voor ~ 38 km zonder enige file ? Dat kan alleen maar gefnuikt Vlaanderen zijn.

Zelfs de routeberekening in Googel maps is dan achterhaald, die zegt 50 minuten voor 37,5 km van centrum tot centrum:
https://maps.google.com/
via ring Aalst en E40 -dan wel 49 km !- in 51 minuten.

Al eens aan een (lichte) moto of scooter gedacht ? Is niet verboden hoor.
ik moet niet in het centrum van Brussel zijn hé, het is iets verder. maw een uur rijden zonder file. En dat is zonder rekening houdend met de verkeerslichten, treinoverwegen, zone 30,..... Het is volledig via N-wegen hé.

Via Aalst rijden, zo zot ben ik nog niet. Daar staat sowieso file, van 's morgens zeer vroeg.
Oud 23 april 2013, 11:13   #26
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
K blijf erbij .... een eigen huis dichtbij je werk is het meest goedkoop ( niet elke job kan je van thuis doen ) . op vijf minuten met de fiets op je werk ( 11 minuten te voet als't glad is buiten ) .....

En later niks huren , geen extra kosten ..... van je volledige pensioen kunnen genieten !!!! ( eerder nog een huis extra kopen om te verhuren )
zou je dat niet kunnen belasten als voordeel in natura ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 11:44   #27
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En circa hoeveel heeft je eigen huis kortbij gekost met alles erop en eraan als ik mag vragen ? Maw hoeveel geld heb je onnodig verloren om te verhuizen ? Evtl verkoop van jouw vorig huis... BTW... registratie enz... heb je nog een auto nu ... ? Hoe ver ben je moeten verhuizen ?

Volgens mij maak je hier toch ongeloofwaardige berekeningen hoor (maar er zijn altijd uitzonderingen zoals gelukzakken die met hun gat in de boter vallen...)

Iedereen -denk ik- is benieuwd naar je berekeningen, want je hebt dé oplossing.

Laatst gewijzigd door Micele : 23 april 2013 om 11:50.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 11:54   #28
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik moet niet in het centrum van Brussel zijn hé, het is iets verder. maw een uur rijden zonder file. En dat is zonder rekening houdend met de verkeerslichten, treinoverwegen, zone 30,..... Het is volledig via N-wegen hé.
Zoiets dacht ik al, dus zowat 35 kmh gemiddeld als je wat geluk hebt.

Ik reed 10 jaar geleden 20 km naar mijn werk met een gemiddelde van 50-60 kmh, ook gewone 1+1 N-wegen de drukste van midden-Limburg.

Als ik eens uitzonderlijk 40 kmh gemiddeld haalde moesten er al 2 traktors 10 km op die N-weg rijden met een sliert auto´s erachteraan aan die amper konden inhalen... alternatieve wegen waren er daar immers ook niet.

Citaat:
Via Aalst rijden, zo zot ben ik nog niet. Daar staat sowieso file, van 's morgens zeer vroeg.
groot gelijk meer file en daarenboven 10 km omweg, stilstand BE bij uitstek.

Laatst gewijzigd door Micele : 23 april 2013 om 12:01.
Oud 23 april 2013, 12:19   #29
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Koop een huis dicht tegen u werk ..... kunde met de fiets gaan , das goedkoper en nog sneller !
Gemakkelijker gezegd dan gedaan ! En wat met verandering van werk?
Oud 23 april 2013, 12:31   #30
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Wat met koppels die bij wijze van spreken elk aan een andere kant van het land werken?
Oud 23 april 2013, 13:16   #31
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En circa hoeveel heeft je eigen huis kortbij gekost met alles erop en eraan als ik mag vragen ? Maw hoeveel geld heb je onnodig verloren om te verhuizen ? Evtl verkoop van jouw vorig huis... BTW... registratie enz... heb je nog een auto nu ... ? Hoe ver ben je moeten verhuizen ?

Volgens mij maak je hier toch ongeloofwaardige berekeningen hoor (maar er zijn altijd uitzonderingen zoals gelukzakken die met hun gat in de boter vallen...)

Iedereen -denk ik- is benieuwd naar je berekeningen, want je hebt dé oplossing.
kostprijs eigen huis ongeveer 90 000 € .... plus tot hiertoe al een 30 000 € aan veranderingen en is mijn eerste huis en ben alleenstaande , vroeger bij men ouders gewoont op 8 km van hier , gekocht toen ik een jaar of zes op men huidige werk was , en woon nu op 1.5 km van men job en heb geen auto nimeer , 'k zie er het nut niet van in , binnen een jaar of zeven volledig afbetaald , nog een paar jaar voor ik 50 ben ..... ahja , ik betaal minder af dan vele moeten betalen om te huren

maar ja , vele mensen onder ons wilen direct een huis kompleet in orde , een of twee auto's .... een paar keer per jaar op verlof .... enz , en da gaat dus ni al te makkelijk .
Oud 23 april 2013, 13:19   #32
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht

proberen van u werk te houden he , en anders iets te zoeken dicht in de buurt ....... das veel meer waard dan een paar euro's meer te verdienen
Oud 23 april 2013, 13:19   #33
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat met koppels die bij wijze van spreken elk aan een andere kant van het land werken?
misschien een van de twee verandere van job he
Oud 23 april 2013, 13:24   #34
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
kostprijs eigen huis ongeveer 90 000 € .... plus tot hiertoe al een 30 000 € aan veranderingen en is mijn eerste huis en ben alleenstaande , vroeger bij men ouders gewoont op 8 km van hier , gekocht toen ik een jaar of zes op men huidige werk was , en woon nu op 1.5 km van men job en heb geen auto nimeer , 'k zie er het nut niet van in , binnen een jaar of zeven volledig afbetaald , nog een paar jaar voor ik 50 ben ..... ahja , ik betaal minder af dan vele moeten betalen om te huren

maar ja , vele mensen onder ons wilen direct een huis kompleet in orde , een of twee auto's .... een paar keer per jaar op verlof .... enz , en da gaat dus ni al te makkelijk .
Eigen woonst verkies ik ook boven levenslang huren, maar dat is de discussie niet.

En wat ge je doen als je nu werkloos wordt ? (en nog 17 jaar te gaan voor je pensioen)
En je na x-tijd enkel werk vind op pakweg 60-100 km van je huis ? En je moet het aannemen want je betaald nog 7 jaar af aan je eigen huis...

Natuurlijk als je 100 % zekerheid hebt van vaste job (ambtenaar ofzo) telt dit bovenstaande niet.

Laatst gewijzigd door Micele : 23 april 2013 om 13:31.
Oud 23 april 2013, 13:43   #35
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
misschien een van de twee verandere van job he
Gij zijt ne gemakkelijke zuh...
Oud 23 april 2013, 13:50   #36
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigen woonst verkies ik ook boven levenslang huren, maar dat is de discussie niet.

En wat ge je doen als je nu werkloos wordt ? (en nog 17 jaar te gaan voor je pensioen)
En je na x-tijd enkel werk vind op pakweg 60-100 km van je huis ? En je moet het aannemen want je betaald nog 7 jaar af aan je eigen huis...

Natuurlijk als je 100 % zekerheid hebt van vaste job (ambtenaar ofzo) telt dit bovenstaande niet.
das te zien he ...... al is er op't werk bij ons wel een hoge werkzekerheid ..... ( maar ja bij opel en ford was da ook ) . zal te zien zijn hoe oud ik op da moment ben , en of ik al dan niet nog moet afbetalen

in het geval mijn huis afbetaald is , doppen natuurlijk .... k heb tegen dan al genoeg afgedragen als alleenstaande zonder kinderen !!!!!

in het andere geval , werk zoeken dicht bij huis natuurlijk ... hier is werk in overvloed in de streek ...... maar je moet natuurlijk wel willen werken !
Oud 23 april 2013, 14:06   #37
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in het geval mijn huis afbetaald is , doppen natuurlijk .... k heb tegen dan al genoeg afgedragen als alleenstaande zonder kinderen !!!!!!
Ik vermoedde al zoiets. Misschien dat de SIMS iets voor u zijn: speel eens vader/moeder van een gezin. Ik durf wedden dat je bepaalde standpunten gaat herzien.

Citaat:
in het andere geval , werk zoeken dicht bij huis natuurlijk ... hier is werk in overvloed in de streek ...... maar je moet natuurlijk wel willen werken !
Zo is het gemakkelijk natuurlijk.

Nogal zwakjes...

Laatst gewijzigd door Libro : 23 april 2013 om 14:07.
Oud 23 april 2013, 14:29   #38
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vermoedde al zoiets. Misschien dat de SIMS iets voor u zijn: speel eens vader/moeder van een gezin. Ik durf wedden dat je bepaalde standpunten gaat herzien.

Zo is het gemakkelijk natuurlijk.

Nogal zwakjes...

Tja ik kan er toch niet aan doen dat er hier in de streek werk genoeg is voor mensen die WILLEN werken ....... natuurlijk moet je niet vies zijn van ploegen en weekends ..... dat doe ik nu ook al ( anders is't ni mogelijk om als alleenstaande een eigen huis te hebben )
Oud 28 april 2013, 12:20   #39
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja ik kan er toch niet aan doen dat er hier in de streek werk genoeg is voor mensen die WILLEN werken ....... natuurlijk moet je niet vies zijn van ploegen en weekends ..... dat doe ik nu ook al ( anders is't ni mogelijk om als alleenstaande een eigen huis te hebben )
BTW, waar woon jij dat jij een huis kan kopen voor 90.000 euro? Duidelijk niet in Vlaanderen.
Oud 28 april 2013, 18:41   #40
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

In puurs op de buiten ..... , en heb da huis een kleine 10 jaar geleden gekocht ( zelfde huis kost nu 170 000 € )
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be