Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2013, 06:21   #21
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
De verklaring van de afkoop van de call optie staat ondertussen hier al op politics.be bij de persmededelingen zie ik : http://www.politics.be/persmededelingen/35381/

Het is een voorzorgsmaatregel van de regering, maar die ze wel enkel zinvol is als men vroeg of laat die aandelen zou willen verkopen.
Wanneer vervalt die call optie?
Je weet toch ook dat ze waardeloos word als ze de doelstelling op de afgesproken datum niet haalt.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 06:31   #22
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik vraag me wel af of dit de beste deal is die ze konden krijgen, indien het terug winstgevend was dan had het uiteidnelijk niet negatief geweest om het nog even in handen te houden en op een hogere prijs te mikken. Nu vrees ik dat dit vooral gebruikt zal orden om onze begroting op te smukken.
Dit is ook zo
Want zij, die dit hebben opgekocht zijn helemaal geen debielen
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 07:24   #23
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Wanneer vervalt die call optie?
Je weet toch ook dat ze waardeloos word als ze de doelstelling op de afgesproken datum niet haalt.
Geen idee van, voor zover ik weet heeft men de modaliteiten van die call nooit in de pers vrijgegeven. Zal zeker nog een hele tijd van kracht zijn, anders zie ik niet in waarom de regering zou beslist hebben nu te willen betalen om die af te kopen. En kan ook enkel een indicatie zijn dat de regering overweegt om voor het aflopen van die call haar participatie in de bank te verkopen.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 07:37   #24
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen idee van, voor zover ik weet heeft men de modaliteiten van die call nooit in de pers vrijgegeven. Zal zeker nog een hele tijd van kracht zijn, anders zie ik niet in waarom de regering zou beslist hebben nu te willen betalen om die af te kopen. En kan ook enkel een indicatie zijn dat de regering overweegt om voor het aflopen van die call haar participatie in de bank te verkopen.
Waarom houd een verzekering instelling, die Ageas toch is een winstgevende call optie niet zelf?

Hadden ze ook put opties? Of hebben ze die al geïnd of houden ze die voor de toekomst?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 18:29   #25
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Waarom houd een verzekering instelling, die Ageas toch is een winstgevende call optie niet zelf?

Hadden ze ook put opties? Of hebben ze die al geïnd of houden ze die voor de toekomst?
Het recht op terug inkopen van die call optie zat bij het agentschap van de schuld, dus bij de overheid. Of Ageas zelf ook nog bepaalde optie constructies heeft opgezet zullen zij alleen weten, een aandeelhouder zou die vraag kunnen stellen op de algemene vergadering bv. Vraag is natuurlijk of het kopen van die optie toen in de markt mogelijk was.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 18:34   #26
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik vraag me wel af of dit de beste deal is die ze konden krijgen, indien het terug winstgevend was dan had het uiteidnelijk niet negatief geweest om het nog even in handen te houden en op een hogere prijs te mikken. Nu vrees ik dat dit vooral gebruikt zal orden om onze begroting op te smukken.
Inderdaad korte termijn is belangrijker dan een grotere winst op lange termijn, daarom ook dat ze al veel gebouwen verkocht hebben om dan gewoon terug te huren aan dubbel de waarde.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 09:15   #27
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De verklaring van de afkoop van de call optie staat ondertussen hier al op politics.be bij de persmededelingen zie ik : http://www.politics.be/persmededelingen/35381/

Het is een voorzorgsmaatregel van de regering, maar die ze wel enkel zinvol is als men vroeg of laat die aandelen zou willen verkopen.
Ken nu ook niet alle voorwaarden die aan deze calloptie waren gekoppeld.
Maar normaal is het steeds de schrijver van de calloptie (in dit geval de staat) die verplicht is om te leveren als de koper hierom vraagt (in dit geval ageas).
Maw 1.als de staat de aandelen bnp paribas zou verkopen, zonder de optie teruggekocht te hebben, dan zou ze wel met vuur spelen.
2.zie nu dus wel in wat het te maken heeft met een eventuele verkoop
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be