![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de overheid cannabis gaan kweken en verkopen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
15 | 53,57% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
13 | 46,43% |
Weet niet / Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zo nen boterham waar links voor uitgevonden zijn maar soit. Ik lees even diagonaal door dat verdrag en wat lees ik? Citaat:
Want een ellenlange tekst (die geen kat gaat lezen) kopieren en plakken is gemakkelijk maar dan moet je ook wel een beetje weten wat er in staat eh?
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- Ik loop niet het risico 'gepakt' te worden. - Ik voel mij beter in mijn vel als ik weet dat ik niet meehelp een criminele organisatie mee te financieren. - Ik ben er zeker van dat er niet gerotzooid is met mijn cannabis. - Ik krijg niet om de haverklap zwaarder spul aangeboden. - Het geld dat ik er aan spendeer komt bij de staat terecht en niet in het illegale circuit. - Ik kan gebruikershoeveelheden aankopen en niet (zoals bij vele dealers) per 100gr of zelfs per kilo. - ...
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gaat zo'n project dan ook naar de gewesten of blijft de winst voor de federale regering?
En wat met de vrije markt? Nog moeilijker, mag de overheid dan discrimineren t.o.v. mensen met een andere nationaliteit, mogen Nederlanders of Fransen hier dan kopen? Met andere woorden, ik zie zoiets nog niet gebeuren in dit land... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs dat willen ze ons afpakken... Ik ben nog altijd een vurig aanhanger van het credo "wat we zelf doen, doen we beter". Overheid: hou uw fikken van de cannabis.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben voor gecontroleerde kweek, maar evenmin dat alcohol aan te bevelen is voor minderjarigen, moet ook cannabis dit niet zijn, dus ja, geregistreerde verkoop zodat je enkel voor persoonlijk recreatief gebruik kunt kopen wanneer je meerderjarig bent lijkt me een goed idee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het duistere zit 'em in het feit dat 'de voordeur' (de verkoop) door coffeeshops gedoogd wordt, terwijl 'de achterdeur' (de aankoop) compleet in het duister gehuld blijft. Ze mogen cannabis verkopen maar om het aan te kopen moeten ze zich tot het illegale circuit wenden. Coffeeshops kunnen niet legaal inkopen. En daar zit het duistere kantje. Het is een beetje als een winkel waar je legaal gestolen auto's kan kopen bv. De verkoop mag dan geregeld zijn maar om in te kopen heeft zo'n winkel nog steeds autodieven nodig. De Nederlanders hebben dat ondertussen ook door en daardoor gaan er steeds meer stemmen op om gemeenten en steden zelf cannabis te laten kweken die dan door de coffeeshops verkocht kan worden. Dan wordt zowel de voor- als de achterdeur geregeld en kan men verder zonder het illegale circuit.
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk even naar het Nederlandse voorbeeld. Daar zorgde de (ondertussen nagenoeg verdwenen) wietpas voor een explosieve toename aan straatdealers en lege coffeeshops. De in eerste instantie verplichte registratie werd daar al snel ingetrokken. Het liep behoorlijk uit de hand.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 30 april 2013 om 08:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overigens blijkt ook dat wanneer cannabis gelegaliseerd (of minstens gedoogd) wordt het gebruik niet dramatisch toeneemt. Ook dat is een stok waar tegenstanders vaak mee durven te slaan maar dat blijkt in Nederland alvast niet het geval.
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Edit: Als de coffeeshop 8€ vraagt, dan hebben ze ingekocht aan 3.5 a 4.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 30 april 2013 om 11:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben voor, eventueel met voorlegging van id-kaart, maar zonder registratie.
Ik denk bv aan kwekerijen blijven privé-ondernemingen, gelimiteerd in aantal, en gecontroleerd op kwaliteit (vb biowiet) en productiehoeveelheid, zodat men niet gaat kweken voor illegale export. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem de vier grootste kosten aan het kweken, arbeid, energie, verzekeringen en beveiliging. Je begrijpt zo dat als iemand in het zwart kweekt, hij energie voor de meter gebruikt, het werk in het zwart is, er geen verzekringen betaald dienen te worden en vanuit zijn aard geen security nodig heeft want covert om te beginnen. Vergelijk dat met de staat/privé, die betalen wel energie, die betalen wel arbeid en verzekeringen en de grootste kost gaat naar security. Je begrijpt natuurlijk dat men de wiet niet zomaar op de wei kan planten, want maar een enkele oogst per jaar, slechte kwaliteit wiet vol zaad en die zal dan nog gestolen worden ook voor men kan oogsten. Het moet dus binnen gebeuren onder lampen, en ook daar zal men inbrekers over de vloer krijgen want zo'n buitenkans gaat men niet laten liggen. Even 100 kilo wiet komen schoeppen aan 3000€ per kilo, 3 uren schrik, 300.000€ verdient.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 30 april 2013 om 11:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat drukt dan weer de uitgaven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reken even uit wat de energiekost gaat zijn alleen al voor de lampen om in uw 10.000 m² de wiet op zeven weken klaar te stomen. Reken grofweg 5000 kilo gedroogde wiet per oogst, ik garandeer u dat de vrachtwagens met een paar duizend kilo wiet nooit hun bestemming bereiken tenzij je voor adequate bewapende beveiliging zorgt. Als de oogst al niet geroofd wordt in de serre zelf, probeer eens in te schatten wat de 24/7 beveiliging van de serre en de transporten u gaat kosten?
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou je er een lamp boven hangen als je het met natuurlijk licht evengoed kan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat beroven ja, zou kunnen daar niet van.
Maar aan wie gaan ze het verkopen als je het gewoon legaal kunt kopen? Nou ja...buitenland of zo misschien? |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
met lampen controleer je het aantal uren daglicht waardoor je de plant als de stekken zich goed geworteld hebben van groeifase naar bloeifase laat overgaan. De wiet staat dus in een verduisterde ruimte en krijgt alleen een tien a twaalf uur licht van de lampen, op twee maanden tijd is de wiet op die manier klaar om te oogsten. Je moet zo rekenen, zes oogsten per jaar prima kwaliteit zaadloze wiet onder lampen, of, in de serre één oogst per jaar slechte kwaliteit wiet die vol zaad zit. En die oogst is dan klaar samen met alle andere wietboeren die gewoon in de serre kweken op daglicht, je begrijpt dat als er een enorme massa slechte kwaliteit wiet op de markt komt de prijzen instorten. Ik geef u op een briefje dat je dan beter gelijk voor zaad kan kweken, daar perst men fijne olie uit en de overschot is hoogwaardig dierenvoedsel.
![]() |
![]() |