![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Het gebeurt wel vaker dat extremistische judaïstische groepen kerken en kloosters aanvallen.
http://www.haaretz.com/news/national...tempt-1.462760 |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Dat heb je met die cults die zich beroepen op een universeel karakter...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Eventjes verder lezen op de site van de Jerusalem Post leert me dat Wadi Hilweh een plaatsje is in het bezette Oost-Jerusalem dat momenteel gekoloniseerd wordt door Israël. Zionisten betalen er Joden om er te komen wonen, waarbij tot op de dag van vandaag Palestijnen uit hun huizen gezet worden.
Net zoals op andere plaatsen in Israël wordt deze settlement-politiek ondersteund met archeologische opgravingen die moeten aantonen dat Wadi Hilweh een Hebreeuwse oorsprong heeft. Vandaar dat zionisten frequent archeologisch materiaal van niet-Hebreeuwse oorsprong zoals graven uit de vroege Islamitische periode vernietigen. Het is hier het claimen van dit land vanuit een mono-culturele, mono-religieuze en mono-politieke hoek die hier leidt tot de teloorgang van cultureel erfgoed alsook van de samenleving die dit erfgoed bewoont. In het specifieke geval van Wadi Hilweh tracht men aan de hand van een letterlijke interpretative van de Bijbel het paleis van David terug te vinden, en op basis daarvan de regio te claimen voor het zionisme, en de 40.000 Palestijnse inwoners van Wadi Hilweh te verdrijven. Dat Joodse kolonisten het niet Hebreeuwse- en het niet-Bijbelse erfgoed hier liever kwijt dan rijk zijn kan ik begrijpen. Of dit ook de reden is waarom hun woede tegen een Grieks Orthodoxe kerk gericht is weet ik niet.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 1 mei 2013 om 11:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() Alleen als het in uw achtertuin gebeurt. Anders niet, neen.
Ik vind de vernietiging van cultureel erfgoed meestal behoorlijk belangwekkend, ongeacht waar zotten erfgoed vernietigen. Het toelaten van brandstichtende zionisten nabij Grieks-Orthodoxe kerken in een regio die zoveel erfgoed herbergt als Oost-Jerusalem lijkt me geen goed idee. Het feit dat de Israëlische overheid minstens de vernietiging van zoveel erfgoed toelaat, teneinde haar eigen bijbelse waanideeën na te kunnen streven, zegt veel over dit regime. Omwille van omstandigheden ben ik me afgelopen weken wat meer gaan verdiepen in het historische erfgoed in een aantal steden in de huidige Islamitische wereld (museumcollecties, archeologische sites,...). En ik kan me niet van de indruk ontdoen dat er in de meeste van de landen reeds erg veel archeologisch materiaal verloren is gegaan. Vondsten werden legaal (maar meestal illegaal), naar het buitenland gesmokkeld. In tal van landen werden archeologische schatten vernietigd of in stukken uiteen getrokken. Bvb: In het Antiochië aan de Orontes zelf (Archeologisch Museum van Hatay) is bijvoorbeeld erg weinig Hellenistische kunst te bewonderen. De reden: een deel van die kunst zit in Londen, in New York, in Parijs, in Rome, in Venetië en in Istanbul. Gevolg: er bestaat daar geenszints de collectie aan kunst en cultuur die er zou kunnen bestaan, die van die regio een toeristische en culturele trekpleister zou kunnen maken, en die ook die uithoek van Turkije opnieuw op de kaart zou kunnen zetten. Ik persoonlijk vind niet dat de internationale gemeenschap Israël mag toelaten haar historisch erfgoed te vernietigen omdat het zelfs in haar eigen waanideeën geen ander dan Hebreeuws erfgoed kan aanvaarden. Als Israël bij de vernietiging van haar eigen verleden dan ook nog eens haar eigen bevolking uit haar woningen zet en nogmaals de VN viseert, dan heeft dat voor mij toch wel enige nieuwswaarde. Het is de zoveelste keer dat het regime in Israël de wereld duidelijk maakt dat haar waanideeën geen plaats hebben in de 21e eeuw. mvg, Andy
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 1 mei 2013 om 11:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bron/link? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik meende dat het judaïsme net geen universeel karakter claimde (in tegenstelling tot inderdaad christendom en islam).
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]()
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zoals zo vaak: het is een proces van vernietiging, waarbij een (rijk) verleden letterlijk wordt uitgewist. Geschiedenisboeken worden herschreven, dorpen worden met bulldozers met de grond gelijk gemaakt, en de bewoners verdreven. Het gaat hem niet alleen om dit voorval, maar om de systematische politiek van de judaïseren van Israël. Edit : Mijn excuses, mijn vorige link werkte blijkbaar niet correct. De link in deze post werkt wel.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 1 mei 2013 om 11:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Goeie info Andy, had nog geen weet van deze praktijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
"The controversy stems from the fact that the AA, which oversees all archeological work and certainly at the City of David, is essentially in partnership with and funded by a private organization with clear ideological goals – chiefly, to utilize the archaeological finds as a means of promoting the self-described “Judaization of east Jerusalem.” Dus geen vernietiging van "cultureel erfgoed" wel de mogelijkheid dat de opgravingen ideologische zouden gebruikt worden. Het enige echte incident: "What will not be on display are dozens of skeletons dating to the early Islamic period that went missing from the site in 2008, an incident for which the AA took responsibility. " Ook niet echt vernietiging van erfgoed maar een incident waarvoor de verantwoordelijkheid niet ontkend werd. Waar tegenover staat: "There are, of course, criticisms aimed at the Palestinians over arguably much more brash and open mishandling of archeological material – namely the removal of some 300 truckloads of topsoil and fill from under the Temple Mount by the waqf during the construction of the underground el-Marwani Mosque between 1996 and 1999." Er is dus een selective lezing nodig om hier nu precies over de Israeli's te klagen. En wat de grond van deze draad betreft: er is in het incident dat de OP aanhaalt, zelfs in de militant-Palestijns berichten, geen sprake van "vernietiging van cultureel erfgoed." Zoals steeds in het wild geraas over Israel: much ado about nothing. Laatst gewijzigd door Helias : 1 mei 2013 om 13:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Ze doen daar al sinds mensenheugenis niets anders, dus wat kan mij dat schelen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat hier weer het geval is. Wat te denken van een draad waar de OP het essentiële element van het verhaal weglaat? Als iemand het nodig vindt om een theorie te staven aan de hand van manifest misleidende gegevens, dan is het waarschijnlijk dat de theorie niet deugt. Of hoe elke zaagdraad vol nonsens over Israel mij sterkt in de overtuiging dat de Isreali's eigenlijk heel brave mensen zijn. In het bijzonder in vergelijking met degenen die de ondergang van Israel wensen en die wens inkleden in vermeende zorg over het lot van de Palestijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Maar een toevallige vriend die altijd voor haar in de bres springt.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |