Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2013, 20:56   #21
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Waarschijnlijk goedkoper als de naft en de alternatieve kost van half België/Nederland doorkrossen/rondbellen.
Och.. ik vind dat eerlijk gezegd wel prijzen waar ik het voor zou doen, wat jij?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2013, 21:00   #22
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Ik heb jaren geleden mijn DNA laten onderzoeken met The Genographic Project.

Zelf behoor ik tot de haplogroep I-P37.2.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2013, 21:03   #23
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht

Tof. Had je ook al een gewoon stamboomonderzoek gedaan, of andere vermoedens?

Voor geïnteresseerden:
http://shop.nationalgeographic.com/n...k&code=MR20944

Schappelijke prijs.
Oud 30 april 2013, 21:04   #24
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Och.. ik vind dat eerlijk gezegd wel prijzen waar ik het voor zou doen, wat jij?
Ja, maar volgens mij kan ik wel goedkoper vinden.

Zoals Ke-nan zei, the Genographic Project.

http://shop.nationalgeographic.com/n...ralia-delivery
Oud 30 april 2013, 21:17   #25
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tof. Had je ook al een gewoon stamboomonderzoek gedaan, of andere vermoedens?

Voor geïnteresseerden:
http://shop.nationalgeographic.com/n...k&code=MR20944

Schappelijke prijs.
Een gewoon stamboomonderzoek niet. Dan zou ik de Balkan in moeten trekken en daar Ottomaanse archieven moeten vinden. In een ander leven zou ik misschien gedaan hebben. En wie weet doe ik het ook ooit eens.
Ik heb eigenlijk vooral uit nieuwsgierigheid aan het DNA-onderzoek meegedaan. Het bevestigde wel hetgeen ik wist met interessante aanvullingen en bijkomende informatie. Zoals b.v. dat ik tot dezelfde groep behoor waar ook de Vikingen in zitten. Hahaha, Ke Nan een viking!
Oud 30 april 2013, 21:18   #26
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat houdt die haplogroep exact in?
Oud 30 april 2013, 21:18   #27
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een gewoon stamboomonderzoek niet. Dan zou ik de Balkan in moeten trekken en daar Ottomaanse archieven moeten vinden. In een ander leven zou ik misschien gedaan hebben. En wie weet doe ik het ook ooit eens.
Ik heb eigenlijk vooral uit nieuwsgierigheid aan het DNA-onderzoek meegedaan. Het bevestigde wel hetgeen ik wist met interessante aanvullingen en bijkomende informatie. Zoals b.v. dat ik tot dezelfde groep behoor waar ook de Vikingen in zitten. Hahaha, Ke Nan een viking!
Nice.
Oud 30 april 2013, 21:19   #28
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Inderdaad. 200 Dollar. Het is eigenlijk wel echt de moeite.
Oud 30 april 2013, 21:20   #29
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ahh.. nice.
Oud 30 april 2013, 21:22   #30
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. 200 Dollar. Het is eigenlijk wel echt de moeite.
Misschien een stomme vraag, maar wat krijg je precies te zien?

Ja, wie je voorouders waren, alleen hoe en wat? Staat dat dan op papier of?
Oud 30 april 2013, 21:28   #31
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat houdt die haplogroep exact in?
Oud 30 april 2013, 21:30   #32
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Misschien een stomme vraag, maar wat krijg je precies te zien?

Ja, wie je voorouders waren, alleen hoe en wat? Staat dat dan op papier of?
De resultaten van de test kan je online bekijken en volgen op hun website. Hoe meer DNA ze kunnen onderzoeken hoe nauwkeuriger jouw verhaal wordt. En het wordt in een voor leken verstaanbare taal geschreven.
Oud 30 april 2013, 21:32   #33
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De resultaten van de test kan je online bekijken en volgen op hun website. Hoe meer DNA ze kunnen onderzoeken hoe nauwkeuriger jouw verhaal wordt. En het wordt in een voor leken verstaanbare taal geschreven.
Maar hoe geef je zoveel mogelijk Dna weg dan? Ja sorry, ik ben echt een leek.
Oud 30 april 2013, 21:35   #34
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar hoe geef je zoveel mogelijk Dna weg dan? Ja sorry, ik ben echt een leek.
Met zoveel mogelijk DNA bedoel ik zoveel mogelijk mensen. Hoe meer mensen hun DNA opsturen hoe duidelijk de migratiepatronen worden.
Oud 30 april 2013, 21:37   #35
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met zoveel mogelijk DNA bedoel ik zoveel mogelijk mensen. Hoe meer mensen hun DNA opsturen hoe duidelijk de migratiepatronen worden.
Aaah.. maar er word toch puur individueel naar jouw dna gekeken?

En ze hebben toch wel genoeg vergelijkingsmateriaal neem ik aan? Anders is het sowieso al weggegooid geld.
Oud 30 april 2013, 22:14   #36
Kylero
Gouverneur

Kylero's schermafbeelding

Standaard

Darwin Theorie:
Een instinct is een soortspecifiek en erfelijk vastgelegd gedragspatroon, waarbij ervaring of leren geen rol speelt, instincten kan men enkel beheersen en onder controle houden.
Alles Het Limbisch systeem het tweede oudste gedeelte van het brein, deze was reeds bij het (zoogdier) aanwezig en is tevens nog steeds bij de mens aanwezig, deze is verantwoordelijk voor de meer geëvolueerde instincten. (de jacht op voedsel gebeurde grotendeels door beide geslachten individueel en de minimale aanvang van samenwerking.

- De Hypothalamus het oudste gedeelte van het brein, het was reeds bij het (reptiel) aanwezig en is nog steeds bij de mens aanwezig, deze is verantwoordelijk voor de meest primitieve instincten. (de jacht op voedsel gebeurde toen door beide geslachten individueel) (de drang om de eigen soort te vermeerderen was zeer sterk aanwezig)

- Het Limbisch systeem het tweede oudste gedeelte van het brein, deze was reeds bij het (zoogdier) aanwezig en is tevens nog steeds bij de mens aanwezig, deze is verantwoordelijk voor de meer geëvolueerde instincten. (de jacht op voedsel gebeurde grotendeels door beide geslachten individueel en de minimale aanvang van samenwerking. De neocortex-cerebri gehoord tot het jongste gedeelte van het brein en is geen instinct: Deze omgeving controleert talen, leren, geheugenopslag, rationeel denken, abstractie, fantasie, tradities, ethiek, normen, waarden, wetten en informatie. Dit als gevolg van intelligentie, vernuft, logica, wijsheid, wetenschap, technologie, bewustzijn, ervaring en leren. Dit deel van het brein is in staat de instincten te beheersen en onder controle te houden. Het is het jongste en meest complexe deel van het brein. Het onderscheid ons van andere zoogdieren en neemt 85% van de breinmassa in beslag.

- De neocortex-cerebri is verantwoordelijk voor de definitieve aanvang van bewuste samenwerking, sociale voeling voor andere, dit voor de jacht, wonen, kinderen en het ontstaan van de sociale samenleving. Voorwaarde is: Er moet voldoende opvoeding en ontwikkeling aanwezig zijn, dan is het jongste deel van het brein de (neocortex-cerebri) in staat deze instincten te beheersen en onder controle te houden. Zonder deze controle en beheersing is de mens de speelbal van zijn eigen instincten, deze instincten regeren dan de mens, hij hervalt telkens in de meest primitieve gedachtegang, de (animus anima), de dierlijke aandriften van de mens.
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2013, 23:38   #37
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat men over een volk kan spreken als de mensen daarvan genetisch erg dicht bij elkaar liggen.

Alleen wetenschappelijke studie,s wijzen nu ook keer op keer uit, dat daar eigenlijk al geen sprake meer van is. Zo had AnarchoChristophe ook een leuke link hier gepost, dat laat zien hoeveel genetische variatie er is in Duitsland.

Men zou dan dus misschien naar generaties moeten kijken. Wanneer je zoveel generaties in Vlaanderen/Nederland woont dan ben je een Vlaming/Nederland. Maja... ook dat is zo arbitrair als maar kan, lastig allemaal.

Dan zou je misschien gewoon moeten zeggen dat de een meer Nederlander/Vlaming is dan de ander, maar dat doen we in principe al. We hebben niet voor niets het woord "allochtoon" en "autochtoon".
Niefanier's en Vanhier's.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2013, 00:41   #38
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op aanvraag van en omdat er nogal wat off-topics conversaties in andere draden zijn ontstaan tussen mij en een paar andere forummers over deze materie.

Een samenvattende draad over de verschillen en genetica van volkeren, etnische conflicten, de basis ervan en oplossingen in een tijd van multiculturalisme.

Ik denk dat er nog maar weinig mensen betwijfelen dat diversiteit voor conflicten zorgt.
Nieuwe theorieën, zoals genetic interest, verklaren op indrukwekkend passende wijze hoe deze conflicten een aard hebben in de interesse van genen. In het kort, mensen associëren zich liever met sterk op zich lijkende individuen (de similarity-theorie van interpersoonlijke aantrekking), wat de genetic interest-theorie wijt aan de zelf-interesse van genen om zich te verspreiden in de genepoel door mixen met niet-gelijkaardige fenotypes te voorkomen. Studies bevestigen dit. Niet enkel dat, maar er is een sterke indicatie dat mensen zelfs vijandig en geweldadig t.o.v. anderen staan dankzij genetic interest. Zo is het cinderella-effect de meesten wel bekend. Het betreft de emotionele afstand tussen stiefouders en hun stiefkinderen t.o.v. 'echte' familie, die zich vertaald van sign. verschillen in interesse in hobbies tot geweldadige moord-cijfers. Om dit te linken aan etniciteit in genetic interest, kinderen uit multiraciale gezinnen hebben een hogere kans op verbaal en fysiek geweld.
Genetische inzichten wijzen ondertussen op sterke fenotypische en genetische verschillen tussen rassen die niet te wijten zijn aan cultuur, zoals IQ. Voeg daarbij nog eens misdaadcijfers die sterk etnisch verdeeld zijn, en vooral etnisch gemotiveerde misdaadcijfers.

Faalt multiculturalisme? Is een bepaalde mate van segregatie wenselijk, in het licht van de 'natuurlijkheid' van etnisch nationalisme, en het feit dat velen zich auto-segregeren? Eugenetica misschien? Worden we allemaal beter van een minder diverse gemeenschap?

Waar legt U de grens van Uw identiteit? Europeanen? Germanen? Belgen? Vlamingen? Limburgers?
Wie beschouwt U als Uw volk?

Laat Uw meningen/vragen/inzichten hier de vrije loop, betreffende ras-verschillen, genetica, etnisch nationalisme, diversiteit, volkeren etc.
Je preekt dus eigenlijk apartheid in de vorm zoals het origineel bedoeld was?
Een aangepaste politiek en regels voor elk 'volk' in overeenstemming met hun specifieke eigenschappen?

Je beseft toch dat dit naar de huidige wetten in België als racisme geklasseerd wordt?
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2013, 07:21   #39
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Je preekt dus eigenlijk apartheid in de vorm zoals het origineel bedoeld was?
Als we Zuid-Afrika voor en na Apartheid bekijken, denk ik dat het heel duidelijk is welk systeem beter werkte.
Citaat:
Een aangepaste politiek en regels voor elk 'volk' in overeenstemming met hun specifieke eigenschappen?
Hangt ervan welke politiek en regeling, maar in essentie wel ja. Zolang het wetenschappelijk onderbouwd kan worden.
Citaat:
e beseft toch dat dit naar de huidige wetten in België als racisme geklasseerd wordt?
Ja, maar die wetten zijn dringend aan verandering toe.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 1 mei 2013 om 07:38.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2013, 10:33   #40
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.scientias.nl/alle-europea...n-elkaar/86018

Opmerkelijk dit. Eerst word er nog beweerd dat er in een land als Duitsland grote variatie is. En nu zijn alle Europeanen familie van elkaar. Dit betekent dus ook, dat wij Europeanen allemaal aan inteelt doen.

Aangezien je meestal geen relatie krijgt met iemand uit de boes boes in Afrika.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be