![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Terwijl u verder aan 't knoeien bent met versjes en het oefenen van uw vreemde
talen zal ik het niveau van dit debat weer opkrikken door een paar feiten te citeren uit de studie "De Rooms-katholieke Kerk en nazi-Duitsland" van Guenter Lewy,uitgegeven in 1964 te New-York en gelijktijdig te Amsterdam bij de notoire uitgeverij Pollak en Van Gennep: -"Na de mislukte aanslag op Hitler,op 8 november te Munchen,bracht de pauselijke nuntius in Berlijn op 10 november behalve de felicitaties van het corps diplomatique,ook EEN PERSOONLIJKE BOODSCHAP VAN PAUS PIUS over waarin deze de Fuhrer in het bijzonder feliciteerde met zijn wonderbaarlijke ontsnapping." (pag.314 Ned.vertaling) -"In september 1943 berichtte de nieuwe ambassadeur in het Vatikaan,Ernst Von Waiszacker dat Maglione (de toenmalige staatssecretaris van de Paus) vond dat het lot van Europa afhing 'van de zegevierende weerstand van Duitsland aan het russische front'. Als de Duitse legers daar verslagen zouden worden,zou het enige mogelijke bolwerk tegen het bolsjewisme vernietigd worden en zou de europese beschaving verloren zijn. Men zei dat andere leden van de Curie er ook zo over dachten. (...) De wens van de Heilige Stoel om het duitse verzet tegen Rusland niet te verzwakken,was een van de voornaamste redenen waarom alle pogingen van de Geallieerden om het Vatikaan te overreden om openlijk de Duitse wreedheden,waaronder de uitroeiing van de joden in europa,aan de kaak te stellen,faalden. (pag.319-320 ned.vertaling) Tot zover enkele citaten,ik raad u aan het hele boek te lezen. Natuurlijk heb ik weet van de encycliek "Mit brennender Sorge",die was enkel een afleidingsmaneuvre om de rest van de wereld en de Geallieerden te sussen, zoals vanouds spreekt het Vatikaan steeds met dubbele tong. Bent u dan echt zo naief? Natuurlijk belandden er vele priesters in de kampen,maar dat waren er die openlijk tegen Hitler in het verzet gingen,of omdat ze homo of pedofiel waren. Natuurlijk werden alle crucifixen in de klaslokalen en in de rechtbanken vervangen door hakenkruisen,hoe moet je je anders kenbaar maken als "de wraakzuchtige Messias"? Veel meer betekenis dan die encycliek had het Concordaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Beste Wolfgang, even een vraagje tussendoor: wat wil je in godsnaam met deze thread bereiken? Waar wil je uitkomen? Welk doel heb je jezelf gesteld? Gewoon uit nieuwsgierigheid...
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Gelieve niet te twijffelen aan de woorden van Wolfgang /me votes wolgang on tv
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() nice one
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
geschiedschrijving... Dat het even gemakkelijk is iemand te verheerlijken als iemand te demoniseren... Het hangt er enkel vanaf wie na afloop van een conflict de touwtjes in handen krijgt... Ons landje staat vol met standbeelden van Leopold II,de "verlichte kolonisator" die weliswaar miljoenen negertjes de handen liet afhakken in "zijn" Kongo en ontelbare vermoordde; nog steeds zijn vele statige lanen naar deze massamoordenaar vernoemd,maar dat laat iedereen koud... Moest ik rechten hebben gestudeerd dan zou ik mij morgen vrijwillig aanbieden als Advokaat van Saddam Hoessein... én hem vrijpleiten op verschillende aanklachten,al was het maar om te bewijzen dat Saddam geworden is tot wat hij is dankzij de steun van Amerika. Ten tijde van de Irak-Iran oorlog was hij hun voornaamste bondgenoot in de regio,want zij zagen hem als voornaamste buffer tegen de Sjiietische godsdienstfanatieke- lingen van Teheran,hetzelfde volk dat nu een burgeroorlog uitvecht in Bagdad onder leiding van Al Sadr... Iedere grote staatsleider met werkelijke macht heeft bloed aan de handen,en soms zijn ze zich daar nieteens zelf van bewust en is hun "crime" pas zichtbaar na lange tijd. Neem nu Bush: door zijn weigering het Kyoto-verdrag te ondertekenen brengt hij het milieu van de hele wereld in gevaar, en dat zal zich na vele generaties na ons wreken met miljoenen doden tengevolge van zware milieuverontreiniging. Maar meneer Bush zal vrijuit gaan,want eertijds sterven zonder daarvoor te worden aangeklaagd. Wat ik wil bewijzen met dit thema is het volgende: Dat Hitler de climax was van een aanhoudend klimaat van wijdverspreid antisemitisme dat al bijna twee millennnia aan de gang was en voortdurend werd gevoed door de Kerk... Hij was de pion van collectieve "machten" of "wanen" (u kiest zelf maar hoe u het wilt noemen) die slechts uitvoering gaf aan een misdaad waar tweeduizend jaar bewust naar werd toegeleefd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Laat ik even meedenken. Wilt u wel degelijk aantonen dat Hitler de climax was van 2000 jaar antisemitisme (en daardoor misschien wel minder blaam treft dan de geschiedenisboekjes ons doet geloven?) of wilt u aantonen dat dat op een geloofwaardige manier aantoonbaar is? Kwestie van u en uw thread ergens te plaatsen...
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
gebruiken om mij "en public" aan de schandpaal te nagelen als "Hitler- vereerder". Helaas,ik wil door het leven gaan als "Hitler-bestudeerder", en dat is denk ik een lovenswaardige missie want de hele wereld zit nog steeds te wachten op het grote "WAAROM?" en ik meen hierbij een interessante bijdrage te kunnen leveren. Het antwoord op uw eerste vraag, volmondig: JA! Of hem hierdoor minder schuld treft? NEE! Of de schuld gedeeld wordt met miljoenen naamlozen die dit scenario graag voltrokken zagen,in een vlaag van massahysterie,langzaam opgestookt door de Bijbel en de Kerk en tot uitbarsting gekomen via Hitler? JA! Of dit op een geloofwaardige manier aantoonbaar is? JA! (Zie mijn begintekst) Ik voeg er de vraag aan toe: Kan u die dertig stellingen op een geloof- waardige manier één voor één ontkrachten? Ik zeg u: NEE! Op 6 augustus 2000 titelde onze krant "DE STANDAARD" volgend voor- paginanieuws: "UITSPRAKEN RABBIJN OVER HOLOCAUST SCHOKKEN ISRAEL" Volgens dat artikel had de dag tevoren de joodse rabbijn Ovadia Yosef, de spirituele leider van de fundamentalistische Shas-partij,openlijk verklaard dat de joden uit de Tweede wereldoorlog door God gestraft waren voor de zonden van voorafgaande geslachten die ze met zich meedroegen! Overigens staat de Koran wat betreft antisemitisme op één lijn met de Bijbel. Eveneens daar staat de vernietiging van de joden geprofeteerd als zijnde de wil van god of Allah, en wel in hoofdstuk 7,paragraaf 168: "En toen verkondigde uw Heer dat Hij dezulken zou zenden,die hen (de joden) met een marteling zouden kwellen tot de dag der Opstanding. Voorzeker,uw Heer is vlug in vergelding en Hij is vergevingsgezind, Genadevol." Waren vroeger de Christenen "Bijbelvast" in hun gedrag (zie citaten uit de Bijbel in mijn begintekst) wat hun visie op het anti-joodse gedachtengoed "van bovenaf" legitimeerde,thans nemen nog steeds veel moslims hun Koran letterlijk,zoals de Christenen van toen hun Bijbel letterlijk namen. Het antisemitisme in "Mein Kampf" word volledig gedekt door het antisemitisme in de Bijbel en de Koran... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Ik heb waardering voor uw souplesse,en het is niet dat als u het met een bepaalde
vorige visie van mij het niet eens bent u bij voorbaat alle volgende moet afkraken, op dit punt heb ik u overtuigd meen ik. Omdat ik morgen uit werken ga kan ik pas morgenavond laat de draad weer oppikken... Intussen daag ik uw collega-sprekers uit mijn dertig stellingen te ondergraven zodat ik ze tegen die tijd van antwoord kan voorzien. U hebt al de spits afgebeten met vast te stellen dat de eerste klopt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Beste wolfgang !!
nog een vraagje !(vragen) Waarom heeft hitler alleen de joden uitgeroeid terwijl de arabieren ook van dezelfde ras zijn ? Integendeel nam hitler zelfs een pact met de palestijnse moufti van jerusalem "amin elhussaini" !! *(door een franse proffesor ):men beweert dat de holocaust waaraan 6 miljoen joden de dood vonden een overdrijvende getal is een dat er andere nationaliteiten (niet joden ) ook bij waren , een dat het getal 6 miljoen "bullshit" is !! zelfs meer dan dat ; de zionisten in engeland hadden een soort samenwerking gesloten met de nazi's , door de nazi's te steunen financieel een informatie !! ook het plan om een isaelische staat op te richten waren één van de belangrijkste doelstellingen van beide partijen ,m.a.w dankzij hitler bestaat nu de israelische staat !!! mijn vraag nu ! zijn deze geruchten ook waar volgens jouw ???
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 11 augustus 2004 om 19:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(??? Er is toch een door de paus erkent wonder voor nodig??? niet ???) ![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een interessante vraag van u (al weet ik niet of ze serieus bedoeld is of ludiek), waar ik hoop ik een interessant antwoord kan op leveren: Bedenk dat enkele van de grootste Heiligen die de Kerk kent,voor hun Heiligverklaring tegelijk de grootste zondaars zijn geweest; de eerste waar ik dan aan denk was niets minder dan een massamoordenaar. Kent u de apostel Paulus? Voor de Kerk is deze Paulus van onschatbare betekenis geweest omdat hij,zo'n tien jaar na de dood van Christus,de wereld heeft afgereisd om het Christendom te gaan verkondigen. Ongeveer rond het jaar tien werd hij geboren als "Saulus" en zijn joodse familie verkreeg met hem de Romeinse burgerrechten. Later kreeg hij machtiging om met gewapende troepen in heel Syrie alle christenen die hij maar kon vinden op te sporen en ter dood te brengen. Ontelbaren liet hij de marteldood sterven. Op zekere dag echter werd hij, gezeten op zijn paard tijdens een zoveelste drijfjacht op voortvluchtigen, verblind door een fel licht aan de hemel dat hem ten val bracht. Het licht werd begeleid door een donderende stem die door hem werd opgevat als God's stem en vroeg: "Saulus,waarom vervolgt gij Mij?" Sedertdien werd de fanatiekste vervolger en moordenaar van de christenen hun felste verdediger en vaarde hij de wereld rond om hun geloof te gaan verkondigen. Ook in Rome,hoofdzetel van de Romeinse keizers die afgunstig waren op het charisma van Jezus die zij ervoeren als ondraaglijke concurrentie voor hun zelfverklaarde goddelijkheid,trad hij op. Het koste hem zijn leven want hij werd er onthoofd. Maar zijn boodschap bleef de bevolking in die mate bij dat het christendom er zoveel aan invloed won, dat het daar het snelst groeide,in het hol van de leeuw dus. Zijn openbare optreden daarginds zou de voorbode zijn geweest van het Vatikaan,de permanente vestiging op aarde van God's plaatsbekleder, precies in het centrum van het Romeinse Keizerrijk dat juist de ondergang van dat in hun ogen "ketterse" geloof had bevolen... En zo gebeurde het dat een grote massamoordenaar Heilig werd verklaard... De tweede grote zondaar die ik op het oog heb is de Heilige Augustinus, dé kerkvader bij uitstek. Alvorens hij Heilig werd verklaard had hij een onecht kind en was hij verloofd met en minderjarig meisje (dus pedofiel!) Dat kan men nalezen in het omvangrijke naslagwerk "DE HEILIGEN",door Stijn van der Linden (1176 pagina's dik) en uitgegeven bij Contact anno 2002. De les die men hier uit kan trekken is dat het niet ondenkbeeldig is dat Hitler dus ooit wordt voorgedragen voor dergelijke procedure,als er maar jaren (ik denk eeuwen) genoeg over zijn gegaan. Onderaan mijn begintekst vermeldde ik al dat de huidige Paus een joegoslavische geestelijke die titel verleende terwijl hij openlijk collaboreerde met het Hitler-regime, dus... De briljante Italiaanse essayist Mario Praz heeft ooit geschreven: "Ooit moesten zondaars lang en bitter voor hun zonden boeten voordat ze heilig werden; tegenwoordig,in de eeuw van de snelheid,versnelt ook dit proces zich en hoeven zondaars slechts op de godsdienstige betekenis van hun zonden te wijzen om heilig verklaard te worden." (blz.70 van de Ned. vertaling van "De mythe van romantisch Spanje" (Amsterdam 1992). Beste Lincoln,u komt weldra aan de beurt voor de beantwoording uwer vragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Vreemdeling
|
![]() Wat je beweert Wolfgang Meister is inderdaad waar en het is dan ook heel aannemelijk de optie voor ogen te houden dat vroeg of laat Hitler nog een veel aanbeden Heilige kan worden. Of je nu eenmaal iemand als goed of kwaad bestempelt is subjectief en hangt alleen maar af vanuit welk perspectief je een zaak bekijkt. Hoe mensen nu tegenover iets aan kijken kan bv. over een bepaalde tijdsperiode volledig anders bekeken worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() [quote=lincoln]Beste wolfgang !!
nog een vraagje !(vragen) Waarom heeft hitler alleen de joden uitgeroeid terwijl de arabieren ook van dezelfde ras zijn ? Integendeel nam hitler zelfs een pact met de palestijnse moufti van jerusalem "amin elhussaini" !! *(door een franse proffesor ):men beweert dat de holocaust waaraan 6 miljoen joden de dood vonden een overdrijvende getal is een dat er andere nationaliteiten (niet joden ) ook bij waren , een dat het getal 6 miljoen "bullshit" is !! zelfs meer dan dat ; de zionisten in engeland hadden een soort samenwerking gesloten met de nazi's , door de nazi's te steunen financieel een informatie !! ook het plan om een isaelische staat op te richten waren één van de belangrijkste doelstellingen van beide partijen ,m.a.w dankzij hitler bestaat nu de israelische staat !!! Beste Lincoln, Ik waardeer het ten zeerste dat u belangstelling hebt in mijn visies,uw vragen getuigen van een oprechte interesse en dat siert u want vele mensen vinden dergelijk onderwerp zo gewaagd dat ze het liever in de doofpot blijven stoppen om toch maar tot "de massa" te blijven behoren en niet te worden uitgestoten door de maatschappij,zoals eens Galileo overkwam,omdat hij gedurfde stellingen durfde naar voren brengen... Inmiddels vind ik dat mijn gedoodverfde kritikasters het hier zwaar laten afweten en zwijgen als vermoord alsof ze zich al hebben neergelegd bij de dertig stellingen uit mijn begintekst. Ik stel voor dat mensen die er nog aan twijfelen dat Hitler en Vatikaan uit hetzelfde vaatje tapten deze discussie maar eens moeten uitprinten en opsturen naar Rome,met de vraag om opheldering. Wees gerust,alles mag gewoon in het Nederlands: dat word allemaal netjes vertaald ginds voor Zijne Heiligheid. Hopelijk ontvangt iemand antwoord en kan dit worden gepost in dit debat. Waarom Hitler enkel de joden vermoordde? (en niet de arabieren?) Dat ligt toch voor de hand? Hitler was er zozeer van overtuigd dat hij de dood van Jezus moest komen wreken (voor wiens dood de joden altijd verantwoorde- lijk werden gesteld) dat hij enkel de afstammelingen aanpakte van de stam die hem ooit tot het Kruis veroordeelden op de vraag van Pilatus wie zij het liefst zagen sterven: "Barabbas,de bekende moordenaar, of Jezus,die enkel zei dat hij de Zoon van God was." In dat kader had Hitler er dus geen behoefte aan de arabieren te vermoorden,vermits zij in hun Koran zowel Mohammed (uiteraard) als Diens voorganger Jezus erkennen als Profeet. Officieel zal God zich driemaal manifesteren op Aarde,volgens Bijbel en Koran: Een eerste keer als Jezus (als prediker van naastenliefde),een té zachtzinnige manier blijkbaar want zij werd door de mensen afgestraft met Diens Kruisging; een tweede keer als Mohammed (als moedige strijder voor het Geloof én tégen de atheisten) en een laatste keer (als Vernietiger van het zondige mensdom,met de alles-vernietigende Apocalyps die staat voorspeld in de Bijbel,enkel de échte gelovigen zullen van die slachtpartij worden gered en in de hemel worden opgenomen. Hitler nu wil posthuum (door de bevindingen die we nu,zovele jaren na zijn dood,vaststellen, omdat eindelijk de tijd daarvoor rijp is) de mensheid laten geloven dat hij ook deel uitmaakte van die rij manifestaties van God op aarde (als VERGELDER),waarmee hij dan een plaats denkt in te nemen tussen Mohammed (de STRIJDER) en God's Apocalyps (de VERNIETIGER). Zeg nu zelf: toen God zag dat de eerste mensen zich niet voorbeeldig gedroegen zoals Hij gehoopt had,stuurde hij hen de ZONDVLOED (die �*lle mensen op aarde vermoordde,behalve Noah en zijn vrouw),toen Hij twee ontuchtige steden ontdekte (Sodom en Gomorrah) liet hij ze totaal van de kaart verdwijnen met alle inwoners... maar als Zijn eigen Zoon aan het Kruis wordt genageld,zou hij WERKELOOS TOEZIEN EN DAT NIET WREKEN? Dat tart alle logica en zou het hele Bijbelverhaal ongeloofwaardig maken! De ALMACHTIGE GOD die zijn eigen schepselen toestond dat ze ZIJN EIGEN ZOON VERMOORDDEN? Herlees mijn dertig stellingen in de begintekst en u zal ontdekken,beste Lincoln en andere aandachtige lezers,dat in de Bijbel zelf staat VOORSPELD,Nostradamus waardig, dat de joden hiervoor indien niet direkt,dan wel later daarvoor zouden worden gestraft. En wie geloven het hardst in wat in de Bijbel staat denkt u? Natuurlijk! Degenen die in het Vatikaan wonen. D�*t wist Hitler toen hij zijn plan uitwerkte om de joden te vermoorden en hij dacht werkelijk dat deze "daad" op de goedkeuring zou kunnen rekenen van degenen die verwachten dat wat in de bijbel voorspeld staat ook echt moest uitkomen, WILDE GOD EN DEGENEN DIE HET FANATIEKST IN HEM GELOOFDEN GEEN GEZICHTSVERLIES LIJDEN. Doorheen mijn leven heb ik al talloze mensen op tv horen verklaren dat zij sedert Auschwitz niet meer in God geloven,want moest er echt een God bestaan,dan zou Hij zoiets gruwelijks toch niet toestaan. Ik ben echter van mening dat er ook veel mensen tussen ons rondlopen (deze die ik hierboven bedoel) wiens geloof in God sedert deze tragedie juist is TOEGENOMEN en zelf ONWANKELBAAR is geworden omdat ze voldoet aan hun verwachtingen dat God de dood van Zijn Zoon niet kon laten gebeuren zonder wraakneming. Hitler zei zelf over de Islam: "De mohammedaanse religie zou voor ons veel geschikter zijn dan nu net precies het Christendom met zijn slappe verdraagzaamheid." (Speer: "Herinneringen",pag 118 (deel I ned.vert. Baarn,1970) Om tegemoet te komen aan uw tweede vraag: Of ik geloof dat het cijfer van 6 miljoen vermoorde joden overdreven is? U doelt daarmee waarschijnlijk op de uitspraken van de franse "onderzoeker" Robert Faurisson? Beste Lincoln, wees eens redelijk: er bestaat een wet die bepaalt dat ontkenning of minimaliseren van de holocaust strafbaar is;bijgevolg MOETEN wij geloven dat het er zes miljoen zijn geweest,het kan niet anders!!! Als u geloof hecht aan mijn dertig stellingen dan doet het ook niet terzake hoeveel het er precies waren,als u begrijpt wat ik bedoel. Als Hitler werkelijk meende het strafwerktuig van God te zijn geweest,dan lijkt me dat enorm hoge cijfer van 6 miljoen realistisch voor iemand met bovennatuurlijke energieen,die hij meende van god te ontvangen zonder dat iemand hem tijdig kon tegen- houden,en al zeker het Vatikaan niet,dat tussen twee vuren zat: de publieke opinie en de voltrekking van wat volgens hen een profetie was. Als ze er werkelijk rekening mee houden dat over driehonderd jaar Hitler heilig KAN worden verklaard door dergelijke nieuwe inzichten,dan kunnen ze hem nu moeilijk afschrijven met hem officieel als "buiten de kerk staande" te plaatsen,zoals ze wel met Stalin hebben gedaan. Over die zes miljoen kan ik u enkel het volgende zeggen: stel ik was een rijke jood (zoals de meesten) en woon in 1940 in Berlijn en sta als jood geregistreerd. Ik hoor zopas dat mijn familie aan de andere kant van het land is opgepakt en op een trein is gezet met onbekende bestemming. Wat zou ik doen? Al mijn goud en diamanten in een koffer doen,een vals paspoort kopen (corruptie is van alle tijden hoor!),en onder een valse (niet-joodse,arische of engelse) naam naar Amerika vertrekken als toerist om nooit meer terug te keren (ze ontvangen me daar met open armen omwille mijn fortuin) en daar een nieuw bestaan op te bouwen. Stel dat miljoenen andere joden op hetzelfde idee zouden zijn gekomen en,eens onder een nieuwe naam een nieuw leven te zijn begonnen,nadien nooit meer hun joodse naam of roots prijsgeven (in de wetenschap "antisemitisme is van alle tijden",voor hetzelfde geld kunnen morgen alle problemen zich hier herhalen anders)... Moesten miljoenen joden dat gedaan hebben,dan zouden die achteraf ook van de aardbodem zijn verdwenen,begrijp je?... Maar dat is slechts een verzinsel van mij,begrijp me goed,ik heb geen boodschap aan dergelijke mogelijkheid, die er geen is,want wat mij betreft zijn er echt wel zes miljoen omgekomen door toedoen van Hitler. (Wist je trouwens dat met 11 september en de instorting van de Twin Towers volgens hardnekkige geruchten enkele zaken- mensen van de gelegenheid hebben geprofiteerd om zichzelf als slachtoffer van die ramp voor te doen (en dus van de aardbodem verdwenen zijn,samen met de torens vergaan tot stof) terwijl ze in werkelijkheid een nieuw luxe- leventje hebben opgebouwd onder een schuilnaam,op de vlucht voor schuldeisers of hun eigen gezinsleven,ergens in een bananenrepubliek,waar met grof geld alles kan?) Om te antwoorden op uw derde vraag: of de nazi's en de zionisten onder één hoedje hebben gespeeld? Dat kan goed mogelijk zijn geweest,maar indien ja dan was dat alleen maar schijn (zoals die geciteerde encycliek van Paus Pius ook alleen maar schijn was en het Duivelspact van Hitler met de russen: hij was enkel uit op hun vernietiging en dat pact was er alleen om de vijand zand in de ogen te strooien en tijd te winnen bij de voorbereiding van operatie "Lebensraum" naar het oosten toe... De nazi's zouden ook plannen hebben gehad om de joden,inplaats van te vergassen, te deporteren naar Madagascar,dat noemde dan toepasselijk het "Madagascar-plan" Volgens mij kan dat echter een morbide woordspeling zijn geweest,een soort codenaam in het engels "MAD-GASCAR-PLAN" ofte "HET GEKKE-GASWAGEN-PLAN" (in vertaling). U weet toch dat de joden ook vergast werden door ze in hermetsich afgesloten laadbakken van camions te stouwen,waarvan de uitlaat naar binnen voerde? De joden dachten dat ze vervoerd werden naar een werkkamp,maar toen ze daar aankwamen werden hun vergaste lichamen gewoon in een massagraf gekiept... En tot slot:om in te gaan op uw toegevoegde vraag: of de staat Israel tot stand is gekomen door toedoen van Hitler? Herlees mijn dertig stellingen: het antwoord staat daar ergens tussen. In de hoop u naar wens te hebben geinformeerd verklaar ik mij beschikbaar voor de beantwoording van bijkomende vragen,ook van andere lezers. Laatst gewijzigd door Wolfgang Meister : 12 augustus 2004 om 03:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dank u , heel graag gedaan voor de antwoorden , als er nog zijn dan zult u op de hoogte zijn !!!
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Ik raad iedereen aan om een eens bezoekje af te leggen aan de website van
de Paus zelf, als men daar in de cataloog van de Vaticaanse bibliotheek bladert ontdekt men dat de Paus een eigen exemplaar van Hitlers' "Mein Kampf" in de kast heeft staan,benevens verschillende bundelingen van zijn toespraken. Wat ik gisteren op het Internet heb ontdekt tart elke verbeelding: Sommige onderzoekers beweren te weten (al kan ik dat niet bevestigen omdat het volgens mij niet zwart op wit te bewijzen valt) dat Karol Woytila in de vroege jaren '40,voordat hij geestelijke werd, (dwang)arbeid verricht heeft voor de Duitsers in de fabriek van IG FARBEN in Polen die het gifgas ZYKLON B maakte om de joden mee te vergassen!!!! (ga naar Google en typ de zoekbewerking in: IG Farben+John-Paul II (met voorkeurinstelling Engels en Nederlands) ): dan krijgt u een hele reeks van pages die dat beweren. Lang geleden had ik al de biografie van Zijne Heiligheid gelezen en daaruit wist ik al dat hij inderdaad in die jaren (verplicht) tewerk werd gesteld door de nazi's in Polen,al beweert men in die biografie dat het om een steengroeve ging. Moest die steengroeve werkelijk verhullen dat het in feite om IG Farben ging,dan is dat een wonderbaarlijk bewijs voor mijn dertig stellingen uit mijn begintekst, want dan betekent dat dat de Paus,als Plaatsbekleder van Christus op Aarde,mee instond voor de fabricatie van het gifgas waarmee de volgens sommigen zogenaamde moordenaars van Christus, (bijna) werden uitgeroeid!!!!!!!!!!!!!!!!! Laatst gewijzigd door Wolfgang Meister : 12 augustus 2004 om 16:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Ik kom nog eens terug op jouw betwisting van de tussenstand in de verkiezing
van Time Magazine "Persoon van de eeuw". Ik beweerde dat Hitler en Jezus toen een nek-aan-nek race voerden,hetgeen jij tegensprak. Ben nu in mijn archieven gedoken en heb een orgineel krantenartikel opgediept van Het Laatste Nieuws van dinsdag 28 december 1999 pagina 8,met als titel "Einstein,Time-man van de eeuw" (waarop mijn uitspraak was gebaseerd) waarin de journalist schrijft: "Bij de eerste tussenstand bleken zowaar Hitler en Jezus Christus de lijst aan te voeren.(...). Je verweet me nadien mijn bronnen niet goed te bestuderen; maar dat was toch juist de taak van die journalist,of niet soms?... Bij nader inzien blijk ik toch gelijk te hebben,ofwel deed die reporter zijn werk niet goed. Laatst gewijzigd door Wolfgang Meister : 12 augustus 2004 om 23:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Partijlid
|
![]() Wolfgang Meister,
Wat was volgens u hitler's houding tegenover de islam en, is hij ooit in het midden oosten geweest? Heeft hij persoonlijk contacten gehad met islam en islamleiders? Vond hij moslims beter dan joden? Paste de islam WEL in zijn wereldvisie? Ik ben ook zeer curieus over alles wat met figuren als hitler te maken heeft. Gezien u expertise ter zake weet u misschien met zekerheid te zeggen hoe het juist zit met de link tussen de nazi's en Mufti al Huseini van jerusalem. Heeft die mufti echt een deel van de oorlog in berlijn doorgebracht en zo ja, ... bij hitler? ![]()