![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Gay parades... een goede image-building voor Holebi's? | |||
Neen. Het schept een verkeerd beeld van Homoseksualiteit, en is dus ronduit slecht. |
![]() ![]() ![]() |
34 | 58,62% |
Ja. De progressieve aard ervan zorgt voor méér aanvaarding van Homoseksualiteit. |
![]() ![]() ![]() |
15 | 25,86% |
Geen mening... en steek deze poll waar de zon niet schij_t |
![]() ![]() ![]() |
9 | 15,52% |
Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Foto's kunnen selectief gekozen worden.
Men kan ook van de city-parade, onlangs te gent, 2 soorten foto's getrokken hebben. Ofwel van de (meeste) omstaanders, ofwel van de (meeste) mensen die op de wagens dansen. Van de eerste soort krijg je foto's van geklede mensen (ondanks de uitzonderingen), van de 2de krijg je foto's waardoor je denkt dat je in een discotheek zit. Je moet niet komen klagen dat de media vooral de tweede soort foto's zal tonen met de gay-parades. En dat het volk dan ook vooral deze foto's voorgeschoteld krijgt. Ook is het slechts een minderheid, de boodschap wordt wel degelijk overgebracht. Hiermee stigmatiseren ze al de rest van de holebi-gemeenschap. Je kan niet rondlopen gekleed in enkel een ooglapje, en hopen dat je serieus genomen wordt, ook al is je boodschap dat wel.
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() En 2 heel domme voorbeelden: - als op televisie een collage op tv komt van het publiek van de ronde van frankrijk geven ze ook de "freaks", de mensen verkleed in duivels, etc. - Ik heb nog niemand voetbal slecht horen noemen, gewoon omdat er hooligans zijn ... en daarbij: - drugsgebruik (niet soft ...) ligt in city parade VEEL hoger - overlast voor bevolking is in city parade VEEL hoger
Laatst gewijzigd door Eternity : 7 augustus 2004 om 16:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Essentie van de parades is dat ze een uiting zijn van de 'roedelvorming' door de holebi's.
Zij zoeken bescherming bij mekaar, gaan zich dan als aparte groep manifesteren en afzetten tegen de rest van de maatschappij. Zij weven een beschermend web om zich heen en gaan eisen stellen. Eisen die hun gemeenschapje moet beschermen tegen invloeden van buitenaf en tot de bestendiging van hun roedel moeten bijdragen. Het merkwaardige is dat zij dus voor zichzelf de bescherming opeisen, die zij de maatschappij weigeren als het over de allochtone bedreiging gaat. Een bewijs temeer van de enge gedachtenkring waarin deze lieden zich bewegen en de armoede van hun intellectuele mogelijkheden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jij postte foto's van San Francisco ~ dat is zo'n beetje het karnaval in Aalst illustreren met foto's van Rio De Janeiro ~ dat in combinatie met jouw heel subjectieve en ook suggestieve tekst is oneerlijke manipulatie van de feiten. Goe bezig Raven, dat maakte jouw post écht wel heel geloofwaardig. ![]()
![]() |
![]() |
#25 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Roedelvorming hee, tja, noem het zoals je wil, het is eigen aan de mens om gelijkgestemden op te zoeken. Als je iets wil bereiken via een manifestatie dan kan je inderdaad best zoveel mogelijk eisers & 'sympathisanten' mobiliseren. Dus de witte woede is ook een roedelvorming? De Witte Mars eveneens? Mij goed hoor, als jij dat zo ziet ![]() Verder, als een groep mensen om gelijke rechten vraagt zetten die zich niet bepaald AF tegen de maatschappij hee? die willen net graag ten volle meetellen en deelnemen aan die maatschappij, zie jij je eigen tegenspraak? Citaat:
Citaat:
![]() Dorus slaat de bal weer eens compleet mis ![]()
[size=1] ![]() [/size] Laatst gewijzigd door oriana : 7 augustus 2004 om 16:59. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat de holebi's beseffen dat die Gay Pride even bevorderlijk zijn voor hun zaak als de agressie tov vreemdelingen van bepaalde Vlaams Blokkers dat zijn voor de Vlaamse zaak. En dat men eindelijk eens afstand doet van die extremen in plaats van er nog fier op te zijn ook. Capisce, Raf? Maar wat baten kaars en bril...
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De holebi's beseffen dat zelf wel, maar zijn uiteraard toleranter, ook omdat de holebi's weten dat dat extreme een minderheid is op de parade en ook omdat zij weten dat dit uitspattingen zijn die allerminst representatief zijn voor de ganse holebi-gemeenschap. Moest de media dat nu ook eens doen en een correcte weergave geven van de feiten dan zou deze discussie niet eens begonnen zijn. Afstand doen van die extremen ~ waarom? Ze zijn wat ze zijn, nl. extremen en daarom niet representatief. Raf is niet extreem fier op deze excessen denk ik, dat heb ik toch niet uit zijn posts kunnen opmaken maar dat hij de gay-parade blijft verdedigen vind ik normaal. Dat zal ik ook blijven doen, ook al zul je er mij nooit tegenkomen met een paarse pruik op en blauwe veren in mijn achterste. Maar ja, als ik dat als vrouw zou doen zou dat trouwens toch niet zoveel ophef maken waarschijnlijk ![]()
[size=1] ![]() [/size] Laatst gewijzigd door oriana : 7 augustus 2004 om 18:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Er wordt wél op gesproken, ik herinner me nog lezersbrieven in Humo vorig jaar. En verder is dat elk jaar weer de grote ergernis van vele holebi's als ze die uiterst selectieve beelden zien die ze op het nieuws weeral tonen. De vraag is of er goed aan gedaan zou worden om daarover publiekelijk te klagen. Dan worden diezelfde beelden NOGMAALS verschillende keren uitgezonden om aan te tonen waarover men klaagt. Dan krijg je het tegenovergestelde effect. Dus laten we het maar stilletjes overwaaien.
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Of geeft u anders eens een voorbeeld...
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zwijgen is toestemmen zeg jij, ik ben het daar niet mee eens, je kan ook de slimste proberen te zijn en het laten overwaaien zonder nog meer negatieve aandacht te trekken. Het is ook een moeilijke materie. Ik wil evenmin afstand doen van travestieten en transexuelen, ik wil leven en laten leven en niet publiekelijk hen beledigen met een verkondiging van, ik ben niet zoals 'zij' en ik wil niet geassocieerd worden met 'hen' dus die beelden zijn een belediging voor 'ons' holebi's. Dat zou ik manifest fout vinden van mezelf dus denk ik dat er evengoed beroep mag gedaan worden op het gezonde verstand van de "hetero's". Er zijn toch mensen zat (neem Nynorsk bv, hetero-vrouw die als eerste hier de correcte foto's postte) die beseffen dat de beelden enkel de excessen tonen. Er mag ook meer verantwoordelijkheid en minder sensatiezucht van de 'objectieve nieuwsdienst' verwacht worden. En dan heb je nog altijd een zeker percentage mensen (dat zal wel afnemen met de jaren) die zich altijd zullen storen en holebi's pervers vinden, ongeacht welke beelden ze tonen.
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Het beste voorbeeld is de beginpost van Raven ~ zijn woordkeuze, de foto's van San Francisco om de Belgische gay-pride te illustreren.
Je kan toch niet anders dan 'afkeurend' antwoorden op zijn poll? Als je niet beter weet? Het is een hele subjectieve post die enkel bedoeld is om holebi's in diskrediet te brengen (zogezegd onder het mom van 'het schaden van de holebi-zaak te voorkomen ![]() Jij was er ook eerst ingetuind, niet? ![]() Gelukkig ben jij wél iemand die verder wil zien dan zijn neus lang is en ben jij redelijk genoeg om je mening bij te sturen zodra je de correcte info kreeg.
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Die Love Parade toestanden vind ik ook maar niets, had ik anders gezegd? Iedereen amuseert zich echter op de manier dat hij wil, ook als is dat extreem decadent of pompt die zich vol drugs zodat ze al kotsend in de fontein liggen. Maar als je een emanciperende kracht wil hebben en daarbij voor een nobel doel opkomt als de gelijke rechten voor homo's, kan dat wel eens een negatieve reclame zijn. Daar heb ik nog geen enkele parade lover over horen spreken. Maar sommigen hier hebben hun selectieve blindheid al meermaals bewezen ![]()
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er wordt enkel gereageerd tegen de oneerlijke kritiek, zoals het over één kam scheren van alle holebi's en hen opzettelijk afschilderen van een collectief extremisme, een pervers, naaktlopend zootje ongeregeld. Zoals je zelf al aanhaalt zijn er ook extremen bij de 'hetero'-parades. Zijn die excessen dan representatief voor de gehele jeugd? Zijn dat nu allemaal pillen slikkende, lazarus zuipende, onverantwoorde jongelingen? Neen, iedereen kan dat relativeren zonder dat er verwacht wordt van alle vrijwilligers onder de jeugd, de young responsible drivers, de scouts en rode kruismilitanten (om er een paar te noemen) dat zij zich gaan distantiëren van deze toestanden, klachten gaan indienen tegen éénzijdige imago-building van de 'jeugd van tegenwoordig' enz. Waarom verwacht je dat dan van ons? Eerst wordt er op een oneerlijke manier éénzijdig verslag gemaakt en dan moeten de holebi's zich gaan verdedigen? Vindt jij dat eigenljk correct?
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Niet verwonderlijk. Beeld u maar eens in dat je een spreektijd krijgt waarin je probeert duidelijk te maken hoe je vindt dat holebi's onderdrukt worden in de huidige samenleving, als opeens enkele homo's met paarse pruiken zitten te trekken aan hun tepelringen, voorbij swingend op "Staying Alive" met die rode veer in hun reet, Wat in hemelsnaam denk jij dat het nieuws gaat halen? "Alstenblieft mensen", om iemand zijn nick hier even te lenen. Laten we wat realisme aan de dag leggen. Zoeits kan onmogelijk goed zijn om homoseksualiteit aanvaardbaar te maken. (het slaagt er echter wel goed in homoseksualiteit voor te stellen als pervers en decadent)
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zeg jij nu zelf niet dat de MEDIA de verkeerde beelden weergeeft? Extremen vind je altijd, je hoeft daar normaal gezien niet eens zo ver naar te zoeken maar dat heb JIJ wel gedaan. Je gaat notabene foto's van SAN FRANCISCO opzoeken en copiëren terwijl je, als je eenvoudig belgian gay pride had ingetikt in google je deze links onmiddellijk kreeg. Dus ondanks je post nu, twijfel ik aan jouw "homo-aanvaardbaar" motieven, je woordkeuze in je openingspost is ook veelzeggend genoeg, jij wil persé holebi's als pervers en decadent afschilderen, daar lijkt het veel eerder op.
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Correctie: U mag daar 1 keer boos om zijn. Want iedereen kan wel eens een fout begaan. Maar als de volgende editie weer met dezelfde extremen verloopt, en we weer beelden te zien krijgen van een stelletje losgelaten op elkaars achterwerk geilende mannen, dan ligt het heus niet meer aan de media dat we zulks 18+ straattheater mogen aanschouwen. Als het dan toch zo'n infinitesemaal klein aandeel is van de gay-parade-deelnemers, zoals men hier beweerd, dan kan het zeker niet moeilijk zijn om tegen hen zeggen: "Neen, jullie stigmatiseren ons!". Vergeef het mij dus als ik toch een korrel zout neem met de beweringen dat ze effectief slechts een bijzonder kleine groep zijn in die gay-parade.
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Het is niet vreemd hoe deze beeldvorming tot stand is gekomen. Holebi's die op jonge leeftijd ondervinden dat ze een voorkeur hebben voor iemand van het eigen geslacht zullen zich, in de maatschappij van vandaag, willen richten naar mensen in zijn of haar omgeving die ook een andere sexuele voorkeur hebben. Dat groepjesvormen is meer dan logisch en volledig onschuldig. Ik kom gelukkig uit een milieu waar homosexualiteit totaal geaccepteerd was en dus heb ik in mijn tienerjaren naar hartelust mogen experimenteren. Ik had geen COC (hoe noem je dat hier?!) nodig om erachter te komen dat ik net als zoveeeeeeeeeeeeelen op deze wereld zowel voor mannen als voor vrouwen kan vallen. Maar niet voor iedereen is dit zo vanzelfsprekend. De meesten komen uit een milieu waar het wellicht niet 'verboden' wordt, maar waar het zeker als raar wordt beschouwd. Een subgroepje vormne om je geaccepteerd te voelen is een heel logisch gevolg en volledig onschuldig. Hier gaat het vaak mis: holebi's voegen zich bij mensen waar ze zich op hun gemak voelen, vromen daarmee voor de hetero's een subgroep terwijl de meesten naar mijn idee niets anders willen als gewoon een homo zijn in een gewone doorzonwoning. Maar het een houdt het ander in stand. Natuurlijk zijn er op dit hele verhaal uitzonderingen, extremen, mensen die graag met veren in hun kont lopen omdat ze het leuk vinden zich anders neer te zetten dan de modale Bleg of Nederlander, maar voor het grootste gedeelte is dat dikke vette onzin. Ik ken echt vele homosexuelen, bisexuelen en van hen allen weet ik dat het tot op de dag vandaag niet eenvoudig is in de samenleving te staan, hand in hand met je partner en raar aangekeken te worden in de supermarkt als je zegt: 'schat, wil je wit of bruin?' Geef toe, de winkel zal even opkijken, zich een mening vormen en zelf ook een halfkje wit in de wagen deponeren alvorens de weg te vervolgen. Dat maakt het lastig om gewoon je vriendin een kus te geven in een gewoon cafe, dat maakt het lastig om samen een hotelkamer te boeken, of op je werk uit te leggen dat je geen vriendin maar een vriend hebt. Echt waar, zo maatschappelijk geaccepteerd is dit niet. Laat deze mensen in godsnaam een dag in het jaar zichzelf even moegn profileren opde manier zoals ze dat willen: of dat nu is met een spandoek, met een paarse veer of met een tongzoen aan je vriend: het zijn de hetero's die dat provocerend vinden en vraag je dan eens af in hoeverre je dan werkelijk vindt dat homosexualiteit volledig geaccepteerd is in deze samenleving. |
|
![]() |
![]() |