Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2013, 22:28   #21
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Kama moet hem niet moeien, en persoonlijk vind ik zijn werk op het onozele en boertige af.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Reacties als wat ik hier quote, geven aan hoe totalitair de Vlaams-nationalistische politieke beweging ingesteld is.
Ze proberen door te dringen op alle vlakken van de maatschappij. Alles moet Vlaams-nationalistisch zijn. Tot in de kunst toe. Een kunstenaar die kritiek geeft, is geen kunstenaar. Een muzikant die kritiek geeft, is geen muzikant. Vrije meningsuiting zal in de Vlaams-nationalistische samenleving bestaan, maar enkel om na te gaan wie benadeeld moet worden, over wie negatief gecommuniceerd moet worden.
Is Mr Orange een vrij burger? Zo ja, heeft hij het recht op vrije meningsuiting, zelfs als deze eventueel stompzinnig is. U kunt daarop ook reageren. Heeft Kamagurka ook dit recht? Me dunkt eveneens. Heeft een opdrachtgever, in casu het Vlaamse Parlement, het recht te eisen dat aan de opdracht voldaan wordt en het geleverde af te keuren of bij te sturen als hieraan niet voldaan wordt? Dat lijkt me eveneens vanzelfsprekend. Ik zie daar allemaal geen problemen.

En uiteraard zullen de opdrachten, die vanuit de overheid verstrekt worden in de toekomst zoals trouwens vandaag ook, enigzins beïnvloed worden door de samenstelling van de democratisch verkozen organen van deze overheid. Wat is daar verkeerd aan? Dat is toch al altijd gebeurd.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2013, 22:35   #22
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Is Mr Orange een vrij burger? Zo ja, heeft hij het recht op vrije meningsuiting, zelfs als deze eventueel stompzinnig is. U kunt daarop ook reageren. Heeft Kamagurka ook dit recht? Me dunkt eveneens. Heeft een opdrachtgever, in casu het Vlaamse Parlement, het recht te eisen dat aan de opdracht voldaan wordt en het geleverde af te keuren of bij te sturen als hieraan niet voldaan wordt? Dat lijkt me eveneens vanzelfsprekend. Ik zie daar allemaal geen problemen.
Hij heeft het recht om dat te zeggen. Meer nog, ik vind het goed dat hij dat kan zeggen, zodat duidelijk is welke totalitaire trekjes de voorhoede van het Vlaams-nationalisme heeft. Hopelijk ben ik niet de enige die totalitarisme afwijst.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
En uiteraard zullen de opdrachten, die vanuit de overheid verstrekt worden in de toekomst zoals trouwens vandaag ook, enigzins beïnvloed worden door de samenstelling van de democratisch verkozen organen van deze overheid. Wat is daar verkeerd aan? Dat is toch al altijd gebeurd.
Totalitarisme gaat veel verder dan de huidige opdrachten van de overheid... Het gaat ook over een ideologie die in het volk ingebakken wordt die geen kritiek op die ideologie tolereert.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2013, 23:02   #23
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hij heeft het recht om dat te zeggen. Meer nog, ik vind het goed dat hij dat kan zeggen, zodat duidelijk is welke totalitaire trekjes de voorhoede van het Vlaams-nationalisme heeft. Hopelijk ben ik niet de enige die totalitarisme afwijst.
Bedoelt u dat Mr Orange met zijn opmerking over de 'kunst' van Kamagurka iets zei in de aard van 'Rood of geen brood!'?

Citaat:
Totalitarisme gaat veel verder dan de huidige opdrachten van de overheid... Het gaat ook over een ideologie die in het volk ingebakken wordt die geen kritiek op die ideologie tolereert.
Vanzelfsprekend gaat totalitarisme veel verder dan de huidige toestand. Het ziet er ook niet naar uit, dat dit door de zich wijzigende politieke situatie in Vlaanderen gaat veranderen. Totalitaire ideologiën kan men niet in een volk inbakken. Dat is nog nergens gelukt. Zolang vrijheid van meningsuiting bestaat is dat onmogelijk.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2013, 23:06   #24
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Reacties als wat ik hier quote, geven aan hoe totalitair de Vlaams-nationalistische politieke beweging ingesteld is.

Ze proberen door te dringen op alle vlakken van de maatschappij. Alles moet Vlaams-nationalistisch zijn. Tot in de kunst toe. Een kunstenaar die kritiek geeft, is geen kunstenaar. Een muzikant die kritiek geeft, is geen muzikant. Vrije meningsuiting zal in de Vlaams-nationalistische samenleving bestaan, maar enkel om na te gaan wie benadeeld moet worden, over wie negatief gecommuniceerd moet worden.
Dus...

Een zeer eenvoudige vraag, met schrik om ergens een pointe gemist te hebben: waarom kon de zin niet gewoon vertaald worden, zoals bij Guust Flater, Asterix of De Kat?
Oud 17 mei 2013, 23:11   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een kunstenaar mag kritiek geven, een kunstwerk echter is kunst en geen politieke propaganda.

Laat de Calimero act maar achterwege.
Oud 17 mei 2013, 23:16   #26
hollande
Banneling

Standaard

weer een goeie 150.000 stemmen minder voor de nvaerks doe zo verder mierenneukers en volgend jaar lonkt de kiesdrempel.
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be