Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2013, 19:03   #21
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
@ Frankenstein

3 - het was mij nog niet zo opgevallen omdat ik geen tv kijk en ik maar af en toe internet toegang heb. Nu ben ik weer een dag in het hertenland en kan ik mijn schade inhalen.
Het Syrische leger + Hezbollahis momenteel met een fors offensief bezig in Qusair en herovert het op de rebellen. Iig, absoluut geen kattepis wat nu gaande is.

Zojuist naar de sites gekeken van:

BBC - doet verslag
CNN - doet geen verslag, laat staan over Syrie
Foxnews - doet geen verslag, laat staan over Syrie

BTW, ben benieuwd wat de instructies nu gaan zijn voor onze vaste forumtrol met zijn one-liners en smileys.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 19 mei 2013 om 19:05.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2013, 19:36   #22
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Ik zou eens willen weten uit welke landslieden die zgn "oppositie" (ik lees liever vijanden) van Syrië bestaat.
Als daar zoveel miljarden dollars worden uitgegeven aan bewapening van zeg maar rustig jihadistische huurlingen en er een religieus geschil wordt uitgevochten: dat van de Sunna en Shia - dan heeft dit niet direct het doel Assad te bestrijden maar dient het de agenda van de VS en angehörigen - S-A, Q8 en dergelijke.

Naar wat ik aan de oppervlakte begrepen heb gaat het beeld zich iets verschuiven ten faveure van het Syrische leger. Inmiddels is het duidelijk dat het hele noorden van Afrika in de ban van het salafisme is en dat blijkt ondermeer uit de stelsematige opstanden (standjes) van groepen Jihadisten.

Maar wat vecht daar nu precies in Syrië. Die paar hondedrollen uit B en NL tel ik niet mee. Dat is voer voor de wilde honden aldaar.
Oud 19 mei 2013, 19:42   #23
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Van schade inhalen gesproken :

Times of Israel - Syria training advanced missiles on Tel Aviv — report Damascus has put Tishreen rockets on standby to retaliate if Israeli planes hit again, Sunday Times claims
19 mei 2013

Syria - Tishreen missile - M-600

Damascus has put a number of advanced weapons on standby to strike Israel, should Jerusalem hit targets inside Syria again, the UK’s Sunday Times reported.

According to the report, satellite images show Syria has readied its stock of Tishreen missiles for use against Tel Aviv.

...

Earlier this month, the al-Watan newspaper reported that the Syrian regime had established a bank of Israeli sites to be attacked in retaliation for another airstrike.

The Tishreen, also known as the M-600, is the Syrian version of Iran’s Fateh-110 missile. Damascus is thought to possess a large stockpile of the missiles, which can travel over 200 kilometers and carry up to a half-ton payload, according to the Sunday Times report.

On Friday, ex-military intelligence chief Amos Yadlin said the embattled Assad was under increasing pressure to respond to Israeli strikes.

Before attempting any more of the airstrikes that “have worked well for us three or four times,” Yadlin said, Israel needed to ask itself whether it could “deal with the escalation that could develop.

Earlier in the week, Russia said it would go ahead with the sale of S-300 anti-missile systems to Syria, despite Israeli protests.

Moscow also sent a number of warships to the Mediterranean in what was seen, in part, as a warning to Israel not to hit Syria again.
Voorlopig moeten we dus geen verdere Israelische verassingen verwachten in Syrie. Maar iets zegt me dat uiteindelijk deze 'peis en vree' van uiterst korte duur zal zijn. Gewoonweg op het gevoel af...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 19 mei 2013 om 19:44.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2013, 21:23   #24
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Israël verandert drastisch van koers !

Israël verkiest de 'Duivel' welke ze reeds kennen : Mr. Bashar Assad.
Welke bocht? Israel heeft de rebellen nooit gesteund. Dat is enkel het geval geweest in de fictie van de Syrische propaganda en de samenzweringsgekken.
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2013, 23:29   #25
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Welke bocht? Israel heeft de rebellen nooit gesteund. Dat is enkel het geval geweest in de fictie van de Syrische propaganda en de samenzweringsgekken.

Op Uwe teen getrapt?
HIER
Oud 20 mei 2013, 04:10   #26
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom zich verontschuldigen?

JPost - 'US officials apologize for confirming IAF strike in Syria'
19 mei 2013

American officials apologized to their Israeli counterparts for confirming that Israel was behind the airstrikes on the Damascus airport earlier this month, Israel Radio reported on Sunday.

The confirmation reportedly came from the lower ranks at the Pentagon, and the reasons for the leak are being investigated.

Zoveel is duidelijk, schoothondje VS moet zich dus verontschuldigen bij hun baasje Israel vanwege het 'lekken' van correcte informatie en WAARHEID vertellen. Stoute domme VS toch!

Veelzeggend...

'Lower ranks' in het Pentagon, dus kopjes zullen snel rollen.

Een wereld op zijn kop, dat is duidelijk.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 20 mei 2013 om 04:16.
Oud 20 mei 2013, 07:36   #27
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht

Op Uwe teen getrapt?
Waaro zou ik? Omdat ik nu gelijk krijg?

Ik was het niet die beweerde dat Israel de rebellen hielp. Ik moet dan ook geen ingewikkelde politieke theorieën opzetten om uit te leggen waarom de zaken anders blijken te liggen dan ik beweerde. De enige die hier een bocht van 180° maken zijn degenen die hebben gezegd dat de opstand een complot van Israel was.
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2013, 11:48   #28
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik was het niet die beweerde dat Israel de rebellen hielp. Ik moet dan ook geen ingewikkelde politieke theorieën opzetten om uit te leggen waarom de zaken anders blijken te liggen dan ik beweerde. De enige die hier een bocht van 180° maken zijn degenen die hebben gezegd dat de opstand een complot van Israel was.
Intriest, U krijgt alles, behalve gelijk.

Trouwens, blijkbaar hebt U de OP niet gelezen en als U iets wil diets maken, kom dan maar met de bewijzen op de proppen, net zoals ik dat pleeg te doen.
HIER
Oud 20 mei 2013, 14:38   #29
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Betreft dat de Joden de MSM volledig beheersen ben ik nu voor 100% overtuigd, hetgeen ik overigens in eerste instantie niet was.

Nu bemerk ik weer zo'n merkwaardige tekst, iets wat ze voorheen nooit beweerden.

Citaat:
The fighting of the past 48 hours marks the first time in the Syrian civil war, or anywhere else, that Sunni al-Qaida and Shia Hezbollah have fought a direct and large-scale engagement.
http://www.guardian.co.uk/world/2013...advance-qusair

In het begin van de oorlog was het Syrische leger een stelletje kindermoordenaars, waartegen het FSA in actie kwam, geen woord over AQ. Toen begon men steeds minder over de FSA te spreken, maar over de rebellen, geen woord over AQ. Als laatste stohalm heeft men getracht een gifgasaanval in de schoenen in de schoenen van het leger te schuiven.

En nu is dan eindelijk de fase aangebroken dat Hezbollah Al Quaida alle hoeken van de kamer laat zien, tenminste dat wordt beweerd in de Britse media. De Amerikaanse MSM is nochthans muisstil.

Wie had zo'n omwenteling in zo'n kort tijdsbestek bij de MSM voor mogelijk gehouden ?

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 20 mei 2013 om 14:43.
Oud 20 mei 2013, 15:06   #30
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Uiterst deskundig maar toch niet overtuigend hoor.
Bijgevoegde afbeelding(e)

HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 20 mei 2013 om 15:07.
Oud 20 mei 2013, 16:50   #31
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Naar mijn bescheiden mening hebben VS-gezanten,achter gesloten deuren,ook wel wat minder vriendelijke woorden gesproken met de Israeli's,de recente Israelische aktietjes dreigen het Syrische conflict onnodig te compliceren,en ze verstoren ongetwijfeld Amerikaanse maneuvertjes met de "vriendjes van het Schiereiland"...die de Joden al evenzeer haten als ze iedere niet-sun'ni haten!

De veelgeplaagde Syrische President Assad heeft al openbaar gezegd dat een vierde Israelische luchtaanval gevolgen zal hebben.(bemerk;Syrie heeft nog altijd NIET gereageerd op de Isarelische aanvallen,iets waar ze, volgens Internationaal recht, beslist recht toe hebben,ze zijn gdvrdmme aangevallen!).Hij heeft de terminologie "rode lijn" niet uitgevonden,maar het is dudielijk waar de zijne ligt....Zijn troepen raken dagelijks met tientallen dood of gewond in een intern conflict,Syrie heeft meer dan probs genoeg,en iemand die eigenlijk NIET betrokken moet zijn,zit hem ondertussen in de rug te steken!

Als Syrische raketten neerkomen in Israel,dan kunnen we eens kijken hoe het staat met de "Amerikaanse vriendschapsbanden"....

Laatst gewijzigd door kelt : 20 mei 2013 om 16:55.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2013, 17:39   #32
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Inderdaad @kelt, laffe aanvallen en ander achterbaks gekronkel hebben natuurlijk hun prijs.

LA Times - Fears grow of clash between Israel and Syria
19 mei 2013 - JERUSALEM — Fears about a possible escalation of violence between Israel and Syria grew Sunday amid renewed Israeli threats to destroy Syrian weapons caches and Syria's warnings of retaliation. After decades of relative calm along the two nations’ borders, some Israeli officials say tensions with Syria have reached one of the highest points since the 1973 Yom Kippur war.
HIER
Oud 20 mei 2013, 18:03   #33
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Het is vaststaand dat Netanyahu er naar uitkijkt een conflict uit te lokken, of het nu Iran is of een verschuiving naar Syrië - hij hoopt de VS mee te krijgen want daarvan is hij afhankelijk voor aanvulling van zijn verliezen aan logistiek en middelen.

Als O-Luo in de val lijkt te zitten van een naderend probleem met de senaat en een impeachment eventueel zou dreigen dan zal O-Luo naar alle waarschijnlijkheid Netanyahu steunen om een en ander te kunnen circumventen. Een plotselinge escalatie in het M-O conflict is dan uiterst welkom.
Oud 20 mei 2013, 18:28   #34
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Het Syrische leger + Hezbollahis momenteel met een fors offensief bezig in Qusair en herovert het op de rebellen. Iig, absoluut geen kattepis wat nu gaande is.

Zojuist naar de sites gekeken van:
Citaat:
BBC - doet verslag
Geen probleem dus.
Citaat:
CNN - doet geen verslag, laat staan over Syrie
Nonsens.

http://edition.cnn.com/2013/05/20/wo...tml?hpt=imi_c2

Citaat:
Foxnews - doet geen verslag, laat staan over Syrie
Nonsens.

http://www.foxnews.com/world/2013/05...ebanon-border/

Citaat:
BTW, ben benieuwd wat de instructies nu gaan zijn voor onze vaste forumtrol met zijn one-liners en smileys.
Ik ben eerder benieuwd hoe je je er nu gaat uitkletsen met je pompeuze beweringen over de "main stream media".
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2013, 19:11   #35
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Het is vaststaand dat Netanyahu er naar uitkijkt een conflict uit te lokken, of het nu Iran is of een verschuiving naar Syrië - hij hoopt de VS mee te krijgen want daarvan is hij afhankelijk voor aanvulling van zijn verliezen aan logistiek en middelen.

Als O-Luo in de val lijkt te zitten van een naderend probleem met de senaat en een impeachment eventueel zou dreigen dan zal O-Luo naar alle waarschijnlijkheid Netanyahu steunen om een en ander te kunnen circumventen. Een plotselinge escalatie in het M-O conflict is dan uiterst welkom.
Zoals zijn vriendje steeds zegt : Video - Rahm Emanuel "Never Let A Good Crisis Go To Waste"
HIER
Oud 20 mei 2013, 19:13   #36
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
whoehaha game set and match!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2013, 19:16   #37
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik ben eerder benieuwd hoe je je er nu gaat uitkletsen met je pompeuze beweringen over de "main stream media".
de leugens blazen telkens weer in hun eigen gezicht de dommerikken!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2013, 19:51   #38
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Geen probleem dus.

Nonsens.

http://edition.cnn.com/2013/05/20/wo...tml?hpt=imi_c2

Nonsens.

http://www.foxnews.com/world/2013/05...ebanon-border/

Niks uitkletsen, mijn geplaatste bericht was een momentopname waaruit bleek dat er niets inzake over Syrie werd gerapporteerd door de Amerikaanse MSM. Dit terwijl er honderden jihadisten op het punt stonden te worden afgeknald in Qusair. Wel vreemd om er zo lang mee te wachten om dat nieuws naar buiten te brengen.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 20 mei 2013 om 19:54.
Oud 20 mei 2013, 19:53   #39
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Niks uitkletsen, mijn geplaatste bericht was een momentopname waaruit bleek dat er niets inzake over Syrie werd gerapporteerd door de Amerikaanse. Dit terwijl er honderden jihadisten op het punt stonden te worden afgeknald. Wel vreemd om er zo lang mee te wachten om dat nieuws naar buiten te brengen.
M.a.w. je hebt veel te snel conclusies getrokken.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2013, 19:55   #40
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een oude Israelische jeep gevonden in Qusair...

LiveLeak - Israeli Jeep Used by FSA Terrorists Found in Part of Qusayr Liberated by the Syrian Army
20 mei 2013

Haaretz - Video - Syrian army displays captured Israeli-made Jeep as proof of aid to rebels
20 mei 2013 - IDF: We're not aiding the opposition, the aging Sufa may have been left in Lebanon after the 2000 withdrawal. The Syrian army on Monday displayed an Israeli-made Jeep it said was captured from a rebel organization during recent battles for control of Qusayr, a Syrian city near the Lebanese border. Damascus claimed the vehicle was proof of Israeli and U.S. aid to the Syrian opposition.

Israeli officials denied the claims of aiding the rebels. They said the jeep was a model that was retired from Israel Defense Forces service years ago and it is not clear how it reached the rebels.

...

A preliminary IDF investigation conducted after the vehicle's capture was reported showed the Jeep was taken out of IDF service at least 10 years ago. It is thought that the Jeep may have been left behind in Lebanon in 2000, or sold as army surplus.

The IDF Spokesman's Office confirmed that the model in the video has not been used by the IDF for more than 10 years, adding, "This is another failed attempt of Syrian propaganda to direct false accusations against Israel."

...recent battles for control of Qusayr, a Syrian city near the Lebanese border.
Na een tweetal weken hevige strijd in Qusair, eindelijk nieuws over deze Syrische stad nabij de Libanese grens...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 20 mei 2013 om 20:03.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be