Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2013, 22:36   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Dat is gewoon de taak van de oppositie in een demokratie : de meerderheid kontroleren. Dat deed/doet N-VA ook daar waar ze in de oppsitie zat/zit. N-VA kan gewoon zelf niet met kritiek omgaan, alhoewel ze zelf graag anderen bekritizeert.
De pot en de ketel dus.
Of de ketel en de pot.

Ik heb gisteravond gehoord op welke wijze Kherbache "oppositie voerde". Ik denk niet dat dat ze veel kijkers overtuigd heeft door te blijven herhalen "dat De Wever met voorbedachte rade loog".

Maar zo'n taaltje mag natuurlijk niet "graag anderen bekritiseren" genoemd worden....

De rustige Claude Marinower kwam toch heel wat geloofwaardiger over dan de krijsende Kherbache.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 22:41   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch verbazend hoe je naast de kwestie blijft antwoorden.
Oh ja?
Kijk dan eens naar de titel van deze draad.

" Kherbache vraagt onderzoek naar 'achterkamertjespolitiek' bij deal rond Sinksenfoor".

Ze eist met andere woorden een "integriteitsonderzoek".

Straffen tobback als je het mij vraagt, voor een partij die zelf niet van veel "integriteit" kan verdacht worden.
Oud 18 mei 2013, 22:44   #23
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb gisteravond gehoord op welke wijze Kherbache "oppositie voerde". Ik denk niet dat dat ze veel kijkers overtuigd heeft door te blijven herhalen "dat De Wever met voorbedachte rade loog".
Pfff... N-VA beschuldigd ACW wel voortdurend van fraude en schriftvervalsing zonder dat daar ook maar enig bewijs van is en blijft dit maar herhalen. Ze krijgt daarmee gewoon een koekje van haar eigen deeg.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 22:56   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pfff... N-VA beschuldigd ACW wel voortdurend van fraude en schriftvervalsing zonder dat daar ook maar enig bewijs van is en blijft dit maar herhalen. Ze krijgt daarmee gewoon een koekje van haar eigen deeg.
Jij vindt het ACW dus zo onschuldig als een lam en, UITERAARD, niet eens een "integriteitsonderzoek" waard....
Dat is genoteerd.
Oud 18 mei 2013, 23:04   #25
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij vindt het ACW dus zo onschuldig als een lam en, UITERAARD, niet eens een "integriteitsonderzoek" waard....
Dat is genoteerd.
Er valt moreel en etisch heel wat te zeggen over de verkeerde keuzes van ACW uit het verleden en het legaal uitmelken van een syteem waar ze zelf tegenstander van zeggen te zijn (denk aan de notionele interestaftrek). En dat moet zeker worden rechtgezet. Maar dit is nog iets anders dan fraude of schriftvervalsing. Voor dat laatste is tot op heden na veelvuldig onderzoek nog altijd geen bewijs gevonden. ACW heeft integendeel zelf een klacht wegens laster en eerroof ingediend tegenover een NVA-parlementslid.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Oud 18 mei 2013, 23:06   #26
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

"De kracht van verandering" = Veel beloven en weinig geven doet de zotten in vreugde leven

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 18 mei 2013 om 23:09.
Oud 18 mei 2013, 23:16   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er valt moreel en etisch heel wat te zeggen over de verkeerde keuzes van ACW uit het verleden en het legaal uitmelken van een syteem waar ze zelf tegenstander van zeggen te zijn (denk aan de notionele interestaftrek). En dat moet zeker worden rechtgezet. Maar dit is nog iets anders dan fraude of schriftvervalsing. Voor dat laatste is tot op heden na veelvuldig onderzoek nog altijd geen bewijs gevonden. ACW heeft integendeel zelf een klacht wegens laster en eerroof ingediend tegenover een NVA-parlementslid.
En jij kent vandaag natuurlijk al het resultaat van zowel de klachten als de onderzoeken?
Oud 18 mei 2013, 23:18   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"De kracht van verandering" = Veel beloven en weinig geven doet de zotten in vreugde leven
Dat veel beloven en weinig geven (behalve steeds meer belastingen heffen) zotten in vreugde doet leven bewijs jij hier ten overvloede.
Oud 18 mei 2013, 23:22   #29
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is genoteerd.
Past perfect in de mentaliteit van verdedigers van het regime heden ten dage. Hoewel op N-VA best ook wel de nodige kritiek geuit kan worden, is en blijft het leitmotiv 'de N-VA moet weg en daarna terug iedereen de kop in het zand'. We willen per slot van rekening toch geen stinkende potjes openen die België in gevaar zouden kunnen brengen, zeker?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 23:27   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Past perfect in de mentaliteit van verdedigers van het regime heden ten dage. Hoewel op N-VA best ook wel de nodige kritiek geuit kan worden, is en blijft het leitmotiv 'de N-VA moet weg en daarna terug iedereen de kop in het zand'. We willen per slot van rekening toch geen stinkende potjes openen die België in gevaar zouden kunnen brengen, zeker?
Nagel op de kop.
Oud 18 mei 2013, 23:44   #31
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Mevrouw Kherbache heeft gelijk!
Heeft de NVA misschien problemen met integriteitsonderzoeken?
Als dat louter uit politieke redenen gebeurt zoals hier, dan ja, heb ik iets tegen het verspillen van geld en tijd van inspecteurs die andere zaken te doen hebben. Gisteren stond ze in Terzake ook met haar mond vol tanden. Ik vraag mij af hoelang ze nog haar carriere te grabbel wil gooien voor rood. Ze zal er wel goed voor betaald worden neem ik aan.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 23:47   #32
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
iedereen weet dat je de NVA haat,

Je geeft duidelijk aan dat je alle zonden van de SPA vergeeft en dat je pro SPA bent,

Waarom post je dan nog berichten?

Voor jouw tegenstanders is het SPA propaganda,

en jij ziet alles van NVA des duivels

je doet me denken aan de kleuters in de opvang waar ik mijn kids breng.
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 23:56   #33
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Als dat louter uit politieke redenen gebeurt zoals hier, dan ja, heb ik iets tegen het verspillen van geld en tijd van inspecteurs die andere zaken te doen hebben. Gisteren stond ze in Terzake ook met haar mond vol tanden. Ik vraag mij af hoelang ze nog haar carriere te grabbel wil gooien voor rood. Ze zal er wel goed voor betaald worden neem ik aan.
ik vind om de waarheid te achterhalen er niet voldoende geld kan gestoken worden in inspecteurs of andere zaken. Het financieel plaatje mag geen rol spelen bij het onderzoeken van de waarheid.

Maar iedereen voelt aan dat handelt uit persoonlijk gewin, naamsbekendheid en spa doctrine, maar ze heeft nog altijd het recht om dit te verwoorden.

Voor terzake, won ze misschien sommige stemmen van groen in antwerpen voor de spa, maar na terzake, tjonge, onze groene wouter is niet meer de dorpsidioot om stemmen te verliezen met zijn uitspraken.

Wouter moet, en is, naar ik gehoord heb uit zijn omgeving, dol gelukkig met zulke collega oppositie/ Hij wil graag nog beetje pushen met voorbereiding op 2014
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2013, 00:10   #34
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
ik vind om de waarheid te achterhalen er niet voldoende geld kan gestoken worden in inspecteurs of andere zaken. Het financieel plaatje mag geen rol spelen bij het onderzoeken van de waarheid.

Maar iedereen voelt aan dat handelt uit persoonlijk gewin, naamsbekendheid en spa doctrine, maar ze heeft nog altijd het recht om dit te verwoorden.

Voor terzake, won ze misschien sommige stemmen van groen in antwerpen voor de spa, maar na terzake, tjonge, onze groene wouter is niet meer de dorpsidioot om stemmen te verliezen met zijn uitspraken.

Wouter moet, en is, naar ik gehoord heb uit zijn omgeving, dol gelukkig met zulke collega oppositie/ Hij wil graag nog beetje pushen met voorbereiding op 2014
Van Besien zal met het soort oppositie dat hij hier voert weinig stemmen trekken. Verwijzingen naar Putin gaan de zaak niet vooruit helpen. Het slaat nergens op.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 19 mei 2013 om 00:19.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2013, 04:47   #35
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
iedereen weet dat je de NVA haat,

Je geeft duidelijk aan dat je alle zonden van de SPA vergeeft en dat je pro SPA bent,

Waarom post je dan nog berichten?

Voor jouw tegenstanders is het SPA propaganda,

en jij ziet alles van NVA des duivels

je doet me denken aan de kleuters in de opvang waar ik mijn kids breng.
Ik ben -in tegenstelling tot veel NVA-ers- groot genoeg om zelf na te denken. Daar heb ik de SP.A en N-VA echt niet voor nodig. Wat verwacht je dan? Dat ik N-VA en haar aanhangers naar de mond ga praten omdat ze toevallig de grootste zijn?

Ik ben voorstander van een samenleving die autonoom zichzelf organizeert en zichzelf emancipeert via een autonoom maatschappelijk middenveld zonder een zelfverklaarde elite �* la N-VA of CVP die vindt dat de plebs hun bek moeten houden en hun plaats kennen. Bart De Wever en N-VA hebben altijd de mond vol over gemeenschapsvorming, maar als die gemeenschap zichzelf autonoom organizeert en emancipeert roepen ze moord en brand.

Aangezien N-VA vindt dat het maatschappelijk middenveld zich alleen met ongevaarlijke liefdadigheid mag bezighouden en politiek alleen maar de zaak van politici en bedrijfsleiders mag zijn, heb ik het uiteraard niet begrepen op haar betuttelende houding tegenover het "volk" dat ze zichzelf toeëigenen en als haar privébezit beschouwen en zichzelf als de elite ervan verklaren. Ik moet die betutteling van een zelfverklaarde elite van arrogante kollegepieten die weten wat goed is voor een ander niet. Ik ga zelf wel uitmaken wat goed is voor mij.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 19 mei 2013 om 04:57.
Oud 19 mei 2013, 05:37   #36
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Dat is niet het onderwerp van de discussie. Dat weet iedereen dat sp.a momenteel geen deel uitmaakt van het bestuur. Je wijkt af. Waarom wijk je af?
Nee, maar de NVA mag wel de problemen die de SPa laten liggen heeft oplossen, ze is wel zo slim om geen onderzoek naar het foor-probleem zelf te doen, enkel die betaling.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2013, 05:43   #37
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Jamaar, het akkoord bevestigt juist dat de foorkramers daar moeten opkrassen.
Dat is waar, dit is enkel een tijdelijke oplossing voor dit jaar.

Die 45.000 euro is niet eens onwettelijk, ze hebben gewoon de kosten van de tegenpartij betaald om het probleem een jaartje uit te stellen. Waar dat onderzoek voor nodig is weet ik ook niet, enkel een poging om de NVA moreel zwart te maken.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2013, 06:45   #38
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Dat is waar, dit is enkel een tijdelijke oplossing voor dit jaar.

Die 45.000 euro is niet eens onwettelijk, ze hebben gewoon de kosten van de tegenpartij betaald om het probleem een jaartje uit te stellen. Waar dat onderzoek voor nodig is weet ik ook niet, enkel een poging om de NVA moreel zwart te maken.
JMDD zoekt het wel uit.
Oei, kan niet zijn onschendbaarheid is opgeheven om die reden.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be