Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2013, 14:09   #21
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Tsja. Mocht een diploma nu daadwerkelijk iets zeggen over de capaciteiten van iemand he...
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2013, 14:20   #22
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Tsja. Mocht een diploma nu daadwerkelijk iets zeggen over de capaciteiten van iemand he...
En zo'n diploma van de ecolle medic van de Tonton Jean-baptist Dieudonnnee is natuurlijk niet echt geloofwaardig.
Oud 22 mei 2013, 14:23   #23
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Ja, want het Nederlands en het Frans zijn rassen.
Dat zijn talen. En mensen in taalhokjes stoppen en hen dan andere rechten en plichten geven is hetzelfde als etnische en religieuze entiteiten creëren.
Oud 22 mei 2013, 14:24   #24
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Ach ja, en zo is de blanke Belg altijd de racist.

Weer zo een artikeltje om ons een schuldgevoel aan te praten.
Le Téméraire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2013, 14:32   #25
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2013, 14:32   #26
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

""""Belgen worden zelden op een positieve manier met anderskleurigen geconfronteerd, behalve misschien in Brussel. """
Ik vermoed dat ze het anders bedoelt dan ze het zegt....., maar de journalist had haar dat tenminste wel eens mogen vertellen.....
Oud 22 mei 2013, 14:35   #27
De Brabander
Minister-President

Standaard

Het toch wel leuk over België, hier.
Oud 22 mei 2013, 15:05   #28
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Dat zijn talen. En mensen in taalhokjes stoppen en hen dan andere rechten en plichten geven is hetzelfde als etnische en religieuze entiteiten creëren.
Mensen in nationaliteitshokjes steken en hen dan andere rechten en plichten geven is dan evengoed hetzelfde als etnische en religieuze entiteiten creëren. La Belgique is dus een racistische constructie?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2013, 15:39   #29
De Brabander
Minister-President

Standaard

Nee, want iedereen kan Belg worden op basis van objectieve criteria (woonst in België gedurende 5 jaar bijvoorbeeld).

Maar een wereldstaat zou op papier het minst discriminerend zijn, ook al zijn we daar vandaag nog niet aan toe.
Oud 22 mei 2013, 15:45   #30
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hou toch op met die zever.
In dit apenland gaat het niet alleen over twee "talen" maar ook over pretentie, meerderwaardigheidsgevoel, heimwee naar de tijd van de "arme Vlaamse boertjes" die onder de duim werden gehouden alsof dat vanzelfsprekend was, poging tot ongelimiteerd en georganiseerd profitariaat erbovenop en frustaties als dat minder en minder lukt enz
En voor sommigen een poging om die periode weer nieuw leven in te blazen.
Bij de "rechten van de franstaligen" zit dat erbij zeker, baas spelen over het ganse land?

Laatst gewijzigd door andev : 22 mei 2013 om 15:50.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2013, 15:47   #31
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Staat het je niet aan rot dan maar op! Kaffer!
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2013, 15:48   #32
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
""""Belgen worden zelden op een positieve manier met anderskleurigen geconfronteerd, behalve misschien in Brussel. """
Ik vermoed dat ze het anders bedoelt dan ze het zegt....., maar de journalist had haar dat tenminste wel eens mogen vertellen.....

Behalve in Brussel?,, bedoelt ze in de Aarschotstraat??
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2013, 15:49   #33
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, want iedereen kan Belg worden op basis van objectieve criteria (woonst in België gedurende 5 jaar bijvoorbeeld).

Maar een wereldstaat zou op papier het minst discriminerend zijn, ook al zijn we daar vandaag nog niet aan toe.
Worden de meeste migranten hier Belg op basis van objectieve criteria?
Dan zou 80% ervan weer mogen vertrekken zeker? Ik dacht dat hier binnenlopen en wat wachten voldoende was...
Oud 22 mei 2013, 15:51   #34
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Die ideale wereldstaat zal voor de volgende eeuwen even veel kans maken als een "wereldzoo" waar alle kooien opengezet worden...
Die Afrikaanse madam is het slachtoffer van de indruk die zovele van haar soortgenoten opbouwen. Wij reageren volgens onze reeds opgedane ervaringen zeker?

Laatst gewijzigd door andev : 22 mei 2013 om 15:54.
Oud 22 mei 2013, 16:12   #35
Groentje-18

Standaard

LOOOOOOOOOOOOOOL.

Ik heb géén enkele, maar dan ook géén enkele, blanke student ontmoet die ooit naar de vdab, rva of het ocmw is geweest zonder ooit beledigingen te horen zoals:
- ga afwassen
- ga kuisen in het bejaardentehuis

Ik heb zelf reeds �*lles al gehoord van die vriendelijke bedienden. Je kan het je zo gek niet bedenken. Ik die jarenlang "uit" geweest bent wegens medische problemen, wat me tonnen geld gekost heeft waardoor ik mijn studies niet meer verder kon betalen (master half op zak) kan geen jaartje ocmw-steun gegund worden. Ah neen? De samenleving moet er toch niet voor opdraaien dat ik ziek geweest ben zeker??? "Que???" zeg je dan ... Opdraaien voor de zieken was nochtans de basis van ons solidair systeem...
In een ander ocmw was men zeer formeel: "als je asielzoekster was deden we dat ja, maar als Belg is dat niet gebruikelijk...", "heeft geen zin het voor de raad te brengen, wordt nooit goedgekeurd" ...
1000 hulpvragen van mij: eten, materiële hulp, schuldbescherming, referentie-adres, tegemoetkomingen in medische facturen, sport en ontspanning, hulp om mij in orde te maken voor de ziekenkas (waar ik geen omniumstatuut krijg en dus volle pot moet betalen omdat ik geen leefloon of werkloosheidsuitkering heb - ik ben namelijk zo gek dat ik wil studeren en bijdragen in dit onlandje waar er geen enkel papier waardelozer is dan een Belgisch paspoort waaruit blijkt dat je Belgische roots hebt!), ... Niets, nada, niente, ... heb ik gekregen! Op de vraag of ik moest verhongeren, werden schouders opgehaald. Of gaf men mij een antwoord zoals hierboven...

Tegelijkertijd heb ik vrienden uit alle uithoeken van de wereld, waaronder Azië, Zwart-Afrika, Zuid-Amerika, ...
Géén van hen werd ooit grof of ongepast bejegend bij het OCMW of bij de VDAB of RVA!!!
Tegelijkertijd ken ik ook mensen die bij één van hogergenoemde instanties werken... Laatst nog ving ik een gesprek op tussen twee ocmw-beambtes uit Leuven: "en agressief dat ze zijn", "ma zelfs als ge ze helpt, ze blaffen u af hé", "tis niet meer schoon", "en ge kunt ze nog niet eens verstaan", "ge weet ook niet wat ze tegen mekaar zeggen als ze met meer komen", etc. ... Ook van anderen weet ik dat de structureel racistische vdab, rva en ocmw-bediendes zeer veel te lijden hebben onder beschuldigingen van racisme. Hun oproepen om uit te leggen waarom ze reeds lang werkloos zijn, zoals ze bij iedere Vlaming doen, is voor hun reden genoeg om te dreigen met een klacht wegens racisme, etc.
Oud 22 mei 2013, 16:13   #36
Groentje-18

Standaard

Wat een farçe ... Iemand die weet wat er gebeurt als wij in Nigeria rondlopen, zonder bescherming? ...
Oud 22 mei 2013, 16:18   #37
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Wat een farçe ... Iemand die weet wat er gebeurt als wij in Nigeria rondlopen, zonder bescherming? ...
ze zijn toch zoooo gastvrij zeggen ze toch?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2013, 16:23   #38
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Het lijkt me lastig om in te schatten hoe racistisch Belgen nou echt zijn. Vlamingen zijn namelijk zo door en door onvriendelijk dat je de indruk krijgt dat ze een hekel hebben aan alle mensen, niet alleen die met een kleurtje.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2013, 16:37   #39
Groentje-18

Standaard

Nog iets. Waar is dat diploma behaald?
Universitaire diploma's ergens behaald in de brousse zijn nu eenmaal niet gelijkgesteld met de onze.
En in ons land, dat is algemeen geweten (instructies die professoren en docenten krijgen, alsook leerkrachten) moet men zeer mild omgaan met het corrigeren van allochtone studenten. België krijgt al zo slechte punten omdat er zo weinig in het hoger onderwijs geraken. Dus degene die deze effort doen, moeten ook afstuderen. Anders blijkt in Europa dat we hier met een structureel probleem zitten met de mentaliteit van onze jonge nieuwkomers/nieuwe generaties allochtonen.
In veel overheidsdiensten, incluis in de univ zelfs, lijkt het adagium ook: mensen uit een andere cultuur eerst. Zelfs als er onderzoek moet gedaan worden naar multiculturaliteit, racisme of discriminatie of integratie, vindt men een vreemdeling blijkbaar meer aangewezen om te oordelen over de graad van racisme en integratie, dan de Vlaamse bevolking die volgens mij überhaupt ten minste weet in wat men moet integreren, maar bon ...
"Ons personeelsbestand is niet representatief voor de bevolking, daarom moeten we nu een inhaalbeweging maken", is dan het argument.

Maar ho ... Wat gebeurt er in Nigeria moest er een bende Congolezen, Cambodjanen, Indiërs, Eskimo's of Kameroenezen invaderen om er te komen werken ????
(Hint: Zuid-Afrika ...)
Oud 22 mei 2013, 16:46   #40
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
http://www.knack.be/nieuws/belgie/be...308186999.htm#
Dit is een belediging voor elke hard werkende Belg die braaf zijn centjes afgeeft om oa afrikanen te voorzien van OCMW steun, OCMW huis en noem maar op. Als wij allemaal zogezegd racisten zijn waarom blijf je hier dan? Men voert aparte zwemuren in, men laat vlaamse kinderen halal martelvlees eten, in Antwerpen moesten zelfs de kerststallen wijken alsook het kruis op de sinterklaas meiter.... Kortom, mensen zijn beschaamd geworden om hun eigen cultuur hun eigen normen en waarden te verdedigen. Ze verloochenen deze allemaal omwille van de verdraagzaamheid! En nog blijft men ons uitmaken voor racist???
Die vrouw verwachtte waarschijnlijk dat men de rode loper uit ging leggen voor haar, en haar diploma's. Blijkbaar vergeet ze dat hier duizenden autochtone gediplomeerden achter een job zoeken in overeenstemming met hun studie's.
Inplaats van tevreden te zijn dat men haar van de eerste dag een job vond ?! Wou zij direct aan de slag als V.I.P. of wat ? Met een ministerloon ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be