![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Er is ons verteld dat U een aantal uitzendkrachten in dienst heeft, waarom zijn dat er geen van ons?" "Omdat we al jaren samenwerken met uitzendkantoor Y, en we zijn daar best tevreden over." Jamaar, dat uitzendkantoor is veroordeeld omdat ze discrimineren, dat kan u toch niet maken! Dat uitzendkantoor zend ons de mensen met de kwalificaties die wij vragen. Meer vragen wij niet van een uitzendkantoor. Jamaar , die discrimineren. Wij eisen dat U uitzendkrachten van ons neemt, want wij discrimineren alleen maar positief. "Da's mooi van U, maar we werken al samen met uitzendkantoor Y. We hebben geen werk voor uw uitzendkantoor." Jamaar die discrimineren, en dat mag niet. En dat is nog de vriendelijke versie. Ik kan scenario's bedenken waarbij de gesprekken nog net iets minder vriendelijk zijn, en waarbij keelgeschraap en "edde gij een probleem" voorkomen.
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ze echt maar eens zulk bureau openen en laat maar eens zien hoeveel moslims zonder diploma zitten, geen zak kunnen en daarom dus zonder werk blijven zitten. Netjes de cijfers op een papiertje.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als die twee trienen bij mij zouden binnenstappen als werkgever, ik zou ze buitenstampen. Waarom? Ze beledigen je al impliciet. Ze gaan er namelijk vanuit dat je geen allochtonen aanneemt. Zoiets vind ik lasterlijk!
Ten andere zijn hun argumenten boertige onzin die het redeneringsniveau van een boertige kleuter niet overstijgen: "een vriend van me zocht lang naar werk en hij was bruin, dus het lag aan zijn kleur." Ik heb ook tal van vrienden en kennissen die lang wachten om uitgenodigd te worden voor een sollicitatiegesprek, of die maar geen job vinden. Ook hun kleur zeker? Ze hebben nochtans geen strafblad, btw. Is het hoge percentage werkloosheid onder allochtonen te wijten aan discriminatie? Logisch verstand zegt me dat het percentage mensen die niet passen in de arbeidsmarkt door een gebrekkige intelligentie, een afwezige werkbereidheid, een afwezige cultuur van discipline, doorzettingsvermogen, plichtsbewustheid, een gebrekkige opleiding, gebrekkige kennis van het Nederlands, mensen met een strafblad die sowieso minder makkelijk worden aangenomen, mensen met ongebruikelijke omgangsvormen, mensen die zeer conflictzoekend zijn, mensen met een agressieve stijl, met een minachting voor vrouwen, met problemen om te luisteren naar autoriteit, mensen die 5x daags willen bidden op een tapijt, mensen die willen dat er geen varkensvlees meer in de kantine wordt genuttigd, mensen die een maand lang niet eten en als zombies rondlopen, enz. enz. bij groepen migranten gewoon een pak hoger liggen. Dit net als de proportie criminelen bij migranten gewoon een pak hoger ligt. Ik vrees dat dit bureau daar weinig aan zal veranderen. Al zullen hun bedoelingen wel goed zijn. Ik vind dat het echter aan de overheid is om deze specifieke probleemgroepen te benaderen, en niet aan commerciele groepen die uit zijn op winstbejag. Maar bovenal vrees ik dat, net zoals veel pizzeria's/kebabs/pitta's/rattenvlees/... eigenlijk gewoon doorgeefluiken zijn voor paspoorten en nationaliteitsbewijzen, incluis het bewijs om voor de rest van je leven van de dop te genieten, zullen vormen ... De meeste werknemers zullen allicht nieuwe inwijkelingen zijn die aan de juiste papieren geholpen worden, hier even werken, en zich vervolgens kunnen laten gaan. Als ze nu die bestemming nog niet in gedachten hebben, zal die er beslist wel komen onder druk van hun mede-landgenoten ...
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen zitten die oudjes niet constant over discriminatie te klagen.
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof dat er wel degelijk discriminatie bestaat jegens Moslims. Maar op basis van huids- of haarkleur? Komaan! We leven niet meer in 1940. Op basis van gedrag daarentegen. En als je enkele slechte ervaringen hebt gehad, blijf je ze niet recruteren. Nochtans weet ik dat er een grote vraag is naar hoog opgeleide allochtonen. Die schieten meestal ook heel snel door op de arbeidsmarkt, naar hoge functies. Jammergenoeg dat docenten en professoren de taak hebben gekregen hen milder te verbeteren wegens hun andere taal- en culturele achtergrond. Want dat verlaagt de waarde van hun diploma's weer. En zo blijf je bezig natuurlijk...
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |