![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, want er zitten momenteel een aantal NVAers vast in een luxecel na de putsch van 14/10/2012. Ze worden vlak voor de verkiezingen van volgend jaar vrijgelaten en beslisten al om hun doelen nu verder te bereiken louter via politieke weg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Die dame heeft het over het Vlaams (�* la limite het verkavelingsvlaams). Dat is inderdaad een lokaal boerentaaltje. Het Nederlands niet, maar dat wordt hier niet veel gesproken.
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Gouverneur
|
![]() Vanachter zijn computer is de Brabander stoer hoor. In de realiteit zal hij zich wel koest houden (bang om kletsen te krijgen)
Laatst gewijzigd door korvo : 29 mei 2013 om 11:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In 1830 was er een Nederlandstalige Universiteit in Gent. In 1831 was ze al verfranst.
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Waarom? Omdat ik vaststel dat Vlaams een lokale taal is? Omdat ik vaststel dat weinig Nederlandstalige Belgen goed Nederlands spreken? Is dat allemaal mijn schuld misschien? Kijk eerst eens naar jezelf vóór je andere de fout geeft.
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bent een van de redenen dat dit land nooit had mogen bestaan, hoe meer ik BUB gezwets lees, hoe Vlaamser ik word. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() Mensen kletsen. De nieuwe tactiek van de flaminganten misschien? En wat komt er daarna? Doodschieten? Vergassen?
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() En wat is de onzin in wat ik zeg?
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Wacht, dat moet je toch even uitleggen, hoor.
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat er geen Vlamingen en Walen bestaan, dat het lijkt alsof belgië in alles gemeenschappelijk werkt en denkt.
Maar ja, zeveren op de NVA facebookpagina is gemakkelijk. En ik begrijp het ook wel, dan leest tenminste iemand uw gezwets. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Je kent er -zoals van alles- niets van. Vlaams en elk Vlaams, Nederlands of Surinaams dialect zijn allen gewoon Nederlands.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Uw gezever wordt pathetisch.
![]()
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Misschien, maar het woord 'Nederlands' wordt meestal gebruikt in de betekenis van ABN. En in die betekenis gebruik ik het hier ook.
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De voertaal was er het Latijn tot de revolutie van de Franstalige burgerij. De studentenpopulatie daalde wel sterk tijdens de Belgische Revolutie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu goed, dat het unitarisme en Belgicisme van het BUB eerder draait rond vermeende morale en intellectuele superioriteit en minachting ten aanzien van de Vlamingen heeft iedereen die contact met jullie heeft al langer door. Citaat:
Wat spreekt men dan in Wallonië, laat staan Brussel? Overigens kunnen we dan enkel vaststellen dat EDR dus geen NL spreekt, de koninklijke familie evenmin,... Laatst gewijzigd door Gwyndion : 29 mei 2013 om 15:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
ABN is een term die al vele, vele jaren niet meer bestaat. De door jou bedoelde standaardtaal of Algemeen Nederlands zijn niet meer of minder Nederlands dan een Vlaams, Nederlands of Surinaams dialect. Al wat je hier al eerder over het Nederlands zei, is dan ook niet meer dan onnozel gezwets. |
|
![]() |
![]() |