Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Wat te doen met ex-oostfronters (of hun nabestaande)
Eeen grote shadevergoeding voor wat na de oorlog met hen is gebeurd 16 55,17%
Alleen excuses voor hoe ze na de oorlog behandeld 5 17,24%
Niets gewoon stilzwijgen 6 20,69%
geen mening 2 6,90%
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2004, 12:37   #21
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Jep Pietje, anders at je nu gras, net zoals de Noord-Koreanen, en was deze site, als hij al bestaan had, want het zou niet toegestaan worden, volledig in het russisch, waren de moderator's politieke officieren die er nauw op zouden toezien op wat er werd neergeschreven. Als het het systeem niet genoeg zou verheerlijken, ... er vertrekken dagelijks treinen met beestenwagens richting Syberië...
Kan je je bron eens citeren waaruit jij kan besluiten dat in aanloop naar WOII de Russen plannen hadden om West-Europa te annexeren en te verRussen?

Het plan om Rusland aan te vallen kon je al lang voordien lezen in Mein Kampf van Adolf Hitler.

Laatst gewijzigd door thePiano : 10 augustus 2004 om 12:38.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 12:43   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Hoezo? Duitsland had zelfs een vredesverdrag gesloten met Stalin, en die had helemaal niet de bedoeling om het Westen aan te vallen.

Ja inderdaad Piano, maar ondertussen was Stalin wel al Finland binnengevallen, waar de russen bovendien al ferm tegen hun dinges hadden gekregen, ...

Ze hadden gezien hoe Hitler polen langs hun neus wegkaapte en toen is daar het niet aanvalspact gesloten ...

Stalin kon zo zijn troepen opbouwen die op nikske trokken, (de engelsen hebben hem daarbij overigens goe geholpen... )

Hitler wist dat hij vroeg of laat in de rug zou gestoken worden door Stalin en Stalin wist da ook van Hitler, ... Bovendien had Hitler olie van doen, dus moest hij Rusland wel aanvallen... Het aanvallen van Rusland is dan uiteindelijk vastgelopen in Stalingrad, en op dat moment verloor Hitler de oorlog, ... (t zou nog wel wa duren, maar het einde zou zowiezo komen... )

Veel Russen waren en zijn nog steeds christelijk. Zijn er dan 2 verschillende christussen geweest?
Hmmm, Russen zijn vooral orthodox, maar dat christelijk heeft er niks mee te maken, het Boljiwisme was een bedreiging voor de Kerk, ... en daarom dat de Kerk opriep om te gaan vechten in Rusland, vergeet vooral niet te vermelden dat er niet alleen Vlaamse oostfronters maar ook Waalse waren, REX en Degrelle worden nogal vaak eens "vergeten" ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 12:49   #23
jorisjeroen
Burgemeester

jorisjeroen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hmmm, Russen zijn vooral orthodox, maar dat christelijk heeft er niks mee te maken, het Boljiwisme was een bedreiging voor de Kerk, ... en daarom dat de Kerk opriep om te gaan vechten in Rusland, vergeet vooral niet te vermelden dat er niet alleen Vlaamse oostfronters maar ook Waalse waren, REX en Degrelle worden nogal vaak eens "vergeten" ...
Een bedreiging voor de Kerkfabriek, niet voor het geloof.
ik mis ook de optie: eerherstel voor spijtoptanten.
Oud 10 augustus 2004, 14:15   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan je je bron eens citeren waaruit jij kan besluiten dat in aanloop naar WOII de Russen plannen hadden om West-Europa te annexeren en te verRussen?

Het plan om Rusland aan te vallen kon je al lang voordien lezen in Mein Kampf van Adolf Hitler.
Dat kunnen we niet citeren, daar hebde gelijk in, maar je kan goed zien hoe Stalin als een pletwals door Oost-Europa gaat richting Duitsland, verkrachtend, moordend,...

Stalin was er niet klaar voor tijdens Operatie Barbarossa, dat is ook de enige reden van dat niet aanvalspact, Stalin was net zoals Hitler er niet de man voor om veel te beloven. Mag ik er ook op wijzen dat Hitler zijn gedrag niet goed te praten is.
Oud 10 augustus 2004, 14:16   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorisjeroen
Een bedreiging voor de Kerkfabriek, niet voor het geloof.
ik mis ook de optie: eerherstel voor spijtoptanten.
De ruski's hadden toch het practiseren van het geloof verboden niet, ?

maar inderdaad, vooral voor de kerkfabriek, ...
Oud 10 augustus 2004, 14:18   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
groot verschil: de verzetsman (van 't eerste uur, die van 't laatste moment tel ik niet mee) deden dit terwijl ze wisten dat ze in het verliezend kamp zaten en begot veel kans hadden om te worden afgevoerd of neergeschoten (piano zal wel de correcte cijfers kunnen geven). De oostrfronters en collaborateurs namen de wapens op toen de duitsers nog aan de winnende hand waren (eerste duitse nederlaag was Stalingrad).
Draait het of keert het zoals gewild: de zwarten hebben joden aangegeven en helpen depoteren (32 000 in belgie), hebben verzetstrijders aangegeven en hebben Breendonk helpen runnen.
Maar de oostfronters niet, die hebben bij mijn weten geen joden gedeporteerd of verzetstrijders aangegeven of opgejaagd, en zijn pas ingezet op het moment dat Hitler doorkreeg dat hij buitenlandse regimenten van doen had om de russen eronder te krijgen...
Oud 10 augustus 2004, 14:19   #27
thePiano

Standaard

Citaat:
Dat kunnen we niet citeren, daar hebde gelijk in, maar je kan goed zien hoe Stalin als een pletwals door Oost-Europa gaat richting Duitsland, verkrachtend, moordend,....
Dat was dan wel pas nadat de nazi's tot staan werden gebracht voor Moskou, Leningrad en Stalingrad. Dat ze daarmee de slapende beer hebben wakker gemaakt en bovendien de Britten en de Amerikanen half Europa aan de Russen cadeau gaven, is niet onze schuld.
Oud 10 augustus 2004, 14:22   #28
thePiano

Standaard

Citaat:
Maar de oostfronters niet, die hebben bij mijn weten geen joden gedeporteerd of verzetstrijders aangegeven of opgejaagd, en zijn pas ingezet op het moment dat Hitler doorkreeg dat hij buitenlandse regimenten van doen had om de russen eronder te krijgen...
Het eerste bataljon oostfronters werd aanvankelijk eerst ingezet om achter de frontlinies het verzet te bestrijden. Da's ook al niet zo best me dunkt. Maar van echte oorlogsmisdaden door Oostfronters gepleegd aan het front is me niks bekend.

Dat Vlaamse collaborateurs zich elders wel hebben verbrand aan jodenverklikking, deportatie, foltering enz... klopt dan weer wel en er zijn er ook een aantal voor veroordeeld en terechtgesteld bv de beulen van Breendonk.
Oud 10 augustus 2004, 14:23   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was dan wel pas nadat de nazi's tot staan werden gebracht voor Moskou, Leningrad en Stalingrad. Dat ze daarmee de slapende beer hebben wakker gemaakt en bovendien de Britten en de Amerikanen half Europa aan de Russen cadeau gaven, is niet onze schuld.
Dat is nu een discusie die we eeuwig kunnen blijven voeren natuurlijk, maar gezien de politiek van Stalin, ben ik er vrijwel zeker van, dat had Hitler hem niet aangevallen, hij Hitler had aangevallen...

En had Stalin Hitler aangevallen, dan was Stalin in Normandië geweest voor de Amerikanen en de Engelsen zelf maar in hun bootje hadden kunnen kruipen.

De inval van Hitler in Rusland is voor 2 dingen goed geweest, :

A hij heeft er zijn eigen doodsvonnis mee getekend
B Stallin heeft enkel oost-europa in handen kunnnen krijgen
Oud 10 augustus 2004, 14:30   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het eerste bataljon oostfronters werd aanvankelijk eerst ingezet om achter de frontlinies het verzet te bestrijden. Da's ook al niet zo best me dunkt. Maar van echte oorlogsmisdaden door Oostfronters gepleegd aan het front is me niks bekend.

Dat Vlaamse collaborateurs zich elders wel hebben verbrand aan jodenverklikking, deportatie, foltering enz... klopt dan weer wel en er zijn er ook een aantal voor veroordeeld en terechtgesteld bv de beulen van Breendonk.
Geheel terecht overigens, ...

Ik meen me trouwens te herinneren dat die oostfronters vooral in de eerste loopgraaf zatten om de kogels op te vangen voor de duitsers.

Bovendien Piano, is het ook zo, dat er op het einde van de oorlog, ook een boel mensen ontschuldig de doos in zijn gedraaid, het was genoeg da ge ambras had me uwe gebuur om verklikt te worden als ne zwarten...

Maar degene die echt misdaden hebben gepleegd mogen van mij gestraft worden, maar Oostfronter geweest zijn, is voor mij geen reden om gestraft te blijven, zoals hierboven staat, moet ge dat zien in het tijdsbeeld van toen, en moete ook beseffen dat vele van die jongens gegaan zijn omdat ze het echt goed meenden.

Bovendien is X tijd aan het oost-front, al een straf die ge zelf nie uwen ergste vijand zou toewensen ...
Oud 10 augustus 2004, 14:31   #31
thePiano

Standaard

Citaat:
Dat is nu een discusie die we eeuwig kunnen blijven voeren natuurlijk, maar gezien de politiek van Stalin, ben ik er vrijwel zeker van, dat had Hitler hem niet aangevallen, hij Hitler had aangevallen...

En had Stalin Hitler aangevallen, dan was Stalin in Normandië geweest voor de Amerikanen en de Engelsen zelf maar in hun bootje hadden kunnen kruipen.

De inval van Hitler in Rusland is voor 2 dingen goed geweest, :

A hij heeft er zijn eigen doodsvonnis mee getekend
B Stallin heeft enkel oost-europa in handen kunnnen krijgen
Ik denk dat Stalin inderdaad beter Hitler was aangevallen nog voordat die Rusland binnentrok. Dan hadden er misschien geen 6 miljoen joden moeten omkomen in de gaskamers en door de Einsatdgruppen in de bezette gebiden. Niet dat joden het echt veel beter hadden onder de Sovjets, maar hun lot is zeer zeker niet vergelijkbaar met wat de nazi's uitspookten.
Oud 10 augustus 2004, 14:40   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat Stalin inderdaad beter Hitler was aangevallen nog voordat die Rusland binnentrok. Dan hadden er misschien geen 6 miljoen joden moeten omkomen in de gaskamers en door de Einsatdgruppen in de bezette gebiden. Niet dat joden het echt veel beter hadden onder de Sovjets, maar hun lot is zeer zeker niet vergelijkbaar met wat de nazi's uitspookten.
Het resultaat had geweest Piano dat wij nu ook geëndlöst waren maar dan op zijn Russisch en dat ze al die Joden, samen met al die Duitsers, overigens samen met al die gevangengenomen Oëkrainers, homo's en zigeuners, ofwel terplaatse hadden geëxecuteerd of ze hadden latten afmarcheren naar Siberië, ... met de gevolgen van dien natuurlijk.

Als je hierboven ergens kan lezen, dat de russische troepen zelf geen medelijden hadden met onschuldige vrouwen en kinderen zelf nog in de bezette gebieden (Tsjechië) en met westerlingen (verplichte arbeidsdienst... ) dan kunde u wel een idee vormen zeker van wat voor een circus ze er hier van zouden hebben gemaakt.
Oud 10 augustus 2004, 14:40   #33
thePiano

Standaard

Citaat:
Geheel terecht overigens, ...

Ik meen me trouwens te herinneren dat die oostfronters vooral in de eerste loopgraaf zatten om de kogels op te vangen voor de duitsers.

Bovendien Piano, is het ook zo, dat er op het einde van de oorlog, ook een boel mensen ontschuldig de doos in zijn gedraaid, het was genoeg da ge ambras had me uwe gebuur om verklikt te worden als ne zwarten...
Met de repressie werd aanvankelijk wel wat geblunderd, maar dat werd vrij spoedig bijgestuurd. In het begin kregen Oostfronters nog de doodstraf, een tiental werden ook effectief daarvoor terechtgesteld. Een jaar later kreeg je voor het zelfde feit vijf jaar gevangenisstraf.

Citaat:
moet ge dat zien in het tijdsbeeld van toen, en moete ook beseffen dat vele van die jongens gegaan zijn omdat ze het echt goed meenden.
Of omdat ze serieus voor de gek werden gehouden bedoel je. Want veel van die jongens dachten nog lang dat ze voor Vlaams onafhankelijkheid vochten. Maar zeker het laatste jaar wisten alle Vlaamse voormannen die nog ronselden voor het Oostfront, dat van die onafhankelijkheid helemaal geen sprake was, zelfs geen valse belofte maar keiharde annexatie bij het Duitse Rijk stond Vlaanderen te wachten.

Citaat:
Bovendien is X tijd aan het oost-front, al een straf die ge zelf nie uwen ergste vijand zou toewensen ...
Ze wisten waar ze zich aan konden verwachten. Aanvankelijk werd hen nog voorgehouden dat ze ver achter de frontlinies zouden opereren, maar naarmate de Duitsers bleven sneuvelen, werd alle mankracht aan het front ingezet. Alle SS en NSDAP idealen werden spoedig naar het achterplan geschoven, getuige dat er zelfs SS-moslimeenheden werden opgericht. Op het einde was al wat een geweer kon vasthouden, goed genoeg om te sterven in de Russische Steppe.
Oud 10 augustus 2004, 14:44   #34
thePiano

Standaard

Citaat:
Het resultaat had geweest Piano dat wij nu ook geëndlöst waren maar dan op zijn Russisch en dat ze al die Joden, samen met al die Duitsers, overigens samen met al die gevangengenomen Oëkrainers, homo's en zigeuners, ofwel terplaatse hadden geëxecuteerd of ze hadden latten afmarcheren naar Siberië, ... met de gevolgen van dien natuurlijk.

Als je hierboven ergens kan lezen, dat de russische troepen zelf geen medelijden hadden met onschuldige vrouwen en kinderen zelf nog in de bezette gebieden (Tsjechië) en met westerlingen (verplichte arbeidsdienst... ) dan kunde u wel een idee vormen zeker van wat voor een circus ze er hier van zouden hebben gemaakt.
Ik kan me niet herinneren dat er na 1945 een Russische Endlösung naar Duits model heeft plaats gevonden in de door Stalin bezette West-Europese landen. Er zijn wel beestigehden gebeurd, en na Hitler was Stalin zeker het grootste varken dat de wereld heeft gekend. Maar dat zijn beestigheden die gebeurd zijn, nadat het grootste varken (Hitler) het hele ding op gang had gebracht.

Het valt moeilijk te voorspellen hoe de wereld er zou uitgezien hebben, zonder Operatie Barbarossa. Maar voor mij staat vast dat Hitler die wereldbrand heeft aangestoken, en er als een laffe hond tussenuitkneep op het ogenblik dat hij zich moest verantwoorden.
Oud 10 augustus 2004, 15:04   #35
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan me niet herinneren dat er na 1945 een Russische Endlösung naar Duits model heeft plaats gevonden in de door Stalin bezette West-Europese landen. Er zijn wel beestigehden gebeurd, en na Hitler was Stalin zeker het grootste varken dat de wereld heeft gekend. Maar dat zijn beestigheden die gebeurd zijn, nadat het grootste varken (Hitler) het hele ding op gang had gebracht.

Het valt moeilijk te voorspellen hoe de wereld er zou uitgezien hebben, zonder Operatie Barbarossa. Maar voor mij staat vast dat Hitler die wereldbrand heeft aangestoken, en er als een laffe hond tussenuitkneep op het ogenblik dat hij zich moest verantwoorden.
Dat is ook waar, maar als ge ziet wat Joske Stalin zelf met zijn eigen mensen allemaal heeft uitgestoken, ...

Uw eigen soldaten laten afschieten omdat ze krijgsgevangen waren genomen...

Hij heeft zelf zijn eigen zoon laten creperen in een duits krijgsgevangenkamp, ... (de duitsers wilden die ruilen tegen een aantal soldaten of officieren) een man voor enkele 10 tallen of honderden, was het echter niet waard volgens Stalin, dat illustreert goe wat voor een hardvochtige klootzak dat moet geweest zijn...

En dan al die kapitalistische joden die Hitler hem op een presenteerblaadje had kunnen geven, ... hij zou zich nogal in de pollekes gewreven hebben, ...

Maar den dolf was nie alleen ne laffen hond, hij was bovendien knettergek en totaal onbekwaam om die oorlog te winnen, toch moest hij onder zijn bevel plaatsvinden, ... Mannen als Rommel werden gedwongen zelfmoord te plegen, na de aanslag op hem, ... zelf de leider van het executiepeleton die de eerste verdachten had omgelegd, van de aanslag, werd achteraf zelf gefusilieerd, ... (de ironie van het lot, ... )

Den Dolf en Stalin waren allebei totaal van de pot gerukt al een sjans dat die twee geen alliantie gesloten hebben met elkaar, ...
Oud 10 augustus 2004, 15:08   #36
thePiano

Standaard

Citaat:
Dat is ook waar, maar als ge ziet wat Joske Stalin zelf met zijn eigen mensen allemaal heeft uitgestoken, ...

Uw eigen soldaten laten afschieten omdat ze krijgsgevangen waren genomen...

Hij heeft zelf zijn eigen zoon laten creperen in een duits krijgsgevangenkamp, ... (de duitsers wilden die ruilen tegen een aantal soldaten of officieren) een man voor enkele 10 tallen of honderden, was het echter niet waard volgens Stalin, dat illustreert goe wat voor een hardvochtige klootzak dat moet geweest zijn...

En dan al die kapitalistische joden die Hitler hem op een presenteerblaadje had kunnen geven, ... hij zou zich nogal in de pollekes gewreven hebben, ...

Maar den dolf was nie alleen ne laffen hond, hij was bovendien knettergek en totaal onbekwaam om die oorlog te winnen, toch moest hij onder zijn bevel plaatsvinden, ... Mannen als Rommel werden gedwongen zelfmoord te plegen, na de aanslag op hem, ... zelf de leider van het executiepeleton die de eerste verdachten had omgelegd, van de aanslag, werd achteraf zelf gefusilieerd, ... (de ironie van het lot, ... )

Den Dolf en Stalin waren allebei totaal van de pot gerukt al een sjans dat die twee geen alliantie gesloten hebben met elkaar, ...
Ik ben het helemaal met je eens.

(moet kunnen )
Oud 10 augustus 2004, 18:08   #37
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

*Algemene, onvoorwaardelijke amnestie.
*Excuses vanwege de Belgische staat en die zogenaamde "vaderladslievende organisaties".
* Schadevergoedingen lijken me niet nodig maar mogen wel. Schadevergoedingen voor iets wat 60 jaar geleden is gebeurd lijken me vijgen na Pasen. Tenslotte zijn de Oostfronters ook geen joden hé.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 23:33   #38
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
*Excuses vanwege de Belgische staat en die zogenaamde "vaderladslievende organisaties".
* Schadevergoedingen lijken me niet nodig maar mogen wel. Schadevergoedingen voor iets wat 60 jaar geleden is gebeurd lijken me vijgen na Pasen. Tenslotte zijn de Oostfronters ook geen joden hé.
Ho maar dat is normaal hoor Koenraad, dat iemand zoals jij die voor het Vlaams Blok persoonlijk propaganda voert, eist dat iedereen die bij de SS heeft gediend, of hij nu kampbewaker was of eigenhandig joden de gaskamer heeft in geklopt...vrouwen en kinderen eerst!, 100% amnestie moet krijgen. Wanneer gaat het Blok dat weer in haar partijprogramma schrijven: Vanaf heden concentratiekampen weer open... of zoiets...
Oud 11 augustus 2004, 00:39   #39
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ho maar dat is normaal hoor Koenraad, dat iemand zoals jij die voor het Vlaams Blok persoonlijk propaganda voert, eist dat iedereen die bij de SS heeft gediend, of hij nu kampbewaker was of eigenhandig joden de gaskamer heeft in geklopt...vrouwen en kinderen eerst!, 100% amnestie moet krijgen. Wanneer gaat het Blok dat weer in haar partijprogramma schrijven: Vanaf heden concentratiekampen weer open... of zoiets...
es zien of dhr. Rosenberg dan ook nog oproept om voor hen te stemmen...
Roeland Raes wrijft zich al in de pollekes....
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 10:10   #40
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
NOPE

Maar 'k zal je een ander voorstel doen:
a) we voeren de doodstraf opnieuw in en executeren al de klootzakken die nog om amnestie durven vragen (en voor de zekerheid hun kinderen en kleinkinderen ook)
of
b)ze houden hun smoel toe en we laten ze leven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be