Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2013, 14:56   #21
beestenboel
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Je moet de goedkoopste nemen die aan de eisen voldoet. Het zou moeten volstaan de eisen correct te stellen zodat alleen de technisch bekwamen kunnen meedoen. Het probleem is meestal dat de bestekken van de overheid op geen ballen trekken, als gevolg van complete incompetentie van de ambtenaren, dan wel van lobbywerk van de een of de andere partij.
In geval van de Fyra moet je trouwens ook de vraag stellen hoe het mogelijk is dat iemand ooit de technische goedkeuring heeft kunnen geven om dat ding op de rails toe te laten. Als je nu hoort dat de remuitrusting niet geschikt was voor snelheden boven 160km/u, hoe is het verklaarbaar dat niemand dat ooit opgemerkt heeft?
Partijen doen niet aan lobbywerk, pipo.
beestenboel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2013, 15:13   #22
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
volgens mij is de overmaking aan het parket slecht een maneuver om een argument te hebben tegen een parlementaire onderzoekscommissie ... beproefd recept ondertussen ...
In het geval van de Fyra was de NMBS maar een meelopertje achter de NS. Uiteraard verwacht ik niet veel van een eventuele belgische parlementaire onderzoekscommissie - maar ik kijk met veel belangstelling uit naar de Nederlandse aanpak.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2013, 08:26   #23
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Als opdrachtgever ben ik al vaak verbaasd geweest hoe veer offertes uit elkaar kunnen liggen. Van een commercieel manager die ik om prijzen vraag weet ik haast zeker dat hij geen berekening maakt, maar uit de losse pols een getal op papier kwakt
Dat komt omdat bedrijven die niet echt in het werk geïnteresseerd zijn toch inschrijven enkel en alleen om inzage te hebben in de prijzen van de concurrentie
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2013, 08:30   #24
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beestenboel Bekijk bericht
Partijen doen niet aan lobbywerk, pipo.
het woord partij is echt wel ruimer dan de betekenis 'politieke partij' ,(vul zelf maar een aanspreking in) ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2013, 08:31   #25
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
In het geval van de Fyra was de NMBS maar een meelopertje achter de NS. Uiteraard verwacht ik niet veel van een eventuele belgische parlementaire onderzoekscommissie - maar ik kijk met veel belangstelling uit naar de Nederlandse aanpak.
zo'n argument gaat juridisch echt wel indruk maken
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2013, 08:42   #26
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
In Nederland gaat het een juridisch kluwen worden tussen overheid en NS.
De Nederlandse overheid wilde niet dat de HS concessie van de lijn in buitenlandse handen kwam waardoor NS de concessie 70% boven de prijs heeft moeten betalen. Had NS dan geopteerd voor één van de gekende maar tevens duurdere treinconstructeurs die hun kwaliteit reeds hadden bewezen zou de lijn nooit rendabel kunnen zijn.

Laatst gewijzigd door speurneus : 5 juni 2013 om 08:44.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be