Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2013, 12:37   #21
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Assad heeft de Palestijnen steeds gesteund, ook het ondankbare Hamas. Uw geraaskal over het "Kalifaat" en haat tegen Hezbollah speelt voledig in de kaart van Israel. Dus dat hoort wel degelijk thuis op deze draad. Arabieren moeten verenigd zijn als ze de Palestijnen willen helpen. De belangrijkste reden waarom palestijnen nog steeds onderdrukt worden is NIET de Joodse lobby in Washington maar wel Arabische verdeeldheid, waar Israel en de VS natuurlijk gretig op inspelen. Uw oorlog in SyriË past volledig in dat plaatje.
Punt 1: ik ben geen Arabier. Ten tweede heb ik geen zin om op uw intellectueel oneerlijke flauwekul te reageren, met uw constant negeren van Iraanse imperialistische ambities in de Arabische wereld, gekoppeld aan de sectarische verdeeldheid die het al decennia zaait.

Assad, de kindermoordenaar heeft afgedaan in Arabia. Zijn val is zijn eigen schuld, de verwoesting en verzwakking van Syrië staat eveneens op zijn conto. Waar er geen verdeeldheid over bestaat tussen Arabieren, is het lot van Assad.

Citaat:
What emerges is stark relief from the results of this poll is the degree to which the Syrian government of Bashar Al Assad has become isolated and is looked on with near universal disfavor across the entire Arab world. Just three years ago, we polled in 11 Arab countries asking respondents to name a leader they most respected. In five of these countries, Bashar Al Assad ranked among the top three mentioned - the only Arab leader to be mentioned in more than two states. As the results presented below make clear today, support for Al Assad has virtually dried up.

The overwhelming majority of Arabs in the six nations covered in the survey side with those Syrians demonstrating against the government (from 83% in Morocco to 100% in Jordan). And when asked whether Bashar Al Assad can continue to govern, the highest affirmative ratings he receives are 15% in Morocco and 14% in Egypt.

http://www.aaiusa.org/reports/arab-a...ard-syria-2011

Laatst gewijzigd door Salah : 14 juni 2013 om 12:44.
Salah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2013, 12:45   #22
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Tommm laat zich kritisch uit over Israel, de regering...

maakt hem dat anti-Israelisch?

da's een beetje simplistisch denken he man.

ik vind eigenlijk de mensen die het vredesproces ondersteunen en Palestijnen hun rechten toekennen juist heel pro-Israelisch. Israel heeft enkel baat bij vrede. die er enkel zal komen als men stopt Palestijnen te behandelen als beesten.
Idd. Dat zou heel simplisch zijn. Hij denkt anti israelisch omdat hij enkel vanuit palestijnse kant de gevolgen en daden van israel opsomt. Alsof enkel palestijnen gedood worden. Onzin...er zal enkel vrede komen indien beide kanten elkaar niet meer als beesten behandelen.

Laatst gewijzigd door illwill : 14 juni 2013 om 12:49.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2013, 13:19   #23
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Idd. Dat zou heel simplisch zijn. Hij denkt anti israelisch omdat hij enkel vanuit palestijnse kant de gevolgen en daden van israel opsomt. Alsof enkel palestijnen gedood worden. Onzin...er zal enkel vrede komen indien beide kanten elkaar niet meer als beesten behandelen.
Goed, je geeft hier toe dat Israel de Palestijnen als beesten behandelt. Da's het begin van iets.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2013, 13:36   #24
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed, je geeft hier toe dat Israel de Palestijnen als beesten behandelt. Da's het begin van iets.
Illwill breekt beide kanten af, en d�*t is het enige wat jou aangaat?

Je bent ofwel enorm naïef, ofwel enorm antisemitisch. Je klinkt als de types die "Hamas, alle Joden aan het gas" schreeuwen op pro-Palestinabetogingen.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2013, 13:42   #25
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voila...het mooie bewijs van anti israelische instelling. Ik veronderstel dat je moslim bent?
Het is nogmaals omwille van dergelijke instelling, het conflict zal blijven doorgaan.
Oud 14 juni 2013, 16:45   #26
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Wat heeft moslim zijn er mee te maken?

Man man..

Moet ik eens nu checken bij jou of je jood ben ofzo? Wat zijn dit voor rare vragen...

Koenraad: "lol".

Laatst gewijzigd door Tamam : 14 juni 2013 om 16:46.
Oud 14 juni 2013, 16:58   #27
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, juist, optie 3 nog. De wet van Poe.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2013, 17:24   #28
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heeft moslim zijn er mee te maken?

Man man..

Moet ik eens nu checken bij jou of je jood ben ofzo? Wat zijn dit voor rare vragen...

Wat dat ermee te maken heeft? Heel erg simpel. Het antisemitisme in belgie komt vooral van moslims af. Als mensen problemen hebben met homo's gaat het ook dikwijls en vooral om moslims. Dus dat is in dit geval een gewone vraag. Mogen mensen tegenwoordig al niet meet vragen of je moslim bent misschien? Is dat volgens jou dan iets om je voor te schamen ofzo?
Oud 14 juni 2013, 18:21   #29
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Goed, om uw simplisme bloot te leggen. Ik ben van Belgie afkomstig, en atheist. Het conflict is niet religieus desondanks provocaties van de Israelische regering en Hamas er waren en zijn.
Oud 14 juni 2013, 23:38   #30
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed, om uw simplisme bloot te leggen. Ik ben van Belgie afkomstig, en atheist. Het conflict is niet religieus desondanks provocaties van de Israelische regering en Hamas er waren en zijn.
Het conflict tussen israel en palestina is religieus? meen je dat nu echt? Als heel israel morgen bezet was door moslims zou het conflict n de meningen hier r heeeeel anders uitzien.
Oud 15 juni 2013, 00:28   #31
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij hebt geen idee wat zij hopen. Doordat je anti israelisch denkt...beweer je dat natuurlijk...maar dat kan ik oook denken of beweren van de palestijnen die al jaren bommen gooien.
Ik ben al verschillende malen in Israel geweest, overwogen er te wonen, en heb kenissen en zelfs vrienden die rechtse zionisten zijn. Ik WEET wat er omgaat in die kringen. Daarom ook heb ik hen door, en ik vind hun standpunten vreselijk. (en ja, dat zeg ik hen ook persoonlijk, Joden kunnen wel tegen wat kritiek)
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2013, 00:31   #32
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Punt 1: ik ben geen Arabier. Ten tweede heb ik geen zin om op uw intellectueel oneerlijke flauwekul te reageren, met uw constant negeren van Iraanse imperialistische ambities in de Arabische wereld, gekoppeld aan de sectarische verdeeldheid die het al decennia zaait.

Assad, de kindermoordenaar heeft afgedaan in Arabia. Zijn val is zijn eigen schuld, de verwoesting en verzwakking van Syrië staat eveneens op zijn conto. Waar er geen verdeeldheid over bestaat tussen Arabieren, is het lot van Assad.
goed, U wil dus nog meer oorlog en verdeeldheid tussen Arabieren. Of U nu Arabier bent of niet, dan maakt U alleszins GEEN vriend van de Palestijnen, maar wel een objectieve bondgenoot van rechtse zionisten.
Oud 15 juni 2013, 05:18   #33
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht

Veel Arabieren hebben hun lot net volledig verbonden met Assad. Wat U doet, door Iran in een slecht daglicht te plaatsen, is gewoon de agenda van Israel, de VS, en Saudi ArabiË uitvoeren. Ik ben tegen sectaire verdeeldheid, ik vind dat Arabieren achter Hezbollah moeten staan, de enige organisatie die de Palestijnen in de realiteit steunt, de enige organisatie ook waar Israel echt bang van is. Mensen zoals U voeren gewoon het beleid van Israel uit, al dan niet betaald.

Dat zou natuurlijk niets nieuws zijn, want in de praktijk zijn al-quaida, de VS en Saudi ArabiË steeds 2 handen op een buik geweest. (11/09 en dergeijke kwam de VS goed uit, nooit hebben ze zo'n goed excuus gehad om hun vuile poten in het midden-oosten te blijven klauwen)

Laatst gewijzigd door tomm : 15 juni 2013 om 05:21.
Oud 15 juni 2013, 07:32   #34
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben al verschillende malen in Israel geweest, overwogen er te wonen, en heb kenissen en zelfs vrienden die rechtse zionisten zijn. Ik WEET wat er omgaat in die kringen. Daarom ook heb ik hen door, en ik vind hun standpunten vreselijk. (en ja, dat zeg ik hen ook persoonlijk, Joden kunnen wel tegen wat kritiek)
Ja en? Je kent wat? Max 20 tal mensen en hun meningen? en daarmee denk jij te mogen en kunnen zeggen wat de gemiddelde israelier wil?
Oud 15 juni 2013, 08:46   #35
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja en? Je kent wat? Max 20 tal mensen en hun meningen? en daarmee denk jij te mogen en kunnen zeggen wat de gemiddelde israelier wil?
Niemand kent alle israeliers, dus niemand mag en kan zeggen wat de gemiddelde israeli wil? Is dat het punt dat je wil maken?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2013, 11:38   #36
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ik daar wel een idee van heb, ik lees ook de Jerusalem Post en Haaretz op regelmatige basis.
Oud 15 juni 2013, 15:56   #37
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
De Palestijnen willen een 2 staten oplossing en zijn erkend door de VN.
De jonge Palestijnen minder en minder. Die willen 1 staat met gelijke rechten.
Oud 15 juni 2013, 15:59   #38
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:

Voorlopig denk ik dat de huisige toestand voortduurt, tot er een nieuwe Palestijnse opstand uitbreekt, gesteund door de belangrijkste buurlanden.
Ik zie ook weinig gebeuren tijdens Obama. Dat word weer 4 jaar aanmodderen en verderbouwen.
Oud 15 juni 2013, 17:19   #39
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Niemand kent alle israeliers, dus niemand mag en kan zeggen wat de gemiddelde israeli wil? Is dat het punt dat je wil maken?
Nee, maar in een streek wonen en opgroeien is een groot verschil met even omwille van studies in een land verblijven.
Oud 15 juni 2013, 17:21   #40
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ik daar wel een idee van heb, ik lees ook de Jerusalem Post en Haaretz op regelmatige basis.
Dus als een australier soms het laatste nieuws leest weet hij wat wij als belgen algemeen denken over een beoaald onderwerp?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be