Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2013, 11:15   #21
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Tieners willen er al "uitstappen" indien Justin Bieber stopt met zingen. Als de neiging er is, is elke reden goed.
Dat die idioot van een Justin Bieber nog zo geliefd is bij tienermeiden, dat kan ik nu echt niet begrijpen, hoor... Als je ziet wat dat arrogante gastje de laatste tijd allemaal uitvreet...
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2013, 12:41   #22
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Niet slecht gezien, maar in sommigen hun geval is het spelen met de gedachte aan zelfmoord al te hoog gegrepen.
Stel U voor dat ze de volgende herhaling van FC De Kampioenen moeten missen.
Dag Maddox. Het kan toch niet zijn dat mensen zoals "meneer" - mensen die zich profileren in witte chique pakken - hun labiliteit laten beïnvloeden door dagdagelijks voer voor een Vlaamse kijker.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2013, 12:59   #23
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Dat die idioot van een Justin Bieber nog zo geliefd is bij tienermeiden, dat kan ik nu echt niet begrijpen, hoor... Als je ziet wat dat arrogante gastje de laatste tijd allemaal uitvreet...
Dutch_Strawberry. Dat is toch uw probleem niet. Of kan je het niet hebben dat je puberdochter liever Bieber bezig ziet dan jij.
Oud 17 juni 2013, 13:01   #24
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
daarbij. Je kan topicstarter "meneer" toch moeilijk bezwaren met wit kostuum Bieper te willen behagen.
Oud 17 juni 2013, 13:03   #25
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=SSUj6cu7rqk

Zoals de lyrics van dit prachtige nummer al duidelijk maakt. Als je er een einde aan wilt maken , moet je niet lullen/zeveren maar er gewoon werk van maken.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 17 juni 2013 om 13:04.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2013, 13:05   #26
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dag Maddox. Het kan toch niet zijn dat mensen zoals "meneer" - mensen die zich profileren in witte chique pakken - hun labiliteit laten beïnvloeden door dagdagelijks voer voor een Vlaamse kijker.
Ik was dan ook niet aan meneer aan't denken toen ik dat schreef.
Oud 17 juni 2013, 13:07   #27
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht

Zoals de lyrics van dit prachtige nummer al duidelijk maakt. Als je er een einde aan wilt maken , moet je niet lullen/zeveren maar er gewoon werk van maken.
Nietzshe. heb je ook nog een eigen mening, ipv de gemakzuchtige youtube-oplossing. Je hebt toch leren schrijven, filosoof.
Oud 17 juni 2013, 13:10   #28
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nietzshe. heb je ook nog een eigen mening, ipv de gemakzuchtige youtube-oplossing. Je hebt toch leren schrijven, filosoof.
1: De lyrics van dat nummer geven mijn mening weer.

2: Nietzsche is dood.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2013, 13:25   #29
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1: De lyrics van dat nummer geven mijn mening weer.

2: Nietzsche is dood.
Amen.
Oud 17 juni 2013, 17:58   #30
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik vind die lyrics behoorlijk parodisch, zoniet burlesk.

Anno 2000:

Het denken en voelen is mijn strop. Mijn bed is gespreid, dus zal ik er maar in liggen met slapende ogen en gevouwen handen in gebed, want er is geen been meer om op te staan.
Waarom zou ik wachten om mijn haat en mijn liefde voor anderen te beslechten wanneer mijn libido op de trommel roffelt? Ik in het verschoten bloemenmotief van de toile ciré op tafel, tussen een verloren vijf frank munt en de Idioot van Dostojewski een naakte cavalerie in tenorengeschal op me af zie stormen, nog een rooksignaal Drumsgewijs ten beste geef om hun aandacht voorgoed te ankeren omdat ik weet – en weet ik onderhands niet alles? – dat hun paarden op het laatste ogenblik zwenken; zij langs mijn versleten, bruinleren handtas, die als de Great Canyon in een mistige morgen haar lege ravijnen verheelt, over de rand van de tafel in de afgrond storten zoals elk ogenblik in elke dag zich te pletter stort op een berg gruis van voldongen feiten?
Waarom zou ik het leven onder die tafel nog bijeen vegen: de haren van de hond, de aardklonters uit zoolgroeven van een Pumasportschoen, uitgetrild bij elke stap naar spinazie met mozzarella, een stukje zelfklevend etiket, broodkruimels en een onhoorbare mijtenwereld, onzichtbaar omdat de borstel een microscopisch oog ontbeert? Er bovendien toch al de gedachte is dat op de tegels veel meer ligt dan het blote oog kan zien. Daar moet ik vrede me nemen ook al komt het stof tot aan mijn lippen en blijft het gegeven me intrigeren met de hardnekkigheid van duizenden, andere zuignappende breinkronkels.
Wat zou ik me daar aan voorgoed willen onttrekken.

Als dit stel hersenen zich bevond in een vlakte in Australië of in een jungle in Afrika, dan zou de persoon gewoon op jacht zijn op z'n eentje. Dagenlang misschien. En zou de jacht succesvol zijn.

Het is maar hoe je het bekijkt.

Het zijn niet volgens het cliché altijd de zwakken van geest en karakter die zichzelf het leven benemen of pogen te benemen, dat zijn vaak mensen die heel scherpe sensoren bezitten maar helaas is er in deze maatschappij geen enkele ruimte voor voorzien. Hoe botter alles verloopt, hoe beter.

En laat het duidelijk wezen dat de beweegredenen en de factoren die meespelen om een zelfmoordpoging te doen heel divers zijn.

Meestal, denk ik, is het een druppel die de emmer doet overlopen.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2013, 21:00   #31
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Goed gezegd.ook al heb ik de moeite niet gedaan het filmpje te zien. En ik zal het ook niet doen. Met reden.
Oud 17 juni 2013, 21:07   #32
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Het is maar hoe je het bekijkt.

Het zijn niet volgens het cliché altijd de zwakken van geest en karakter die zichzelf het leven benemen of pogen te benemen, dat zijn vaak mensen die heel scherpe sensoren bezitten maar helaas is er in deze maatschappij geen enkele ruimte voor voorzien. Hoe botter alles verloopt, hoe beter.

En laat het duidelijk wezen dat de beweegredenen en de factoren die meespelen om een zelfmoordpoging te doen heel divers zijn.

Meestal, denk ik, is het een druppel die de emmer doet overlopen.
Die lyrics ken ik van de jaren 70. Maar met andere woorden. De artisten zijn er steenrijk van geworden. Artisten spelen nu eenmaal op de gevoelens van mensen. Ook al beweren ze zelf ooit over zelfmoord te hebben nagedacht. De sukkel is diegene die het doet.
Oud 17 juni 2013, 22:36   #33
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Meneer. Lees eens goed het citaat hierboven. Vrij vertaald: je speelt dus met de gedachte om zelfmoord te plegen omdat je omgeving volgens jou te dom is om je te begrijpen.
Niet precies. Dat de mensen mij begrijpen of niet is niet zo belangrijk, ik denk dat het door een overdaad van slecht nieuws komt. Al die onheilsberichten van over de hele wereld, al die oorlogen, al die ( mis)daden van domme, slechte mensen, de crisis, de vervuiling enz dat vreet aan je humeur. Ik vraag me dan wel eens af of het allemaal nog wel de moeite waard is, maar ging nog nooit tot " actie " over. Integendeel, zo eens flink doorzakken en mij laten wegglijdden in een donker humeur doet mij in feite goed. Na een kwartiertje waait dat over, en voel ik mij best.
Misschien vechten andere mensen tegen zulke ideeën, kroppen ze op, en als het dan toch uitbarst gaan ze direct tot daden over.

Laatst gewijzigd door meneer : 17 juni 2013 om 22:41.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2013, 22:38   #34
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
je zou er wanhopig van worden...Misschien een reden om je van kant te maken ?
Oud 17 juni 2013, 22:39   #35
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik labiel zijn ? En wat heb je tegen witte pakken ?
Oud 17 juni 2013, 22:40   #36
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
daarbij. Je kan topicstarter "meneer" toch moeilijk bezwaren met wit kostuum Bieper te willen behagen.
Zeg ventje, heb je een probleem met mij ?
Oud 17 juni 2013, 22:52   #37
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Die lyrics ken ik van de jaren 70. Maar met andere woorden. De artisten zijn er steenrijk van geworden. Artisten spelen nu eenmaal op de gevoelens van mensen. Ook al beweren ze zelf ooit over zelfmoord te hebben nagedacht. De sukkel is diegene die het doet.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...NA29072003_006

Hier nog wat meer sukkels. Wanhopige mensen.
Ik heb de indruk dat u zich een heel stabiel persoon vind. Een rots. Ijzersterk.
Weet je dat zulke mensen de hardste slag krijgen als ze ooit eens zware tegenslag hebben ? Zij behoren tot de groep die veel zelfmoord pleegt. De schuld daaraan is de crisis, die van de éne dag op de andere hun werk afpakt, en hen daarmee in de miserie stort. Ze kunnen hun levensstandaard niet ophouden , hun huis niet langer afbetalen, de onbetaalde facturen stapelen zich op, madam pakt haar valies, of erger, zet haar mannetje buiten, dakloos, op de zuiptoer, einde van de rit. Zelfmoord of alcoholische landloper ( = zelfmoord op langere termijn )...
Pas maar goed op met uw zekerheden.
Oud 17 juni 2013, 23:40   #38
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Precies om te vermijden dat je anderen meesleept, moet elegante euthanasie mogelijk zijn.
Wie een pilletje of spuitje kan krijgen, gaat niet zijn stuurwiel overtrekken en met zijn bolide aan de andere kant van de rijbaan nog wat anderen mee de dood insleuren, die er misschien op dat moment nog helemaal geen zin in hebben.
Klopt ,
maar ik bedoelde zelfmoordterroristen , of gezins(zelf)moordenaars

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 17 juni 2013 om 23:41.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 09:29   #39
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik snap het probleem niet.
Wie er wil uitstappen, behoort dat recht te hebben.
Een geluk dat de hedendaagse euthanasiewetten dit mogelijk maken op een ietwat elegante manier.
Ik heb nooit aan zelfmoord gedacht, maar als ik vind dat mijn tijd gekomen is, wil ik er snel en pijnloos uitstappen.
Hier ben ik het dus ook mee eens. Daarbij heb ik in mijn jeugd verschillende zelfmoordpogingen overleefd, omdat ik de pesterijen op school niet aankon. In die tijd was er ook nog niet de herkenning van het probleem en de opvang die er nu is.

Ondertussen ben ik ouder en wijzer en ben ik er een sport van aan het maken om de pestkoppen terug te pakken. Het lukt me aardig. Met dat soort heb ik geen compassie.
Oud 20 juni 2013, 09:36   #40
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als hem iets overkomt, zouden er tienermeisjes zelfmoord voor kunnen plegen.

De breuk van Take That heeft destijds wat levens van tienermeisjes geëist. Persoonlijk denk ik dat er meer achter zit. Onze maatschappij wordt gewoon harder. Mensen stellen steeds hogere eisen om er bij te horen en zo vallen er hoe langer me meer mensen uit de boot.

Ik kan me best voorstellen dat pubers door naar bepaalde muziek te luisteren of door zich op een bepaalde manier te gedragen en te kleden er bij willen horen. Helaas stemt dat misschien niet altijd overeen met wie je echt bent.

Wil je dan jezelf zijn en het buitenbeentje, zijn er altijd wel een elite die je het leven zuur maken. Dat is dus ook niet aangenaam.

Er wordt hoe langer hoe meer antidepressiva geslikt in deze maatschappij. We zijn overstresste kiekens en ja, die zijn vatbaarder voor zelfmoord. Ik heb geen enkel zinnig idee om de zelfmoordepidemie te stoppen dan te zeggen dat iedereen eens in eigen hart moet kijken in plaats van een ander altijd hard aan te pakken.

Voor je jezelf als voorbeeld stelt, vergeet dat je nooit echt in de wereld van een ander kan leven en dat je nooit echt weet hoe die alles opvat. Niet iedereen kan deze moderne maatschappij nog aan.

Armoede, uitbuiting ... het is allemaal zo erg niet als gepest en vernederd te worden onder het mom van luxe.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be