Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2004, 13:46   #21
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
wat interesseren ons die achterhoedegevechten tussen twee aziatische volkeren, namelijk de turken en de chinezen?
voor ons, westeuropeanen, is dat allemaal één pot nat hoor.
logisch dat de media er niet over berichten hier. het interesseert geen kat.

Spreek voor jezelf. Mij, en met mij nog vele anderen, interesseert het lot van andere mensen wel.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 16:43   #22
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

China is niet dramatisch "een ander land" geworden na de machtsovername door de communisten - ze hebben die theorieën gewoon geabsorbeerd en gaan gewoon verder hun gang zoals de oude rijken uit het verleden inclusief het ottomaanse dat ook deden. Oeigoeren, Turkmenen, Tibetanen
in de huidige geopolitieke constellatie hebben ze geen schijn van kans.
De reeële moslimstaten hebben China nodig als bondgenoot en zullen zich wel hoeden vooraleer zich in de binenlandse aangelegendheden van het rijk van het midden te mengen.

Er gaan trouwens stemmen op binnen de partij om in China het principe van de doodstraf te herzien - niet uit morele overwegingen, maat uit praktische : ze zou geen of niet genoeg afschrikkingseffect hebben
Oud 12 augustus 2004, 17:31   #23
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat interesseren ons die achterhoedegevechten tussen twee aziatische volkeren, namelijk de turken en de chinezen?
voor ons, westeuropeanen, is dat allemaal één pot nat hoor.
logisch dat de media er niet over berichten hier. het interesseert geen kat.
Dan stel ik de vraag wat interesseert de "west-europeanen" achterhoedgevechten tussen palestijnen en israelieten, tsjetsjenen en russen, soudanezen en afrikaanse soudanezen dan wel? Ga is in je bedje krupen en kijk naar tv misschien vind je een leuke programmatje.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 17:33   #24
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Ik denk dat er hier wat realisme aan de dag moet worden gelegd.

Het israël conflict gaat niet om het "welzijn" van Palestijnen.... het gaat, nogal logisch, over Israël.

De Arabische buren hebben zich allemaal schuldig gemaakt aan genocide, dus waarom ze nu opeens helpen? We hebben het hier niet over democratische regimes, maar over gecentraliseerde machten met elk hun eigen bedoelingen.

In China zitten geen joden, dus waarom moeten de Arabische landen zich ervoor gaan engageren?

Om het nogal cru te stellen:

-> mij interesseer het lot van die mensen niet; Ik heb daar geen familie/kenissen, noch ben ik welwillend een volk te helpen dat mij afschilderd als een vuile ongelovige.
heel kort: Omdat moslims elkaar moeten helpen.
Oud 12 augustus 2004, 17:47   #25
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommy_
Janitsaren waren nu eenmaal slaven daar kan je niets aan veranderen. En laat me niet zeggen dat de Turken het grote slachtoffer zijn vandergelijke wantoestanden. Ze gaan zelf wel ook lelijk te keer met hun Koerden vandaag de dag en in de tijd van het Ottomaanse rijk waren ze ook geen engelen verre van zoals de meest grote rijken dat altijd geweest zijn. Waarom denk je dat de Grieken van de Turken niet veel moeten hebben? Omdat ze hun zeer slecht gedragen hebben bij de bezetting. Trouwens ge zou beter nog eens wat opzoekwerk doen over wat de Turken deden tegen de Arabieren voordat de Arabieren ze aanvielen samen met Laurence en de Engelsen. Zo te zien ken je veel van de Turkse geschiedenis maar de fout zoals de meeste de slechte kanten kennen ze bijna nooit. Er zijn altijd 2 kanten aan de medaille.....
Slechte kanten van Ottomaanse Rijk kennen wij natuurlijk. Begin 18de eeuw wilden ze Europees worden. Ze deden alles om Europees te overkomen. Ah die fu*ing Tulp-tijden. Men was niet meer gelovig als begin 14de eeuw. Men had geen respect meer. Men gaf iedere buitenlandse missionaris recht om zich te moeien met binnenlandse politiek.

De grieken moeten niks van Turken hebben omdat ze grote oorlog hebben verloren . De vrijheidsoorlog van Turken hebben verloren. Die wilden Izmir en Istanbul Grieks maken. Het is hun niet gelukt. Istanbul is Turks gebleven. Waarom zouden ze iets van Turkse cultuur moeten hebben. En ja relatie tussen Turken en Grieken is niet meer als vroeger. Er is forse verbetering. Trouwens met elke buurland doet turkije zijn best om goede relaties te hebben.

De arabische bevolking moesten hun Deys dan beter gehoorzamen. Turken deden slechte dingens omdat Arabieren ook profiteerden van verzwakt Turkse Rijk. Het was normaal dat ze hun vrijheid eisten maar wat deden ze na hun winst tegen Turken nou juist? Kontlik-politiek voeren. Maar ja het was verleden. Turken en Arabieren moeten terug goede vrienden worden. En als dat lukt moet Iran natuurlijk erbij horen. Als Turkije in December afgewezen wordt GEEN DATUM krijgt. Dan komt er zeker een Turks, Arabisch en Iranees front tegen westerse kolonisten die teveel belangen hebben in Midden-Oosten. Situatie van Turkije zie ik gelijk met die van in 18de eeuw. Turkije doet alles om Europees te overkomen. Criteria Kopenhagen, secuiliere staat (daartegen heb ik niets maar toch), verbod op hoofddoeken in't onderwijs, veel te veel rechten toekennen aan Koerden die 1/4 van mijn land willen innemen. Maar ik moet bekennne dat onderhandelingen met EU turkije ook moderniseren en wat mensenrechten helpt om goede niveau te halen.
Oud 12 augustus 2004, 17:52   #26
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
heel kort: Omdat moslims elkaar moeten helpen.
Koerden, zijn dat geen moslims?
Oud 12 augustus 2004, 18:01   #27
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Koerden, zijn dat geen moslims?
Koerden zijn in't algemeen moslims. Maar in Turkije wonen 15 a 20 miljoen Koerden mogsten ze allemaal in opstand komen tegen Turken en ales wat Turks is dan breekt er burgeroorlog. Aantal van Koerden die een droom(biji Kurdistane, biji Apo) hebben is niet weinig ongeveer 200.000 a 500.000 (ik kan me vergissen). En tegen die Koerden moet men hard treden. Tegen een gematigd Koerd heb ik geen enkel haat integendeel hij is mijn moslim-broeder.
Oud 12 augustus 2004, 18:08   #28
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Koerden zijn in't algemeen moslims. Maar in Turkije wonen 15 a 20 miljoen Koerden mogsten ze allemaal in opstand komen tegen Turken en ales wat Turks is dan breekt er burgeroorlog. Aantal van Koerden die een droom(biji Kurdistane, biji Apo) hebben is niet weinig ongeveer 200.000 a 500.000 (ik kan me vergissen). En tegen die Koerden moet men hard treden. Tegen een gematigd Koerd heb ik geen enkel haat integendeel hij is mijn moslim-broeder.
De Turken ontkennen een genocide.
De Turken onderdrukken de x-miljoen Koerden.
En dan klagen dat jullie zelf onderdrukt worden?
De Turken hebben twee keer Europa aangevallen.
De Turken bezetten nog steeds een deel van Europa, Cyprus.
En dan vragen om lid te worden van datzelfde Europa?
Jullie durven
Oud 12 augustus 2004, 18:12   #29
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan stel ik de vraag wat interesseert de "west-europeanen" achterhoedgevechten tussen palestijnen en israelieten, tsjetsjenen en russen, soudanezen en afrikaanse soudanezen dan wel? Ga is in je bedje krupen en kijk naar tv misschien vind je een leuke programmatje.
bwa, er is niet veel op tv vandaag...

[size=3]maar wacht, kheb hier nog twee filmpjes uit islam's funniest home video's.[/size]

http://www.ogrish.com/movies/ogrish-...ding-video.wmv
http://www.ogrish.com/movies/cia-age...-iraq_full.wmv
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 18:17   #30
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
bwa, er is niet veel op tv vandaag...

[size=3]maar wacht, kheb hier nog twee filmpjes uit islam's funniest home video's.[/size]

http://www.ogrish.com/movies/ogrish-...ding-video.wmv
http://www.ogrish.com/movies/cia-age...-iraq_full.wmv
Verlichting(Islam)haters als u zijn er overal en waren ook altijd. Ze mor voorzichtig dat die mannen niet u kop afsnijden. Ik diss je met plezier want je bent slechts een monk met een vaste client van het racistische hoeruh assortiment.

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 12 augustus 2004 om 18:18.
Oud 12 augustus 2004, 18:22   #31
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Verlichting(Islam)haters als u zijn er overal en waren ook altijd. Ze mor voorzichtig dat die mannen niet u kop afsnijden. Ik diss je met plezier want je bent slechts een monk met een vaste client van het racistische hoeruh assortiment.
De islam als "Verlichting"? Dan heb ik nog liever fruitvliegjes als verlichting
Oud 12 augustus 2004, 18:23   #32
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
amerika had al lang een atoombom op dat achterlijk land moeten smijten.

die mannen, dat zijn jouw helden hé.
je bent dan ook 'n echte moslim.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 18:32   #33
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
amerika had al lang een atoombom op dat achterlijk land moeten smijten.

die mannen, dat zijn jouw helden hé.
je bent dan ook 'n echte moslim.
Amerika had een atoombom staan onder het Turkse bodem.Omdat Rusland ene onder die van Cuba had geplaatst.Dus laat staan atoombom gooien ze gaven ons ene cadeau om ons te beschermen. Bondgenootschap tussen Turkije en Amerika is/was groter dan je denkt.

Over welke mannen heb je het? Mijn helden zijn mensne als Ghengis Khan, Atilla The Hun, Fatih Sultan Mehmet, Ataturk, Malcolm X, Erdogan. En ik weet niet over welke mensen je hebt ik veronderstel moslim-extremisen. Tegen hun is mijn haat evengroot als tegen een separatistische Koerd!

Ik doe men best om een echte moslim te zijn. God Bless Islam!
Oud 12 augustus 2004, 20:01   #34
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
De Turken ontkennen een genocide.
De Turken onderdrukken de x-miljoen Koerden.
En dan klagen dat jullie zelf onderdrukt worden?
De Turken hebben twee keer Europa aangevallen.
De Turken bezetten nog steeds een deel van Europa, Cyprus.
En dan vragen om lid te worden van datzelfde Europa?
Jullie durven
-Er is geen genocide gebeurt. Heb je ooit wat over de probleem gelezen? Hoeveel tegenargumenten werden hier geschreven.
-Men nam harde maatregelen tegen Koerden uit angst voor burgeroorlog. Hun toestand verbeterd met de dag.
-Europeanen hebben 13 keer grote kruistochten (oorlog tegen Turken) verklaard.
-Daar wonen sinds 1571 Turken. Op Turks-Cyprus voert men oneerlijke drukken. Maar het zal verbeteren. Wacht en zie!
-Vragen? Turkije Eist!

Maar ik denk dat ik mijn tegenargumenten voor niets heb getypd. Jij zult niets onder die teksten verstaan. Je zult nooit van u vooroordelingen afraken. Voor één keer ga ik iets doen wat jij wilt. Ik ga liegen voor goede doel!

-Turken hebben 3 a 5 miljoen armeniers vermoord.
-Turken hebben 30 miljoen koerden onderdurkt.
-Turken haten Europeanen, onze ambitie is altijd Europa veroveren. Onze droom is een West-Turkestan oprichten hier in Europa. Turks als taal, Islam als geloof. Alle mensen die het negeren moet men op zijn chinees executeren.
-Cyprus is een volledige Turkse land. Daar is geen plaats voor Grieken. Grieken mogen blijj zijn dat ze een stuk hebben en dat ze Griekenland hebben. Want Athene is ook een Turkse stad.
-Europese Unie men botten. Turken zijn al in EU ongeveer 6miljoen. Ze wachten allemaal op één bevel en hup Europa is van Turken.

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 12 augustus 2004 om 20:02.
Oud 12 augustus 2004, 20:29   #35
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Turken haten Europeanen, onze ambitie is altijd Europa veroveren. Onze droom is een West-Turkestan oprichten hier in Europa. Turks als taal, Islam als geloof. Alle mensen die het negeren moet men op zijn chinees executeren.
Gezellig. Maareuh... zou je niet eens voor jezelf spreken? Ik ken namelijk genoeg Turken die het niet met je eens zijn.

Op deze manier maak je het de mensen natuurlijk nogal lastig om tegen de executeringen van je Turkse medemensen te zijn. Of op z'n minst om nog ietwat respect op te brengen voor Turken. Niet dat jij dat wil, jou kan het geen zak schelen, maar ik ken er een paar die wél graag gerespecteerd worden, en niet gehaat worden enkel omdat ze Turks zijn. Niet dat het jou iets kan schelen natuurlijk, ik veronderstel dat je die als verraders ziet.
Op die manier hou je natuurlijk heel weinig mensen over die achter je staan.

Soit, ik ga mij achter nen pitta hier bij Snack Izmir.

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 12 augustus 2004 om 20:29.
Oud 12 augustus 2004, 20:32   #36
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Gezellig. Maareuh... zou je niet eens voor jezelf spreken? Ik ken namelijk genoeg Turken die het niet met je eens zijn.

Op deze manier maak je het de mensen natuurlijk nogal lastig om tegen de executeringen van je Turkse medemensen te zijn. Of op z'n minst om nog ietwat respect op te brengen voor Turken. Niet dat jij dat wil, jou kan het geen zak schelen, maar ik ken er een paar die wél graag gerespecteerd worden, en niet gehaat worden enkel omdat ze Turks zijn. Niet dat het jou iets kan schelen natuurlijk, ik veronderstel dat je die als verraders ziet.
Op die manier hou je natuurlijk heel weinig mensen over die achter je staan.

Soit, ik ga mij achter nen pitta hier bij Snack Izmir.
Lees het nog is. Mis je taalhumor? -Er is geen genocide gebeurt. Heb je ooit wat over de probleem gelezen? Hoeveel tegenargumenten werden hier geschreven.
-Men nam harde maatregelen tegen Koerden uit angst voor burgeroorlog. Hun toestand verbeterd met de dag.
-Daar wonen sinds 1571 Turken. Op Turks-Cyprus voert men oneerlijke drukken. Maar het zal verbeteren. Wacht en zie!
-Vragen? Turkije Eist!

Maar ik denk dat ik mijn tegenargumenten voor niets heb getypd. Jij zult niets onder die teksten verstaan. Je zult nooit van u vooroordelingen afraken. Voor één keer ga ik iets doen wat jij wilt. Ik ga liegen voor goede doel!

-Turken haten Europeanen, onze ambitie is altijd Europa veroveren. Onze droom is een West-Turkestan oprichten hier in Europa. Turks als taal, Islam als geloof. Alle mensen die het negeren moet men op zijn chinees executeren.
-Cyprus is een volledige Turkse land. Daar is geen plaats voor Grieken. Grieken mogen blijj zijn dat ze een stuk hebben en dat ze Griekenland hebben. Want Athene is ook een Turkse stad.
-Europese Unie men botten. Turken zijn al in EU ongeveer 6miljoen. Ze wachten allemaal op één bevel en hup Europa is van Turken.
Oud 12 augustus 2004, 20:33   #37
JusticeLover
Banneling

Standaard

Hoe kan je denken dat ik zulke dingens meen? Executeren op zijn chinees en ik zit hier te klappen over onderdrukking van Turkse minderheid. EUhm....
Oud 12 augustus 2004, 23:47   #38
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
-Er is geen genocide gebeurt. Heb je ooit wat over de probleem gelezen? Hoeveel tegenargumenten werden hier geschreven.
-Vragen? Turkije Eist!

Hoe weet jij nu wat ik denk, ik ken alleen maar deze cijfers, en die zijn al erg genoeg; 17 miljoen Koerden (zo'n 24% van de bevolking) wordt onderdrukt in Turkije en 'slechts' 1 a 1,5 miljoen Armeniërs zijn omgekomen. Dus kloppen jouw vooroordelen over mijn 'vooroordelen' niet echt
Oud 13 augustus 2004, 00:59   #39
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe weet jij nu wat ik denk, ik ken alleen maar deze cijfers, en die zijn al erg genoeg; 17 miljoen Koerden (zo'n 24% van de bevolking) wordt onderdrukt in Turkije en 'slechts' 1 a 1,5 miljoen Armeniërs zijn omgekomen. Dus kloppen jouw vooroordelen over mijn 'vooroordelen' niet echt
Niet alle Koerden worden onderdrukt. En over de Armenocide kan je meer opzoekjes doen. Ik geloof Turk4ever was degene die bereid was om daarover te discuteren.
Oud 13 augustus 2004, 09:46   #40
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe kan je denken dat ik zulke dingens meen? Executeren op zijn chinees en ik zit hier te klappen over onderdrukking van Turkse minderheid. EUhm....
*kuch* Ok.... dat ene zinnetje had ik dus niet zien staan... Misschien beter van voor af aan die zaken in 't rood zetten.... Er zijn dus weldegelijk Turken - zo vrees ik - die exact denken wat jij daar schreef....

Main eksoeses.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be