Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2013, 15:06   #21
Bog
Partijlid

Standaard

In het dorp waar ik ben opgegroeid deelt men gas-boetes uit voor rokers die geluidsoverlast veroorzaken. Het heeft gewerkt, want de rokers werden veel stiller. Nu heeft men echter een nieuw besluit gemaakt; na elf uur 's avonds groeperen op de stoep om te roken is bende-vorming en daarvoor krijg je ook een gas-boete, of je nu in stilte rookt of niet.
Bog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2013, 15:39   #22
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

En wat doen ze dan met de niet-rokers die ook graag mee buiten op het terras gaan zitten of uit sympathie mee buiten gaan staan?
Oud 24 juni 2013, 15:50   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
En wat doen ze dan met de niet-rokers die ook graag mee buiten op het terras gaan zitten of uit sympathie mee buiten gaan staan?
Voorbeelden stellen, dubbel zo zwaar straffen.
Oud 24 juni 2013, 15:56   #24
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Vrijgesproken cafébaas hoopt dat iedereen GAS-boete aanvecht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...aanvecht.dhtml

Inderdaad , niks wordt meer verdragen !!
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...verzuurd.dhtml
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...der-vuur.dhtml
En absurditeiten drijven ten top !!!!
Welke absurde GAS-boetes zijn er in uw gemeente van kracht ??
Even voor de volledigheid: het café in kwestie is een jeugdcafé waar in het verleden veel problemen zijn geweest met geluidsoverlast, vandalisme, en ik geloof zelfs een enkele knokpartij. Het heeft jaren geduurd en vele onderhandelingen met de gemeente eer de hinder rond het café een aanvaardbaar niveau heeft bereikt (waarbij de cafébaas wel het geluk had dat bepaalde leden van jongerenafdelingen van lokale partijen er vaste klant zijn). Wat niet wegneemt dat de GAS-boetes een aanfluiting zijn voor onze rechtstaat en dat de vaststellingen in casu ronduit amateuristisch zijn gedaan.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 24 juni 2013 om 15:57.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2013, 22:25   #25
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
straks zijn er gas-boetes om te ademen ook...
Ik hou alvast mijn adem in

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 07:23   #26
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bog Bekijk bericht
In het dorp waar ik ben opgegroeid deelt men gas-boetes uit voor rokers die geluidsoverlast veroorzaken. Het heeft gewerkt, want de rokers werden veel stiller. Nu heeft men echter een nieuw besluit gemaakt; na elf uur 's avonds groeperen op de stoep om te roken is bende-vorming en daarvoor krijg je ook een gas-boete, of je nu in stilte rookt of niet.
repressie

En de mensen zijn er blij mee
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 07:23   #27
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Voorbeelden stellen, dubbel zo zwaar straffen.
Inderdaad. Want zijn het niet, per slot van rekening, de niet-rokers die de rokers aanzetten tot misdrijven en, in het slechtste geval, terrorisme?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 25 juni 2013, 07:25   #28
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Even voor de volledigheid: het café in kwestie is een jeugdcafé waar in het verleden veel problemen zijn geweest met geluidsoverlast, vandalisme, en ik geloof zelfs een enkele knokpartij. Het heeft jaren geduurd en vele onderhandelingen met de gemeente eer de hinder rond het café een aanvaardbaar niveau heeft bereikt (waarbij de cafébaas wel het geluk had dat bepaalde leden van jongerenafdelingen van lokale partijen er vaste klant zijn). Wat niet wegneemt dat de GAS-boetes een aanfluiting zijn voor onze rechtstaat en dat de vaststellingen in casu ronduit amateuristisch zijn gedaan.
Mja, wt jij "veel problemen" noemt, noem ik "het valt allemaal wel mee".
Oud 25 juni 2013, 13:01   #29
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Inderdaad. Want zijn het niet, per slot van rekening, de niet-rokers die de rokers aanzetten tot misdrijven en, in het slechtste geval, terrorisme?
Ja, ik probeer hen te overtuigen te stoppen met roken, omdat mijn gezondheid er onder lijdt.

Maar eens nagedacht hoeveel mensen ik zo werkloos zou maken, moest iedereen stoppen met roken? De mensen die in de tabaksindustrie werken, de mensen die er ontradingscampagnes voor moeten verzinnen, ... Dokters en politie krijgen minder werk.

Roken is slecht, maar economisch verantwoord, net als alcohol. We moeten aan iets dood gaan en met iets de staatskas spijzen en de zakken van grote kapitalisten die kinderen uitbuiten op hun plantages.

Alles draait om geld.
Oud 25 juni 2013, 13:23   #30
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik probeer hen te overtuigen te stoppen met roken, omdat mijn gezondheid er onder lijdt.

Maar eens nagedacht hoeveel mensen ik zo werkloos zou maken, moest iedereen stoppen met roken? De mensen die in de tabaksindustrie werken, de mensen die er ontradingscampagnes voor moeten verzinnen, ... Dokters en politie krijgen minder werk.

Roken is slecht, maar economisch verantwoord, net als alcohol. We moeten aan iets dood gaan en met iets de staatskas spijzen en de zakken van grote kapitalisten die kinderen uitbuiten op hun plantages.

Alles draait om geld.
Dat is zoals armoede: een grote en belangrijke en zeer functionele sector.
Oud 25 juni 2013, 17:38   #31
Boadicea

Standaard

Nee, overheden willen horeca eruit, want als mensen zich verenigen kunnen ze tussen pot en pint wel eens inzien wat de overheid werkelijk is. En denkende burgers zijn een gevaar.
Oud 25 juni 2013, 17:46   #32
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, overheden willen horeca eruit, want als mensen zich verenigen kunnen ze tussen pot en pint wel eens inzien wat de overheid werkelijk is. En denkende burgers zijn een gevaar.
Horaca is vervangen door facebook en twitter. Groeperen doen ze tegenwoordig online.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 19:04   #33
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is niet mijn probleem. Straks ga je nog stellen dat het die mensen die allemaal hun werk en inkomen hebben d.m.v. de tabaksindustrie, hun lot is dat ze die baan en aanverwanten hebben...

Ik ga even theoretisch schetsen:

Automatisatie in de automobielsector zorgt ervoor dat enkel nog ingenieurs nodig zijn om een model te ontwikkelen. De arbeider is overbodig. Een produktiehal wordt volledig automatisch aangedreven en er wordt volledig automatisch geproduceerd.

Jij zou dus gaan klagen dat de arbeider werkloos is t.g.v. de automatisatie ( = technologische ontwikkeling, vooruitgang ) en daarom is de technologische ontwikkeling dus slecht en ongewenst?

De komst van de motor en daaruit voortkomend de auto had als gevolg dat koetsenmakers geen werk meer hadden...is dat negatief?

Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 19:07   #34
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
repressie

En de mensen zijn er blij mee

Ik niet.

Het bevolkingsdichtheid mag gerust van 341 inw/km2 naar 10 of 20 inw/km2
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 09:52   #35
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik lees hier dat forum al lange tijd maar ik heb mij nu ook maar geregistreerd. Omdat het hier over een café en cafébaas gaat die ik persoonlijk ken. Ik keur ook die GAS boetes niet goed maar hier heeft volgens mij de Rechter een grote fout begaan. Waarom : omdat het hier wel degelijk over zware geluidsoverlast gaat. De politie heeft al ontelbare keren klachten hierover ontvangen. En niet steeds van dezelfde mensen maar van veel buurtbewoners. In dit café is trouwens ook nog steeds geen rookverbod. Er wordt nog steeds gerookt, zelfs aangemoedigd door de cafébaas. Hier is trouwens ook nog een rechtszaak bezig. Ook staan er ganse weekendnachten jeugd buiten die ofwel voorbijgangers uitschelden en lastig vallen ofwel tegen elkaar staan te roepen en te tieren. Waarom : omdat de cafébaas in kwestie alle regels en plichten aan zijn laars lapt en enkel aan zijn eigen portemonnee denkt. Ik vermoed zelfs dat die narcistische trekjes heeft. Jeugd rookt er als een schoorsteen en zuipt dat het niet meer normaal is. Een vluggertje versieren op toilet is daar meer regel dan uitzondering en vechten is er bijna elk weekend standaard in het programma voorzien. En waarom kan dit café al zoveel jaren zijn zin doen en alle regels aan hun laars lappen : omdat ze nogal nauwe banden hebben met sommige politici en de politie opdracht heeft gekregen om vele ogen dicht te knijpen. Is dit een alleenstaand geval? Neen want bijna in elk dorp heb je wel zo een plaats als dit café. De GAS boetes zijn misschien dan niet helemaal correct maar als een cafébaas denkt dat hij de maffiabaas van Haacht is dan loopt het helemaal fout. Wat is de volgende stap? Terug naar de Far West dan maar?
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 09:56   #36
giserke
Banneling

Standaard

Ondernemerke, waar is dat café juist? Dat lijkt me een leuk café te zijn om eens te passeren.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be