![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Partijlid
|
![]() In het dorp waar ik ben opgegroeid deelt men gas-boetes uit voor rokers die geluidsoverlast veroorzaken. Het heeft gewerkt, want de rokers werden veel stiller. Nu heeft men echter een nieuw besluit gemaakt; na elf uur 's avonds groeperen op de stoep om te roken is bende-vorming en daarvoor krijg je ook een gas-boete, of je nu in stilte rookt of niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En wat doen ze dan met de niet-rokers die ook graag mee buiten op het terras gaan zitten of uit sympathie mee buiten gaan staan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voorbeelden stellen, dubbel zo zwaar straffen.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 24 juni 2013 om 15:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hou alvast mijn adem in
![]() ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() En de mensen zijn er blij mee ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Maar eens nagedacht hoeveel mensen ik zo werkloos zou maken, moest iedereen stoppen met roken? De mensen die in de tabaksindustrie werken, de mensen die er ontradingscampagnes voor moeten verzinnen, ... Dokters en politie krijgen minder werk. Roken is slecht, maar economisch verantwoord, net als alcohol. We moeten aan iets dood gaan en met iets de staatskas spijzen en de zakken van grote kapitalisten die kinderen uitbuiten op hun plantages. Alles draait om geld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Nee, overheden willen horeca eruit, want als mensen zich verenigen kunnen ze tussen pot en pint wel eens inzien wat de overheid werkelijk is. En denkende burgers zijn een gevaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ga even theoretisch schetsen: Automatisatie in de automobielsector zorgt ervoor dat enkel nog ingenieurs nodig zijn om een model te ontwikkelen. De arbeider is overbodig. Een produktiehal wordt volledig automatisch aangedreven en er wordt volledig automatisch geproduceerd. Jij zou dus gaan klagen dat de arbeider werkloos is t.g.v. de automatisatie ( = technologische ontwikkeling, vooruitgang ) en daarom is de technologische ontwikkeling dus slecht en ongewenst? De komst van de motor en daaruit voortkomend de auto had als gevolg dat koetsenmakers geen werk meer hadden...is dat negatief? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik lees hier dat forum al lange tijd maar ik heb mij nu ook maar geregistreerd. Omdat het hier over een café en cafébaas gaat die ik persoonlijk ken. Ik keur ook die GAS boetes niet goed maar hier heeft volgens mij de Rechter een grote fout begaan. Waarom : omdat het hier wel degelijk over zware geluidsoverlast gaat. De politie heeft al ontelbare keren klachten hierover ontvangen. En niet steeds van dezelfde mensen maar van veel buurtbewoners. In dit café is trouwens ook nog steeds geen rookverbod. Er wordt nog steeds gerookt, zelfs aangemoedigd door de cafébaas. Hier is trouwens ook nog een rechtszaak bezig. Ook staan er ganse weekendnachten jeugd buiten die ofwel voorbijgangers uitschelden en lastig vallen ofwel tegen elkaar staan te roepen en te tieren. Waarom : omdat de cafébaas in kwestie alle regels en plichten aan zijn laars lapt en enkel aan zijn eigen portemonnee denkt. Ik vermoed zelfs dat die narcistische trekjes heeft. Jeugd rookt er als een schoorsteen en zuipt dat het niet meer normaal is. Een vluggertje versieren op toilet is daar meer regel dan uitzondering en vechten is er bijna elk weekend standaard in het programma voorzien. En waarom kan dit café al zoveel jaren zijn zin doen en alle regels aan hun laars lappen : omdat ze nogal nauwe banden hebben met sommige politici en de politie opdracht heeft gekregen om vele ogen dicht te knijpen. Is dit een alleenstaand geval? Neen want bijna in elk dorp heb je wel zo een plaats als dit café. De GAS boetes zijn misschien dan niet helemaal correct maar als een cafébaas denkt dat hij de maffiabaas van Haacht is dan loopt het helemaal fout. Wat is de volgende stap? Terug naar de Far West dan maar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Ondernemerke, waar is dat café juist? Dat lijkt me een leuk café te zijn om eens te passeren.
|
![]() |
![]() |