Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juli 2013, 13:48   #21
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat zit zo, de douane is een dienst die door de Europese realiteit in wezen in groten dele nutteloos geworden is.

Ze hebben de ervaring, ze hebben de middelen en de mankracht, en ze hebben niets te doen.

Het is dan ook onvermijdelijk dat de douane niet alleen meer en meer als een soort van pseudo-politiemacht gaat gebruikt worden, ze zullen ook verder uitgebouwd worden, ze zullen meer bevoegdheden krijgen.
repressie

Iedereen weer content, se.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 13:51   #22
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

En dan komt Nietzsche tegen mij zagen dat ik niet overweg kan met lieden die er een andere mening op na houden en kunnen stemmen.

Zie wat er van komt.

Laatst gewijzigd door Kameraad Mauser : 3 juli 2013 om 13:52.
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 14:01   #23
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Ik snap het wel!

Een kei kan je niet stropen, maar als die kei zich per toeval voor je neus bevindt met een gloednieuwe BMW en ondertussen een openstaande boete heeft die hij/zij niet wil kan betalen, dan zal het die kei wel pijn doen als die BMW een paar maand later te koop staat op de website van de patrimoniumdiensten

Goeie zaak dus, nu nog andere dingen toevoegen aan de databank (bvb. verzekering, ingetrokken rijbewijzen, ...) en we gaan eindelijk eens de echte wegpiraten van de baan halen!
Een kei rijdt met geen auto en die auto staat ook thuis..
Ik snap dus uw redenering niet goed.
Maar wat bedoelt men met een onbetaalde boete, is die al door de rechtbank uitgesproken ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 14:02   #24
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Mijn 50 wagens tellende collectie is niet eens ingeschreven
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 14:03   #25
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De Schoof is van het gedacht dat als ge als staat een boete aan iemand lapt, dat die boete dan ook betaald moet worden.
Als ge als staat vindt dat die boete dan niet betaald moeten worden, dan moet ge die overtreding maar schrappen voor iedereen.

Een systeem waar alleen de 'braven' betalen (de brave belastingbetalende huisvader die per ongeluk eens 51 per uur rijdt in de gemeente), en de nukkigaards die niet willen betalen dan maar met rust laat, is pervers.

.
Dan zijn we met twee.
Oud 3 juli 2013, 14:03   #26
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb ooit, in een grijs verleden eens een controle op diesel gehad, dat was met de caddy van't werk, toen ik weer eens naar Nederland mocht om brokken te gaan opruimen.

Mij is toen verteld door die douaniers -toen ik een bonnetje voor de verloren werktijd vroeg- dat ze vooral mikten op kleine bedrijfsvoertuigen die duidelijke markering hadden om zo kleine zelfstandigen of "geconnecteerde" bestuurders te vermijden. Want die gaven veel gezeik en tijdsverlies.
Werknemers daarentegenover waren veel gemakkelijker, want de tijd die ze daar stonden te verschijten was toch betaald door de baas.

Het zou me niet verbazen dat er enkele andere criteria zijn die ze nu hanteren. Zeker als ze de nummerplaten digitaal kunnen natrekken.
Ik heb dat ook zo meegemaakt, vroeger stonden ze dikwijls in de Vogelzanglaan, en je zag ze daar echt hun slachtoffer uitzoeken.
Oud 3 juli 2013, 14:05   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Een kei rijdt met geen auto en die auto staat ook thuis..
Ik snap dus uw redenering niet goed.
Maar wat bedoelt men met een onbetaalde boete, is die al door de rechtbank uitgesproken ?
Dat zijn natuurlijk de lastige juridische vragen die de staat niet graag zal horen.
Oud 3 juli 2013, 14:07   #28
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Het zullen inderdaad enkel onbetaalde boetes zijn na uitspraak door een politierechtbank. En aangezien de grote meerderheid van kleine onbetaalde boetes nog steeds geseponeerd worden = gebakken lucht dus.
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 14:14   #29
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Inderdaad belachelijk. Ik had blijkbaar een boete waar ik nooit van gehoord had, deze hadden ze afgetrokken van mijn belastingsteruggave. Tot daar dan nogaantoe maar om dan de wagen aan de kant te zetten vind ik toch een stap te ver gaan. Zoals reeds eerder aangegeven was één telefoontje genoeg om mijn gestolen gsm terug te hebben en de dief bij de lurven te vatten. Maar dat is moeilijk, een auto stoppen om cash binnen te rijven daarentegen...
Gebeurt wel meer als je een onmiddellijke inning weigert in het buitenland.
Oud 3 juli 2013, 14:19   #30
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Het zullen inderdaad enkel onbetaalde boetes zijn na uitspraak door een politierechtbank. En aangezien de grote meerderheid van kleine onbetaalde boetes nog steeds geseponeerd worden = gebakken lucht dus.
Bangmakerij dus.
Oud 3 juli 2013, 14:28   #31
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
De douane nog wel?? Wat heeft de douane daar mee te maken?
Die hebben niets beters te doen? Open grenzen en zo.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 14:34   #32
demonen
Banneling

Standaard

Men dreigt zelfs met zware boetes indien je je belastingsbrief 1 dag te laat indient, zelfs als je moet terugtrekken.
Het geld is op! Ze zijn radeloos.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 14:58   #33
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Inderdaad belachelijk. Ik had blijkbaar een boete waar ik nooit van gehoord had, deze hadden ze afgetrokken van mijn belastingsteruggave.
Op zijn minst voel je het dan minder hard.
Citaat:
Tot daar dan nogaantoe maar om dan de wagen aan de kant te zetten vind ik toch een stap te ver gaan.
In sommige gevallen zou dat VEEL sneller moeten gebeuren. Onverzekerde wagens zouden veel sneller van de baan gehaald moeten worden. Daar mag men nu eens vrolijk een wielklem opgooien.
Ook niet moeilijk hoor. Webcam op't dashboard gekoppeld aan een tablet of netbook, een 3G verbinding naar de kruispunt databank en beeldherkenningssoftware. Het enige er moet gebeuren dan is dat er een signaal afgaat, en dat er een wielklem op de onverzekerde/gekeurde wagen geplaatst wordt.

Citaat:
Zoals reeds eerder aangegeven was één telefoontje genoeg om mijn gestolen gsm terug te hebben en de dief bij de lurven te vatten. Maar dat is moeilijk, een auto stoppen om cash binnen te rijven daarentegen...
Hetzelfde verhaal als met fietsendieven en dergelijke.
Kan je de agenten dat kwalijk nemen? Als ze een dief of andere crimineel te grazen nemen en ze missen 1 regeltje, dan zijn zij de slechten, en krijgen ze een berg gezeik over hun hoofd. Neen, dan kiezen ze toch voor een minder uitputtende en veiligere bezigheid.
Oud 4 juli 2013, 15:15   #34
Belask0
Banneling

Standaard

ik vind het terecht : boete al 6 maand niet betaald , auto aan de kant tot je hier terugstaat met het betalings bewijs , ze zullen het wel afleren
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2013, 15:37   #35
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom ze niet simpelweg naar de woning gaan van die wanbetaler.
Omdat ze bang zijn van klop te krijgen van zijn clan of uitgebreide familie, tiens.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2013, 15:46   #36
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Omdat ze bang zijn van klop te krijgen van zijn clan of uitgebreide familie, tiens.
Daarom zetten ze dan de douane in ? Deze kunnen, in tegenstelling tot de politie, wel tegen een stootje, en kontroleren elke wagen minstens om de maand
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2013, 16:39   #37
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat ik wel snap: boete niet betaald, auto aan de kant.
Wat snap ik dan niet ?

Waarom ze niet simpelweg naar de woning gaan van die wanbetaler.
Waarom wachten tot ze hem per ongeluk en per toeval eens aantreffen, ik weet niet waar.

http://nieuws.vtm.be/binnenland/5215...to-aan-de-kant

titel : Boete niet betaald? Auto aan de kant
Omdat dat veel meer kost dan de meeste boetes opbrengen, daarom.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2013, 18:32   #38
Belask0
Banneling

Standaard

juuist
wanbetalers betrappen langs de weg kreeert een gevoel van : ik kan op elke hoek vd straat tegengehouden worden
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2013, 19:23   #39
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Gebakken lucht. Welke simpele douanier gaat zoiets durven doen? Of gaan ze er politie bij zetten (nog harder lachen). Of een deurwaarder die evenveel te zeggen heeft als de man achter de vuilniskar Ik zie het al gebeuren : een onbetaalde flitsboete van 50 euro en dan die douanier : Mijnheer we gaan op uw wagen van 150.000 euro een klem moeten zetten. Ik vrees dat die douanier de kans niet meer gaat krijgen om nog te kunnen gaan lopen.

Een vraag die ik elders ook al las en veel waarheid in zit : wie heeft er ooit al eens een controle op diesel gehad? Ik heb dat zelfs nog nooit gezien en rij toch al heel lang rond. Ze zijn nu al hopeloos onderbemand en dat zal niet verbeteren. Denkt iemand nu echt dat ze dat zwaar gaan controleren.
Op diesel controleren doen ze wel hoor. Maar dat is meer bij de camions, daar zit meer diesel in.
Een week of 2 geleden hebben ze er nog een paar uitgehaald die een valse dieseltank in hun dieseltank hadden gestoken.
Oud 4 juli 2013, 19:25   #40
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Trouwens al die "slimme" camera's op hun auto's en moto's...ik vermoed dat die binnen de kortste keren zullen kapot zijn en dat de garantie zal verlopen zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be