Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2013, 09:44   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het soort leerlingen dat spijbelt zijn bovendien geen surplus voor het lesgebeuren. De meeste leraren zijn dus in de eerste plaats geen vragende partij om de spijbelaars in hun klas te hebben.
Dat vind ik een verkeerde houding van jouw 'meeste' leraren.

Ik kan me wel inbeelden dat de meeste leraren het teveel gaan vinden, als zij en zij alleen moeten instaan om die gasten op te vangen. Ik bedoel, zonder de steun van de schooldirectie, van de ouders en van "gans de maatschappij".

De meeste leraren vinden, vermoed ik ten stelligste, wel degelijk dat "de school van iedereen is". Zelfs van de kinderen die er niet willen bij horen.
Dit in tegenstelling tot een stad, waar volwassenen door hun gedrag kunnen aangeven dat ze er niet bij willen horen, en er dan ook niet moeten bijhoren.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2013, 09:53   #22
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat vind ik een verkeerde houding van jouw 'meeste' leraren.

Ik kan me wel inbeelden dat de meeste leraren het teveel gaan vinden, als zij en zij alleen moeten instaan om die gasten op te vangen. Ik bedoel, zonder de steun van de schooldirectie, van de ouders en van "gans de maatschappij".

De meeste leraren vinden, vermoed ik ten stelligste, wel degelijk dat "de school van iedereen is". Zelfs van de kinderen die er niet willen bij horen.
Dit in tegenstelling tot een stad, waar volwassenen door hun gedrag kunnen aangeven dat ze er niet bij willen horen, en er dan ook niet moeten bijhoren.

.
Scholen staan machteloos ten opzichte van onbekwame ouders.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2013, 10:10   #23
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Of doppers.
Zoveel verschil is er nie eh (behalve de kost).
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2013, 10:30   #24
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Dit probleem kan onmogelijk worden opgelost door maatregelen als het afnemen van de kinderbijslag. Hoe hard sommigen het ook mogen ontkennen, ons onderwijs is echt niet voor iedereen goed. Een grondige hervorming dringt zich al lang op, maar werd om electorale redenen geblokkeerd. Dan blijven er alleen nog lapmiddelen over. Maar of onze maatschappij daarmee gediend is, betwijfel ik ten zeerste.

(er is overigens idd geen schoolplicht, maar leerplicht in België, maar dat impliceert wel dat wie niet naar school gaat moet kunnen aantonen dat er op een andere manier aan die leerplicht wordt voldaan door bijvoorbeeld thuisonderwijs)

Laatst gewijzigd door Edina : 5 juli 2013 om 10:31.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2013, 10:54   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ons onderwijs is echt niet voor iedereen goed.
nee hoor, en de uren van de baas zijn nog voor veel minder mensen goed. Jammer dan toch dat we ons er heel ons leven naar zullen moeten schikken nietwaar? Misschien tijd voor een hervorming van de werkdagen? vier uur per dag, zelf in te vullen of zo?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2013, 11:07   #26
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
nee hoor, en de uren van de baas zijn nog voor veel minder mensen goed. Jammer dan toch dat we ons er heel ons leven naar zullen moeten schikken nietwaar? Misschien tijd voor een hervorming van de werkdagen? vier uur per dag, zelf in te vullen of zo?
Je hebt het punt duidelijk gemist, zoals gewoonlijk. Sommige leerlingen verpest OP SCHOOL de boel voor de rest. Nu mag jij me eens uitleggen wat de meerwaarde ervan is om hen kost wat kost in die school te zetten. Zowel voor henzelf, als de leerlingen, als de leerkracht, als de maatschappij. Zou het niet zinvoller zijn indien er voor die leerlingen een ander traject wordt uitgestippeld? Zodat het onderwijzen van andere leerlingen er niet wordt door gehypothekeerd, zodat de leraar tenminste op een normale manier kan lesgeven, zodat die leerlingen niet zonder diploma en totaal ongemotiveerd op de arbeidsmarkt worden gegooid?

(en dan zwijg ik nog van het feit dat ons watervalsysteem mee aan de basis ligt van het creëren van onschoolbare leerlingen)
Oud 5 juli 2013, 11:13   #27
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
De Gestapo is helemaal terug. Akkoord dat spijbelen aangepakt moet worden, maar om nu flikken in te zetten voor invallen in de huizen, sorry, wat een praktijk.

Na de GAS-boetes, de Spijbelrazzia.
De zoveelste Belgische mop en direct maar beginnen dreigen met Gerecht en van alles. Wie heeft daar nu nog bang van? En de flikken sturen Is ook het enige wat flikken nog durven. Bij brave ouders de macho gaan uithangen. Maar altijd plezant om zo van die macho's aan de poort te hebben staan. Bellen aan en vragen of ze even mogen binnen komen. Neen, poort blijft gesloten of ze moeten een huiszoekingsbevel hebben. Ze mogen altijd proberen over de elektrische omheining te kruipen en voorbij de waakhonden te geraken (wat trouwens gefilmd wordt en dan hebben ze een dikke klacht aan hun broek). Een flik kan maar 1 ding en dat is als een echte macho met hun combi frietjes gaan halen
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2013, 11:14   #28
Nick de Dubbel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Je hebt het punt duidelijk gemist, zoals gewoonlijk. Sommige leerlingen verpest OP SCHOOL de boel voor de rest. Nu mag jij me eens uitleggen wat de meerwaarde ervan is om hen kost wat kost in die school te zetten. Zowel voor henzelf, als de leerlingen, als de leerkracht, als de maatschappij. Zou het niet zinvoller zijn indien er voor die leerlingen een ander traject wordt uitgestippeld? Zodat het onderwijzen van andere leerlingen er niet wordt door gehypothekeerd, zodat de leraar tenminste op een normale manier kan lesgeven, zodat die leerlingen niet zonder diploma en totaal ongemotiveerd op de arbeidsmarkt worden gegooid?

(en dan zwijg ik nog van het feit dat ons watervalsysteem mee aan de basis ligt van het creëren van onschoolbare leerlingen)
Er is geen enkel werkbaar ander alternatief ..hoogstens een carriere in de criminaliteit...

Personen die geen enkele vorm van zelfdiscipline is aangeleerd raken zowiezo alleen maar in de marginaliteit..

Geldboetes helpen zeker en vast..iedereen spreekt de taal van het geld.....zoals verkeersboetes nooit de verkeersovertredingen kunnen uitroeien, helpen ze wel bij het beheersen ervan.
Nick de Dubbel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2013, 11:36   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik zie dat U mijn punt ook heeft gemist. Gelukkig heeft Nick het wel begrepen, ik zou bijna gaan denken dat het aan mij ligt.

hoe wil je je "onschoolbare" kinderen later aan werk helpen? Door ze onder het vakje "onwerkbaren" levenslang een uitkering te geven of zo?

Er bestaat ook een leercontract dacht ik, dat is voor die onschoolbaren blijkbaar ook al teveel neem ik aan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 5 juli 2013 om 11:37.
Oud 5 juli 2013, 12:04   #30
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Mag aan de ouders gevraagd worden om van "onschoolbaren", schoolbaren te maken, met sancties?
De enige sanctie die werkt is de portemonnee.
Afschuiven op scholen en leerkrachten is waarschijnlijk het eenvoudigste.
Papa en mama gaan vrij uit.
De eerste verantwoordelijkheid ligt bij de ouders en de opvoeding die ze hun kinderen meegeven.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2013, 12:08   #31
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Mag aan de ouders gevraagd worden om van "onschoolbaren", schoolbaren te maken, met sancties?
De eerste verantwoordelijkheid ligt bij de ouders en de opvoeding die ze hun kinderen meegeven.
En als die kinderen nu eens voor niets goed zijn, wat gaan de ouders daar aan veranderen?
Oud 5 juli 2013, 12:14   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En als die kinderen nu eens voor niets goed zijn, wat gaan de ouders daar aan veranderen?
dan worden ze galeislaven. Die worden ingezet om ecologisch verkeer te stimuleren: ze trekken een lange kar over de autostrade, beladen met personenwagens : snel en voordelig van en naar het werk.

Laatst gewijzigd door circe : 5 juli 2013 om 12:15.
Oud 5 juli 2013, 12:25   #33
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dan worden ze galeislaven. Die worden ingezet om ecologisch verkeer te stimuleren: ze trekken een lange kar over de autostrade, beladen met personenwagens : snel en voordelig van en naar het werk.
Ah, ik begrijp het, we maken er een soort politieagenten van.
Oud 5 juli 2013, 12:28   #34
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik zie dat U mijn punt ook heeft gemist. Gelukkig heeft Nick het wel begrepen, ik zou bijna gaan denken dat het aan mij ligt.

hoe wil je je "onschoolbare" kinderen later aan werk helpen? Door ze onder het vakje "onwerkbaren" levenslang een uitkering te geven of zo?

Er bestaat ook een leercontract dacht ik, dat is voor die onschoolbaren blijkbaar ook al teveel neem ik aan?
Het is je blijkbaar ontgaan dat dit net de weg is die ons huidige onderwijssyteem bewandeld. Het aantal jongeren dat zonder diploma de school verlaat is stijgende. En daar gaat het louter dwingen van op de schoolbanken zitten weinig aan veranderen. Behalve dan in negatieve zin doordat zij andere leerlingen meesleuren.

Die leerlingen die ik onschoolbaar noem vereisen een andere en veel individuelere begeleiding, net om ze wel terug gemotiveerd te maken en aan een diploma en later werk te helpen.

Het af stappen van het verschrikkelijke watervalsysteem zou trouwens dat aantal onschoolbaren al serieus terugdringen. Maar dat heb ik je ook al herhaaldelijk vergeefs proberen uit te leggen.
Oud 5 juli 2013, 12:31   #35
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Alsof het probleem altijd en alleen bij de ouders ligt. Alsof zelfs indien het probleem daar ligt, dit kan opgelost worden met repressie. Ik denk dat er ondertussen meer dan genoeg voorbeelden zijn die dat tegenspreken.
Oud 5 juli 2013, 12:33   #36
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sommige leerlingen verpest[en] OP SCHOOL de boel voor de rest. Nu mag jij me eens uitleggen wat de meerwaarde ervan is om hen kost wat kost in die school te zetten.
Als die mannen het verpesten, sluit ze dan op tijdens de schooluren ergens in een kelder.

Maar jij gaat ze nog opvoeden tot asos: hang de eikel uit, en je wordt beloont doordat school voor jou facultatief wordt.

Neen, eikels moeten gestraft worden, niet beloond.
Oud 5 juli 2013, 12:34   #37
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Alsof het probleem altijd en alleen bij de ouders ligt.
Waar anders zou het liggen? Bij de kerstman?
Oud 5 juli 2013, 12:36   #38
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Als die mannen het verpesten, sluit ze dan op tijdens de schooluren ergens in een kelder.

Maar jij gaat ze nog opvoeden tot asos: hang de eikel uit, en je wordt beloont doordat school voor jou facultatief wordt.

Neen, eikels moeten gestraft worden, niet beloond.
Gaan we domheid dan strafbaar maken?
Oud 5 juli 2013, 12:36   #39
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
De zoveelste Belgische mop en direct maar beginnen dreigen met Gerecht en van alles. Wie heeft daar nu nog bang van? En de flikken sturen Is ook het enige wat flikken nog durven. Bij brave ouders de macho gaan uithangen. Maar altijd plezant om zo van die macho's aan de poort te hebben staan. Bellen aan en vragen of ze even mogen binnen komen. Neen, poort blijft gesloten of ze moeten een huiszoekingsbevel hebben. Ze mogen altijd proberen over de elektrische omheining te kruipen en voorbij de waakhonden te geraken (wat trouwens gefilmd wordt en dan hebben ze een dikke klacht aan hun broek). Een flik kan maar 1 ding en dat is als een echte macho met hun combi frietjes gaan halen
Hoe oud ben jij? Zes jaar?
Oud 5 juli 2013, 12:38   #40
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Gaan we domheid dan strafbaar maken?
Ik heb het over straffen voor asociaal gedrag, niet voor te lage prestaties.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be