![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik kan me wel inbeelden dat de meeste leraren het teveel gaan vinden, als zij en zij alleen moeten instaan om die gasten op te vangen. Ik bedoel, zonder de steun van de schooldirectie, van de ouders en van "gans de maatschappij". De meeste leraren vinden, vermoed ik ten stelligste, wel degelijk dat "de school van iedereen is". Zelfs van de kinderen die er niet willen bij horen. Dit in tegenstelling tot een stad, waar volwassenen door hun gedrag kunnen aangeven dat ze er niet bij willen horen, en er dan ook niet moeten bijhoren. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Zoveel verschil is er nie eh (behalve de kost).
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
Dit probleem kan onmogelijk worden opgelost door maatregelen als het afnemen van de kinderbijslag. Hoe hard sommigen het ook mogen ontkennen, ons onderwijs is echt niet voor iedereen goed. Een grondige hervorming dringt zich al lang op, maar werd om electorale redenen geblokkeerd. Dan blijven er alleen nog lapmiddelen over. Maar of onze maatschappij daarmee gediend is, betwijfel ik ten zeerste.
(er is overigens idd geen schoolplicht, maar leerplicht in België, maar dat impliceert wel dat wie niet naar school gaat moet kunnen aantonen dat er op een andere manier aan die leerplicht wordt voldaan door bijvoorbeeld thuisonderwijs) Laatst gewijzigd door Edina : 5 juli 2013 om 10:31. |
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
|
Citaat:
(en dan zwijg ik nog van het feit dat ons watervalsysteem mee aan de basis ligt van het creëren van onschoolbare leerlingen) |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Personen die geen enkele vorm van zelfdiscipline is aangeleerd raken zowiezo alleen maar in de marginaliteit.. Geldboetes helpen zeker en vast..iedereen spreekt de taal van het geld.....zoals verkeersboetes nooit de verkeersovertredingen kunnen uitroeien, helpen ze wel bij het beheersen ervan. |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
hoe wil je je "onschoolbare" kinderen later aan werk helpen? Door ze onder het vakje "onwerkbaren" levenslang een uitkering te geven of zo? Er bestaat ook een leercontract dacht ik, dat is voor die onschoolbaren blijkbaar ook al teveel neem ik aan?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 5 juli 2013 om 11:37. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
Mag aan de ouders gevraagd worden om van "onschoolbaren", schoolbaren te maken, met sancties?
De enige sanctie die werkt is de portemonnee. Afschuiven op scholen en leerkrachten is waarschijnlijk het eenvoudigste. Papa en mama gaan vrij uit. De eerste verantwoordelijkheid ligt bij de ouders en de opvoeding die ze hun kinderen meegeven. |
|
|
|
|
|
#31 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#32 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
dan worden ze galeislaven. Die worden ingezet om ecologisch verkeer te stimuleren: ze trekken een lange kar over de autostrade, beladen met personenwagens : snel en voordelig van en naar het werk.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 5 juli 2013 om 12:15. |
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ah, ik begrijp het, we maken er een soort politieagenten van.
|
|
|
|
|
#34 | |
|
|
Citaat:
Die leerlingen die ik onschoolbaar noem vereisen een andere en veel individuelere begeleiding, net om ze wel terug gemotiveerd te maken en aan een diploma en later werk te helpen. Het af stappen van het verschrikkelijke watervalsysteem zou trouwens dat aantal onschoolbaren al serieus terugdringen. Maar dat heb ik je ook al herhaaldelijk vergeefs proberen uit te leggen. |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
|
Citaat:
Maar jij gaat ze nog opvoeden tot asos: hang de eikel uit, en je wordt beloont doordat school voor jou facultatief wordt. Neen, eikels moeten gestraft worden, niet beloond.
|
|
|
|
#37 |
|
|
Waar anders zou het liggen? Bij de kerstman?
|
|
|
#38 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#39 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#40 |
|
|
Ik heb het over straffen voor asociaal gedrag, niet voor te lage prestaties.
|