![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als jij het lef hebt mensen idioot te noemen, moet je ook maar kunnen incasseren. Laatst gewijzigd door giserke : 6 juli 2013 om 19:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben jouw vriend niet. Ik kies mijn vrienden zelf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
drie koninginnen elf troonopvolgers drie minister presidenten vijf regeringen zo'n 65 ministers en dan weet ik geeneens hoeveel kabinetchefs er zijn. en nog bakken ze er niks van!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Wie maalt er nu nog om de grondwet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je niet zo groen achter je oren was, zou je weten dat ik veel tijd in dit deel van het forum heb doorgebracht. Maar zelfs dan nog geloof ik niet dat ik me tegenover jou over mijn aanwezigheid hier moet verantwoorden, of wel?
Vraag het hen anders eens.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag ik soms dat je je aanwezigheid moet verantwoorden?
![]() Ik heb je gewoon nog niet gezien in deze sectie, dat is een volstrekt normale opmerking. Als je daar al niet tegen kunt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat is geen volstrekt normale opmerking. Het heeft hoegenaamd niets met het onderwerp te maken en het draagt er ook niets toe bij. Bovendien slaat ze gewoon nergens op, aangezien ik hier al 8 jaar langer ben dan jij en jij er in de verste verte geen idee van hebt welke secties van dit forum ik zoal frequenteer.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Burger
|
![]() Er is nog een probleem met de troonopvolging.
Volgens art.85 van de Grondwet gaat de grondwettelijke macht van de Koning over bij erfopvolging volgens het eerst geboorterecht. Sinds de grondwetswijziging van 21.6.1991 komen niet langer alleen mannen in aanmerking maar ook vrouwen. Concreet houdt dat in dat de dochter van Leopold I Louise die geboren is in 1858 terwijl Leopold II en Philippe, de vader van Albert I eveneens jonger was. Het zijndus de nakomelingen van Louise die de eersten in de rij van de opvolging zijn.. Maar onze parlementsleden en regering schijnen zo maar de woorden van Albert II vor waarheid aan te nemen. Aangezien het hier om een erfopvolging gaat komen zelfs de kinderen van Josephine Charlotte voor Philippe in aanmerking. De overgangsbepaling van art 85 is immers vervallen bij het aantreden van Albert II en had alleen als doel de groothertogin van Luxemburg die ouder was dan Prins Albert van de troon te houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Schepen
|
![]() Want onder meer Boudewijn en Albert II spraken geen Nederlands bedoeld u? Ik heb zelfs de indruk dat het accent van Albert II zuiverder is dan dat van Filip. Herinner u wat Filip zei toen prinses Elisabeth geboren werd: 'het ies een echt vrouwtje'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
In de grondwet staat ook: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedankt, moderator.
![]()
![]() |
![]() |