Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2004, 13:33   #21
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Het kan mij geen reet schelen wie dat de dooppeter wordt, een flamingant zullen ze toch nooit vragen om dit te zijn.
Die processie van Echternacht kunnen we inderdaad missen.....
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 14:23   #22
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Een vrouwerlijke moslimflamingant als peter !!!
Oud 13 augustus 2004, 14:41   #23
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Deze morgen hoorde ik op de radio dat één of andere katholieke geestelijke zou gezegd hebben dat een islamitische dooppeter toestaan gelijk zou staan met het supporteren van de tegenpartij van Justine Henin op de Olympische spelen.
Geloof zoals het nu is is dus niet meer of minder dan een sport waar het belangrijk is te winnen en niet gewoon deel te nemen.
Waarom geen Olympische gedachte van het Geloof organiseren waar iedereen welkom is. Zolang iedereen blijft geloven en volharden dat zijn "eigen god" de ware en beste is is er geen kans op een vreedzame samenleving in de wereld.
Niemand is toch verplicht een geloof aan te hangen.
Wie dat wel wilt doen wordt geacht zich aan de regels van dat geloof te onderwerpen.
Hij is vrij om zijn kind als moslimpje op te voeden, maar dan laat ge uw kind toch niet dopen?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 15:57   #24
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Niemand is toch verplicht een geloof aan te hangen.
Wie dat wel wilt doen wordt geacht zich aan de regels van dat geloof te onderwerpen.
Hij is vrij om zijn kind als moslimpje op te voeden, maar dan laat ge uw kind toch niet dopen?
Zou de bedoeling van Laurent en Claire ( we mogen haar niet vergeten ) niet geweest zijn de meter en peter te hebben die ze willen? Wel dan vind ik dat de kerk hen daarin moet volgen. Een christelijke meter en een islamitische peter waarom niet? Als meter en peter hierin instemmen dan beseffen ze toch dat ze dezelfde God hebben of althans geacht worden te hebben. Is het hiervan dat de kerk schrik heeft, dat ze zou moeten toegeven dat er geen verschillende goden zijn als er iets zou bestaan.
Oud 13 augustus 2004, 16:24   #25
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou de bedoeling van Laurent en Claire ( we mogen haar niet vergeten ) niet geweest zijn de meter en peter te hebben die ze willen? Wel dan vind ik dat de kerk hen daarin moet volgen. Een christelijke meter en een islamitische peter waarom niet? Als meter en peter hierin instemmen dan beseffen ze toch dat ze dezelfde God hebben of althans geacht worden te hebben. Is het hiervan dat de kerk schrik heeft, dat ze zou moeten toegeven dat er geen verschillende goden zijn als er iets zou bestaan.
Omdat het de taak (volgens de kerk) van peter en meter is om het kind gelovig op te voeden.
Een kind met twee verschillende geloofsovertuigingen opvoeden lijkt mij niet erg consequent.
Of je kiest voor humanisme en dan laat ge de kerk voor wat ze is.
Als de kerk iedereen moet volgen in wat men wenst, wat blijft er dan nog over van uw geloof ?
Oud 13 augustus 2004, 17:25   #26
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Omdat het de taak (volgens de kerk) van peter en meter is om het kind gelovig op te voeden.
Een kind met twee verschillende geloofsovertuigingen opvoeden lijkt mij niet erg consequent.
Of je kiest voor humanisme en dan laat ge de kerk voor wat ze is.
Als de kerk iedereen moet volgen in wat men wenst, wat blijft er dan nog over van uw geloof ?
Ik begrijp het probleem echt niet. Beiden zijn monotheïstisch. Zijn er dan verschillende goden hierboven die elkaar bevechten en zijn de gelovigen dan de troepen van de ene en van de andere? Dat zou natuurlijk veel verklaren waarom mensen eeuwenlang elkaar bevechten voor God...... het is dezelfde niet
My God!
Oud 13 augustus 2004, 19:36   #27
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Is het niet omdat de kardinaal vreest dat Lorre erop uit is ooit die 70 maagden van de islam tegen te komen?
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 20:12   #28
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp het probleem echt niet. Beiden zijn monotheïstisch. Zijn er dan verschillende goden hierboven die elkaar bevechten en zijn de gelovigen dan de troepen van de ene en van de andere? Dat zou natuurlijk veel verklaren waarom mensen eeuwenlang elkaar bevechten voor God...... het is dezelfde niet
My God!
Oud 13 augustus 2004, 21:01   #29
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Is het niet omdat de kardinaal vreest dat Lorre erop uit is ooit die 70 maagden van de islam tegen te komen?
En dan nog, die gaan haar toch niet verkrachten?
Oud 13 augustus 2004, 22:00   #30
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan nog, die gaan haar toch niet verkrachten?
Wat ik bedoel is dat Lorre een smoes zoekt om ook eens in de islam-hemel te gaan piepen, bij die maagden, die altijd weer tot maagd krimpen. Hij verwacht allicht dat de hemel van nonkel Baudouin en tante Faby, te saai is.
Je kan hem geen ongelijk geven. Maar Danneels is jaloers!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 22:23   #31
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Wat ik bedoel is dat Lorre een smoes zoekt om ook eens in de islam-hemel te gaan piepen, bij die maagden, die altijd weer tot maagd krimpen. Hij verwacht allicht dat de hemel van nonkel Baudouin en tante Faby, te saai is.
Je kan hem geen ongelijk geven. Maar Danneels is jaloers!
Ik vraag mij trouwens af waaraan Kardinaal Danneels zijn Castar te danken heeft....
Dit was nu eens echt de gelegenheid om den castar uit te hangen. Ze hadden hem beter aan Laurent gegeven voor zijn poging de kerk wat te verheffen.....
Oud 15 augustus 2004, 10:57   #32
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Gelezen in "De Morgen" het kind niet dopen staat volgens de koninklijke familie ongeveer gelijk aan moord. Wel een reden te meer om de Monatchie af te schaffen = wat hebben we aan een staatshoofd die volledig buiten de realiteit leeft ?
Oud 15 augustus 2004, 11:27   #33
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Gelezen in "De Morgen" het kind niet dopen staat volgens de koninklijke familie ongeveer gelijk aan moord. Wel een reden te meer om de Monatchie af te schaffen = wat hebben we aan een staatshoofd die volledig buiten de realiteit leeft ?
Moest een God onderscheid maken tussen een gedoopt en niet gedoopt kind dan zou hij zeker niet zeer geloofwaardig overkomen.....

Kon men voor Louise geen Priester en Iman vinden die samen bereid waren dit kind te dopen, een symbolische en spirituele geste van verbondenheid ?

Ik hoorde net dat Kardinaal Danneels ook aanwezig is in Lourdes. Een teken aan de wand dat de kardinaal wel eens de volgende paus zou kunnen worden.
Als hij het wordt dan zijn we dus weer weg voor een rondje " mijn God is de ware "........

Laatst gewijzigd door labyrinth : 15 augustus 2004 om 11:27.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be