Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2004, 12:45   #21
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Eigenlijk zien we nu hetzelfde scenario zich afspelen als na de laatste Balkanoorlog: de VS komen ergens tussen, ruimen een dictatuur op (op zich niet slecht), maar laten nadien na om de orde te handhaven en ze laten maar begaan. De aanpak nadien lijkt dus nergens naar.

Kosovaarse Albanezen jagen de Serviërs uit hun huizen, branden kerken neer, verwoesten eeuwenoude monumenten... en de Amerikaanse troepen kijken toe en komen niet tussen.

Ook hier in Irak. De inheemse christenen - die daar al eeuwen wonen - worden belaagd. En de Amerikanen kijken toe en doen niets...
8) Toch "typisch" voor de "Yanks" ? Als "hun" probleem (blijkbaar Saddam) maar "van de baan" is 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 12:47   #22
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlies
Waarom mag een objectief partijlid geen kritiek hebben?
ik heb niet liever! maar het is even wennen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 12:47   #23
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
8) Toch "typisch" voor de "Yanks" ? Als "hun" probleem (blijkbaar Saddam) maar "van de baan" is 8)
Een "probleem" dat ze er dan nota bene zèlf nog geïnstalleerd hebben...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 12:59   #24
sfbtkm2
Lokaal Raadslid

sfbtkm2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Waar heb ik gezegd dat ik met alles wat Bush zegt akkoord ga? Gelieve mij te quoten want zo'n uitspraak heb ik nooit gedaan. En als ik al akkoord zou zijn met 'alles wat Bush zegt' -, wat niet het geval is, dan zou ik in de politiek correcte dictatuur belgië allesbehalve een meeloper zijn, eerder het tegenovergestelde.
U beweerde dat u geen zin had om jobs te verliezen omwille van het feit dat een aantal politici tegen Bush zijn. Daaruit concludeer ik dat u liever wat jobs wint door met Bush akkoord te gaan. Dat is een gevaarlijk stukje van meeloperij. Omdat u hierbij niet het belang van de internationale gemeenschap dient, maar wel het belang van de twijfelachtige korte-termijn-denkende-economie. U kiest gewoon de mening die economisch het sterktste staat, iets wat zeer gevaarlijk is.
Citaat:
Allesbepalend? Nee, natuurlijk niet. Dat het een rol speelt daar twijfelt geen zinnig mens aan. Amerikanen zijn nu eenmaal een stuk patriotischer dan u blijkbaar beseft.
Ik begrijp perfect dat Amerikanen inderdaad patriotisch zijn, maar u moet begrijpen dat er een verschil is in enerzijds een politiek discussiepunt (wel of geen oorlog) en anderzijds het steunen van terroristen tegen de VS. In het eerste geval zal dit de Amerikanen geen moer kunnen schelen (little Belgium, de muis en de olifant), maar in het andere geval zullen ze misschien wel wat economische maatregelen nemen.

Citaat:
Volgens mij heeft het buitenlands beleid twee peilers: enerzijds humanitair (bvb steun aan armere landen, promoten democratie (hoewel België terzake niet veel lessen te geven heeft) en anderzijds moet het buitenlands beleid ook gericht zijn op wat het beste is voor het binnenland.

Als gekken tekeer gaan tegen de amerikanen dient geen van beide doelstellingen. Invloed op de buitenlandse politiek van de VS heb je op die manier toch niet én je schaadt er ook nog eens de binnenlandse belangen mee. Of vertel mij dan eens: welke positieve gevolgen zijn er voortgekomen uit de belgische houding? Ik ken er geen een.
Het buitelands beleid omvat meer dan het humanitaire en binnelands aspect. De tijd van kolonies is voorbij. Er moet gewerkt worden aan een toekomst en dat gaan we niet bereiken door alleen op korte termijn de winsten op te strijken.
Misschien heb je op korte termijn geen invloed op de politeik van de VS, maar je geeft wel goede signalen aan andere landen om eens niet te kiezen voor geld en olie. Bovendien gaat de Belgische mening de binnenlandse politiek niet schaden. Ook de VS erkent de vrije meningsuiting.
Oud 13 augustus 2004, 13:07   #25
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Een "probleem" dat ze er dan nota bene zèlf nog geïnstalleerd hebben...
Idd. Spijtig eigenlijk, dat geen "vernietigingswapens" werden gevonden in Irak, want de kans is héél groot, dat het label "Made in USA" er nog zou opgestaan hebben. 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 13:13   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doet er niet toe. NU is het christendom daar volksvreemd. Buitengooien, die handel!
Nu? Het is nooit volksvreemd geweest. Toen niet, nu niet. Het aantal bepaalt niet of iets volksvreemd is of niet.

Een aantal van die christenen behoren zelfs tot de oudste volkeren van het Midden Oosten. Ik denk hierbij aan bijvoorbeeld de Arameeërs die in de bergstreken van Syrië en Irak. Die volkeren zijn al eeuwen christelijk en zijn dat ook gebleven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 13:15   #27
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu? Het is nooit volksvreemd geweest. Toen niet, nu niet. Het aantal bepaalt niet of iets volksvreemd is of niet.

Een aantal van die christenen behoren zelfs tot de oudste volkeren van het Midden Oosten. Ik denk hierbij aan bijvoorbeeld de Arameeërs die in de bergstreken van Syrië en Irak. Die volkeren zijn al eeuwen christelijk en zijn dat ook gebleven.
Dat is wat jij beweert. Buiten ermee, zeg ik! Eigen dogma's eerst!
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 13 augustus 2004, 13:22   #28
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
ik heb niet liever! maar het is even wennen
Wat een shock! Gans hun bevooroordeelde cliché van het slaafs volgende partijlid naar de vaantjes! Dit is te moeilijk voor hokjesdenkers!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 13:39   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is wat jij beweert.
Helemaal niet. Al zovele malen begint u na verloop van tijd in een discussie te zeggen "dat beweert u" of "dat is uw uitgevonden opvatting", zonder dat u evenwel op de hoogte is van wat er nu gezegd wordt.

Leer toch eens u wat informeren voor u een oordeel velt. Lees dus maar eens iets over bijvoorbeeld de Aramese christenen, dan zult u merken dat dit christelijke volk gewoon woont waar het altijd heeft gewoond.

http://members.home.nl/bnayorom/nede...e_historie.htm

http://www.aramnaharaim.org/arameeers.htm
Oud 13 augustus 2004, 13:42   #30
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Wat een shock! Gans hun bevooroordeelde cliché van het slaafs volgende partijlid naar de vaantjes! Dit is te moeilijk voor hokjesdenkers!
Ongetwijfeld is de GEDAPO (gedachtenpolitie) van het Blok de identiteit van die onverlate (Marlies) aan het traceren, "raus" met die handel... 8)
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 13:48   #31
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Al zovele malen begint u na verloop van tijd in een discussie te zeggen "dat beweert u" of "dat is uw uitgevonden opvatting", zonder dat u evenwel op de hoogte is van wat er nu gezegd wordt.

Leer toch eens u wat informeren voor u een oordeel velt. Lees dus maar eens iets over bijvoorbeeld de Aramese christenen, dan zult u merken dat dit christelijke volk gewoon woont waar het altijd heeft gewoond.

http://members.home.nl/bnayorom/nede...e_historie.htm

http://www.aramnaharaim.org/arameeers.htm
Allemaal gemanipuleerd door de schijnheilige, crypto-fascistische vaticaanse dictatuur! Opdoeken dat zooitje ongeregeld met hun perverse pedofiliepraktijken!

Citaat:
Oud 13 augustus 2004, 14:16   #32
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

je vergeet dan nog de Kopten
Oud 13 augustus 2004, 14:22   #33
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
de knipoog ni zien staan jan? even in je oogjes wrijven dan. ondertussen zou je toch al wakker moeten zijn?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 14:40   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allemaal gemanipuleerd door de schijnheilige, crypto-fascistische vaticaanse dictatuur! Opdoeken dat zooitje ongeregeld met hun perverse pedofiliepraktijken!
Zwak, jongen, heel zwak. Het Vatikaan heeft met dit alles niets van doen, daar de Arameeërs nooit onder de bisschop van Rome hebben gestaan. Ze vormen al eeuwen lang een zelfstandige Kerk.
Oud 13 augustus 2004, 14:42   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
je vergeet dan nog de Kopten
Alleen over de Arameeërs sprak ik, omdat juist die nog tamelijk talrijk zijn in Irak en Syrië. Maar naast de Arameeërs zijn er natuurlijk de Kopten in Egypte maar ook nog vele andere groepen (er leven in Irak ook Armeniërs, katholieke Arabieren, Chaldeeërs, orthodoxen, enzovoort).
Oud 13 augustus 2004, 14:45   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U kraamt onzin uit en dat weet u best (geef gewoon toe dat u er op uit is hier een beetje goedkoop te provoceren).

Om uw oordeel wat bij te stellen over de Arameeërs (ook wel Assyrische christenen) genoemd, moet u eens het volgende boek lezen:

http://www.epo.be/uitgeverij/boekfic...=90_6445_224_5

En zeker eens het hoofdstuk "rode appels" eens lezen!
Oud 13 augustus 2004, 15:01   #37
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfbtkm2
U beweerde dat u geen zin had om jobs te verliezen omwille van het feit dat een aantal politici tegen Bush zijn. Daaruit concludeer ik dat u liever wat jobs wint door met Bush akkoord te gaan. Dat is een gevaarlijk stukje van meeloperij. Omdat u hierbij niet het belang van de internationale gemeenschap dient, maar wel het belang van de twijfelachtige korte-termijn-denkende-economie.
Nogmaals:

1. U verwart het niet mee willen doen in het grenzeloos kritiek leveren aan de amerikanen met met alles akkkord gaan wat ze doen. U geeft hier evenveel blijk van zwart-wit denken als de extreemste amerikaanse havikken.

2. Gelieve mij uit te leggen hoe de internationale gemeenschap gediend wordt door het aan de macht laten van een wreedaardige dictator als Hussein?

Citaat:
U kiest gewoon de mening die economisch het sterktste staat, iets wat zeer gevaarlijk is.
Het is niet meer dan normaal dat je je buitenlandse politiek voor een groot deel afstemt op de binnenlandse belangen. Michel deed btw trouwens net hetzelfde met enige nuance, nl het binnenland = wallonië voor hem. Wapens leveren aan Nepal kan (want goed voor de waalse industrie), de amerikanen schofferen kan eveneeens want de gevolgen daarvan komen in de eerste plaats op de vlamingen terecht. Aan dat soort hypocrisie kan ik me mateloos ergeren.

Citaat:
Ik begrijp perfect dat Amerikanen inderdaad patriotisch zijn, maar u moet begrijpen dat er een verschil is in enerzijds een politiek discussiepunt (wel of geen oorlog) en anderzijds het steunen van terroristen tegen de VS.
Idd, het is maar afwachten tot blijkt dat er met het geld dat de PS zonder vragen te stellen aan bvb de moslimexecutieve uitdeelt o.a. terroristische activiteiten gefinancierd worden en dan is het hek helemaal van de dam.

Overdrijf ik? Volgens mij absoluut niet. Gezien de helft van die executieve door de staatsveiligheid als absoluut gevaarlijk werd omschreven én het feit dat zij geen verantwoording afleggen over wat er met dat geld gebeurd is, is het toch niet meer dan normaal dat een mens zich daar nogal wat vragen bij stelt...

Wist u dat er te Brussel al jaren een vestiging van Hamas is om geld in te zamelen? Open en bloot. En u denkt dat dat soort zaken geen repercussies hebben? Hoe naief kan u zijn??

Citaat:
Het buitelands beleid omvat meer dan het humanitaire en binnelands aspect. De tijd van kolonies is voorbij. Er moet gewerkt worden aan een toekomst en dat gaan we niet bereiken door alleen op korte termijn de winsten op te strijken. .
De tijd van kolonies is idd voorbij. Aan de toekomst werken is idd de opdracht. Alleen gaat u ervan uit dat andere landen een zelfde visie hebben op waarden en normen als wij. Ik deel die naiviteit niet. Voor dat soort landen kunnen we beter naar onze eigen belangen kijken, want die landen zijn gewoon niet geïnteresseerd in het westers model of democratie.

Citaat:
Misschien heb je op korte termijn geen invloed op de politeik van de VS, maar je geeft wel goede signalen aan andere landen om eens niet te kiezen voor geld en olie. Bovendien gaat de Belgische mening de binnenlandse politiek niet schaden. Ook de VS erkent de vrije meningsuiting.
LOL. Waarom waren de Fransen zo tegen de oorlog in Irak? Inderdaad om geld en olie. (Totalfina en de contracten die ze met hussein hadden). Zowel de voor als tegenstanders hadden net dezelfde interesses: geld en olie. Met als enige verschil dat geen van beiden het durfden toegeven en dat sommige naïevelingen daar dan nog intrappen ook. De 'menslievende' Fransen vs de 'imperialistische' VS? Get real.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 17:09   #38
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik stel voor dat we die mensen met open armen ontvangen. Aangezien ze onze christelijke normen en waarden delen, kan zelf een Vlaamsblokker hier geen bezwaar tegen hebben.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 17:52   #39
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die pedo-paters moeten gewoon wat tijd bij de vrouwen spenderen zodat hun sexuele driften wat getemperd worden, is het niet mr VDB ?
Oud 13 augustus 2004, 17:59   #40
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heeft het vaticaan hier mee te maken? Ik zou maar eens mijn geschiedenisboeken boven halen of op de google informatie hier over opzoeken, in de plaats van onzin hier uit te kramen.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be