![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is een mogelijkheid. Men zou ook kunnen opteren om een loon minder zwaar te belasten of een combinatie van beide. Kwestie dat alles meer in balans komt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zoals sfax al aanhaalde, het is niet de fiscale aanpak van wagens die niet voldoende is, maar een te hoge fiscale druk op arbeid. De file oplossen doet ge niet door auto's te belasten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zullen het vanzelf wel merken als hun vakantie geld naar hun belastingen zal gaan.
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeger kon je een Bugatti Veyron nog vollen bak inbrengen. Het zal Blue Sky compleet ontgaan zijn, maar nu kan je de "meest vervuilende" wagens slechts voor 50% fiscaal aftrekken.
Het lijkt alsof iedereen zomaar een bedrijfswagen heeft en dat dan allemaal Porsches Cayenne zijn. Ik ken iemand die veel voor haar werk in WVL zit, en ze kan er heus niet op tijd geraken met het oh zo onvolprezen openbaar vervoer dat zelfs met alle voortrekkerij nog steeds op geen reet trekt. Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 17 juli 2013 om 11:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Met die nieuwe VAA is het een ramp geworden. Jaarlijks kost mij dat vele duizenden euro's meer aan extra belastingen. En dan heb je een keuze : plooien naar de grillen van die beterweters in Brussel of zeggen fuck you. Dan kies ik voor het tweede en zal die verhoogde belastingen wel elders terug pakken. Want draai of keer het hoe je wil : de laagste in rang is daar het slachtoffer van. Of anders gezegd diegenen die het minste meerwaarde in een bedrijf hebben vliegen buiten. En wie is de ware schuldige : die mannen in de Wetstraat die zomaar in het midden van het spel beslissen de spelregels te wijzigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En hoger nettoloon is financieel niet haalbaar voor de bedrijven door de hoge loonlasten. Tot zover uw non argumenten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het hogere nettoloon impliceert in dit geval dat er van hetzelfde brutoloon meer netto overblijft. Door een lagere loonkost dus! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Chevrolet is niet de Chevrolet van vroeger, maar die lelijke, failliete Daewoo autootjes...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naja de naam verschilt wel in de meeste landen.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 juli 2013 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt niet meer als nieuwe auto.
![]() http://auto.vlan.be/nl/tweedehands-a...30&modelid=132 Ondertussen wordt de naam Matiz ook niet meer nieuw aangeboden in Z-Korea: http://www.chevrolet.co.kr/kor/index.do > Spark > Aveo >
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 juli 2013 om 15:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het soort wagen dat je hier toont, laat duidelijk zien hoeveel je van wagens kent. Al eens ooit 65000 beroepskilometers per jaar gereden met zoiets. Enig idee hoe snel je in de kosten gaat lopen met dat ding ? Maar geen nood, als je huis afbrandt bel je me maar om je schadevergoeding te komen vastleggen, dan laat ik je netjes 4 maanden wachten en in de miserie zitten totdat ik van plan ben om met die blikken doos langs te komen... ![]() Laatst gewijzigd door Stingray : 17 juli 2013 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als je een iets beter inkomen hebt betaal je progressief een steeds hoger percentage belastingen maar je bouwt daar geen cent bijkomende sociale rechten mee op. Dat is de echte grond voor al die extralegale voordelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je kan de regels wijzigen maar dan moeten die gelden voor nieuwe contracten, niet voor lopende. Het is contractbreuk. Spijtig genoeg kan de overheid dat zonder meer. Met die nieuwe regels schiet de regering wel duchtig in de eigen voet. Voor de lopende contracten zullen er wel wat meer inkomsten richting schatkist vloeien zolang die nog lopen, maar voor nieuwe zal dat niet het geval zijn. De budgetten bij de bedrijven veranderen niet. Ik pas me bij mijn volgende keuze wel aan, en ipv die Mercedes break zal het een VW break worden. Moeilijk te snappen waarom een overheid marktwaarde voor haar burgers moedwillig vernietigt zonder daar ook maar 1 cent beter van te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In mijn geval zorgt mijn bedrijfswagen voor een hoger brutoloon, ik zit nog niet aan het plafond plus ik kan door de toename van mijn brutoloon via de VAA meer marge hebben (binnen de 80% regel uiteraard) met mijn IPT. En hier is die 80% de enige begrenzing. |
|
![]() |
![]() |