![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Het is wel een hele rompslomp.
Let op, het is niet omdat je een VZW vormt, dat je zomaar 'save' zit in geval van incidenten. Er bestaat ook zoiets als beheerdersaansprakelijkheid. Dat wil zeggen dat een beheerder wel kan worden aangevallen wanneer sprake is van opzettelijk slecht beheer, en frauduleuze praktijken. Het niet hebben van een correcte verzekering zou wel eens kunnen aanzien worden als opzettelijk slecht beheer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is, helaas voor de carnavalisten, niet het geval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Staatssecretaris
|
![]() Tja, Oilsjt onder NVA bestuur, hier is het resultaat.
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ene vzw heeft 8 leden (is heel klein). De tweede heeft 9 leden. De derde heeft 13 leden. Ik ben steeds betrokken geweest bij de oprichting met onderhandse akte (onderhandse akte vervangt hetgeen een notaris doet). De laatste vzw die ik mede opgericht heb, hebben we vorig jaar opgericht. Dit is nu zelfs veel gemakkelijker dan vroeger, je vindt alles op het internet bij de FOD justitie. Ik begrijp niet dat mensen nog maar het risico willen lopen om bij een feitelijke vereniging te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() idd, je ziet het resultaat: een grote solidariteitsgolf gaat door Aalst.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag is eigenlijk: "Hoeveel zijn er daar wel voor nodig?"
Laatst gewijzigd door reservespeler : 16 juli 2013 om 08:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je bent toch verzekerd met inboedel? Stel in uw redenering, als jou televisie ontploft, en je huis brand plat betekend dit dat jou verzekering niet tussen komt? Oke, een praalwagen in een loods is geen TV in een huis, maar de functie van een loods is opslag, waardoor een praalwagen toch ook kan aanzien worden als 'normale' inboedel. Ik veronderstel dat die carnavalisten niet zonder toestemming van de eigenaar die praalwagen parkeerden in die loods? Laatst gewijzigd door giserke : 16 juli 2013 om 08:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen, simpel zal het niet zijn. het is nu niet dat iedereen zo heel veel geld over heeft hé. maar toch, ik zie toch veel acties die zullen georganiseerd worden. Ik dacht dat 1 van die mensen ook is betrokken bij de supportersclub van Okapi, ook daar zal er wel iets gedaan worden.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ah, dat het een N-VA-burgemeester is die de solidariteit mee ondersteunt. Voor een keer dat onze echte Waal iets goed zegt over de N-VA.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen is in dit geval die praalwagen geen inboedel van de eigenaar. Tot overmaat van ramp is de praalwagen de oorzaak van de brand. Eigenaar van de praalwagen is aansprakelijk. Ik geloof eerlijk gezegd dat ook de eigenaar van de loods het liefst anders had gezien. Laatst gewijzigd door Another Jack : 16 juli 2013 om 08:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Staatssecretaris
|
![]() Velauclub Van Oilsjt
![]() |
#34 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik moet zeggen dat ik me vergist heb. Eigenlijk vallen de vereisten voor een VZW beter mee dan ik dacht en komen ze in het bereik van de meeste verenigingen die naam waardig. Tijd voor een informatiecampagne van de overheid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk was er niet zoveel meer moeite, dat viel goed mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Ge gaat mij toch niet vertellen dat 1 loods 1 Mio EURO (40 Mio BEF) moet kosten ? In staal bouw je dat voor 1/5° van die prijs.
Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 16 juli 2013 om 09:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Sorry maar wat heeft de prijs van een loods te maken met mijn eerdere opmerking?
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat vraag ik mij dus ook af, en vooral, waarom staat het zo klaar en duidelijk in de pers. Je zou haast denken dat die burgemeester een persconferentie heeft gegeven om te melden dat hij die carnavalgroep uit de nood gaat helpen. Maar het gaat over een N-VA burgemeester, en dus mogen we op dit forum waarschijnlijk nog niet denken aan politieke recuperatie.